 |
|
Kontrolka ladowania |
Autor |
Wiadomość |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-03, 20:21
|
|
|
Z diodą do końca nie wiem, ale sprawdź jak zachowuje się napięcie na akumulatorze przy zmianie obrotów - czy nie wariuje? powinno być w miarę stabilne no i mieć ok 14,5V.
Taka mi się refleksja nasunęła (w zeszłym roku kupiłem nowy aku. do zabudowy BERGER 60Ah (taki się mieści) - więc nie za duży. Działa spoko kilka dni trzyma. Dochodzę do wniosku, że lepszy nowy akumulator nawet taki nie za duży niż stara locha duża i zawodna i nieładowana pernamętnie. Z moich kontaktów z akumulatorami wynika że ich żywotność niezależnie od marki i ceny to 3-5 lat, ja wymieniam profilaktycznie co 4 lata niezależnie od stanu (pojazdy na stoją na dworze i muszą palić bez problemu) |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
tycek [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-03-04, 17:41 Cos dla potrzebujacych duzo pradu....
|
|
|
Witam
W moim mobilku wymodzilem cos takiego jak na zalaczonym zdjeciu.
Dziala mi to juz od 3 lat.
Wiem,ze ladujac w ten sposob Boot baterie trace troch pradu,ale defakto ten system przedluza mi uzywanie czesci hotelowej o wiele dluzej niz z jedna bateria.
Co ciekawe - na postoju czy w czasie jazdy uzywam w mobilu tez mikrofali przez przetwornice na 220V 1500W.
Pomyslalem sobie,ze w czasie dlugiej jazdy,kiedy bede mial pelna boot baterie - moge w/g tego systemu przelewajac prad naladowac tez ta wielgachna 186 Ah prostownikiem - podczas jazdy ,albo stojac.
To co maja dziesiejsze mobile,nowoczesne pozwoli na swobodne kozystanie z pradu,ale ta stara kiszka,ktora jezdze - ciagle ma go za malo.
Co o tym myslicie ???
poz
Tycek
1000.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 192 raz(y) 125,82 KB |
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-06, 12:01
|
|
|
Ty masz cztery akumulatory? A co to jest boot bateria (bateria zabudowy- czy silnikowa)? Ładujesz tę "boot baterię" przez przetwornicę z akumulatorów - toż są przecież straty energii ogromne!!! Trochę to bez sensu, nadzorowanie stanu tylu akumulatorów jet chyba trudne? co? Mniemam ze są permanentnie niedoładowane i przybliża je to do nieuchronnego szybszego końca. Zostaw dwie baterie (zabudowa i silnik) tylko dobre ew. solar dodatkowo - ja bym tak zrobił. Po za tym ile to wszystko waży!!!!!!
Schemat "ciekawy' trochę nie techniczny ale ujdzie. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
tycek [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-03-06, 22:46
|
|
|
NIe mam 4 baterii - tylko z tylu 2 a silnik ma swoja - to jest tylko propozycja.....
Boot bateria = hotelowa..
Straty energii sa napewno....ale i tak kiedy Hotelowa bateria sie konczy to moge ja naladowac z tej wielgachnej 186Ah....bo skoro mam ja juz naladowana prostownikiem to przeleje ten prad do Hotelowej..
Jest cos takiego na polskim rynku,czym moge sprawdzic naladowanie baterri? ale wiecie - takie cos z obciazeniem - nie zwykly voltomierz.
Tycek |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-07, 19:08
|
|
|
A to już rozumiem. Wiesz "przelewać" to można wodę a przy prądzie to w Twoim przypadku dużo się "rozleje" zapewne. Ja bym sobie dał spokój z takim rozwiązaniem - a nie prościej co 2-3 dni gdzieś ruszyć kampiorka nawet niedaleko akumulatory się podładują
Odnośnie sprawdzania stanu kondycji (czy się do czegoś jeszcze nadaje) to jest taki miernik z rezystorem (taka blacha zwinięta) w sklepach z akumulatorach mają tzw. próbnik widełkowy. tu masz dokładnie opisane o akumulatorach http://www.zkue.ime.pw.ed.../Instalacja.pdf
Można zastosować także wskaźniki tego typu (pomiar napięcia) o to chyba chodziło?
http://allegro.pl/wskazni...1457348028.html
http://allegro.pl/wskazni...1484632419.html
http://allegro.pl/miniatu...1481440907.html
http://allegro.pl/wskazni...1476401975.html
Moim faworytem jest ta pojedyncza dioda zmienia ona kolor w zależności od napięcia
wskazniknapiecia1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4555 raz(y) 7,34 KB |
1484632419.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4555 raz(y) 47,66 KB |
1476401975.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4555 raz(y) 9,76 KB |
wskaznik1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 198 raz(y) 254,41 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
tycek [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-03-07, 23:03
|
|
|
Dokladnie - przelewanie-prze-dostarczanie-wiesz----testuje to jsz pare lat.......i to dziala...gubisz przy tym jakies 30% - ale reszta zostaje....uwierz......
Jaj jestes daleko od domu.....i nie masz mozliwosci doladowania baterii..a prad potrzebujesz......to jedyna rada....przewozenia energii w ten sposob.
A baterie solarne mam od 6 lat....i wielkie G.....jak by konkretnr sloneczko swiecilo---to regler doladuje bat.ale otatnio duzo cienia i sniegu - wiec marne-szanse..na energie sloneczna w Europie.
Kamperka - ruszam co drugi dzien - bo w nim koczuje miedzy pracami i wiesz....malo ten Gown-55 Ah co kolwiek doladuje,jezdzac po miescie.
W tak starym pacjencie,musimy sie ratowac w inny...czysami nie konwencjonalny sposob - wozac energie zapasowa ze soba,a jak nie widze innego sposobu...
Urlop - to jest dluga podroz i duzo mozna podczas jej naladowac,ale poruszajac sie tylko po swoim miescie - mozesz zapomniec o Alternatorze...... |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|