Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
swiece żarowe
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2009-12-20, 22:28   swiece żarowe

czy ktoś podpowie mi jak a dokładniej jakim kluczem wykręcic świece żarowe w j5 2,5d o ile w 1,2,3 cylindrze na upartego można by użyc nasadki to na 4 cylindrze tym przy pompie za mało miejsca może jakiś płaski oczkowy wygięty lub tulejkowy pytam bo na dworze mróz i nie bardzo jak się do tego zabrac a mam taką potrzebę bo nie bardzo z odpaleniem
czy da się to zrobic bez demontarzu rurek do wtrysków
może ktoś zna symbol tych swiec aby dokonac zakupu przed demontarzem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2009-12-20, 23:07   

Mechanikiem nie jestem ale mogę podać symbole pasujących świec Zarowych:

11 721 002 -ISKRA słoweńska-tanie i niezłe.

D-power nr1 -japońskie dobre
0 250 001 039 - bosch -jakość zależna od kraju produkcji
GV-602 Beru -Niemcy bardzo dobre
DNSDG-001- Denso japońskie - bardzo dobre.

Praktycznie wybór jest bogaty- zasada wymiany to wymiana wszystkich na nowe! Sprawdż przy okazji sterownik świec żarowych!!! :spoko Stasio.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-20, 23:12   

Numer katalogowy oryginału 596153 albo 596154
NGK Y-208 T
BERU GV 602
BOSCH 0 250 201 039
CHAMPION CH 163

Tyle chyba wystarczy... :spoko
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2009-12-20, 23:26   

Ja Ci polecam sprawdzić najpierw układ paliwowy
tj czy nie wydziela się parafina w tych minusowych temperaturach

jeśli masz możliwość wstaw go do ciepełka na 24h i potem odpal
jak będzie działał ok to raczej na pewno kwestia paliwa.
(choć mechanikiem nie jestem)

spuścić paliwo zalać zimowe - ewentualnie wymienić filtr paliwa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2009-12-20, 23:45   

w paliwach pracowałem 12 lat
ostatnie moje tankowanie to listopad więdz napewno zimowe
obecnie pracuje w mechanice ale nie mam tak wysokiego garażu aby wjechac do srodka filtry raczej ok
na dworze -15 dzis wykręciłem swiece z osobówki i już zamówiłem
a teraz przyszła kolej na kampera tylko tam swiece z tyłu i trochę trudny dostęp a muszę to zrobic na dworze więdz pytam może jakiś klucz oczko wygięte podejdzie
jak kręci to wdł mnie musi zapalic paliwo jest na 100% przed rozruchem nawet przepompowuje je pompką na filtrze przy przekręconym kluczyku obieg otwarty
więdz domyslam się ze ze swiecami cos nie tak
wkoncu to185 tys silnik chyba czas najwyższy na nie przyszedł choc sprawdziłem czy iskrzą po rozpięciu mostków to nie mam wcale pewności czy dobrze grzeją poprzedni własciciel teierdził że pompa po regulacji i wtryski nowe więdz zaczynam od swiec
chciałbym podejsc do tematu sprawnie aby nie trwało to wieki na dworze cho co to za mróz -15 ale troche nieprzyjemnie pracowac
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2009-12-20, 23:53   

Nie zrobiłem fotek ale wczoraj miałem właśnie problem
odpalić odpalił ale nie wchodził na wyższe obroty i dusił się przy próbie wkręcenia go na wyższe
ogólnie mułowaty i słabiutki był - a chodził jak traktor

już myślałem, że będą duże koszty (pompa, wtryski, świece, a może padła uszczelka pod głowicą)

ale w filtrze zbierała się parafina taka kaszka i to nie odrazu po odpaleniu tylko zwłaszcza po dodaniu gazu gdzie szła większa ilość paliwa.

po zatankowaniu go tego dnia na BP + dodatek aby się ta parafina nie wydzielała jak ręką odjął

w filtrze czyściutkie paliwo i już się filtr nie przytyka.

Też tankowałem w listopadzie ale sądzę, że to było jeszcze letnie niestety - a tankowałem też na BP
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-12-21, 06:35   

Irku..jesli przed mrozami normalnie odpalal...to swiece masz dobre..i z nimi nic nie kombinuj..bo sie narobisz..zamarzniesz..a autko i tak nie odpali...
te nasze silniki ogolnie maja ciezki rozruch...w/g mnie..przez zla konstrukcje rozrusznika..ktory..nawet przy bardzo dobrym aku..nie ma duzego uderzenia rozruchowego..i kreci anemicznie..powinien byc tzw planetarny....one kreca duzo lepiej..
po drugie..to co napisal piracik..na 100% przemarzniete paliwko..a moze nawet jakies resztki wody w ukladzie paliwowym..ktore zamarzly..i paliwko jest przyblokowane..

masz 4 wyjscia..aby auteczko odpalic...
1.isc na latwizne..czyli ..za pare dni ma byc cieplej..lub ...czekac do wiosny...
2.prosty..sprawdzony przezemnie sposob...3 wiadra wrzatku na siilnik..lane powoli..na blok i filtr paliwowy../lub...farelka chodzaca 2-3h pod maska...
3.linka..i ciaganie po okolicy...
4. to rozwiazanie latwe....przydatne..i niedrogie...a bardzo skuteczne,wiem...bo mam zamontowane i na prawde polecam do naszych staruchow....
jest to grzalka wody..montowana w przewod wodny...
http://www.allegro.pl/ite...zime_50_mm.html
tylko..musi byc zamontowana w najnizszym punkcie..ja mam teraz zamontowana wysoko/mialem przedluzany rurka gorny przewod wodny chlodnicy i tam wstawilem zamiast tej rurki/..i baaaardzo dlugo musze czekac na nagrzanie wody w ukladzie..
..
aha..i bardzo wazne..on ma w nizszej cene o mniejszej srednicy..u mnie jest 40mm i kosztowala chyba 145..a nie 170 ..
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-12-21, 12:37   

Hmmm ...powiem tak...
Jak Polska Polską z tym naszym zimowym paliwem to jedna wielka ściema..... powyżej -15 przeważnie rozdzielaczowe diesele maja opory co do odpalenia. Na parafinę stosuję stary dobry sposób 10% benzyny do każdego tankowania. Inny problem to woda w paliwie, zimą zawsze pełny zbiornik (im mniej powietrza tym lepiej- nie skrapla się woda opadająca potem na dno zbiornika a fizyki sie nie oszuka) a przed zimą dobrze wlać do zbiornika denaturat alkohol jest w przeciwieństwie do oleju napędowego mieszalny z wodą i w ten sposób wypalimy H2O ...... ze zbiorniczka ..... ;)

PS
Oczywiście grzałki elektryczne w układzie chłodzenia to tez skuteczny i stary patent "krajów zimnych" ale niestety trzeba mieć dostęp do prądu a to nie zawsze jest możliwe....
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 274/1281
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-21, 22:07   

Sa takie zestawy calosciowe gdzie ogrzewaja plyn w ukladzie chlodzenia ogrzewa olej w silniku laduje akumulatory i ogrzewa kabine podgrzewa paliwo w zbiorniku
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2009-12-22, 08:56   

Jeśli rozrusznik dobrze kręci a nie odpala,to można mu psiknąć do kolektora ssącego Plaka
(tego do konserwacji wnętrza). Rodzaj zapachu nie gra roli.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/602
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2009-12-22, 19:34   

kimtop napisał/a:
do kolektora ssącego Plaka

Potwierdzam. Plak lepszy od samostartu :lol:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baal 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Tabbert 570
Dołączył: 22 Maj 2009
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-12-22, 20:10   

Samostart ma ciekawy napis którego nie posiada plak :arrow: "środki smarujące"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-12-22, 20:46   

Ale plak mat czy połysk :?:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2009-12-22, 20:53   

Mata mu nie daj, bo nie odpali!! :haha: :haha: Lepiej coś na połyk, np. spirytus, Też skuteczny!!! :bajer :mikolaj A grzeje jak cho.....ra już po zaaplikowaniu pierwszej setki!! :haha:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***