|
|
Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:42 |
Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof5
początkujący forumowicz
Dołączył: 23 Lut 2007
|
Wysłany: 2007-02-28, 20:01
|
|
|
W swoim osobowym Fiacie Stilo zrobiłem po 80 tys rozrząd w ASO, zęby w pasku i cały silnik pozypał się po przejechaniu kolejnych 20 tys. Lepszy jest dobry "Pan Gieniu". |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-02-28, 20:39
|
|
|
Tak wyglądają tryby skrzyni biegów od Zafiry, której pod Stuttgartem wysypało się łożysko w skrzyni, zostało zmielone a samochód i tak dojechał do Pajęczna, co prawda tylko z 4-tym biegiem. Było to podczas wyjazdu po przyczepę która aktualnie jest częścią mojego kampera.
Samochód miał wtedy jakieś 60 tyś przebiegu i miał dwa lata. Nie ma reguły,. czy naprawiane, czy fabryczne, usterki się zdarzają .
Obraz 090.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1960 raz(y) 53,56 KB |
|
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
Paweł P.
Kombatant
Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 1/2 Skąd: Mała Karawana
|
Wysłany: 2007-02-28, 21:38
|
|
|
janusz, ale jak Lesiu jeździł po wielkiej wodzie do sie nie dziw, że łożyska sie sypia |
_________________ Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda
|
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2007-03-03, 23:29
|
|
|
Skrzynia wyjęta z samochodu. W kole zębatym V biegu wyłamane zęby współpracujące z tuleją przesuwną. Tuleja przesuwna ze śladami walki na zębach. Jako części zamienne występują:
a. koła zębate V biegu (duże i małe)
b. zespół synchronizatora (w komplecie: tuleja przesuwna, piasta i synchronizator)
Każda z tych części kosztuje ponad 600 złotych, więc koszt naprawy bez robocizny to już ponad 1200 złotych.
Oglądając dzisiaj tuleję przesuwną zauważyłem ,że jest symetryczna. Wygląda na to , że można ją założyć obróconą o 180 stopni - wtedy z kołem zębatym wspólpracować będą dziewicze zęby. Wystarczyłoby może wymienić wtedy tylko synchronizator. Ale czy pomysł jest dobry , tego nie wiem. Może ktoś coś podpowie.
foto 015m.jpg Duże koło V biegu |
|
Plik ściągnięto 1922 raz(y) 107,59 KB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|