|
Głośna praca skrzyni biegów Ducato 1993r |
| Autor |
Wiadomość |
RochRafał
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5TD Hymer 1993r
Dołączył: 25 Gru 2009 Skąd: Warszawa Żoliborz
|
Wysłany: 2009-12-26, 00:05 Głośna praca skrzyni biegów Ducato 1993r
|
|
|
Jak w temacie
W środku podczas jazdy jest strasznie głośno
Na wolnych obrotach i jadąc "na luzie" jest OK tylko silnik warkocze
Kiedy dodamy gazu hałasuje jakby łożysko jakieś w skrzyni biegów Biegi wchodzą bardzo ładnie
Co to może hałasować??
Trzeba szukać "nowej" skrzyni? Czy może wystarczy wymienić jakąś część ? |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-01-16, 17:20
|
|
|
Spotkamy się kiedyś wiosną to posłuchasz mojego. Zaraz po zakupie przerabiałem ten temat. Mam nową skrzynię i chciałem ją wymieniać bo też tak myślałem. Niestety ten typ tak ma. Dukato to hałaśliwe bydle |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
| Ostatnio zmieniony przez airgaston 2010-01-16, 17:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-01-16, 17:22
|
|
|
| Sprawdź obowiązkowo poziom oleju w skrzyni. Na kanale. Za skrzynią jest bagnet z miarką . Wyjmij i obejrzyj. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2010-01-16, 17:30
|
|
|
O leju w skrzyni ma byc rowno z poziomem max lub nawet troche więcej,wtedy skrzynia chodzi cicho,jak jest tylko troche za mało to hałasuje ,5 bieg ma wysoko łożyska(dołożony do 4 biegowej skrzyni) i łatwo jest go zatrzeć jak tylko spadnie troche poziom oleju.Dolałem ponad max i skrzynię przestało być słychać teraz zrobiłem 5000 i znowu trzeba dolac oleju bo pomału zaczyna hałasować. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
robert_smoldzino
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Smoldzino
|
Wysłany: 2010-01-16, 18:31
|
|
|
| Z podobnuych doświadczeń w zgoła innym aucie, pomaga dolanie dwusiarczku molibdenu do oleju. Robi taki dodatek kilka firm, np LiquiMoly |
_________________ www.podlasem.org |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2010-01-16, 20:28
|
|
|
Dokładnie |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
andrzej34sto
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5TD zabudowa Fendt
Dołączył: 13 Sie 2011 Postawił 3 piw(a) Skąd: DST
|
Wysłany: 2012-01-20, 00:30
|
|
|
Witam,mam problem ze skrzynią biegów zakleszczony bieg wsteczny,nie można wrzucić na luz,dodam,że było mało oleju w skrzyni biegów,czy zatarłem ją?przed swiętami uruchomiłem silnik, wyjechałem na wstecznym i na tym się skonczyło ,bieg zakleszczony,czy mam szukać drugiej skrzyni?używanej rzecz jasna,proszę o fachową pomoc,pozdrawiam |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2012-01-20, 08:37
|
|
|
andrzej34sto | Cytat: | | bieg zakleszczony,czy mam szukać drugiej skrzyni |
Nie ma takiej potrzeby, ale demontaż skrzyni nie do przeskoczenia. Po jej wyjęciu i rozebraniu wyciska się lub wybija zębatkę wstecznego biegu i dorabia nową tuleję. Operację bez większego wysiłku przeprowadzi każdy warsztat parający się naprawami skrzyń biegów.
Przyczyna zatarcia - po odpaleniu silnika natychmiastowa szybka jazda wtecz na dłuższym dystansie lub bardzo, ale to rzeczywiście bardzo mało oleju w skrzyni. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
majsterus
stary wyga

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2012-02-05, 13:08
|
|
|
chyba pisałem gdzieś o piątym biegu w ducato
rozsypała się piątka która współpracuje ze wstecznym.
jest to do zrobienia na aucie ale trzeba zdjąć pół obudowy ze skrzyni. koszt przesuwki 5 biegu w serwisie to ponad 600zł.
voila:
http://www.camperteam.pl/...ighlight=#53921 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2012-02-05, 13:13
|
|
|
Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów,musi być na max.Piatka jest biegiem dokładanym i przy niskim stanie oleju chodzi prawie na sucho. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
Mutek
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato Riva
Nazwa załogi: Zibi i Dona
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2010 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 2012-02-05, 20:53
|
|
|
Rochrafał napisał :
"W środku podczas jazdy jest strasznie głośno
Na wolnych obrotach i jadąc "na luzie" jest OK tylko silnik warkocze
Kiedy dodamy gazu hałasuje jakby łożysko jakieś w skrzyni biegów Biegi wchodzą bardzo ładnie
Co to może hałasować??
Trzeba szukać "nowej" skrzyni? Czy może wystarczy wymienić jakąś część ?"
W pierwszym kamperku Ducato 1993 robiłem skrzynię biegów ze względu na hałas i oprócz normalnego eksploatacyjnego zużycia koła talerzowego i wałka atakującego to odzywały się łożyska (widać było po bieżniach) . Największą wadą było zużycie pokryw przytrzymujących łożyska stożkowe koła talerzowego z układem stelit przeniesienia napędu . Po prostu wytarły się po milimetrze każde co powodowało odsunięcie się wałka atakującego o ponad dwa milimetry , a luz ten skutkuje hałasem . Sprawdzić to można podczas jazdy zdejmując nogę z gazu i zaraz dodając gaz z powrotem i jeśli występuje pomiędzy luz i samochód reaguje na gaz z opóżnieniem to wskazuje to na zbyt duży luz na wałku atakującym.
Zibi |
_________________ Misiaczek jest jak życie.
 |
|
|
|
 |
BODEK
zaawansowany

Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 2012-02-05, 21:04
|
|
|
| Skrzynie biegów w tych samochodach wymagają rzadkiego oleju i jak była mowa zawsze jazda na pęłnym stanie. |
_________________ BODEK |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2012-02-06, 09:29
|
|
|
Ten olej zalecany jest FIATa do skrzyń biegów we FIATach Ducato.
 |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
bogusław
trochę już popisał
Twój sprzęt: arca-ducato
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2008 Otrzymał 3 piw(a)
|
Wysłany: 2012-02-17, 20:33 hałas w skryni biegów
|
|
|
| W moim dukacie silnik na luzie pracował ładnie, w czasie jazdy pojawiało się prawie wycie. Na zlocie radzili ,radzili. Zaciągnęli mnie do warsztatu. Co było, wstyd się przyznać. wymienili olej w skrzyni biegów i uzupełnili. Od tego czasy przejechałem ok. 20 000 km i wszystko. O.K.. Popieram pomysł Lepciaka aby zacząć od oleju w skrzyni biegów. |
|
|
|
 |
|
|