Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-10-05, 22:28
przetwornica 12/230v
Autor Wiadomość
common 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Kwi 2007
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-08-08, 10:54   przetwornica 12/230...

Jak w temacie interesuje mnie ile taka przetwornica potrzebuje Watów z akumulatora aby wytworzyć 1400W oraz co by sie stało jesli podłączyłbym prąd z przetwornicy pod zasilanie kampera a co za tym idzie ładowałbym akumulatory takie perpetuum mobile (chyba za duzo wymagam :mrgreen: ) ale proszę o jakieś info kamperowych elektryków:) Pozdrawiam Michal
Ostatnio zmieniony przez janusz 2007-12-30, 15:39, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-08-08, 11:15   

1) Sprawność przetwornicy i to takiej amatorskiej nie nieprofesjonalnej to około 80% więc moc pobierana z akumulatora to 1700-1800 W dzielone przez 12 V około 140-150 A
Aby z akumulatora pobierać ciągle 150A musi być dobry akumulator taki prąd grozi powyginaniem płyt. 100Ah akumulator wystarczy teoretycznie na 0,5 godziny pracy a praktycznie to na mniej bo przy tak dużym prądzie spadnie napięcie i nie będzie 12 V a jakieś 10V i jednocześnie wzrośnie prąd pobierany do około 200A.
Aby to działało od zasilania prostownikiem to musiał by być prostownik jak mała spawarka.
2 Gdyby podłączyć akumulator z przetwornicą, przetwornicę z prostownikiem i prostownik z akumulatorem to powstał by z tego grzejnik elektryczny zużywający prąd do podgrzewania przetwornicy i prostownika, żadnych innych korzyści tylko straty prądu.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2007-08-08, 22:19   

Dziekuje Janusz, ten temat tez mnie interesowal , wyjasniles to co trzeba i przy okazji sie tez dowiedzialem
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-08-08, 22:27   

Sprawę znam z własnych doświadczeń w moim samochodzie buła kilma trumy i przetwornica. z dwóch akumulatorów połączonych równolegle 200ah razem klima działała jakieś 3-4 godziny w zależności od temperatury na zewnątrz. Truma 1700 pobiera jakieś 600- 700W. pobór prądu był około 50 A gorzej przy rozruchu bo 100A brakowało.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2007-08-08, 23:25   

slyszalem ze klima Trumy 1700 moze w czasie jazdy pracowac jako klimatyzacja tylko trzeba miec odpowiedno duzy alternator , czy ty wiesz cos o tym?
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-08-09, 06:45   

Tak miałem 120A od jakiegoś opla chyba Zafiry. Dał się zamontować bez żadnych przeróbek.
Trochę inna sprawa to chłodzenie przetwornicy. Miałem zamontowaną wewnątrz samochodu w takim kącie gdzie był słaby przepływ powietrza i trochę się grzała.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/6
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2007-08-14, 22:42   

janusz,
cześć, mam klimę z zapotrzebowaniem 61A, a alternator 90 A, więc jest kiepsko. Czy twój 120 A był całkowicie wystarczający np w korkach lub przy małej prędkości (czytaj niskie obroty silnika). Mam peugeota J5 i szukam alterne którą mógłbym bez komplikacji zamontować.
pozdrowienia przesyłam :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-08-14, 22:52   

jelo71 napisał/a:
cześć, mam klimę z zapotrzebowaniem 61A, a alternator 90 A, więc jest kiepsko
ja mam klimę jak janusz Trumy 1700 a mam alternator 80A i nie ma problemu . ps.najważniejszy jest przekrój przewodów do przetwornicy aby nie było spadków napięcia gdyż prąd rośnie :cry:
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-08-15, 08:32   

jelo71 napisał/a:
Mam peugeota J5 i szukam alterne którą mógłbym bez komplikacji zamontować.

Przy dużym alternatorze jest jeszcze problem jego napędu. Starsze auta mają jeden wąski pasek klinowy, napęd ten wystarcza do jakich 50-60A Przy większej mocy pasek potrafi się spalić. Trzeba by było założyć koła pasowe i pasek klinowy wielorowkowy a to już większa przeróbka. Przy rozładowanym akumulatorze, na początku pracy za nim akumulator trochę się naładował pasek wydawał okropne piski przy każdym gwałtowniejszym dodaniu gazu.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/6
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2007-08-15, 22:07   

janusz,
to znaczy iż przy 120 amperowym alternatorku obsłużyłeś klimę i całe autko bez problemów, czy dorabiałeś nowe kała pasowe? Kolega Eler1 napisał żę ma 80-tkę i jeździ spokojnie, ja nie mogę gdyż elektronika odłącza klimę, przewody mam potężne dodam iż oryginalne do tej klimatyzacji. A czy jesteś pewny że to był alternator od zafiry, ułatwiło by mi to poszukiwania.
pozdrawiam jelo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-08-15, 22:12   

jelo71 napisał/a:
gdyż elektronika odłącza klimę, przewody mam potężne dodam iż oryginalne do tej klimatyzacji.
jaka elektronika , nie widziałem przewodów orginalnych od klimy :shock: gdyż klima jest na 230V może chodzi o przetwornice ? jeśli tak to takie przewody muszą byś do ładowania drugiego akumulatora lub klime musisz podłączyć do akumulatora rozruchowego
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekmat
doświadczony pisarz

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Piwa: 11/2
Wysłany: 2007-08-16, 01:00   

Witam.
Ano tak kolega Jelo ma rację.Przy pełnym zestawie trumowskie dziecko Shapir ma przetwornicę 1000Watt przekażnik 100A parę bezpieczników 125A oraz parę kabli łączących o przekroju bodajże 35mm2,dodatkowo można zakupić przełącznik na gniazdko zewnętrzne/przełączając n a gniazdko powodujemy odcięcie dopływu prądu do klimy/.W takiej kombinacji wystarczy jeden akumulator pokładowy plus rozruchowy,do korzystania w czasie jazdy,na postoju trzeba podłączenia 230V.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-08-16, 07:55   

jelo71 napisał/a:
A czy jesteś pewny że to był alternator od zafiry

Alternator był na 100% od Opla. Prawdopodobnie ne ma różnicy czy Zafira czy Omega, ważne żeby był z samochodu z dużą ilością elektroniki albo np z elektrycznym wspomaganiem kierownicy (tak ma Zafira) wtedy jest to duży alternator. Ten pasował bez żądnych przeróbek. Prądu starczało na wszystko tylko jak gdzieś wcześniej pisałem przetwornicę miałem w takim ciasnym kącie i tam się trochę grzała.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-08-16, 09:51   

Mirekmat napisał/a:
.Przy pełnym zestawie trumowskie dziecko Shapir ma przetwornicę 1000Watt przekażnik 100A parę bezpieczników 125A oraz parę kabli łączących o przekroju bodajże 35mm2
to w takim układzie może wyłączać przetwornica to znaczy że jest duży spadek napięcia poniżej 10,5V lub przetwornica sobie nie radzi jest za mała lub wadliwa :chytry a co do grubości przewodów to pytanie jakiej grubości jest izolacja bo przewód miedziany może być np.16mm2 lub mniej jak jest z przewodami rozruchowymi :gwm
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekmat
doświadczony pisarz

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Piwa: 11/2
Wysłany: 2007-08-16, 13:45   

Witam.
Nie bardzo rozumiem pytania o grubość izolacji.Izolacji czego?Jeżeli chodzi o izolację kabla to bardzo mi przykro ale mnie to nie interesuje,jeżeli kupuję kabel/czy też wiązkę przewodu miedzianego/o danym przekroju np.35mm2 to mnie nie interesuje grubość izolacji to musi wiedzieć producent, z czego i jaką grubą izolację zrobić.Jeżeli p.Eler kupuje kabel rozruchowy do rozrusznika to martwi się o grubość izolacji?// kabel jest 35mm2 i nieraz grubszy/.Miłego dnia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***