|
|
Co, od czego? |
Autor |
Wiadomość |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co trzecia noc na campingu:)
Twój sprzęt: FFB Classic 570
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/110 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2011-03-13, 08:22 Co, od czego?
|
|
|
Witam.
Czy pomoże mi ktoś z przetłumaczeniem oraz wytłumaczeniem co przy jakiej pozycji jak działa?
do tego mam jeszcze inny problem: (post kopiuje z forum miłośników T3 , bo co dwa fora to nie jeden )
Witam.
Dziś po otworzeniu klapy by porobić fotki do zupełnie innego wątku odkryłem że instalacja ładowania drugiego alternatora jest odłączona. Dodam, że auto kupiłem bez drugiego akumulatora, poprzedni właściciel też tak kupił auto z Niemiec, nie mniej wszystkie urządzenia elektryczne w camperku są sprawne (lodówka, pompa wody, oświetlenie)...
...odłączona instalacja przedstawia się tak:
numery na zdjęciu pokazują gdzie wetknąłem odłączone przewody, 1 trafił do klemy + akumulatora, przewód masowy nr 2 podpiąłem w wolne wejście na przekaźniku, nr 3 okazało się że jest przez specjalną złączkę z mostkowany z przewodem który wychodzi od alternatora... podłączyłem oczywiście drugi akumulator, który znajduje się pod kanapą i:
a) zapalam silnik, startuje przekaźnik i ładuje dwa akumulatory jednocześnie(sprawdziłem miernikiem) , chyba OK?
b) po wyłączeniu silnika i przekręceniu specjalnego klucza w zabudowie (chyba wyłącznik główny) wszystkie urządzenia podpięte i załączane przez panel działają, jednak po oględzinach wychodzi mi na to że odchodzą mi od drugiego akumulatora tylko dwa grube przewody z których jeden dochodzi do przekaźnika natomiast drugi do klemy minusowej akumulatora... czyli jeżeli zapalę silnik , poprzez przekaźnik zaczyna się doładowywanie akumulatora nr 2 jednak po wyłączeniu silnika, przekaźnik się rozłącza przez co odcina zasilanie od akumulatora nr 2 z resztą instalacji pojazdu ...
c) odłączyłem akumulator nr 1 (startowy) i okazało się że wyłączyło się całe zasilanie urządzeń wewnętrznych , czyli w moim pojeździe zapalanie jak i urządzenia w kabinie czerpią prąd tylko z niego, natomiast jak zdążyłem się zorientować w schematach tą funkcję powinien spełniać akumulator nr 2...
Wnioski. Pytanie czy prawidłowe?
A) komuś kiedyś się nie chciało kupić drugiego akumulatora a chciał mieć wewnątrz kabiny prąd , więc przełączył się na akumulator nr 1... muszę odszukać przewód zasilający panel załączający wszystkie urządzenia, odłączyć go od plusa w akumulatorze nr 1 i podłączyć go , łącząc go z przewodem plusowym z akumulatora nr 2...???-- wtedy po wyłączeniu silnika będę miał prąd w kabinie z akumulatora nr 2, nr 1 będzie odłączony poprzez przekaźnik... gdy zastartuje silnik zacznie się znów ładowanie obydwu akumulatorów...
B)w tej chwili podłączając 230V do auta, ładuję tylko akumulator nr 1 (startowy) akumulator nr 2 nie jest ładowany... przekaźnik nie załącza się więc nie przekazuje dalej ładowania... ? |
_________________
...może i alkowa bardziej przypomina kamper... za to integral bardziej przypomina dom ! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|