 |
|
|
ubezpieczenie i opony |
| Autor |
Wiadomość |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-10-28, 17:17 ubezpieczenie i opony
|
|
|
Witam
Dzisiaj zarejestrowałem swojego kampera,oczywiście tego samego dnia trzeba było zapłacić OC. PZU-najtańsza oferta,tak wybrał broker. Samochód specjalny/campingowy/rocznik 1996/silnik 1,9TD kwota do zapłaty ok 1000zł.
Bez zniżek (jako prywatna osoba od wielu lat nie miałem auta).Czy ta kwota jest ok? Czytając kiedyś inne posty dotyczące ubezpieczenia,wydawało mi się,że OC na samochody specjalne jest niższe.
Sprawa opon.Chciałbym je wymienić na uniwersalne(może czasami wyskoczę gdzieś zimą)
Czy do kamperów są opony specjalne? (waga) |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-10-28, 17:21
|
|
|
Bo było nizsze ..... w tym roku była podwyzka niestety ..... troszke ponad 400PLN przy maksymalnych znizkach więc Twoje 1000PLN bez zniżek jest OK ....
Jesli chodzi o opony to są specjalne dedykowane do kamperów ale z pewnością musisz mieć opony z indeksem "C" .... i takich szukaj ... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
andreas p
Kombatant

Twój sprzęt: Bürstner Nexxo t690G
Nazwa załogi: ARKA:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2008 Piwa: 15/43 Skąd: Bad Driburg
|
Wysłany: 2010-10-28, 17:31
|
|
|
Kup opony MS sa caloroczne a na koncu musi byc C. |
_________________ Nadszedl czas .
zabawy i wypoczynku
 |
|
|
|
 |
darboch
Kombatant KMW_SILESIA

Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:14
|
|
|
| Ile jest prawdy w tym ,ze mieszanki gumy roznia sie w sposob istotny jesli chodzi o opone zimowa i letnia ? Jesli tak to opona caloroczna chyba mija sie z celem.... |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:19
|
|
|
| darboch napisał/a: | | Ile jest prawdy w tym ,ze mieszanki gumy roznia sie w sposob istotny jesli chodzi o opone zimowa i letnia ? |
Jest w tym dużo prawdy |
|
|
|
 |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:29
|
|
|
| darboch napisał/a: | | Ile jest prawdy w tym ,ze mieszanki gumy roznia sie w sposob istotny jesli chodzi o opone zimowa i letnia ? Jesli tak to opona caloroczna chyba mija sie z celem.... |
Kupowanie 2 zestawów opon (zima+lato),jeżeli zimą może się gdzieś pojedzie też chyba mija się z celem? Całoroczną latem pojeżdżę bez problemów,a zimą może się przydać. |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 59/73 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:39
|
|
|
| ja mam z tyłu całoroczne (Agilis Camping), ale na oś napędową zakładam zimówki |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:40
|
|
|
Gdyby Dębica produkowała opony Nawigator 2 z indeksem C , była by to idealna opona w dobrej cenie
Opony całoroczne Dębica Navigator 2 przeznaczone są dla kierowców, którzy - nie chcąc wymieniać opon letnich i zimowych w zależności od sezonu - szukają kompromisowego rozwiązania. Specjalny skład mieszanki oraz konstrukcja bieżnika i bocznych części opony sprawiają, że zimą opony całoroczne zapewniają lepszą przyczepność, niż opony letnie, natomiast latem nie zużywają się tak szybko jak opony zimowe.
Jakkolwiek najlepsze osiągi zimą zapewniają opony zimowe, latem zaś opony letnie − opony całoroczne stanowią interesujące rozwiązanie dla samochodów, które są rzadko używane i pokonują mniejsze przebiegi kilometrów rocznie. To także ciekawa oferta dla samochodów jeżdżących głównie w cyklu miejskim, np. taksówek, czy aut kurierskich.
"Nowy model Navigatora może znaleźć uznanie u kierowców, którzy ze względów ekonomicznych nie zmieniają opon na sezonowe, czyli na dostosowane do warunków odpowiedniej pory roku. To propozycja dla tych, którym jednocześnie zależy na korzystaniu z ogumienia trwałego i bezpiecznego" - powiedział Marek Gawlik, odpowiedzialny za markę Dębica i dodał: "Zalety nowego modelu sprawdzają się szczególnie w warunkach łagodnej europejskiej zimy i okresach przejściowych, czyli w trakcie przesilenia jesiennego i wiosennego".
Opony Dębica Navigator 2 cechuje dobra przyczepność na różnych nawierzchniach. Nowa opona sprawdza się na mokrych, śliskich, zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Dodatkowo udoskonalona została odporność na zjawisko aquaplaningu, czyli na niebezpieczne zjawisko klina wodnego. Oponę tę charakteryzuje również długa żywotność - jest ona o 9 proc. bardziej wytrzymała na zużycie bieżnika od poprzedniego modelu.
W drugiej generacji opon Dębica Navigator, wykorzystano technologię zarezerwowaną dotychczas do produkcji opon z najwyższego segmentu. Bieżnik Navigatora 2 ma konstrukcję klockową. Krawędzie klocków bieżnika, a także liczne ukośne nacięcia zwiększają przyczepność opony w trakcie hamowania w bardzo trudnych warunkach.
Skuteczność w walce ze zjawiskiem aquaplaningu zapewniają trzy szerokie, wzdłużne rowki obwodowe wraz z przecinającymi cały bieżnik rowkami ukośnymi. Sprawnie pochłaniają one wodę i usuwają jej nadmiar spod kół samochodu. Dzięki temu opona Dębica Navigator 2 jest odporniejsza na zjawisko aquaplaningu na zakrętach aż o 20 proc od swojej poprzedniczki.
Żeby zapewnić przyczepność opony przez cały rok w różnorodnych warunkach pogodowych, bieżnik opony Dębica Navigator 2 wykonany jest ze specjalnej mieszanki polimerów. Nadaje ona gumie elastyczność konieczną do bezpiecznej jazdy w niskich temperaturach. Jednocześnie jest twardsza, niż w przypadku opon zimowych, co sprawia, że bieżnik nie ulega szybkiemu ścieraniu latem. Dzięki zaokrąglonym krawędziom klocków oraz wzorze bieżnika w kształcie litery "S", nowy model oferuje też mniejszy poziom hałasu, co bezpośrednio wpływa na komfort jazdy.
Opona Dębica Navigator 2 oferowana jest w 11 rozmiarach dostosowanych do potrzeb polskich klientów. Najpopularniejszym w naszym kraju jest rozmiar 175/65R14, który występuje m.in. w takich samochodach, jak: Toyota Yaris, Peugeot 206, Renault Thalia, Renault Clio, Opel Corsa, czy Ford Fiesta. Inny bardzo popularny rozmiar to 195/65R15 stosowany np. w Renault Megane, Skoda Octavia, VW Golf, Toyota Corolla czy VW Passat. |
|
|
|
 |
Yans
weteran wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia

Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Piwa: 108/1698 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:43
|
|
|
Od jakiegoś czasu używam opon uniwersalnych . Ale tylko w lecie. Zastępują mi opony typowo deszczowe. Moim zdaniem opony letnie czasem na wodzie potrafią zawodzić. Natomiast zimą są gorsze od "zimówek"... One są pośrednie. W lecie troszkę za miękkie, a zimą niepewne.
Zawsze dla pewności mam drugą zmianę... |
_________________ Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....
A każdy dzień jest raz w życiu...
Każdy, kto porzuci kota w następnym wcieleniu jest myszą.
Tomek
 |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:44
|
|
|
Opona M+S jest z definicji do niczego, zwłaszcza dla takiego pojazdu, jak kamper.
Na temp. plusowe ujdzie, zimą sobie nie poradzi w przypadku zalegającego śniegu ipodjazdów.
Łańcuchy mogą ew. być pomocne... |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 59/73 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-10-28, 20:55
|
|
|
| Fux napisał/a: | | Opona M+S jest z definicji do niczego, zwłaszcza dla takiego pojazdu, jak kamper. |
ale co zrobić kiedy najbardziej znana opona typu kamper (Agilis Camper) ma oznaczenie M+S? |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-10-28, 21:17
|
|
|
| Fux napisał/a: | | Opona M+S jest z definicji do niczego |
Zobacz na bieżnik tej opony ,to opona M+S , zauważ ,że przyczepy lub campera nie używa się często w warunkach typowo zimowych
images.jpeg
|
 |
| Plik ściągnięto 5471 raz(y) 7,55 KB |
|
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-10-29, 06:43
|
|
|
kochani....nie doceniacie pracy Andrzejka..
o oponkach bylo juz sporo napisane...
http://www.camperteam.pl/...highlight=opony
o AKTUALNYCH stawkach ubezpieczeniowych...tez mamy temat...
http://www.camperteam.pl/...zenie&start=120
polecam 10sekund wysilku..i uzycie ''SZUKAJki'' a znajdzieciez odpowiedzi na wiekszosc swoich pytan... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2010-10-29, 06:51
|
|
|
| maciejhonorata napisał/a: | | Myślę ,że wiodący producenci opon nie zajmowali by się produkcją opon do niczego,których nikt by nie kupował,ale to tylko moja opinia |
Ale jednak to robią!
Patrz przyklad GY Wrangler AT.
Fajna opona ale na klimaty np. angielskie, gdzie snieg jest raczej rzadkością.
Ilość lamelek w tej oponie jest znikoma, a to głównie one odpowiadają za "wgryzanie się" opony w trudnych warunkach zimowych w śnieg, bloto. Mieszanka rownież nie jest taka miękka, jak w typowej zimówce. Spójrz na stronę GY i tam opona ma raptem 3 gwiazdki, jeżeli chodzi o wląściwości na śniegu.
Z drugiej strony całkiem przyzwoicie sie zachowuje latem na suchym i mokrym, z racji tego, że mieszanka jest bardziej miękka od typowej opony letniej.
Można by dużo pisać o oponach.
Popatrz na rajdy samochodowe. Ile oni opon na każdy rajd przywożą. Inne na szutry, asfalt suchy, mokry, błoto.
Coś w tym jest...
Zresztą my w sandalach także zima nie chodzimy, a o tej porze roku odpowiedniejsze jest cieple obuwie, a nie klapki.
Jak z samochodami i oponami do nich.
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-29, 17:37
|
|
|
| A ja jeździłem na Dębicach Nawigatorach 2 foczką (ford focus) i było ok. Chyba trzy sezony bo potem foczkę sprzedałem z bólem serca bo to fajny samochodzik był. To naprawdę dobra opona w lato spoko trochę gorsza od letnich i głośniejsza ale do 120-140 km spoko a zimą jeździłem w naszych górach na śniegu i też nie było problemu. Do stosunkowo spokojnej i bezpiecznej jazdy spoko ma jedna wadę dość szybko się zużywa ale w końcu jeździmy na nich cały rok. Polecam jakby były do kamperka to bym nabył. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|