rozmiar pasków klinowych |
Autor |
Wiadomość |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-07-06, 08:47 rozmiar pasków klinowych
|
|
|
czy ktoś orientuje się jakie rozmiary pasków klinowych należy zakupic do peugota j5 silnik 2,5 d z 90 roku są 2 na pompę wody ,1 alternator i 1 wakumpompa |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-06, 11:13
|
|
|
Pompa wodna 10 X 825
Vacuum pompa 10 X 600(może się trafić 10 X 613,co prawda rzadko)
Alternator 10 X 700
Pompa wspomagania 10 X 785
Pozdrowionka |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-07-06, 22:04
|
|
|
i o to własnie chodziło zkupię takie rozmiary pasków i będę miał na wszelki wypadek w niezbedniku 20 latka
dziękuję |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-07-06, 23:02
|
|
|
Przed ostatnim moim wyjazdem przed tygodniem camperem do Kotliny Kłodzkiej też sobie załatwiłem / na wszelki wypadek od razu dwa/paski od alternatora . Pech chciał , że w drodze powrotnej w Kłodzku strzelił mi pasek Myślę .......... spoko mam dwa zapasowe.... pół godzinki roboty / bo silnik gorący/ i po sprawie
O jakżem był wtedy daleki od prawdy.............
Paski załatwiałem do typowego alternatora silnika 1,9D ............ a mój okazał się alternatorem o większym kole pasowym
I tym sposobem jeden pasek okazał się za krótki drugi............ za długi
Sytuacja nie nastrajała optymistycznie........... póżne popołudnie w nieznanym mieście ........ na trzech znalezionych stacjach benzynowych pasków nie sprzedają / wódki i papierochów do wyboru i koloru / ........... w końcu udałem się na postój taksówek .Tam z taksówkarzem objeżdziliśmy chyba z dziesięciu mechaników i właścicieli sklepów z art.motoryzacyjnymi.I kicha!Taksówkarz podniósł nawet maskę swojego merca sprawdzając czy u siebie w silniku nie ma podobnej długości paska.W końcu wyciągneliśmy z suto zakrapianego grila jakiegoś właściciela sklepu z częściami ........ zabrał parę pasków i dawaj przymierzać . W końcu się udało Taksówkarz wziął symboliczną kasę za dwie godziny jeżdżenia ze mna a ja miałem możliwy powrót do domu.Piszę o tym dlatego ,że paski które miałem były do tego typu silnika który mam ale nie sprawdziłem przed wyjazdem namacalnie - wzrokowo rzeczywistej długości użytego paska .
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-07-06, 23:29
|
|
|
Miluś masz rację- oprócz zakupu trzeba jeszcze sprawdzić czy zakupione paski będa pasowały do naszego silnika- szczególnie długości, Czasami katalogi podaja inne wymiary jak jest w rzeczywistości w silniku. Wystarczy, że ktoś kiedyś zamienił alternator na większy lub zmienił nietypowe koło pasowe i wtedy zaczynaja się problemy. Sam tak miałem kiedys podczas podróży!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-07, 07:40
|
|
|
StasioiJola napisał/a: | Wystarczy, że ktoś kiedyś zamienił alternator na większy lub zmienił nietypowe koło pasowe i wtedy zaczynaja się problem |
Co racja to racja,przy wiekowym autku zawsze może coś się nie zgadzać |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-07-07, 16:47
|
|
|
W moim przypadku ....... wystarczyło by żebym się przed wyjazdem położył pod silnikiem i sprawdził
Uczę się na błędach
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2010-07-07, 18:57
|
|
|
Wiadomo, że najlepiej okresowo wymieniać paski, ale bywa, że kupimy zleżały pasek i on nie pochodzi. Lepiej mieć zeszyt i pisać rozmiary niż kupować na zapas. Mnie do fiata ducato za trzecim razem dopasowali i wszystko w/g katalogu. Wszystkiego nie da się przewidzieć, a wozić różne zapasy, lub trzymać w garażu to się kończy magazynem rzeczy już nie potrzebnych. |
|
|
|
 |
aroo59
zaawansowany 602517332

Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-02-20, 10:03
|
|
|
Witam,
trzeba jeszcze pamiętać, że paski kinowe dzielą się na gładkie i zębate. Długość paska producent ustala według wymiaru liczonego po wewnętrznym i zewnętrznym obwodzie. Dlatego też trzeba pamiętać że, dobór pasków do J5 2,5D z 1989r. przysporzy wiele trudu. Jeżeli zakupimy pasek po rozmiarze np. 13x825 nie zwracając uwagi na literki ( La - długość zewnętrzna, Ld - długość podziałowa i Li - długość wewnętrzna ) to będziemy rozczarowani. Polecam zakup pasków do tego modelu pojazdu po nr. Vin. w serwisie. Cena jest "normalna" i mamy pewność co do rozmiaru. Oby mieli na stanie ja miałem takie szczęście.
Pozdrawiam. |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-20, 12:55
|
|
|
aroo59 napisał/a: | paski kinowe dzielą się na gładkie i zębat |
Zęby od wewnętrznej strony paska klinowego służą tylko i wyłącznie podniesieniu odporności paska na pękanie.W samochodach już mało kto stosuje paski bez zębów
Szczerze mówiąc nie spotkałem się nigdy podczas doboru paska klinowego z długością wewnętrzną.
Zawsze podawana jest długość po zewnętrznym obdwodzie.
Na przykładzie auta o którym mowa powyżej,Peugeot J5 1989,pasek alternatora ma wymiar 10x900 gdzie 10 to szerokość paska w milimetrach a 900 jego długość.
Oczywiście istnieją także paski pompy podcisnieniowej,pompy wspomagania,pompy wodnej.
Uważam,że w przypadku kupna paska klinowego nie ma sensu kupować w serwisie,to niepotrzebny wydatek....no,chyba,że ktoś naprawdę tam chce kupić |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
aroo59
zaawansowany 602517332

Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-02-21, 10:11
|
|
|
...można ludzi uczyć ale nie zawsze nauczyć...
Polecam poczytać... http://pasyklinowe.pl/pomoc-techniczna/... na naukę nigdy nie jest za późno...
Pozdrawiam. |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-21, 10:52
|
|
|
aroo59 napisał/a: | można ludzi uczyć ale nie zawsze nauczyć... |
daleki jestem od uczenia kogokolwiek...
Tylko informuję,być może przyda się komuś w potrzebie |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
matejko
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 30 Gru 2010 Postawił 3 piw(a) Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-03-09, 20:23
|
|
|
Przed sezonem postanowiłem sprawdzić stan pasków klinowych w peugeocie j5 25D /91 (wcześniej tam nie zaglądałem i jest to nowy nabytek)) i zaskoczył mnie sposób naciągu obu pasków pompy wodnej 10/825 (6213 MC ) poprzez rolkę napinającą płaską ale założoną od wewnętrznej bieżni pasków klinowych - uznałem to za błędny montaż poprzedniego właściciela przełożyłem paski pod rolkę napinającą tak aby rolka dociskała zewnętrzną , płaską stronę pasków ale regulacja się skończyła a paski są lużne- wyglądają na całkiem świeże- może któryś z doświadczonych kolegów spotkał się z takim problemem?
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-03-09, 20:38
|
|
|
Taki montaż rolki jest jak najbardziej prawidłowy, od wewnętrznej strony pasków, wymusza to jednak stosowanie pasków które nie maja ząbków po wewnętrznej stronie, ale i takie widziałem montowane, które bardzo długo pracowały bez śladów wiekszeo zuzycia. |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
matejko
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 30 Gru 2010 Postawił 3 piw(a) Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-03-09, 20:54
|
|
|
Domniemywam że masz założoną rolkę napinającą od wewnątrz i działa (moje obawy spowodowane są brakiem doświadczenia), obejrzałem jednego J5 w naturze i też tak miał założoną rolkę- natomiast w książce Fiat ducato peugeot boxer citroen jumper autor H.R. Etzold strona70 jest opis (ale brak schematu czy zdjęcia)że rolka naciska z zewnątrz., ale wychodzę z założenia że jak działa w praktyce to nie ma co kombinować -dziękuję i stawiam piwko za szybką pomoc
Adam |
|
|
|
 |
|