Akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-11-18, 09:44 Akumulatory
|
|
|
Trzy tygodnie temu kupiłem w Niemczech kampera FIAT 1,9TD Fendt rocznik 1996.Pierwsza podróż testowa(2500km),pierwszy postój,podłaczamy się do 230V,wszystkie urzadzenia pracują ok.Następny parking jest bez kamperowych mediów,wskaźnik naładowania akumulatora (część mieszkalna) pokazuje maksa.Po 1,5godzinym użytkowaniu TRUMY,pompy wody,nagle przygasają światła,a elektrozawór spuszcza wodę z bojlera.Stan naładowania akumulatora zero (czerwony LED).Po krótkiej pracy silnika (15minut),stan naładowania akumulatora wraca do maksymalnego.Moja diagnoza,to kiepska jakość akumulatorów (do silnikowego też mam zastrzeżenia).Myślę,że słuszna??Ok w planach wymiana.Mówi się,że oba aku powinny mieć zbliżoną pojemność.Ten silnikowy to 84Ah,trochę mało jeżeli drugi miałby mieć tyle samo.Jakie pojemności wybrać?Myślę,że ten "mieszkalny" powinien być aku głębokiego rozładowania.Jeszcze jedno jakie prądy pownny być na standby. Panel radia zdjęty,alarmu nie mam,solar (tu prąd płynie w drugą stronę)
Aha jeszcze jedno,przed wyjazdem,przy domu stałem cały dzień podłączony do 230V,wskaźnik pokazywał tylko ładowanie aku mieszkalnego.Czyżby ten silnikowy nie potrzebował doładowania?Będę wdzięczny za pomoc. |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-11-18, 09:51
|
|
|
Kolego Andrzej Elanko włożył kawał pracy w uporządkowanie tematów technicznych .... a Ty nawet nie zadałeś sobie trudu żeby tam zajrzeć .... ja wiem że tak prościej dostać gotowca ale cała wiedza której potrzebujesz i dużo więcej jest już dawno na forum omówiona o tutaj :
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=8551 |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-11-18, 09:56
|
|
|
roger napisał/a: | Kolego Andrzej Elanko włożył kawał pracy w uporządkowanie tematów technicznych .... a Ty nawet nie zadałeś sobie trudu żeby tam zajrzeć .... ja wiem że tak prościej dostać gotowca ale cała wiedza której potrzebujesz i dużo więcej jest już dawno na forum omówiona o tutaj :
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=8551 |
Dzięki kiedyś,kiedy nie było mi to potrzebne to przeglądałem ten post.Dzisiaj nie mogłem go odnaleźć,ale to prawda lepiej dostać gotowe danie.Człowiek jest coraz wygodniejszy.Na marginesie,każdy przypadek może być różny.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-11-18, 10:00
|
|
|
Tam masz opisane praktycznie wszystko co zwiazane z ładowaniem, Aku pokładowym, rozruchowym, żelówkach, regulatorach solarnych, energoblokach ....... poborach prądu, napięciach ładowania ..... etc
A tak na marginesie uwierz mi Twój przypadek i problem jest typowy .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2010-11-18, 10:41
|
|
|
Adi napisał/a: | Campmar napisał/a:
(tu prąd płynie w drugą stronę)
Nie zrozumiałem ?? Z kabiny prąd płynie do akumulatora ?? To masz super, jak tego więcej popłynie to i dom zasilisz i sąsiadom sprzedasz ą Są tu jednak lepsi fizycy ode mnie ale mnie się wydaje, że zawsze płynie z "+" do "-" |
Adi coś ty dziś nie w humorze
Koledze chodziło o solarki - jak nie ładują to pobierają prąd (... tu prąd płynie w drugą stronę ... ) po to są stosowane regulatory przy solarach aby tak się właśnie nie działo |
_________________  |
|
|
|
 |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-11-18, 10:54
|
|
|
solarki - jak nie ładują to pobierają prąd (... tu prąd płynie w drugą stronę ... ) po to są stosowane regulatory przy solarach aby tak się właśnie nie działo :
Czyli pobór prądu tego akumulatora powinie być prawie zerowy? |
|
|
|
 |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-11-18, 11:00
|
|
|
pirat666 napisał/a: | solarki - jak nie ładują to pobierają prąd (... tu prąd płynie w drugą stronę ... ) po to są stosowane regulatory przy solarach aby tak się właśnie nie działo |
Czyli pobór tego prądu powinien być prawie zerowy? |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2010-11-18, 11:27
|
|
|
Adi napisał/a: | ,a do budy jak największy. |
Tu się z Tobą nie zgodzę.
Po pierwsze- może nie wytrzymać tego alternator.
Po drugie -dobry aku 87ah spokojnie wytrzymuje 3-4 dni(w zależności od obciążenia)
Po trzecie -ten prąd trzeba wyprodukować.
Jeśli się nie podpina pod 230 to potrzeba kilku ładnych godzin jazdy.
Dlatego moim zdaniem lepiej szukać oszczędności w zużyciu prądu niż zwiększać pojemność aku. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-11-18, 11:32
|
|
|
kimtop napisał/a: | Dlatego moim zdaniem lepiej szukać oszczędności w zużyciu prądu niż zwiększać pojemność aku. |
I to jest jedyna słuszna koncepcja ..... i ona jest dobra ta koncepcja Mareczku .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2010-11-18, 11:35
|
|
|
Campmar napisał/a: | Czyli pobór tego prądu powinien być prawie zerowy? |
Prawie bo to zależy już ile pobiera sam regulator - jeśli ma np wyświetlacz itp
I w 100% zgadzam się kimtop, lepiej szukać oszczędności w zużyciu niż pakować akumulatory.
Ja mam u siebie tylko 60Ah i taki sam rozruchowy, do tego solar około 75W i przez cały okres od czerwca (bo wtedy dopiero założyłem solar) do dziś nie podpinałem się jeszcze pod 230V a spędziliśmy między innymi 3 tygodnie niemal stacjonarnie i prądu nigdy nam nie brakowało. Inna sprawa, że nie zużywam go dużo bo tylko do pompek oświetlenia (diodowe) i czasem nawiew. |
_________________  |
|
|
|
 |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-11-18, 11:37
|
|
|
kimtop napisał/a: | Jeśli się nie podpina pod 230 to potrzeba kilku ładnych godzin jazdy |
No właśnie,to by wskazywało,że akumulator jest do wymiany.
Co do pojemności to jestem podobnego zdania |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2010-11-18, 12:28
|
|
|
Campmar napisał/a: | kimtop napisał/a: | Jeśli się nie podpina pod 230 to potrzeba kilku ładnych godzin jazdy |
No właśnie,to by wskazywało,że akumulator jest do wymiany.
Co do pojemności to jestem podobnego zdania |
Tak naprawdę to jak akumulator gwałtownie się rozładował i równie szybko naładował to jest właściwy sygnał do jego wymiany. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2010-11-18, 12:40
|
|
|
Campmar,niewątpliwie akumulator masz do wymiany. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/68 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-11-18, 12:52
|
|
|
Campmar, niedawno kupowałem akumulatory i polecam rozważenie np. takiej oferty:
http://allegro.pl/akumula...1322864764.html
ja kupiłem 2x100Ah, bo użytkowanie jesien-zima-wiosna charakteryzuje się większym zużyciem i wolę mieć zapas prądu. w dodatku akumulatory AGM są głębokiego rozładowania, ale jeżeli będziesz je rozładowywał poniżej 50% pojemności to będą służyły zdecydowanie krócej niż wartości projektowane. reasumując- optymalnie mieć duże pojemności akumulatorów pokładowych AGM i zawsze pracować w "górnej połówce" pojemności.
jeśli będziesz szukał tańszych weź pod uwagę, że nie każdy akumulator opisywany jako głębokiego rozładowania jest AGM, w czym przodują wiodący producenci akumulatorów rozruchowych... aku AGM różnią się projektowanym okresem użytkowania oraz projektowaną ilością ładowań/rozładowań bez gwałtownej utraty pojemności |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2010-11-18, 13:30
|
|
|
Jeśli byś decydował się na akumulator żelowy,zorientuj się najpierw ,czy twój energoblok jest przystosowany do ładowania takiego akumulatora |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
|