| Przesunięty przez: janusz 2010-04-23, 11:03
 | Czym przykleić listwy drewniane do blachy aluminiowej | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | airgaston   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
 Nazwa załogi: misitaki
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Piwa: 13/18
 Skąd: stolica i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-13, 20:37   Czym przykleić listwy drewniane do blachy aluminiowej |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam pytanie do fachowców w dziedzinie klejenia i uszczelniania kamperów. Otóż dzisiaj zabrałem sie za modyfikowanie kampera i po zdjęciu płyt ze ściany okazało sie że kawałek szkieletu drewnianego jest zgniły i należy się wymiana. Latem robiłem podobny manewr i wkleiłem nowe listwy drewniane na żywice epoksydowa. Przykleiła się na amen do blachy alu i konstrukcja jest mocna i jest cacy. Ale teraz na dworze jest nieco zimniej i żywica to nie jest dobry pomysł. Chciałbym wkleić na dębowo listwy w miejsce starych które wykruszyłem i usunąłem do gołej blach alu. Chciałbym aby to połączenie było trwałe i niezbyt elastyczne. Stare listwy zukosowałem i do nich chce przykleić brakujace elementy. W autku mam elektryczny grzejnik ale kamper stoi jednak na dworze pod plandeką.
 Czy można zastosować jakieś sikaflexy polimery etc. W tej dziedzinie jestem zielony.
 |  
				| _________________ pozdrawiam
 Jarek
 przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | f68   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
 Nazwa załogi: f68
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Piwa: 5/6
 Skąd: 3city
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-13, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | ms polimer den braven lub
 fix all soudala
 lub silikon bezoctanowy NO11  np lakma, dowcorning
 pamietaj ze najlepiej uzyc wczesniej primera
 |  
				| _________________ *** www.edenchemicals.pl***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | maszakow   Kombatant
 JAFO? No way ...
 
  
 Twój sprzęt: jak wygram w totka...
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 07 Kwi 2009
 Piwa: 79/63
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-13, 22:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kleje firmy beko: Gekon Hybrid-POP
 lub Allcon10
 Na ulotkach wygląda dobrze i cena też świadczy o tym że to nie byle co
   www.beko-group.com
 |  
				| _________________ Pozdrawiam, maszakow
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | f68   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
 Nazwa załogi: f68
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Piwa: 5/6
 Skąd: 3city
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-13, 22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie mam przekonania do beko przynajmniej klej montazowy i silikony słabe i się wykruszają
 ale wymienionych produktów nie znam
 i jak napisałeś na ulotkach
 a te które wymieniłem znam z praktyki osobiście i organoleptycznie
 |  
				| _________________ *** www.edenchemicals.pl***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | BODEK   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
 Nazwa załogi: MIRAGE
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Lis 2008
 Piwa: 23/3
 Skąd: Wesoła
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-14, 19:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie Wymieniałem całe poszycie pod klimatyzacją. Listwy dowiązane do starych ale zdrowych, za pomocą kontowników lub całego stelarz z płaskownika na sztorc. Wszystko uzupęłnione steropianem wklejonym na piankę mało rozprężną. Jak uda się Wam rozczytać fotki to poniżej.
 
 
 
	
		| IMGP0714.JPG Stelaż wzmacniający
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 6900 raz(y) 44,54 KB |  
 
	
		| IMGP0734.JPG Listwy przykręcone do stelaża i wypełnione steropianem
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 6900 raz(y) 43,47 KB |  
 
	
		| IMGP0735.JPG Podpora na chwilę do stężenia
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 6900 raz(y) 35,7 KB |  
 
	
		| Naprawa dachu 005.jpg Po wyschnięciu
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 6900 raz(y) 61,26 KB |  
 
	
		| IMGP0802.JPG Efekt końcowy po przykryciu poszycia
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 6900 raz(y) 44,45 KB |  
 |  
				| _________________ BODEK
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | airgaston   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
 Nazwa załogi: misitaki
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Piwa: 13/18
 Skąd: stolica i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-15, 16:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za foto i informację. Jutro udaje sie na poszukiwanie klejów i listew/kantówek. Zaczynam naprawę. Kilka dni suszenia powinny przynieść juz efekt. |  
				| _________________ pozdrawiam
 Jarek
 przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | f68   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
 Nazwa załogi: f68
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Piwa: 5/6
 Skąd: 3city
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-15, 17:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | suszenie lub lepiej wyciaganie wigoci daje znacznie lepsze efekty
 |  
				| _________________ *** www.edenchemicals.pl***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | airgaston   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
 Nazwa załogi: misitaki
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Piwa: 13/18
 Skąd: stolica i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-20, 15:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak mówiłem zabrałem się za wymianę szkieletu zabudowy.. W paru miejscach została nadszarpnięta zębem czasu. Zakupiłem odpowiednią maszyne i wyprodukowałem kompletny szkielet na wzór starego. Uzyłem tylko porządnego drewna. Znalazłem u znajomego belki dębowe sezonowane od co najmniej pół wieku. Od wczoraj wymieniam sukcesywnie szkielet na dębowy. Wiem że jest ciut cięższy od oryginału bo przekroje zrobiłem identyczne jak sosnowe, ale myślę że wystarczy na bardzo długo. Foto poczynię jak będzie juz widać efekty. |  
				| _________________ pozdrawiam
 Jarek
 przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | BODEK   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
 Nazwa załogi: MIRAGE
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Lis 2008
 Piwa: 23/3
 Skąd: Wesoła
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-20, 20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witaj Pierwsza moja wersja naprawy opierała się na listwach dębowych. Miałem kłopoty z wkrętami bo dąb to twarde drewno. Przyjołem wersię listew sosnowych z płaskownikiem /szary kolor na foto/.
 |  
				| _________________ BODEK
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | koko   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 19 Sty 2007
 Piwa: 71/31
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-22, 13:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najczęsciej używanym klejem w fabrykach i przez fachowców w naszej branży jest sikaflrx 221
 sprawdzony prze zemnie trochę elastyczny B.mocny oczywiscie blache bym potraktował primierem
 |  
				| _________________ KoKo
 Piszę tylko merytorycznie.
 Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  | 
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do ulubionych
 Wersja do druku
 
 
 |