Przesunięty przez: janusz 2009-10-05, 22:28 |
przetwornica 12/230v |
Autor |
Wiadomość |
common
początkujący forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2007 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2007-08-08, 10:54 przetwornica 12/230...
|
|
|
Jak w temacie interesuje mnie ile taka przetwornica potrzebuje Watów z akumulatora aby wytworzyć 1400W oraz co by sie stało jesli podłączyłbym prąd z przetwornicy pod zasilanie kampera a co za tym idzie ładowałbym akumulatory takie perpetuum mobile (chyba za duzo wymagam ) ale proszę o jakieś info kamperowych elektryków:) Pozdrawiam Michal |
Ostatnio zmieniony przez janusz 2007-12-30, 15:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-08-08, 11:15
|
|
|
1) Sprawność przetwornicy i to takiej amatorskiej nie nieprofesjonalnej to około 80% więc moc pobierana z akumulatora to 1700-1800 W dzielone przez 12 V około 140-150 A
Aby z akumulatora pobierać ciągle 150A musi być dobry akumulator taki prąd grozi powyginaniem płyt. 100Ah akumulator wystarczy teoretycznie na 0,5 godziny pracy a praktycznie to na mniej bo przy tak dużym prądzie spadnie napięcie i nie będzie 12 V a jakieś 10V i jednocześnie wzrośnie prąd pobierany do około 200A.
Aby to działało od zasilania prostownikiem to musiał by być prostownik jak mała spawarka.
2 Gdyby podłączyć akumulator z przetwornicą, przetwornicę z prostownikiem i prostownik z akumulatorem to powstał by z tego grzejnik elektryczny zużywający prąd do podgrzewania przetwornicy i prostownika, żadnych innych korzyści tylko straty prądu. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2007-08-08, 22:19
|
|
|
Dziekuje Janusz, ten temat tez mnie interesowal , wyjasniles to co trzeba i przy okazji sie tez dowiedzialem |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-08-08, 22:27
|
|
|
Sprawę znam z własnych doświadczeń w moim samochodzie buła kilma trumy i przetwornica. z dwóch akumulatorów połączonych równolegle 200ah razem klima działała jakieś 3-4 godziny w zależności od temperatury na zewnątrz. Truma 1700 pobiera jakieś 600- 700W. pobór prądu był około 50 A gorzej przy rozruchu bo 100A brakowało. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2007-08-08, 23:25
|
|
|
slyszalem ze klima Trumy 1700 moze w czasie jazdy pracowac jako klimatyzacja tylko trzeba miec odpowiedno duzy alternator , czy ty wiesz cos o tym? |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-08-09, 06:45
|
|
|
Tak miałem 120A od jakiegoś opla chyba Zafiry. Dał się zamontować bez żadnych przeróbek.
Trochę inna sprawa to chłodzenie przetwornicy. Miałem zamontowaną wewnątrz samochodu w takim kącie gdzie był słaby przepływ powietrza i trochę się grzała. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
jelo71
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 3/6 Skąd: tuż obok Krakowa
|
Wysłany: 2007-08-14, 22:42
|
|
|
janusz,
cześć, mam klimę z zapotrzebowaniem 61A, a alternator 90 A, więc jest kiepsko. Czy twój 120 A był całkowicie wystarczający np w korkach lub przy małej prędkości (czytaj niskie obroty silnika). Mam peugeota J5 i szukam alterne którą mógłbym bez komplikacji zamontować.
pozdrowienia przesyłam :-) |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2007-08-14, 22:52
|
|
|
jelo71 napisał/a: | cześć, mam klimę z zapotrzebowaniem 61A, a alternator 90 A, więc jest kiepsko | ja mam klimę jak janusz Trumy 1700 a mam alternator 80A i nie ma problemu . ps.najważniejszy jest przekrój przewodów do przetwornicy aby nie było spadków napięcia gdyż prąd rośnie :cry: |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-08-15, 08:32
|
|
|
jelo71 napisał/a: | Mam peugeota J5 i szukam alterne którą mógłbym bez komplikacji zamontować. |
Przy dużym alternatorze jest jeszcze problem jego napędu. Starsze auta mają jeden wąski pasek klinowy, napęd ten wystarcza do jakich 50-60A Przy większej mocy pasek potrafi się spalić. Trzeba by było założyć koła pasowe i pasek klinowy wielorowkowy a to już większa przeróbka. Przy rozładowanym akumulatorze, na początku pracy za nim akumulator trochę się naładował pasek wydawał okropne piski przy każdym gwałtowniejszym dodaniu gazu. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
jelo71
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 3/6 Skąd: tuż obok Krakowa
|
Wysłany: 2007-08-15, 22:07
|
|
|
janusz,
to znaczy iż przy 120 amperowym alternatorku obsłużyłeś klimę i całe autko bez problemów, czy dorabiałeś nowe kała pasowe? Kolega Eler1 napisał żę ma 80-tkę i jeździ spokojnie, ja nie mogę gdyż elektronika odłącza klimę, przewody mam potężne dodam iż oryginalne do tej klimatyzacji. A czy jesteś pewny że to był alternator od zafiry, ułatwiło by mi to poszukiwania.
pozdrawiam jelo |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2007-08-15, 22:12
|
|
|
jelo71 napisał/a: | gdyż elektronika odłącza klimę, przewody mam potężne dodam iż oryginalne do tej klimatyzacji. | jaka elektronika , nie widziałem przewodów orginalnych od klimy gdyż klima jest na 230V może chodzi o przetwornice ? jeśli tak to takie przewody muszą byś do ładowania drugiego akumulatora lub klime musisz podłączyć do akumulatora rozruchowego |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
Mirekmat
doświadczony pisarz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 11/2
|
Wysłany: 2007-08-16, 01:00
|
|
|
Witam.
Ano tak kolega Jelo ma rację.Przy pełnym zestawie trumowskie dziecko Shapir ma przetwornicę 1000Watt przekażnik 100A parę bezpieczników 125A oraz parę kabli łączących o przekroju bodajże 35mm2,dodatkowo można zakupić przełącznik na gniazdko zewnętrzne/przełączając n a gniazdko powodujemy odcięcie dopływu prądu do klimy/.W takiej kombinacji wystarczy jeden akumulator pokładowy plus rozruchowy,do korzystania w czasie jazdy,na postoju trzeba podłączenia 230V. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-08-16, 07:55
|
|
|
jelo71 napisał/a: | A czy jesteś pewny że to był alternator od zafiry |
Alternator był na 100% od Opla. Prawdopodobnie ne ma różnicy czy Zafira czy Omega, ważne żeby był z samochodu z dużą ilością elektroniki albo np z elektrycznym wspomaganiem kierownicy (tak ma Zafira) wtedy jest to duży alternator. Ten pasował bez żądnych przeróbek. Prądu starczało na wszystko tylko jak gdzieś wcześniej pisałem przetwornicę miałem w takim ciasnym kącie i tam się trochę grzała. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2007-08-16, 09:51
|
|
|
Mirekmat napisał/a: | .Przy pełnym zestawie trumowskie dziecko Shapir ma przetwornicę 1000Watt przekażnik 100A parę bezpieczników 125A oraz parę kabli łączących o przekroju bodajże 35mm2 | to w takim układzie może wyłączać przetwornica to znaczy że jest duży spadek napięcia poniżej 10,5V lub przetwornica sobie nie radzi jest za mała lub wadliwa a co do grubości przewodów to pytanie jakiej grubości jest izolacja bo przewód miedziany może być np.16mm2 lub mniej jak jest z przewodami rozruchowymi |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
Mirekmat
doświadczony pisarz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 11/2
|
Wysłany: 2007-08-16, 13:45
|
|
|
Witam.
Nie bardzo rozumiem pytania o grubość izolacji.Izolacji czego?Jeżeli chodzi o izolację kabla to bardzo mi przykro ale mnie to nie interesuje,jeżeli kupuję kabel/czy też wiązkę przewodu miedzianego/o danym przekroju np.35mm2 to mnie nie interesuje grubość izolacji to musi wiedzieć producent, z czego i jaką grubą izolację zrobić.Jeżeli p.Eler kupuje kabel rozruchowy do rozrusznika to martwi się o grubość izolacji?// kabel jest 35mm2 i nieraz grubszy/.Miłego dnia. |
|
|
|
 |
|