Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2010-04-23, 12:03
VW T3 1981 --- odbudowa kamperka
Autor Wiadomość
KrzysVW81 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-02-24, 19:41   VW T3 1981 --- odbudowa kamperka

Dzięki Paf ! Tutaj więc będę rozpisywał sie o moim autku. W chwili obecnej jest nieźle....auto JEST :szeroki_usmiech , także jest już czym sie zajmować. O wnętrze moi poprzednicy dbali, na prawde jest w dobym stanie. Zewnątrz...hmm...widać,że ma już pare latek. Plan jest taki (i w zasadzie nie ma w nim miejsca na kompromisy) by wszystko co jest istotne było w nim nowe lub możliwe zregenerowane. Także, krok po kroku, podzespół po podzespole, układ po układzie będę Go gruntownie odresturowywał. W efekcie na stronach tych znajdzie sie autko zupełnie rozłożone na części i złożone tak,by (mam szczerą nadzieje) nigdy mnie nie zawiodło ;) . Za cenne uwagi z góry dziękuje i lece do zabierać sie do pracy :szeroki_usmiech

922815436_3.jpg
Plik ściągnięto 10316 raz(y) 2,61 KB

922815436_4.jpg
Plik ściągnięto 10316 raz(y) 3,33 KB

922815436_5.jpg
Plik ściągnięto 10316 raz(y) 2,93 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 328/84
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-02-24, 19:47   

Dobrze że zamieściłeś zdjęcia , tylko postaraj się o trochę większy format.

:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KrzysVW81 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-02-24, 22:17   

Autko od godziny już w miejscu docelowym...stamtąd wyjedzie już o własnych siłach. Fotki będą lepszej jakości, te zostały zrobione tak "na szybko" komórką, także wybaczcie jakość. Temat na dzisiejszy wieczór : umiejscowienie podpór,na których oprze się auto po podniesieniu i zdjęciu kół. Na początku chciałbym wyjąć z niego wszystko co się da, rozebrać zawieszenia i złożyć je już z nowych części. Dokładnie oczyścić komorę silnika i podwozie po czym solidnie je zabezpieczyć. Na dobre zabawa zacznie się pewnie w weekend... czekam już niecierpliwie :szeroki_usmiech

201002241757.jpg
Przez wrota wszedł 'na styk" - przeznaczenie? ;)
Plik ściągnięto 238 raz(y) 101,53 KB

201002241760.jpg
Plik ściągnięto 176 raz(y) 104,7 KB

201002241759.jpg
kamperek (z tylu) z towarzyszami ;)
Plik ściągnięto 164 raz(y) 106,89 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezesuu 
weteran
102 dni to nie zbyt wiele


Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Piwa: 22/13
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2010-02-24, 22:56   

Jak widzę te "salony" to wierzę,że wyjedzie z nich prawdziwe cacko.
Powodzenia!!! :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Srebrzanka 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Sopot
Wysłany: 2010-02-25, 17:08   

Dorzuć kilka info dot. silnika, skrzyni (ile biegów). Silnik i skrzynia posiadają oznaczenia literowe, jak je poznasz, dowiesz się o szczegółowych parametrach, przełożeniach itp. Może będzie celowa wymiana silnika na mocniejszy. Jeśli podałeś, to przeoczyłem rocznik twojego pojazdu.
_________________
Piotr i Katarzyna
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Duszka 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato Fendt
Dołączył: 10 Sty 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Łęczna
Wysłany: 2010-02-25, 17:23   

Jak to mówią najważniejsze mieć marzenia reszta to już pikuś.Samochodzik extra życzymy cierpliwości i do zobaczenia na trasie.
_________________
szwagry z załogami z lubelskiej grupy, pozdrawiają wszystkich pozytywnie zakręconych miłośników caravaningu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KrzysVW81 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-02-25, 17:52   

Nie przeoczyłeś Srebrzanka...nie pisałem o silniku, bo - nie było o czym... ...kupiłem auto bez silnika. Seryjnie była benzynka chłodzona powietrzem, stad te wloty z tylnymi kołami. ale po niej pozostała tylko pusta komora silnikowa ;) . I w zasadzie to nawet lepiej, bo : a) auto kosztowało mniej, b) nie muszę wyjmować motoru by porządnie doczyścić metalowe części konstrukcji podwozia i na nowo je zakonserwować, wreszcie c) jak przyjdzie już do wsadzania silnika, to będzie on należycie przyszykowany, bo zawsze lepiej będzie się go robiło poza pojazdem niż w ciasnej komorze auta. A motor już czeka... 1,6 td + pięciobiegowa, manualna skrzynia. Wszystko z T3 Multivana. Oczywiście chłodnica, rury i inne elementy układu chłodzenia też już są. Dawcą jest ten sam multivan :) . Z tym tematem powinniśmy dać sobie radę z bratem, elektrykę pozostawiam Tatusiowi :wyszczerzony: . Jeśli gdzieś mogą pojawić się problemy, to stawiam na podłączenia rozmaitych elementów kamperowego wyposażenia. Nie mamy planów, schematów ani nic... a na dachu czai się jeszcze jakiś solar :lol: . Wtedy pewnie będę uderzał do Ciebie Srebrzanka, z racji posiadania najbardziej podobnego autka :spoko . Dziękuję Ci bardzo za trafne pytanie...znaczy ktoś czyta z uwagą to co wypisuję, miło mi... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KrzysVW81 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-02-25, 17:58   

walnąłem gafę... to pierwsze moje uczestnictwo na forum i jest dla mnie ogromną radością tak ciepłe przyjęcie. Tym bardziej, że jak widzę, to co pisze spotyka się z zainteresowaniem. To na prawdę miłe... to chciałem wyrazić w ostatnim zdaniu. Pozdro 4all
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2010-02-25, 19:45   

Gratuluje,

Ja pokaze swoja droge odnowy jak bedzie odnowione, na razie ciagle mysle ze moze mi sie odechciec, ale takie posty dodaja mi wiary.

Nie wiem czy miales juz T3. Generalnie jesli jeszcze nic tam nie wlozyles i nie zaczales przerabiac na d to proponowalby m sprzedac 16 TD i kupiz 19 tdi. Wywalajac elektronike z dwoch pomp mozna zrobic jedna, a silnim Z1 pasuje jak ulal. To wszystko po to aby auto jezdzilo. Sam mam wysoki dach w T3 i wiem jak to jezdzi a wlasciwie kiedy nie jezdzi. U ciebie z bardzo wysokim dachem i ciezsza zabudowa bedziesz mial problem. wiadomo ze takim czyms jezdzi sie dla przyjemnosci, ale jazda po gorkach bedzie problemem, jazda po gorach bedzie prawie niemozliwa, dlugie autostradowe podjazdy o niskim nachyleniu to bedzie masakra. Jakby juz tak bylo w oryginale to luz ale jak masz cos tam wkladac to na prawde warto zmienic plany. Np ta skrzynia od multiwana moze byc taka ze w ogole nie bedziesz mogl wlozyc piatego biegu. Do tego samochodu powina byc krotka skrzynia a i tak nie da sie czesto rozpedzic do setki.

Wszystkiego o mechanice T3 mozesz sie dowiedziec na odp forum - sa dwa aktywne.

Zas co do zabudowy.... ja u siebie buduje od nowa :)

Powodzenia
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Srebrzanka 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Sopot
Wysłany: 2010-02-25, 22:09   

1,6 TD (69PS)jest faktycznie słaby na taką budę. Często są wkładane 1,9 TD (75PS) z np. golfa III lub passata o oznaczeniu AAZ, wówczas mało przeróbek. Z TDI (90PS) już kłopot, bo trzeba poprowadzić wiązkę do sterowania komputerem, a to już wyższa szkoła jazdy.
Co do dokumentacji - mam pełną tabryczną ze schematami urządzeń - jest w języku niemieckim.
Już wstawiałem tego linka, znajdziesz mnóstwo informacji i porad www.vwt3.eu , wejdź do forum busika.
Pozdro
_________________
Piotr i Katarzyna
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KrzysVW81 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-02-25, 23:07   

Dziękuję Panowie! To na prawdę cenne uwagi...qrcze, na prawdę wielkie dzięki. Silnika jeszcze nie kupiłem, ani też żadnych części, także to wciąż otwarty temat - szczególnie w świetle tego co napisaliście. Parametry silnika znam, nie sądziłem jednak że będzie to aż taka lipa. Jako wykładnię biorę to co napisaliście i tej właśnie chwili chwytam komóreczke i rozpuszczam wieści, że potrzebuję silnika.. ..eh, wróciłem własnie od kaperka. Zadaniem na dziś było podniesienie go, tak by mieć lepszy dostęp do podłóg i podwozia. Nie pytajcie jak...ale zrobiliśmy to :lol: ...szukam więc silnika i informacji o takich swap`ach. Jeśli wiecie coś więcej, np. jaka skrzynia biegów będzie odpowiednia do np. AAZ, tzn. czy ta od AAZ czy może jakaś inna, napiszcie proszę. Już teraz jestem ogromie wdzięczny, raz jeszcze dziękuję !!! :spoko

201002251770.jpg
Plik ściągnięto 189 raz(y) 58,77 KB

201002251772.jpg
Plik ściągnięto 165 raz(y) 74,98 KB

201002251776.jpg
Plik ściągnięto 159 raz(y) 80,94 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rysiol 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs RT6844 Renault
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Piwa: 80/27
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2010-02-25, 23:15   

Pewny jesteś że ta konstrukcja z palet jest stabilna. Lepiej nie ryzykuj.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezesuu 
weteran
102 dni to nie zbyt wiele


Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Piwa: 22/13
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2010-02-25, 23:37   

Cytat:
Pewny jesteś że ta konstrukcja z palet jest stabilna. Lepiej nie ryzykuj.
Mnie też się to nie bardzo podoba.
Jeżeli już to ustawiłbym je wszystkie jak pod przednimi kołami i dodatkowo trwale je połączył. Dobrze by był też obciążyć palety z drugiej strony.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2010-02-25, 23:45   

a ja bym zdjął kondony i przyspawał do palety ,,,,,,,,,,,ot co :-P kolego to tylko chodzi o twoje bhp chyba ,że jesteś singiel ,a to inna bajka palety niech zostanom
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-02-26, 09:18   

ARCADARKA napisał/a:
a ja bym zdjął kondony i przyspawał do palety ,,,,,,,,,,,ot co :-P


:haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
Ja pierniczę no maja ludzie fantazję ..... Mądry powidział "dajcie mi dźwignie i punkt podparcia a Ziemię podniosę..." ale dźwignia powinna być konkretna i punkt podparcia tym bardziej .....

Kolego KrzysVW81 zdecydowanie nie idź tą drogą i ustaw sobie to cudo stabilnie , bo pod tak podparty samochód to można tylko teściową położyć ..... no chyba że lubisz życie na krawędzi ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***