|
Stacyjka, światła, grzanie świec, zawór paliwa wspólny obwód |
| Autor |
Wiadomość |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-04-23, 07:36 Stacyjka, światła, grzanie świec, zawór paliwa wspólny obwód
|
|
|
Hej.
Pojawiła się dziwna przypadłość:
Przy wyłączonym silniku jeśli włączę światła (mijania lub drogowe) i przekręcę stacyjkę do pozycji do włączenia silnika to nie zapala się kontrolka świateł, nie włącza się grzanie świec.
Jeśli wyłączę światła, grzanie się włącza i silnik się uruchamia.
Gdy włączę światła, silnik gaśnie.
Problem ustaje, gdy silnik pochodzi kilkadziesiąt sekund. Wtedy mogę włączyć światła i wszystko gra.
Rozgrzany silnik przy włączonych światłach (nie działają wtedy świece) też nie odpali.
Obawiam się że to jednak początek dolegliwości, która może się ujawnić podczas jazdy - zgasną światła, stanie silnik itd.
Wygląda na to, że światła, świace żarowe i zawór odcinający paliwo mają gdzieś kawałek wspólnego obwodu, lub raczej styku, który słabo kontaktuje.
Sprawdziłem napięcie przy włączonych światłach i bez uruchomienia silnika na bezpiecznikach - tam gdzie występuje po włączeniu stacyjki - jest ponad 12V.
Rozrusznik kręci bardzo dobrze.
Sądzę że jest to problem w konkretnym obwodzie i pewnie woltomierzem do tego dojdę.
Podejrzewam stacyjkę, lub jej złączki.
Może ktoś miał i rozwiązał podobny objaw i można zacząć od miejsca gdzie jest największe prawdopodobieństwo że trafię odrazu. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-04-23, 16:33
|
|
|
| Aimeiz napisał/a: | | Pojawiła się dziwna przypadłość: |
w takich przypadkach trzeba zacząć od masy na poszczegulnych obwodach. Prawdopodobnie jej brak na którymś obwodzie powoduje "choinkę" |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-04-23, 17:49
|
|
|
Dzięki.
Mogła być masa albo plus cewki, albo styki przewodów obwodu przekaźnika stacyjki. Przeczyściłem złączki i styki i problem zniknął.
Teraz wszystko działa i mogę uruchamiać silnik czy światła włączone czy wyłączone, krótkie długie i nawet awaryjne, przeciwmgielne i dmuchawa na dodatek.
Samochód niestety stał przez całą zimę, bo nie był na chodzie, w dodatku nie wolno było nawet uruchamiać silnika bo wyciekł płyn z chłodnicy. No i się "zapyził". |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
| Ostatnio zmieniony przez Aimeiz 2011-04-23, 17:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2011-04-23, 17:50
|
|
|
| masz problem z masą w obwodzie rozruchu, jeśli światła są nie włączone to obwód masę ma po przez żarówki, jak włączysz światła to podajesz plus na żarówki i kicha, silnik nie zapala a rozrusznik kręci? |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-04-23, 18:05
|
|
|
| dominik napisał/a: | | masz problem z masą w obwodzie rozruchu, jeśli światła są nie włączone to obwód masę ma po przez żarówki, jak włączysz światła to podajesz plus na żarówki i kicha, silnik nie zapala a rozrusznik kręci? |
Rozrusznik kręci.
Problem już rozwiązany, ale to co piszesz ma sens - dzięki.
Jeszcze miałem problem z kontrolką kierunkowskazów. bardzo słabo świeciła. To chyba jakieś pokłosie instalacji alarmowej w samochodzie. Zamieniłem ją na jasnego LED-a z równoległym opornikiem i teraz działa super. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2011-04-23, 18:15
|
|
|
czyli elektrozawór paliwa nie miał masy |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-04-23, 19:46
|
|
|
Czyściłeś czyli skrobałeś, miejscami zdarłeś ocynowanie na końcówkach.Należy złącza posmarować wazeliną techniczną lub innym środkiem zabezpieczającym styki.
|
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-04-23, 20:56
|
|
|
Tym razem raczej plus a nie masa.
Na stykach był taki biały nalot to go zdjąłem. A potem wazelinka.
W tym samochodzi przydało by się zrobić to co opisał jeden z kolegów tu na forum. Wyjął z samochodu całe okablowanie i przyniósł do domu do odświeżenia. Ja nie mam odwagi i samozaparcia na taki ruch .
Jak narazie wszystko działa oprócz tempomatu Magic speed MS-50 firmy WAECO International.
Urządzonko się włącza, diodka się świeci, ale nie steruje przepustnicą. Ale to osobny temat.
Muszę poszukać dokumentacji gdzieś w necie. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
|
|
|
 |
MER-lin
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 45/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-04-24, 11:16
|
|
|
| Też mam taki tempomat WAECO. Problem w tym, że urządzenie raz działa, a raz nie działa ( ostatnio częściej to drugie ). Może ktoś wie, gdzie można zrobić przegląd i regulację tego ustrojstwa. |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-04-24, 11:41
|
|
|
No właśnie.
Ja to urządzonko miałem zamontowane, tyle że nie działa. Tak zobie myślę że niema tego czujnika prędkości. Ale już mam instrukcję to się w wolnej chwili za to zabiorę.
Miałem tempomat w VW Passat z ręczną skrzynią biegów i bardzo sobie chwaliłem. Zwłaszcza przy ograniczeniach prędkości. Ustawiałem sobie prędkość i aż do odwołania noga poza gazem. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-04-24, 13:37
|
|
|
Dziś jeszcze wykonałem testy urządzenia, które można zrobić na postoju:
U mnie w pierwszym teście LED palił się cały czas. Przyczyną była za duża odległość magnesu od czujnika sprzęgła. Po skorygowaniu położenia magnesu już wszystkie testy przeszły. Silnik jest sterowany urządzeniem. Nie miałem okazjio sprawdzić w ruchu. Prześledziłem gdzie idzie kabel do czujnika prędkości. Niestety czujnik zamontowany jest na prawej półosi w niewidocznym miejscu. Bez ustawienia samochodu na kanale go nie sprawdzę. Ale może tempomat już działa? Zobaczymy.
test1.JPG Test czujników i panela sterującego. Dioda o której mowa to czerwona diodka na module elektroniki. Po włączeniu stacyjki powinna zgasnąć i zapalać się gdy naciśniemy sprzęgło, hamulec i którykolwiek z przycisków na panelu sterującym. |
 |
| Plik ściągnięto 90 raz(y) 98,27 KB |
test2.JPG Test sterowania gazem. Ustaw bieg na luz, włącz hamulec ręczny, naciśnij na chwilę hamulec. Naciskając przycisk SET uruchom silnik. Po kilkunastu sekundach pracy silnika nciśnij na chwilę ON/OFF na panelu sterującym. Diodka na panelu zapali się. Teraz Noc |
 |
| Plik ściągnięto 104 raz(y) 91,1 KB |
|
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-05-16, 17:41
|
|
|
No niestety tempomat nie chce działać. Kabelek do czujnika biegnie do miejsca gdzie bez kanału raczej się nie dostanę. Pewnie niema czujnika na końcu kabla albo czujnik jest, tylko na półośce niema magnesu.
Kiedyś widziałem na jakiejś stacji benzynowej taką rampę, gdzie można było sobie wjechać samochodem i zerknąć od spodu. Czy może ktoś wie o takim czymś w Warszawie? |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2011-05-17, 16:17
|
|
|
| W Gdańsku jest na Śnieżnej |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-05-17, 21:19
|
|
|
| Jak będę się do Gdańska wybierał kamperem, to wezmę ze sobą maggnesy i coiś do zamocowania i może tyam sobie ten tempomat zrobię. A może w Warszaqwie ktoś wie gdzie jest? |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
|
|