LT ki - mosty pytanie |
Autor |
Wiadomość |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-04, 20:29
|
|
|
ja jednak podnoslem auto,zrobilem znaki na wale przy moscie i znak na kole,zrobilem obrod walem na luzie i wyszlo mi ze na jeden pelny obrot walu wychodza okolo 3 niepelne obroty kola,lub 3 pelne obroty kola na 1 i okolo 15 stopni obrot walu. |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-04-05, 06:36
|
|
|
jak wyliczyles te 15stopni..
pytam...bo to minimalny ruch..powyzej 1 obrotu..
a..w liczeniu dosc istotny..
gdyby to bylo 1 obrot i 15% drugiego..latwiej byloby przeliczyc..
ps.jako cos...to przywiozlem...wiesz co.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-05, 08:16
|
|
|
to moze przedstawie to obrazowo na tarczy zegara,obrot wału wyszedl 1h i 15 min |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-04-05, 08:22
|
|
|
czyli..1 i 1/4 obrotu..
czyli..wychodziloby ze masz 3,6:1
biorac niedokladnosc liczenia...masz pewnie przloezenie 3.78 |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-05, 08:45
|
|
|
OK,dzieki za pomoc. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2010-04-05, 17:49
|
|
|
erikson napisał/a: | ja jednak podnoslem auto,zrobilem znaki na wale przy moscie i znak na kole,zrobilem obrod walem na luzie i wyszlo mi ze na jeden pelny obrot walu wychodza okolo 3 niepelne obroty kola,lub 3 pelne obroty kola na 1 i okolo 15 stopni obrot walu. |
gino napisał/a: | czyli..1 i 1/4 obrotu..
czyli..wychodziloby ze masz 3,6:1
biorac niedokladnosc liczenia...masz pewnie przloezenie 3.78 |
Coś mi tu w tych obliczeniach nie pasuje.
Skąd Gino wziąłeś ten wyniki?
Jeżeli Erikson podniósł tylko jedno koło to mechanizm różnicowy spowodował podwojenie obrotów "wolnego" koła. W normalnych warunkach przy jeździe po prostej obydwa koła obróciłyby się tylko o 1,5 obrotu na 1,25 obrotu wałka atakującego.
Nawet gdyby tak było to i tak przełożenie mostu wychodzi poniżej 1:1 1,25/1,5 = 0,833333333
co raczej jest nienormalne.
Erikson czy przypadkiem nie było odwrotnie. Czy nie było tak, że przy 3 pełnych obrotach wału, koło obróciło się o jeden obrót i kawałek?
Jeśli tak to przełożenie byłoby około 5,4:1 |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-05, 19:42
|
|
|
nie,bylo tak jak opisalem |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2010-04-06, 15:05
|
|
|
KOGUT napisał/a: | jANUSZ - czy wg Ciebie mechanizm różnicowy podwaja liczbę odrotów w zależności od tego czy moc jest przekazywana na dwa lub jedno koło ? |
Nie według mnie tylko według praw fizyki. Tak to ustrojstwo (mechanizm różnicowy) jest zbudowane aby jedno koło mogło kręcić się szybciej a drugie wolniej. Nie ma potrzeby tłumaczyć po co jest mechanizm różnicowy, chyba. I żeby było prawidłowo to o tyle ile kręci się jedno szybciej o tyle drugie wolniej. Skrajny przypadek, gdy zatrzymamy wał napędowy i będziemy obracać podniesione koła jedno będzie obracało się do przodu drugie do tyłu z tą samą prędkością. Gdy zatrzymamy jedno koło drugie musi kręcić się dwa razy szybciej przy stałej prędkości wałka atakującego przekładni głównej.
Trochę zaciemnia sprawę to, że mówimy o przełożeniu przekładni głównej a obraz zaciemnia działanie mechanizmu różnicowego. Te dwa podzespoły mimo, że przeważnie konstrukcyjne tworzą jedną całość to funkcjonują zupełnie niezależnie od siebie. Aby przy naszych obliczeniach przełożenia nie wprowadzał "dyfer" zamieszania to należałoby zablokować go. Wtedy jednak nie dałoby się unosząc jedno koło obracać nim. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-04-06, 15:10
|
|
|
chyba ze..bedzie szpera...lub...dyferek ''zespawamy'' ...
ale...wtedy autko na lodzie..mimo skreconych kol..bedzie chcialo jechac prosto.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2010-04-06, 16:19
|
|
|
KOGUT napisał/a: | czyli jednak różnicowy nie podwaja tylko proporcjonalnie zwiększa lub zmniejsza a raczej jednocześnie robi to i to bo koła są dwa , nie podwaja |
Kogucie czytaj to jak chcesz. Konsekwencją istnienia mechanizmu różnicowego jest to, że koło "swobodne" obraca się dwa razy szybciej gdy koło z drugiej strony pojazdu jest unieruchomione.
W tym konkretnym przypadku, gdy drugie koło nie kręci wcale się, to podwaja ilość obrotów.
Jeśli kręciłoby się trochę to mogli byśmy mówić, że różnica jest proporcjonalna jedno o tyle szybciej co drugie wolniej.
Są takie mechanizmy różnicowe gdzie nie jest to proporcjonalne. Działa w ten sposób, że koronka na jednej półosi jest większa niż na drugiej. Takie wyjątkowe konstrukcje są po to by wyrównać przyczepność lewego i prawego koła na wspólnym sztywnym moście o małym przełożeniu. Im mniejsze przełożenie przekładni głównej tym bardziej moc przenoszona przez wał napędowy na sztywny most napędowy wpływa na docisk koła do drogi. W skrajnym przypadku przy gwałtownym ruszaniu może dojść do oderwania jednego z kół od podłoża na skutek siły wywieranej przez wał napędowy na obudowę tylnej osi. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2010-04-06, 17:46
|
|
|
KOGUT napisał/a: | na teraz dziękję za starania bo naprawdę dałeś pozytywnie czadu |
Nie ma sprawy, zostało mi to po jednym z wykonywanych zawodów. Uczyłem kiedyś kandydatów na kierowców budowy samochodu. Trafiali się uczniowie z poboru wojskowego gdzie budowa była w znacznie szerszym zakresie niż na cywilnym szkoleniu, a słuchacze "trudni" |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-06, 19:09
|
|
|
i nadal nie wiem jakie mam przelozenie,Kogut spr. u siebie? |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-04-06, 23:36
|
|
|
Czy w normalnym moście można założyć zblokowanie różnicowego czy musi być most przystosowany ?
W tej zimy miałem trochę sytuacji gdzie jedno koło stało na gruncie a drugie w śniegu i nie szło wyjechać... a na dla uniwersali to nie była akurat najlepsza zima
WIem że większość ciągników ma takie rozwiązanie że można zblokować kółka i wtedy ciągną równo obydwa. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 273/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-06, 23:40
|
|
|
mozna zastosowc tak zwana szpere wiskozowa lub cierna ale czy jest takowa do LTka nie wiem |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
arrtur
zaawansowany

Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2010-04-07, 10:07
|
|
|
musisz sobie kupic most z blokada
stad m in wzial sie moj temat, chcialem wiedziec jakie te mosty maja przelozenia
na jedno kolo bywaja ale rzadko , z reszta w ogole rzadko bywaja a jak juz to na blizniaki
nie wiem czy od lt 4x4 daloby sie zalozyc tyl do normalnego bo to jakos jezdzi
generalnie temat trudny jednak do dluzszej eksploatacji jak najpardziej wskazany
ja mojego LT ka w tym roku po zimie wyszarpywalem z wlasnego trawnika pol dnia i i tak skonczylo sie podkopywaniem lewarowaniem i targaniem wyciagarka i jeepem...
potem na podworku na wsi znow to samo... |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
 |
|
|
|
 |
|