 |
|
Remont Hymercamp 46 |
Autor |
Wiadomość |
SlawasCVCG
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp 46
Dołączył: 12 Sty 2011 Piwa: 5/3 Skąd: Cielimowo
|
Wysłany: 2011-01-29, 22:36 Remont Hymercamp 46
|
|
|
Postanowiłem się podzielić z forumowiczami, szczególnie z tymi, którzy planują nabyć swój pierwszy pojazd i nastawieni są na zakup używanego campera. W moim przypadku był to 20-to letni Fiat Talento Hymercamp 46 1,9D, który jak to się mówi pali-jeździ.
Jak już pisałem w wątku "poznajmy się" postanowiłem nabyć pojazd po odpowiednim sprawdzeniu go przed zakupem przez mechanika. On poinformował mnie co jest do zrobienia i ile mniej więcej mnie to wyniesie.
Pojazd zakupiłem za kwotę 10200 zł do tego dojdą wszelkie opłaty skarbowe, akcyzowe, przegląd i rejestracja (pojazd z Niemiec kupiony od handlarza w kraju).
Lista części i akcesorii zakupionych do naprawy:
Filtry - oleju, paliwa, powietrza, Olej, Węże paliwowe i wodne, Opaski, Rozrząd - kpl, Chłodniczka oleju, Chłodnica, Końcówki drążków, Sworznie, Cylinderki hamulców -tył, Kompletny ukł wydechowy, Zawór ogrzewania kabiny, Końcówki wtrysków, Pasek klinowy, Poduszka skrzyni biegów, Płyn chłodniczy, Antena radia, Chlapacz, 2 kpl. kluczy zapasowych, Korek wlewu paliwa, Blachy i rura na hak holowniczy (przerobienie haka od Busa), Śruby i nity, Klej do szyb, Ustawienie wtrysków i zbieżności w innym warsztacie.
Kwota wyniosła 2702 zł 54 gr
Znajomy mechanik za wymianę tych części i akcesorii oraz za naprawę między innymi drobnych uszkodzeń kabiny mieszkalnej (wgnieciony narożnik przy schowku na butle gazowe, popękana obudowa lampy tylnej, uszkodzona drabinka aluminiowa na dach) a także, przerobienie haka holowniczego od busa i montaż do kampera, przerobienie podstaw fotela kierowcy i pasażera oraz montaż obrotowych foteli od Forda Galaxy, i kilka drobnych poprawek o których ja i mechanior nie pamięta.
Kwota wyniosła 1300 zł
Samochód spędził dokładnie 2 tygodnie w warsztacie.
Więc jak narazie pojazd wyniósł mnie 14200 zł
Do wymiany oczywiście będą jeszcze wszystkie opony, łacznie z zapasowym kołem.
Zakupić należy co najmnie jeden akumulator.
Nieznam jeszcze pełnych kosztów opłat skarbowo-akcyzowo-rejestracyjnych.
Oczywiście ze względu na pogodę i brak instrukcji obsługi campera nie sprawdziłem jeszcze sprawności urządzeń takich jak piecyk kuchenny i ogrzewania, lodówka, ogrzewanie wody, czy pompa wody pod prysznic i zlew.
Napewno muszę zakupić reduktor do gazu bo niestety brak (niestety nie wiem jaki musi być 30, 37 czy 50 mbar?)
Może ten powyższy opis pozwoli skalkulować, jakich kosztów można się spodziewać przy zakupie używanego auta nie koniecznie aż tak leciwego.
Jeszcze raz bardzo proszę o informację dotyczace wszelkich instrukcji obsługi i nie tylko, kto może ma w wersji cyfrowej, ksero itp. do wersji Hymercamp na bazie fiata. |
|
|
|
 |
buraczynski
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat ducato zabudowa hymer r1992
Nazwa załogi: buraczki
Dołączył: 31 Sty 2011 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-01-31, 20:58
|
|
|
Witam.Jestem szczęśliwym od roku posiadaczem takiego modelu. W wakacje zwiedziłem nim całe wybrzeże lazurowe francuskie i włoskie .Łącznie zrobiłem ok.10000km.Samochód sprawował się bardzo dobrze za wyjątkiem wakum pompy.Proszę zwrócić uwagę na tą część .Co do instrukcji to mam jakoś ale w języku niemieckim mogę odbić na ksero.Mój mail to buraczek4@op.pl. tel.503173724 Latem wybieram się do Norwegi i również przygotowuję go technicznie do wyprawy.kupiłem już zapasową pompę wodno ok200zł nowa chcę jeszcze kupić alternator jakieś łożysko cylinderki .Proszę o kontakt w sprawie instrukcji Pozdrawiam i służę pomocą.Jestem z Warszawy |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1602/2335 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-01-31, 23:34
|
|
|
buraczynski napisał/a: | Samochód sprawował się bardzo dobrze za wyjątkiem wakum pompy |
Potwierdzam.
To autko nigdy mnie nie zawodzi oprócz właśnie wacumpompy. Warto mieć zapasową.
Zużywa się głównie płetwa sprzęgająca z wałkiem rozrządu, albo olejem sklejają się skrzydełka.
Mój Hymerek 46 to mój ulubiony domek. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
jacekj
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato
Nazwa załogi: JulitaJacek
Dołączył: 26 Gru 2010 Piwa: 1/6 Skąd: Karski/Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 2011-02-01, 08:14
|
|
|
wrzuć parę fotek Twojego hymerka |
_________________ Pozdrawiam
Jacek
 |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1602/2335 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-02-01, 10:25
|
|
|
Proszę bardzo. Oto mój Hymerek w Szkocji.
Można go obejrzeć na wielu zdjęciach na forum, zarówno w relacjach z podróży jak i ze zlotów.
Szkocja. Na wyspie Skye.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 458 raz(y) 216,83 KB |
|
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
jacekj
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato
Nazwa załogi: JulitaJacek
Dołączył: 26 Gru 2010 Piwa: 1/6 Skąd: Karski/Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 2011-02-01, 11:30
|
|
|
Twojego znam ,jest bardzo ładny
chciałem,żeby kolega SlawasCVCG pochwalił się swoim |
_________________ Pozdrawiam
Jacek
 |
|
|
|
 |
SlawasCVCG
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp 46
Dołączył: 12 Sty 2011 Piwa: 5/3 Skąd: Cielimowo
|
Wysłany: 2011-02-11, 08:55
|
|
|
No to się spróbuję pochwalić naszym nabytkiem, jest jeszcze strasznie brudny ale byle do wiosny to go kąpiel nie ominie.
Niestety brak markizy ale może gdzieś upoluję używaną. |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-02-11, 18:34
|
|
|
Super....identyczny jak Tadeusza,nawet taki sam box dachowy. Bardzo mi się podoba |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1300 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:19
|
|
|
Brat blizniak |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
Misio
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 799/1219 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-12, 23:06
|
|
|
Super kamper. Niech Ci służy długie lata. |
_________________ Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio
Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
 |
|
|
|
 |
SlawasCVCG
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp 46
Dołączył: 12 Sty 2011 Piwa: 5/3 Skąd: Cielimowo
|
Wysłany: 2011-02-15, 09:52
|
|
|
buraczynski napisał/a: | Proszę o kontakt w sprawie instrukcji Pozdrawiam i służę pomocą. |
Wczoraj ksero instrukcji dotarło do mnie, jestem niezmiernie wdzieczny. Stawiam naprawdę duuuuuuuuuże piwo.
Instrukcję zeskanuję i postaram się umieścić na forum w wersji elektronicznej.
Może komuś się przyda. |
|
|
|
 |
SlawasCVCG
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp 46
Dołączył: 12 Sty 2011 Piwa: 5/3 Skąd: Cielimowo
|
Wysłany: 2011-03-18, 10:47
|
|
|
Czy ktoś z posiadaczy hymera z początku lat 90-tych demontował brodzik?
Mój brodzik, jak i kolegi "Buraczyńskiego" wymaga remontu i szukamy kogoś kto się podzieli informacją "którą śrubkę odkręcić a którą nie, co w pierwszym rzędzie demontować by można wyjąć i naprawić brodzik. |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1602/2335 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-03-18, 10:53
|
|
|
Cytat: | Czy ktoś z posiadaczy hymera z początku lat 90-tych demontował brodzik?
Mój brodzik, jak i kolegi "Buraczyńskiego" wymaga remontu i szukamy kogoś kto się podzieli informacją "którą śrubkę odkręcić a którą nie, co w pierwszym rzędzie demontować by można wyjąć i naprawić brodzik.
|
Mój brodzik był remontowany i wzmacniany.
Jego demontaż wymagał rozebrania całej łazienki.
Robił to Arcadarka. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
Łoli
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen C25 Hymer 55
Nazwa załogi: Walusie
Dołączył: 28 Sie 2010 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-03-18, 18:58
|
|
|
Witaj właśnie jestem świeżo po naprawie brodzika. Niestety czeka Cie demontaż umywalki i wc .O ile wc nie sprawiło mi większych kłopotów {jest zawieszony na specjalnym uchwycie i wystarczyło odkręcić jedną śrubę od strony kasety} o tyle z umywalką trochę powalczyłem.Umywalka była przykręcona z lewej strony wkrętem do którego nie moglem się dostać i ostatecznie uszkodziłem to mocowanie długim śrubokrętem od strony kasety .Przy montażu umywalki przykręciłem ją trochę po "swojemu". Sam brodzik można łatwo zdemontować , należy tylko odkręcić śruby dookoła i syfon .Wyciągaj go z czuciem i życzę powodzenia |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-03-22, 13:47
|
|
|
Tadeusz napisał/a: | buraczynski napisał/a: | Samochód sprawował się bardzo dobrze za wyjątkiem wakum pompy |
Potwierdzam.
To autko nigdy mnie nie zawodzi oprócz właśnie wacumpompy. Warto mieć zapasową.
Zużywa się głównie płetwa sprzęgająca z wałkiem rozrządu, albo olejem sklejają się skrzydełka.
Mój Hymerek 46 to mój ulubiony domek. |
Przypadkowo przeczytałem ten temat i nie wytrzymałem.
Przyczyna wielu awarii vacu pompy w silnikach 1,9 D 1,9 TD nie jest ich zła konstrukcja tylko zły ich dobór.Jest kilka rodzajów wałków rozrządu a co za tym idzie tyle samo vacu pomp.Zasadnicza różnica to grubość i długość płetwy zazębiającej się z wałkiem rozrządu od którego bierze napęd.W zamiennikach produkowane sa tylko dwa (ja tyle spotkałem) rodzaje pomp.Maja one cienką i krótką płetwę.Efekt jest taki że między płetwą a wałkiem rozrządu powstaje duży luz.Na efekty nie trzeba długo czekać.W najlepszym wypadku wyszczerbia się płetwa a nawet wałek rozrządu !.Proponuje zwrócić uwagę na ten problem przy doborze pompy.Niestety w starszych modelach pompy oryginalne nie są produkowane i producent zaleca wymianę w parze z wałkiem rozrządu, a to juz boli.Co do zacierania "skrzydełek" pompy, rzeczywiście problem.Do pompy dostaje się rozpuszczany szlam osadzony przez stare oleje niekoniecznie dobrej jakości.Jedyna recepta to rozebrać silnik i umyć ale ..... no właśnie. |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|