Brak ładowania akumulatora zabudowy z alternatora???? |
Autor |
Wiadomość |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-20, 20:03 Brak ładowania akumulatora zabudowy z alternatora????
|
|
|
W trakcie ostatniego wyjazdu zauważyłem, że akumulator zabudowy nie jest ładowany z alternatora (samochodowy jest ładowany napięcie ok 14.5V). Zabudowa nie przełącza się także na zasilanie z alternatora w trakcie jazdy ciągnie prąd z akumulatora zabudowy Tydzień temu działało, akumulator był naładowany w jakiś 60-80% i się ładował. Pozostałe systemy działają łącznie z ładowaniem z prostowników z 230V. Bezpieczniki są dobre prąd z akumulatora dochodzi do panela sterującego (nad kuchnią). Pierwotnie założyłem ze padł przekaźnik (fot.) ale jest oki. przełącza prawidłowo napięcie pojawia się na układzie jest tam taka płytka z chyba 5 przekaźnikami, scalakiem, kilkoma diodami itp (fotki wrzucę po świętach). Jak przycisnę zworę drugiego przekaźnika od góry to pojawia się ładowanie z alternatora ale jak puszcze to znowu nie ma - możliwe ze padł przekaźnik ale nie jestem pewny.
Czy może ktoś ma pomysł co to może być albo jest w stanie to naprawić (okolice Piaseczna najlepiej)?????
przekaznik plytka sterujaca z prawej.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 215 raz(y) 85,43 KB |
panel1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 189 raz(y) 28,02 KB |
panel2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 209 raz(y) 30,36 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-04-20, 20:58
|
|
|
witam burstnerka
ja miałm podobnego tylko że z wyświetlaczem i centralką sterującą ( monoblokiem) problem też taki był
niemiec założył taki własnie przekażnik bo monoblok nie sterował ładowaniem 2 akumulatorów
pytanie
- czy masz poprawne ładowanie aku samochodu? nie mruga lub żarzy się kontrolka? własnie sygnał z alternatora zalącza ten przekaznik. jeśli nie zgasnie kontrolka to nie załączy się przekażnik
JEŚLI DOBRZE PAMIĘTAM |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-20, 22:15
|
|
|
Ładowanie działa poprawnie, kontrolka się nie żarzy i jest okei. Kontrolka gaśnie a ten przekaźnik się załącza i przełącza na płytce są jeszcze inne przekaźniki myślę ze to tam jest problem. Trochę boje się to ruszać bo jest tam kupa przewodów i mogę coś przekombinować. Dla mnie ten przekaźnik wygląda na fabryczny jest przynitowany do obudowy ma bardzo ładne styki, chociaż nie wiem jak naprawiają Niemcy - jeżeli to jest doróbka to szacun.
ps. postaram się wrzucić fotki całego układu wtedy będzie jaśniej. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2011-04-21, 19:55
|
|
|
dziwaczek Cytat: | Dla mnie ten przekaźnik wygląda na fabryczny jest przynitowany do obudowy ma bardzo ładne styki |
Przekaźnik jest dołożony gdyż fabrycznie byłby na podstawie albo wlutowany w płytkę. Ponadto u Niemca przewód "-" zawsze jest koloru brązowego a na fotce jest biały. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-04-21, 20:22
|
|
|
co do kolorów to UWAGA
w którymś burstnerze miałem niebieski plusowy a minus brązowy !!!!!!!!!!!!!!!!!
nie mam fotek ze sterego kampera centralki ( gdzieś umieszczałem na forum)ale fakt wszystko było lutowane na jednej płytce
w pierwszym tez mi poszły styczniki (przekazniki) ale od załączania wody i światła - wymontowałem płytke i od spodu dolutowałem dodatkowe kable z wlącznikami zamontowane przy scianie
daj fotki to może coś bedzie wiadomo więcej |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-21, 22:42
|
|
|
No to się powoli wyjaśnia. Płytka z przekaźnikami jest obok, jak to wydłubie to dam fotki - mam nadzieję, że się wyjaśni. Osobiście podejrzewam przekaźnik na płytce ale muszę go pomierzyć. Też się zastanawiam nad obcują dodatkowego włącznika do ładowania tylko to trochę mniej wygodne niż automatyka. Wolałbym naprawić obecny układ ładowania niż robić obejście. Dzięki za sugestie |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Rockers
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 23/14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-04-22, 22:19
|
|
|
lepiej aby się automatycznie przełączało bo kiedyś zapomisz przełączyć i na postoju rozładujesz aku rozruchowy a wtedy może być problem, myślę że trza te przekaźniki posprawdzać a skoro piszesz że jak go przytrzymujesz to ładuje to może być jakiś problem ze stykiem lub konektorkiem, ja u mnie mam pęknięty konektorek i też czasami traci kontakt a że jest większy od normalnego to na razie go nie wymieniłem |
_________________
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-23, 14:30
|
|
|
No właśnie wolałbym aby o ładowanie działało automatycznie. A ten przekaźnik jest jakiś dziwny mniejszy od zwykłych samochodowych i bez obudowy. Obstawiam ze padło uzwojenie - jak tak będzie to podłącze zwykły typowy samochodowy w to miejsce niestety na przewodach - puki co.
Czy ktoś wie jaki kolor ma przewód od alternatora D+ który wchodzi do tego sterowania? I gdzie go szukać? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2011-04-23, 19:03
|
|
|
powinny być dwa grube czerwone i jeden cienki u mnie jest czerwony |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-23, 21:11
|
|
|
dominik napisał/a: | powinny być dwa grube czerwone i jeden cienki u mnie jest czerwony |
Dzięki za podpowiedzi. Ten przekaźnik na zdjęciu jest chyba przekaźnikiem na wejściu a D+ to będzie przewód z alternatora - jutro jak się uda to sprawdzę.
Wesołych Świąt dla wszystkich. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-24, 21:56
|
|
|
Dziś odwiedziłem dziwaczka, z uwagi że są święta nie miałem za dużo czasu. Zamieszczam fotki. Na jednym ze zdjęć zaznaczyłem przekaźnik w którym przy naciśnięciu na zworę załącza się ładowanie akumulatora zabudowy. Z pomiarów wychodzi, iż uzwojenie przekaźnika jest chyba sprawne (pomiary dokonane na płytce, więc nie do końca mogą być prawidłowe) trzeba by wylutować i pomierzyć. Znalazłem styki i dokonałem obejścia (dwa niebieskie przewody i przełącznik). Działa alternator ładuje aku. zabudowy ale to rozwiązanie tymczasowe chciałbym aby ładowanie było automatyczne tak jest bezpieczniej. Zastanawiam się czy w ogóle nie zrobić osobnego ładowania za pomocą przekaźnika sterowanego z alternatora +D i podającego od razu na aku. zabudowy tylko nie wiem jak na to zareaguje alternator? Generalnie chciałbym oddać ten układ w ręce specjalisty i go zreperować (doprowadzić do stanu fabrycznego).
Puki co działa - proszę o sugestię na rozwiązanie.
sterowanie.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 209 raz(y) 93,68 KB |
przekaznik ładowania.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 194 raz(y) 103,67 KB |
płytka.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 177 raz(y) 86,3 KB |
przełacznik.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 179 raz(y) 101,93 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-03, 20:26
|
|
|
No i przetestowałem mój wymysł, no i nie do końca działa on tak jak zaplanowałem.
Akumulatory są owszem ładowane (ale oba naraz) w trakcie jazdy. Jak zgasimy silnik akumulatory są nadal połączone, więc na postoju grozi rozładowanie obu trzeba rozłączyć przełącznikiem i jest dobrze (akumulatory są rozłączone). Profilaktycznie nie odpalam silnika jak układ jest załączony aby nie obciążać za bardzo alternatora. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-05-04, 19:22
|
|
|
kup przekaznik samochodowy lub elektryczny (można dokupić gniazdo mocowania)
ustal tylko jak ma się zamykać, wyprowadź kable albo ten stary wymontuj
ja akurat miałem probem z tym co rozpoznawał ładowanie... opisałem wczesniej |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2011-05-04, 20:05
|
|
|
ja w swoim jak kupiłem też nie miałem ładowania aku zabudowy w czasie jazdy i ładowania aku silnika na postoju, dowiedziałem się o tym jak padł aku zabudowy no i chciałem uruchomić motor, na wyświetlaczu w części mieszkalnej pokazywał spięte oba aku czy to z silnika czy z sieci, przyczyną było zwarcie przewodu D+ z przewodem zasilającym aku silnika, a dochodzącym do energobloku, miejsce zwarcia pod płytą podłogową przy nogach pasażera,
mam podniesioną podłogę w szoferce, nie zawsze niemieccy robotnicy robią dobrze, przewody bez żadnej osłony, sklejka dociskała je do podłogi, dobrze że się zwarły między sobą, a nie do masy bo pożar pewny |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-04, 20:20
|
|
|
Przekaźnik już nabyłem, będę kombinował niebawem - tylko muszę mieć więcej czasu. Stawiam na padnięty przekaźnik na płytce, jak to będzie to wlutuję w to miejsce na przewodach zwykły samochodowy, a te przewody D+ tez muszę posprawdzać.
Dzięki za sugestię. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
|