Doradzić w spr. sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
1506edi
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-04-16, 13:07 Doradzić w spr. sprzęgła
|
|
|
Witam
wiem że może suszę głowę ale mam problem,wymieniam sprzęgło-jestem przy montażu(Valeo)docisk pasuje,łożysko oporowe też,problem tkwi w tarczy.
Jeżeli przyjąć że tarcze montujemy dłuższą częścią piasty przez którą przechodzi wałek skierowaną do skrzyni,to mam problem nie wchodzi mi tarcza w koło zamachowe.W tę strone wystaja mi element ze sprężynami i owe plementy stanowią ośmiokąt,stara tarcza pasuje dwoma stronami.
Czyli krótko część wystająca z tarczy jest z drugiej strony niż w starej a ta plaska strona jest z odwrotnej.Mój błąd rozumowania czy możliwe że Valeo źle zmontowało część środkową,prace wstrzymano-dzięki za sugestie.
P1030410.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 8321 raz(y) 164,22 KB |
|
|
|
|
 |
1506edi
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-04-16, 19:32
|
|
|
Może teraz ktoś doradzi.
P1030409.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 8294 raz(y) 168,87 KB |
|
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 274/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-16, 19:49
|
|
|
Ta nowa tarcza jest od innego samochodu,do kliku modeli pasujace sa tylko i wylaczne docisk i lozysko za to roznia sie tarczami .Musisz dokladnie przy zakupie podac rok a nawet miesiac produkcji ta tarcza moze byc do 1,9 lub do 2,5TD |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-04-16, 20:27
|
|
|
http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=45
4 strona tematu masz moje zdjęcie jak wygląda tarcza sprzęgła mam książkę i twierdzę że w książce jest błąd
złożyłem wdług książki i po 15 km wyjmowałem zpowrotem
sprężyny ocierały o śruby mocujące koło zamachowe do wału dzwięk straszny opiłki sypały się sprzęgło sie slizgało
nie kupowałem nowej a przy demontażu nie zwrócilem uwagi jak było
uwierz jest tak jak na dolnym zdjęciu po montażu auto jezdzi już rok bez problemów
mój silnik to 2,5 d w peugocie j5 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-04-16, 20:29
|
|
|
Co kupiłeś ? samą tarcze czy kpl. Podaj nr. z pudełka.Jeżeli kpl. Valeo to powinien być 801095, jeżeli sama tarcza to 803354
Ale jeżeli masz zamontowany zamiennik firmy"drucik" to możesz mieć kłopoty.
Niestety zdarza sie tak ze tarcza i docisk od różnych producentów nie pasują do siebie sam to przerabiałem .
Wiem że to boli ale najbezpieczniej jest montować kpl.
Generalnie sprzęgła są tak zbudowane że tarcze montuje sie wybrzuszeniem w kierunku docisku.
Jeżeli wystająca tulejka przeszkadza to nie jest tarcza do Twojego Silnika .Sprzedający brał pod uwagę 228x21 (średnica x zęby) a to nie wszystko. |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
1506edi
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-04-17, 18:04
|
|
|
Witam zakupiłem komplet do silnika 2428cm taki jaki mam,no to powiedzcie czy do tego ciu.....twa mozna cos kupić w komplecie bo nawet rozrząd mam składany bo jak rolki odpowiednie to pasek o wysokim zębie a jak pasek dobry to do kompletu same rolki a u mnie potrzebne z podstawami,teraz sprzęgło
-może przetoczyć ten minimalny kawałek metalu to nic nie zmienia w budowie
-wymienić śruby na płytsze koła zamachowego
czy do wydanych 500zł. kupić znowu tarcze?
-A moze w akcie złości roznitować 4 nity i obrócić środek tarczy będzie OK.
IREK a co w końcu zrobiłeś? bo kupno nowej nie gwarantuje spasowania z resztą
P1030413.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 8207 raz(y) 172,4 KB |
|
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-04-17, 23:37 sprz.
|
|
|
Coś mi tu nie pasi, Zwłaszcza tarcza sprz.Valeo.Powinna się wystającym elem.mieścić w docisku.
Jedź do sklepu i poproś żeby porównać tarcze z drugim kpl.Jeżeli nie mają to oddaj, bo to nie jest tarcza z tego kpl.Jeżeli odmówią to przedstaw problem.
Nie mam akurat Valeo bo nie trzymamy na stanie, ale mam LUCa dla Kolegi z CT i przesyłam foto.Ułożyłem tarcze na dwa sposoby na docisku.
DSC00257a.JPG prawidłowo |
 |
Plik ściągnięto 8166 raz(y) 130,46 KB |
DSC00258a.JPG Żle |
 |
Plik ściągnięto 8166 raz(y) 146,17 KB |
|
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
Ostatnio zmieniony przez eMKa 2011-04-18, 08:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-04-18, 07:52
|
|
|
ja nie kupowałem nowej tylko demontowałem aby wymienic uszczeliacz wału a nie zwrociłem uwagi jak było przy montażu wg książki okazało się że jest zle
u mnie krótszy do skrzyni biegów pasował jeżdrzę już rok bez problemów jak złożysz odwrotnie to sprężyny będą tarły o sruby wału i sprzęgło będzie sie slizgac nie do jazdy takie rozwiązanie
emka daje foto powiedziałbym że to pierwsze jest prawidłowo ułożone |
|
|
|
 |
1506edi
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-04-18, 18:17
|
|
|
Sprzęgło było w orginalnym opakowaniu i hermetycznej grubej foli,więc pytanie co będzie jak założę krótszą strona tego wpustu w kierunku skrzyni.I jak mam rozumieć że w książce jest źle,co mianowicie założenie tarczy.Założę więc tak jak pozwala ten zestaw. |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-04-19, 22:35
|
|
|
Coraz bardziej podoba mi się fiat |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-19, 22:50
|
|
|
Sprzęgło o numerze 801095 nie jest zestawem pasującym katalogowo do modelu Ducato 85.
Są dwa typy różniące się średnicą tarczy sprzęgła.
Valeo ma numery VAL826371 i VAL801094 .
Nie wiem jakim cudem na etykiecie jest napisane,że pasują do Ducato... |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-04-19, 23:27
|
|
|
bonusik napisał/a: | Sprzęgło o numerze 801095 nie jest zestawem pasującym katalogowo do modelu Ducato 85.
Są dwa typy różniące się średnicą tarczy sprzęgła.
Valeo ma numery VAL826371 i VAL801094 . |
Wszystkie Sofim do 1994r czyli 2,5 D i 2,5 TD (włoski silnik) mają sprzęgło 801095
sprzęgło 826371 jest od silnika 2,5 ale CRD czyli silnika francuskiego.
Sprzęgło 801094 jest od silnika Fiat 1925 TD włoski (nie mylić 1905 silnik francuski)
Tarcza z 801094 jest wymiarowo jak tarcza z kpl. 801095, łożysko zdecydowanie inne, docisk nie pamiętam
do opisów na opakowaniach trzeba podchodzić z dystansem |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-20, 11:12
|
|
|
eMKa napisał/a: | do opisów na opakowaniach trzeba podchodzić z dystansem |
Zgadza się,tylko ja nie wziąłem numerów katalogowych z opakowań ale z katalogu.
Niejednego zresztą.....ale to szczegół.
Ostatecznie zawsze można wziąć część pod pachę i dobrać na miejscu... |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
TomekW
weteran

Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 28/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-20, 14:11
|
|
|
Z tymi sprzęgłami w Ducato to chyba stary problem...
Miałem kiedyś Ducato II 2,5 TDI. Kiedyś musiałem wyjąć silnik, żeby naprawić przerdzewiałą podłużnicę i okazało się, że tarcza była odwrotnie założona (albo nie ten model?) i ocierała o śruby na kole zamachowym. Co ciekawe, błąd musiał powstać jeszcze w Niemczech (kupiliśmy auto świeżo sprowadzone), a żeby było "pikantniej", jedynym poprzednim właścicielem auta w Niemczech była firma prowadząca... autoryzowany serwis FIAT-a! |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-04-20, 14:21
|
|
|
Czy w tym aucie nie może być coś zrobione normalnie? Zaczynam się go bać |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
|