Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
alternator ducato ładowanie akumulatorów
Autor Wiadomość
marcin19r 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009
Postawił 5 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-27, 18:38   alternator ducato ładowanie akumulatorów

Witam
Zrobiłem w Swoim camperku mały zabiego. Zmieniłem alternator 55 A na alternator 65A. Dotychczas miałem ładowanie na dwoch akumulatorach 13,8 v na właczonych światełkach,radio cd cb. Po wymianie alternatorka napiecie na obydwu akumulatorach przy pełnym obciazeniu mam po 14,3 v. Zachecam wszystkich do zmiany alternatorków( lub ich regeneracji) aby Nasze akumulatorki były dobrze naładowały i nie psuły nam wypoczynku:) Dodam jeszcze ze nowy alternator jest juz w nowej technologi nie tak jak te montowane fabrycznie, w moim przypadku w 1985 roku:) Pozdrawiam...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maniek68 
trochę już popisał


Twój sprzęt: PEUGEOT J5 90r 2.5D
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 2/1
Skąd: Włocławek&Ateny
Wysłany: 2011-01-27, 20:33   

Jakie są koszty nowego alternatora??i czy zmienia się rozmiar paska :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-01-27, 20:47   

To zależy od alternatora jaki chcesz włożyć.
Wczoraj na warsztacie widziałem potwora 155A który chłodzony był wodą z układu chłodzenia auta.
Fabrycznie dukato miało 55A x 13V=715W tak licząc na skróty a to monstrum które oglądałem 155x13=2015W Drobiazg. Potem trzeba wymienić kable na większy przekrój, potem okaże sie że nowy alternator jest ciut inaczej zamontowany i pasek jest ciut przekoszony i trzeba go wymieniać 3razy w sezonie bo ciut ciut sie scina i pęka. Potem okaże się że akumulatory co jakiś czas są zagotowywane itd itd. Fabryka juz nad tym popracowała.
Prąd ładowania zależy generalnie od stanu alternatora. A 10A więcej to 130W więcej prądu.
Mnie by się nie chciało kombinować za tyle watów. :diabelski_usmiech
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maniek68 
trochę już popisał


Twój sprzęt: PEUGEOT J5 90r 2.5D
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 2/1
Skąd: Włocławek&Ateny
Wysłany: 2011-01-27, 21:11   

Śliczne dzięki za wyczerpująca odpowiedż.Znowu czegos się nauczyłem :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
marcin19r 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009
Postawił 5 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-28, 11:03   

witam, ja za nowy alternator 65 A dałem 390 zł. Nic nie trzeba zmieniac, rozstaw śrub jest taki sam. Tak jak pisałem 65A daje sobie dobrze rade nawet z właczona lodówka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
marcin19r 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009
Postawił 5 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-28, 11:06   

airgaston napisał/a:
To zależy od alternatora jaki chcesz włożyć.
Wczoraj na warsztacie widziałem potwora 155A który chłodzony był wodą z układu chłodzenia auta.
Fabrycznie dukato miało 55A x 13V=715W tak licząc na skróty a to monstrum które oglądałem 155x13=2015W Drobiazg. Potem trzeba wymienić kable na większy przekrój, potem okaże sie że nowy alternator jest ciut inaczej zamontowany i pasek jest ciut przekoszony i trzeba go wymieniać 3razy w sezonie bo ciut ciut sie scina i pęka. Potem okaże się że akumulatory co jakiś czas są zagotowywane itd itd. Fabryka juz nad tym popracowała.
Prąd ładowania zależy generalnie od stanu alternatora. A 10A więcej to 130W więcej prądu.
Mnie by się nie chciało kombinować za tyle watów. :diabelski_usmiech



kolego... fabryka montowała alternatory 55 A i 65 A. Nic nie trzeba kombinowac, a 130 W w kamperku to zawsze cos:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/53
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2011-01-28, 19:27   

airgaston napisał/a:
Wczoraj na warsztacie widziałem potwora 155A który chłodzony był wodą z układu chłodzenia auta.

:lol: W mercedesie E 270 CDI (okular) miałem takiego 160A, chłodzonego cieczą i dodatkowo miał sprzęgięłko w kółku pasowym by nie szarpać paska przy gwałtownych zmianach obciążenia.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-01-28, 21:37   

Wiem że były dwa rodzaje Bosch i Magneti M (55 I 65A). Miałem na myśli wymianę na porządną elektrownię. Ja poszedłem inną droga. Ograniczyłem zużycie prądu różnymi zabiegami.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin19r 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009
Postawił 5 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-28, 22:56   

airgaston napisał/a:
Wiem że były dwa rodzaje Bosch i Magneti M (55 I 65A). Miałem na myśli wymianę na porządną elektrownię. Ja poszedłem inną droga. Ograniczyłem zużycie prądu różnymi zabiegami.


były jeszcze firmy valeo. Ja tez zrobiłem zabiegi w postaci całe oswietlenie led (oprocz reflektorów przednich). A alternatorek wymieniłem profilaktycznie bo dawał juz dziwne objawy:) Wymiana bardzo prosta:) pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-01-29, 12:41   

Ja u siebie w Ducato nakląłem się na konstruktorów że xxxxx. U mnie nie da się wyjąć alternatora bez odkręcenia rury wydechowej od kolektora , bo brakuje 0,5cm luzu i w żaden inny sposób. Zresztą jest na forum relacja wraz ze zdjęciami.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-01-29, 16:01   

W moim poprzednim był już 65A ale nie wiem czy fabrycznie.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin19r 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009
Postawił 5 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-29, 22:52   

airgaston napisał/a:
Ja u siebie w Ducato nakląłem się na konstruktorów że xxxxx. U mnie nie da się wyjąć alternatora bez odkręcenia rury wydechowej od kolektora , bo brakuje 0,5cm luzu i w żaden inny sposób. Zresztą jest na forum relacja wraz ze zdjęciami.



ze starym nie miałem problemu wyjecia, z nowym troche musiałem pokombinowac:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jedrek49 
weteran
badz zawsze usmiechniety

Twój sprzęt: sprinter CDI 2,7 316
Nazwa załogi: jedrek49
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Piwa: 52/3
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2011-03-15, 12:34   

marcin19r
witam ja mam fiata ducato z 94 roku ale buda jest ducato I .silnik 2,5TD
chce zmienic tez alternator ,Jezeli mozesz podaj model alternatora oraz cene za jaka kupiles
Pozdrawiam jedrek49
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-03-15, 23:06   

Ja kupiłem alternator Boscha na allegro i dałem do regeneracji. W 200 się zamknąlem.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hercer 
stary wyga
Adam


Twój sprzęt: .
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2009
Piwa: 32/9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-16, 20:15   

u mnie podczas jazdy mam wskazania przy obciążeniu na obu aku 14,6 :diabelski_usmiech
_________________
nieznajomość terminu śmierci umożliwia życie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***