 |
|
Przesunięty przez: janusz 2010-04-23, 12:03 |
VW T3 1981 --- odbudowa kamperka |
Autor |
Wiadomość |
KrzysVW81
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-02-24, 19:41 VW T3 1981 --- odbudowa kamperka
|
|
|
Dzięki Paf ! Tutaj więc będę rozpisywał sie o moim autku. W chwili obecnej jest nieźle....auto JEST , także jest już czym sie zajmować. O wnętrze moi poprzednicy dbali, na prawde jest w dobym stanie. Zewnątrz...hmm...widać,że ma już pare latek. Plan jest taki (i w zasadzie nie ma w nim miejsca na kompromisy) by wszystko co jest istotne było w nim nowe lub możliwe zregenerowane. Także, krok po kroku, podzespół po podzespole, układ po układzie będę Go gruntownie odresturowywał. W efekcie na stronach tych znajdzie sie autko zupełnie rozłożone na części i złożone tak,by (mam szczerą nadzieje) nigdy mnie nie zawiodło . Za cenne uwagi z góry dziękuje i lece do zabierać sie do pracy
922815436_3.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 10316 raz(y) 2,61 KB |
922815436_4.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 10316 raz(y) 3,33 KB |
922815436_5.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 10316 raz(y) 2,93 KB |
|
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 328/84 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2010-02-24, 19:47
|
|
|
Dobrze że zamieściłeś zdjęcia , tylko postaraj się o trochę większy format.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
KrzysVW81
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-02-24, 22:17
|
|
|
Autko od godziny już w miejscu docelowym...stamtąd wyjedzie już o własnych siłach. Fotki będą lepszej jakości, te zostały zrobione tak "na szybko" komórką, także wybaczcie jakość. Temat na dzisiejszy wieczór : umiejscowienie podpór,na których oprze się auto po podniesieniu i zdjęciu kół. Na początku chciałbym wyjąć z niego wszystko co się da, rozebrać zawieszenia i złożyć je już z nowych części. Dokładnie oczyścić komorę silnika i podwozie po czym solidnie je zabezpieczyć. Na dobre zabawa zacznie się pewnie w weekend... czekam już niecierpliwie
201002241757.jpg Przez wrota wszedł 'na styk" - przeznaczenie? ;) |
 |
Plik ściągnięto 238 raz(y) 101,53 KB |
201002241760.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 176 raz(y) 104,7 KB |
201002241759.jpg kamperek (z tylu) z towarzyszami ;) |
 |
Plik ściągnięto 164 raz(y) 106,89 KB |
|
|
|
|
 |
prezesuu
weteran 102 dni to nie zbyt wiele

Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Piwa: 22/13 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2010-02-24, 22:56
|
|
|
Jak widzę te "salony" to wierzę,że wyjedzie z nich prawdziwe cacko.
Powodzenia!!! |
|
|
|
 |
Srebrzanka
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2010-02-25, 17:08
|
|
|
Dorzuć kilka info dot. silnika, skrzyni (ile biegów). Silnik i skrzynia posiadają oznaczenia literowe, jak je poznasz, dowiesz się o szczegółowych parametrach, przełożeniach itp. Może będzie celowa wymiana silnika na mocniejszy. Jeśli podałeś, to przeoczyłem rocznik twojego pojazdu. |
_________________ Piotr i Katarzyna
 |
|
|
|
 |
Duszka
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Fendt
Dołączył: 10 Sty 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 2010-02-25, 17:23
|
|
|
Jak to mówią najważniejsze mieć marzenia reszta to już pikuś.Samochodzik extra życzymy cierpliwości i do zobaczenia na trasie. |
_________________ szwagry z załogami z lubelskiej grupy, pozdrawiają wszystkich pozytywnie zakręconych miłośników caravaningu
 |
|
|
|
 |
KrzysVW81
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-02-25, 17:52
|
|
|
Nie przeoczyłeś Srebrzanka...nie pisałem o silniku, bo - nie było o czym... ...kupiłem auto bez silnika. Seryjnie była benzynka chłodzona powietrzem, stad te wloty z tylnymi kołami. ale po niej pozostała tylko pusta komora silnikowa . I w zasadzie to nawet lepiej, bo : a) auto kosztowało mniej, b) nie muszę wyjmować motoru by porządnie doczyścić metalowe części konstrukcji podwozia i na nowo je zakonserwować, wreszcie c) jak przyjdzie już do wsadzania silnika, to będzie on należycie przyszykowany, bo zawsze lepiej będzie się go robiło poza pojazdem niż w ciasnej komorze auta. A motor już czeka... 1,6 td + pięciobiegowa, manualna skrzynia. Wszystko z T3 Multivana. Oczywiście chłodnica, rury i inne elementy układu chłodzenia też już są. Dawcą jest ten sam multivan . Z tym tematem powinniśmy dać sobie radę z bratem, elektrykę pozostawiam Tatusiowi . Jeśli gdzieś mogą pojawić się problemy, to stawiam na podłączenia rozmaitych elementów kamperowego wyposażenia. Nie mamy planów, schematów ani nic... a na dachu czai się jeszcze jakiś solar . Wtedy pewnie będę uderzał do Ciebie Srebrzanka, z racji posiadania najbardziej podobnego autka . Dziękuję Ci bardzo za trafne pytanie...znaczy ktoś czyta z uwagą to co wypisuję, miło mi... |
|
|
|
 |
KrzysVW81
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-02-25, 17:58
|
|
|
walnąłem gafę... to pierwsze moje uczestnictwo na forum i jest dla mnie ogromną radością tak ciepłe przyjęcie. Tym bardziej, że jak widzę, to co pisze spotyka się z zainteresowaniem. To na prawdę miłe... to chciałem wyrazić w ostatnim zdaniu. Pozdro 4all |
|
|
|
 |
arrtur
zaawansowany

Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2010-02-25, 19:45
|
|
|
Gratuluje,
Ja pokaze swoja droge odnowy jak bedzie odnowione, na razie ciagle mysle ze moze mi sie odechciec, ale takie posty dodaja mi wiary.
Nie wiem czy miales juz T3. Generalnie jesli jeszcze nic tam nie wlozyles i nie zaczales przerabiac na d to proponowalby m sprzedac 16 TD i kupiz 19 tdi. Wywalajac elektronike z dwoch pomp mozna zrobic jedna, a silnim Z1 pasuje jak ulal. To wszystko po to aby auto jezdzilo. Sam mam wysoki dach w T3 i wiem jak to jezdzi a wlasciwie kiedy nie jezdzi. U ciebie z bardzo wysokim dachem i ciezsza zabudowa bedziesz mial problem. wiadomo ze takim czyms jezdzi sie dla przyjemnosci, ale jazda po gorkach bedzie problemem, jazda po gorach bedzie prawie niemozliwa, dlugie autostradowe podjazdy o niskim nachyleniu to bedzie masakra. Jakby juz tak bylo w oryginale to luz ale jak masz cos tam wkladac to na prawde warto zmienic plany. Np ta skrzynia od multiwana moze byc taka ze w ogole nie bedziesz mogl wlozyc piatego biegu. Do tego samochodu powina byc krotka skrzynia a i tak nie da sie czesto rozpedzic do setki.
Wszystkiego o mechanice T3 mozesz sie dowiedziec na odp forum - sa dwa aktywne.
Zas co do zabudowy.... ja u siebie buduje od nowa
Powodzenia |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
 |
|
|
|
 |
Srebrzanka
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2010-02-25, 22:09
|
|
|
1,6 TD (69PS)jest faktycznie słaby na taką budę. Często są wkładane 1,9 TD (75PS) z np. golfa III lub passata o oznaczeniu AAZ, wówczas mało przeróbek. Z TDI (90PS) już kłopot, bo trzeba poprowadzić wiązkę do sterowania komputerem, a to już wyższa szkoła jazdy.
Co do dokumentacji - mam pełną tabryczną ze schematami urządzeń - jest w języku niemieckim.
Już wstawiałem tego linka, znajdziesz mnóstwo informacji i porad www.vwt3.eu , wejdź do forum busika.
Pozdro |
_________________ Piotr i Katarzyna
 |
|
|
|
 |
KrzysVW81
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: VW T3 1981
Dołączył: 23 Lut 2010 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-02-25, 23:07
|
|
|
Dziękuję Panowie! To na prawdę cenne uwagi...qrcze, na prawdę wielkie dzięki. Silnika jeszcze nie kupiłem, ani też żadnych części, także to wciąż otwarty temat - szczególnie w świetle tego co napisaliście. Parametry silnika znam, nie sądziłem jednak że będzie to aż taka lipa. Jako wykładnię biorę to co napisaliście i tej właśnie chwili chwytam komóreczke i rozpuszczam wieści, że potrzebuję silnika.. ..eh, wróciłem własnie od kaperka. Zadaniem na dziś było podniesienie go, tak by mieć lepszy dostęp do podłóg i podwozia. Nie pytajcie jak...ale zrobiliśmy to ...szukam więc silnika i informacji o takich swap`ach. Jeśli wiecie coś więcej, np. jaka skrzynia biegów będzie odpowiednia do np. AAZ, tzn. czy ta od AAZ czy może jakaś inna, napiszcie proszę. Już teraz jestem ogromie wdzięczny, raz jeszcze dziękuję !!!
201002251770.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 189 raz(y) 58,77 KB |
201002251772.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 165 raz(y) 74,98 KB |
201002251776.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 159 raz(y) 80,94 KB |
|
|
|
|
 |
rysiol
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs RT6844 Renault
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2008 Piwa: 80/27 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2010-02-25, 23:15
|
|
|
Pewny jesteś że ta konstrukcja z palet jest stabilna. Lepiej nie ryzykuj. |
|
|
|
 |
prezesuu
weteran 102 dni to nie zbyt wiele

Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Piwa: 22/13 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2010-02-25, 23:37
|
|
|
Cytat: | Pewny jesteś że ta konstrukcja z palet jest stabilna. Lepiej nie ryzykuj. | Mnie też się to nie bardzo podoba.
Jeżeli już to ustawiłbym je wszystkie jak pod przednimi kołami i dodatkowo trwale je połączył. Dobrze by był też obciążyć palety z drugiej strony. |
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2010-02-25, 23:45
|
|
|
a ja bym zdjął kondony i przyspawał do palety ,,,,,,,,,,,ot co kolego to tylko chodzi o twoje bhp chyba ,że jesteś singiel ,a to inna bajka palety niech zostanom |
_________________ Darek |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-02-26, 09:18
|
|
|
ARCADARKA napisał/a: | a ja bym zdjął kondony i przyspawał do palety ,,,,,,,,,,,ot co |
Ja pierniczę no maja ludzie fantazję ..... Mądry powidział "dajcie mi dźwignie i punkt podparcia a Ziemię podniosę..." ale dźwignia powinna być konkretna i punkt podparcia tym bardziej .....
Kolego KrzysVW81 zdecydowanie nie idź tą drogą i ustaw sobie to cudo stabilnie , bo pod tak podparty samochód to można tylko teściową położyć ..... no chyba że lubisz życie na krawędzi |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|