zbiornik LPG zamiast butli |
Autor |
Wiadomość |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2010-11-11, 00:15
|
|
|
Generalnie nie będę dzielił włosa na czworo
Mam tak jak mam , zrobił mi to zakład zajmujący się instalacją LPG./ Wolałem taki wariant ze względów bezpieczeństwa /
Mam nawet na to fakturę z zaznaczeniem usługi .
I reszta mnie guzik obchodzi.
Na pewno tak zostawię .Czy się komuś podoba czy nie , to już nie mój problem. Bo wygoda przede wszystkim..
Pozdrawiam
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-11-11, 00:15
|
|
|
tolo61 napisał/a: | Jak na razie u nas nie ma takiego przepisu.
|
Wiem , dlatego napisałem , że ustawodawca się nie pochylił |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2010-11-11, 00:21
|
|
|
Ale jest to potrzebne przy przeglądzie technicznym.
Jeżeli robi się na tej samej stacji ,to nie ma problemu , bo mają wpisane w kompie / tak jak w moim przypadku /
Jednak jak bym chciał jechać na inną, to niestety musiał bym im pokazać homologację
PARANOJA
Tak jest chyba od 3-4 lat
Wcześniej tego nie wymagali.
Jednak przepisy zostały zmienione, w momencie napływu dużej ilości aut na LPG z zachodu.
I teraz jest D,,blada
A dla nich kasa za homologację ...sorki BADANIE...
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-11-11, 08:25
|
|
|
oskp napisał/a: | Ale musisz ingerować w wielozawór , dokładnie chodzi o odcięcie rurki |
Niekoniecznie, można obrócic butlę (dotyczy to tylko walców) tak aby rurka czerpna znajdowała się u góry nad lustrem fazy ciekłej gazu, i sporo takich instalacji jeździ po naszym kraju i nie tylko
Tak więc Jarek ma racje i tak może być w jego kamperku.
|
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-11-11, 08:59
|
|
|
krynia i stan napisał/a: | Niekoniecznie, można obrócic butlę (dotyczy to tylko walców) tak aby rurka czerpna znajdowała się u góry nad lustrem fazy ciekłej gazu, |
Jesteś pewny że wielozawór będzie wtedy odcinał tankowanie gazu do zbiornika po napełnieniu w 80% , czyli tak jak ma to być |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-11-11, 09:38
|
|
|
Jak napisałem, w/g słów mojego gazownika takie instalacje jeżdżą i działają.
A druga sprawa to wszystkie rurki są chyba związane z wielozaworem który jest zdaje się częścią wymienną w stosunku do zbiornika, tak więc nawet ingerencja w wielozawór nie ma nic do homologacji zbiornika (tak mi się wydaje)
|
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-11-11, 10:59
|
|
|
Boguś odwrócenie typowej butli LPG nic nie da bo wielozawór nie odetnie dopływu gazu podczas tankowanie i nie masz pomiaru poziomu gazu w układzie.
Niestety ingerencja w rurkę czerpną jest koniecznością w takim układzie . Do góry nogami możesz zastosować tzw syfon czyli butlę przeznaczoną do pracy poziomej (do wózków widłowych) i oznaczonym "top" ... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-11-11, 15:15
|
|
|
Ja tylko powtórzyłem to co powiedział mi mój gazownik podczas gdy zakładał butlę u mnie, a czy miał na myśli jakieś konkretne butle to nie wiem.
Ale wiem że zbierając w tym wątku nasza wspólna wiedzę możemy dokładnie roztrząsnąć problem, i chyba o to chodzi
|
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-11-11, 15:37
|
|
|
krynia i stan napisał/a: | Ale wiem że zbierając w tym wątku nasza wspólna wiedzę możemy dokładnie roztrząsnąć problem, i chyba o to chodzi |
O to chodzi |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-11-30, 10:15
|
|
|
Adam jeśli butlę masz w środku i jest w miarę izolowana .... nie powinno być problemu przy małych mrozach ważne aby schowek był również w jakikolwiek sposób ale delikatnie grzany . Problemy z butanem zaczynają się poniżej zera .....
http://www.gtp.pl/pl/inde...e/waciwoci-gazu
Tu poczytaj o właściwościach palnych poszczególnych gazów ... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2010-11-30, 16:56
|
|
|
Adamie.....
Moja butla ma faktycznie 60l tak przynajmniej na niej pisze .
Rurki nie ma jest usunięta. tak aby instalacja brała frakcje lotne a nie płynne.
Dlatego też zawór jest u góry / więcej wlezie gazu / a nie z boku jak w samochodach.
Pływak jest ustawiony tak aby zawór odcinał przy ok 50l.
Jest to wartość średnia bo za każdym razem bywa inaczej. Chyba że co stacja to inne ustawienia dystrybutora.
Niestety jak jest w tym konkretnym moim przypadku, nie wiem ,bo butlę zainstalowałem wiosną tego roku.Tankowałem raz do pełna i ostatnio za 20zł
W tej chwili odpaliłem ogrzewanie, aby wypalić to wszystko co pozostało w butli i będę tankował, to co mają zimowego na stacjach ,w dystrybutorach LPG.
Jednak mając osobówkę na LPG nigdy nie udało mi się ,odpalić jej na samym gazie poniżej -7* czasami nawet -4.
Ale to już inna bajka.
Jak będzie tu w tym konkretnym przypadku, odpowiem po powrocie z wyjazdu który mam zaplanowany na koniec tygodnia.
Będę starał się ,napełnić zbiornik propanem.
Czy mi się to uda ...nie wiem
Ale na pewno napiszę
Ps
Przed manometrem są redukcje do podłączenia w każdej chwili butli od 1-10kg / Jak to się mówi tak w razie niemca /
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
 |
|