Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:42
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-02-09, 10:41   Skrzynia biegów

W moim samochodzie kiedy jeszcze był skrzyniowy, występowały problemy z wyłączaniem 5 biegu i włączaniem 2. Za kłopoty z drugim biegiem odpowiedzialny był synchronizator.
Postanowiłem zrobić z tym porządek.
Rozebrałem skrzynię, wymieniłem wszystkie łożyska, uszczelniacze i synchronizatory, oraz zregenerowałem widełki przełączające.
Skrzynię zalałem dobrym olejem syntetycznym „Shell”. Skrzynia działała prawidłowo.
Pojechaliśmy do Włoch. Po jakiś 2500 kilometrów zaczęły pojawiać się kłopoty z włączaniem dwójki. Synchronizatory były oryginalne kupione w serwisie Fiata. Co do oleju to nie mam podstaw twierdzić że był podrobiony. W każdym razie w przeciągu następnych 100 km uszkodziły się wszystkie synchronizatory oprócz pierwszego.
Wróciliśmy do domu jak ‘Starem 21” z niezsynchronizowaną skrzynią biegów (starzy kierowcy to znają dwa razy sprzęgło i międzygaz).
Po przyjeździe jeszcze raz skrzynia na warsztat a ta w środku olej o konsystencji bitej śmietany i pełno opiłków. Znowu wymiana synchronizatorów i weryfikacja części.
Po złożeniu nie chciałem ryzykować kupiłem olej „Selenia” To jest firma petrochemiczna należąca do Fiata. Takim olejem zalane są oryginalnie Fiaty. Pomyślałem że takiego oleju to na pewno nikt nie podrabia bo za tani. Litrowa puszka kosztowała około 20zł a Shella 55.
Od tego czasu przejechałem około 10 tyś kilometrów i jest ok.
Przyczyną kłopotów był oczywiście zły olej ale nie wiem czy podrobiony czy nie odpowiedni.
Nie wiem jak to jest z J5 i C25 bo tam jest trochę inna skrzynia ale radził bym uważać co się leje do układu napędowego.

Łożysko.JPG
Tak wygląda bieżnia łożyska po kontakcie z nie odpowiednim olejem.
Plik ściągnięto 5318 raz(y) 54,24 KB

_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-09, 11:43   

janusz, jak się nazywał ten olej Shell'a?
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-02-09, 11:45   

Nie wiem to był pełny syntetyk i do skrzyń biegów.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-09, 11:55   

Ja w swoim Volvo byłem przygotowany na wymianę oleju. Spuściłem stary i coś mnie tknęło żeby sprawdzić gęstość. Na skrzyni jak wół było napisane ATF a ja bym z niewiedzy nalał oleju hipoidalnego. Podejrzewam, że skrzynia wyglądała by tak jak twoja. Zaznaczam że obydwa wymienione oleje są do skrzyni i jeden i drugi shell'a, Shell Spirax i Shell Donax.
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
antwad 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Piwa: 17/66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-09, 15:10   

To prawda, czasami można się nieźle zdziwić. Np do Hondy, do skrzyni powinien być używany specjalny olej dostępny tylko w serwisach Hondy. A w przypadkach awaryjnych, kiedy brak jest tegoż oleju, a do skrzyni coś trzeba nalać to co producent zaleca? Ano tylko i wyłącznie olej silnikowy 10W40, żadne tam przekładniowe.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-10, 22:40   

janusz, Powinieneś nalać olej 75W/80 Znalazłem w DTRce
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2007-02-26, 11:33   

Stało się, z wyjazdu na narty wróciłem bez V biegu - momentalnie wyskakuje. Słyszałem że to częsta awaria w Ducato. Z wymianą jakich elementów skrzyni mam się liczyć? Czy tylko zespół synchronizatora czy też koło V biegu? Czy ktoś moze polecić dobry warsztat znający się na temacie na Śląsku i okolicy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-02-26, 18:54   

Pewnie rozbiórka skrzyni Cię nie minie. Jest jeszcze możliwość takiej doraźnej naprawy. Przerabiałem to w swoim aucie gdy go kupiłem. Dwa lata jeszcze przejeździł na takim 5 biegu.
Niemiec wymienił sprężynę przy zatrzasku 5-tki na znaczne twardszą. Samochód jeździł tylko było trochę utrudnione wyłączanie V biegu. Do takiej naprawy nie trzeba demolować całego auta.
Myślę że warto spróbować. a w międzyczasie szukać części i warsztatu.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-26, 18:58   

wczoraj było ogłoszenie w allegro- sprzedam silnik 2,5 z tutbo+skrzynia+wspomaganie+osprzęt do J5 za 1500zł Może lepiej by było poszukać skrzynki biegów i wymienić?? :?:
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-02-26, 19:10   

Ze skrzynią z allegro to jest taki problem że nie wiesz co kupiłeś dopóki nie zamontujesz w samochodzie. Za 1500 komplet to nie musi być coś dobrego. Używana skrzynia do ducato z możliwością zwrotu gdyby była nie dobra trzeba zapłacić około 1500 zł. Za takie pieniądze da się naprawić swoją skrzynię i mieć pewność że ze 100tyś przejeździ.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2007-02-26, 21:23   

Ja też odradzał bym taki zakup na allegro. Miałem podobny problem z silnikiem. Na allegro używany po przebiegu podobno 120.000 km kosztował 3 tys. Majster za remont kapitalny krzyknął też 3 tys. Wybrałem majstra- przynajmniej wiem, co mam pod maską.
Myślę, że z remontem skrzyni najlepiej jechać do ASO Fiata. Zedrą z ciebie na pewno ale będziesz miał fabryczne części i gwarancję, że skrzynia nie nawali po raz drugi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-26, 21:48   

Kazek Kluska napisał/a:
będziesz miał fabryczne części
Kaziu, nie wszystko złoto co się świeci. Ja pracuje w serwisie fabrycznym to więcej niż ASO... Nie bądź taki pewien tych części!
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
tatkog 
weteran
Camperomaniak


Twój sprzęt: Ducato 1994 1,9 TD
Dołączył: 20 Sty 2007
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-02-27, 15:13   

Trochę mnie zaniepokoiłeś.
_________________
Na szczęście wymyślono Camperobusy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-02-27, 16:39   

Tak, tak - "fabryczne" części idą na tej samej linii co zamienniki. Jako serwis - ja polecam pana Gienka. Gwarancja - jak u fiata, części lepsze i tańsze, no i pan Gienek się zna na samochodach, co w serwisie nie musi być oczywiste :) .
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-27, 17:00   

Dzisiaj byłem w serwisie mercedesa, wymieniali mi w ubiegłym tygodniu webasto(wodne). Oczywiście ubyło płynu przy wymianie-nikt nie dolal. Zapaliły sie lampki to pojechałem z reklamacja- dolali ale tyle ile sie wylało, do minimalnego poziomu, nie maksymalnego. Dołożył mechanik- lepiej że by nie lac do pełnego(czyli poziom max) bo i tak zbiornik wyrównawczy cieknie(samochód na umowie full serwis). Przyszedł mistrz i uznał ze nie cieknie tylko płynie przez odpowietrznik! A moim zdaniem to było dyskretne wypełzanie płynu na poziomie molekularnym :-? :-? :chacha2 Był to w fabrycznym warsztacie mercedesa :bajer :chacha2
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***