Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zbiornik LPG zamiast butli
Autor Wiadomość
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-11-11, 00:06   

Wielozawór to nie butla
:szeroki_usmiech
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-11-11, 00:08   

Brak przepisów o wożeniu ...
Bo homologacja jest ważna tylko do przeglądu technicznego....i tylko dla butli a nie dla zaworu...
Ale ja w kamperze nie muszę mieć przeglądu gazowego .
Jak na razie u nas nie ma takiego przepisu.
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-11-11, 00:15   

Generalnie nie będę dzielił włosa na czworo
Mam tak jak mam , zrobił mi to zakład zajmujący się instalacją LPG./ Wolałem taki wariant ze względów bezpieczeństwa /
Mam nawet na to fakturę z zaznaczeniem usługi .
I reszta mnie guzik obchodzi.
Na pewno tak zostawię .Czy się komuś podoba czy nie , to już nie mój problem. Bo wygoda przede wszystkim..
Pozdrawiam
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-11-11, 00:15   

tolo61 napisał/a:
Jak na razie u nas nie ma takiego przepisu.
:spoko


Wiem , dlatego napisałem , że ustawodawca się nie pochylił :bigok :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-11-11, 00:21   

Ale jest to potrzebne przy przeglądzie technicznym.
Jeżeli robi się na tej samej stacji ,to nie ma problemu , bo mają wpisane w kompie / tak jak w moim przypadku /
Jednak jak bym chciał jechać na inną, to niestety musiał bym im pokazać homologację
PARANOJA
Tak jest chyba od 3-4 lat
Wcześniej tego nie wymagali.
Jednak przepisy zostały zmienione, w momencie napływu dużej ilości aut na LPG z zachodu.
I teraz jest D,,blada
A dla nich kasa za homologację ...sorki BADANIE...
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-11-11, 00:25   

Np w Poznaniu takie badanie / niby taka homologacja za 350zl / wykonywały dwie stacje..
Może teraz jest jeszcze ktoś , no na początku roku tylko dwóch magików, mogło czynić cuda .
:szeroki_usmiech
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-11-11, 08:25   

oskp napisał/a:
Ale musisz ingerować w wielozawór , dokładnie chodzi o odcięcie rurki


Niekoniecznie, można obrócic butlę (dotyczy to tylko walców) tak aby rurka czerpna znajdowała się u góry nad lustrem fazy ciekłej gazu, i sporo takich instalacji jeździ po naszym kraju i nie tylko :diabelski_usmiech
Tak więc Jarek ma racje i tak może być w jego kamperku.

:spoko
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-11-11, 08:59   

krynia i stan napisał/a:
Niekoniecznie, można obrócic butlę (dotyczy to tylko walców) tak aby rurka czerpna znajdowała się u góry nad lustrem fazy ciekłej gazu,


Jesteś pewny że wielozawór będzie wtedy odcinał tankowanie gazu do zbiornika po napełnieniu w 80% , czyli tak jak ma to być :?:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-11-11, 09:38   

Jak napisałem, w/g słów mojego gazownika takie instalacje jeżdżą i działają.
A druga sprawa to wszystkie rurki są chyba związane z wielozaworem który jest zdaje się częścią wymienną w stosunku do zbiornika, tak więc nawet ingerencja w wielozawór nie ma nic do homologacji zbiornika (tak mi się wydaje) :?


:spoko
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-11-11, 10:59   

Boguś odwrócenie typowej butli LPG nic nie da bo wielozawór nie odetnie dopływu gazu podczas tankowanie i nie masz pomiaru poziomu gazu w układzie.
Niestety ingerencja w rurkę czerpną jest koniecznością w takim układzie . Do góry nogami możesz zastosować tzw syfon czyli butlę przeznaczoną do pracy poziomej (do wózków widłowych) i oznaczonym "top" ...
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-11-11, 15:15   

Ja tylko powtórzyłem to co powiedział mi mój gazownik podczas gdy zakładał butlę u mnie, a czy miał na myśli jakieś konkretne butle to nie wiem.
Ale wiem że zbierając w tym wątku nasza wspólna wiedzę możemy dokładnie roztrząsnąć problem, i chyba o to chodzi :bigok

:spoko
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-11-11, 15:37   

krynia i stan napisał/a:
Ale wiem że zbierając w tym wątku nasza wspólna wiedzę możemy dokładnie roztrząsnąć problem, i chyba o to chodzi :bigok



O to chodzi :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-11-30, 00:17   

Dzisiaj zrobiłem zdjęcia do innego wątku ale wstawię je też tutaj...

S7300018.JPG
Plik ściągnięto 108 raz(y) 179,02 KB

S7300017.JPG
Plik ściągnięto 78 raz(y) 173,42 KB

S7300015.JPG
Plik ściągnięto 76 raz(y) 147,38 KB

_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-11-30, 10:15   

Adam jeśli butlę masz w środku i jest w miarę izolowana .... nie powinno być problemu przy małych mrozach ważne aby schowek był również w jakikolwiek sposób ale delikatnie grzany . Problemy z butanem zaczynają się poniżej zera .....

http://www.gtp.pl/pl/inde...e/waciwoci-gazu

Tu poczytaj o właściwościach palnych poszczególnych gazów ... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-11-30, 16:56   

Adamie..... :ok
Moja butla ma faktycznie 60l tak przynajmniej na niej pisze .
Rurki nie ma jest usunięta. tak aby instalacja brała frakcje lotne a nie płynne.
Dlatego też zawór jest u góry / więcej wlezie gazu :haha: / a nie z boku jak w samochodach.
Pływak jest ustawiony tak aby zawór odcinał przy ok 50l.
Jest to wartość średnia bo za każdym razem bywa inaczej. Chyba że co stacja to inne ustawienia dystrybutora.
Niestety jak jest w tym konkretnym moim przypadku, nie wiem ,bo butlę zainstalowałem wiosną tego roku.Tankowałem raz do pełna i ostatnio za 20zł :roll:
W tej chwili odpaliłem ogrzewanie, aby wypalić to wszystko co pozostało w butli i będę tankował, to co mają zimowego na stacjach ,w dystrybutorach LPG.
Jednak mając osobówkę na LPG nigdy nie udało mi się ,odpalić jej na samym gazie poniżej -7* czasami nawet -4.
Ale to już inna bajka.
Jak będzie tu w tym konkretnym przypadku, odpowiem po powrocie z wyjazdu który mam zaplanowany na koniec tygodnia.
Będę starał się ,napełnić zbiornik propanem.
Czy mi się to uda ...nie wiem
Ale na pewno napiszę
Ps
Przed manometrem są redukcje do podłączenia w każdej chwili butli od 1-10kg / Jak to się mówi tak w razie niemca :mrgreen: /
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***