rozmiar felg |
Autor |
Wiadomość |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-12-19, 21:40 rozmiar felg
|
|
|
prosze o odpowiedz
czy koła 14 cali z peugota z 1986 r można przełożyc bezproblemu na peugota z 1988r z kołami 16 calowymi czy będą pasowac roztawy otworów na piastach czy nie
chciałbym zdjąc 16 calowe i w to miejsce przykręcic 14 calowe( z zimówkami na przywiezienie auta z niemiec ) pasują czy nie
jaki wymiar mają koła 14 cali pomiędzy srubami może będa pasowac jakies np 15 cali z vw |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-12-19, 22:20
|
|
|
14 calówki mają rozstaw 5 x 118 i 16 od maxa też taki sam. Różnią się tylko ET. Większe 16mają szerszy rozstaw o ile pamiętam ze 20mm (mniejsze odsadzenie) Mówię oczywiście od modelu do 94roku. Wiem że do modelu z 14calowymi kołami można założyć 16. Czy w drugą stronę się da? Oto jest pytanie. Może pożycz jedno kółko i sprawdź.
sprawdziłem
16calówka to felga 5,5J 16H1 5x118 x 72,2 ET50
14calówka to felga 6J 14H1 5 x 118 x 71,1 ET ?? nie mogę przeczytać |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
Ostatnio zmieniony przez airgaston 2010-12-20, 21:44, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-12-19, 22:24
|
|
|
Zdaje się że modele z 16 mialy większe zaciski i 14 może nie wejść. Ale głowy nie dam. Ja mam 14calowe i 16 zakladam bez problemu. Moze ktoś kto ma 16 będzie pewien. Tylko teraz część kamperów zimuje i może być kopot z organoleptycznym sprawdzeniem. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
aroo59
zaawansowany 602517332

Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-04-24, 23:33
|
|
|
Polecam poczytać a obawa zniknie. http://www.alcar.pl/6672_PL.0 |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
 |
Mutek
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato Riva
Nazwa załogi: Zibi i Dona
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2010 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 2011-04-25, 06:01
|
|
|
Peugeot 16"ma na pewno wieksze zaciski hamulcowe i 15" a tym bardziej 14" nie wejdą [przrabiałem ten temat ]
Zibi |
_________________ Misiaczek jest jak życie.
 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-04-25, 13:49
|
|
|
A odwrotnie mając koła 14" rozstaw śrub pasuje przy 16"? |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-04-25, 15:28
|
|
|
Wszystkie modele do 94 mają taki sam rozstaw śrub, ale jak wcześniej koledzy pisali sa dwa rodzaje zacisków. Duże zaciski miał tylko model 18 tzw.maxi . Maxi to znaczy maxi ładowność, nie mylić z gabarytami.
duże zaciski
18 to 18 q ładowności (1800 kg) w papierach zaniżone do dmc 3500
małe zaciski
14 to 14 q ładowności
10 to 10 q ładowności |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
aroo59
zaawansowany 602517332

Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-08-21, 10:30
|
|
|
Trzeba też widzieć, że auto na fabrycznych kołach 14" ma skrzynię biegów z innymi przełożeniami. |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-10-29, 07:57
|
|
|
Hej.
Jakie rozmiary felg powinien mieć Peugeot 290 z 1991r - Adria o DMZ 3100Kg?
Czy Peugeot 290 to to samo co J5?
Na kołach które ma założone jest napisane:
FA6 France GT C 24 CL 1 2988 MICHELIN 6JK14H
Z tego 6JK14H widać że szerokość 6 cali, profil typu J, średnica 14 CALI, Ale skąd wziąć EI i rozstaw śrub, średnica otworu centrującego, położenie szpilek?
Jak się to nie zgadza to felga nie będzie pasować.
Gdzie to można znaleźć?
Felgi o podobnym oznaczeniu mam w Ducato z 1989r, tylko to mniejszy samochów o DMZ 2990kg tam widzę na felgach 6JKx14H1, ale również nie widzę pozostałych, dosyć jednak ważnych wymiarów?
Znalazłem w internecie felgi za przystępną cenę, z wyglądu wyglądają na dobre i ponoić zdjęte z J5, tylko że oznaczenie mają ponoć 61423 i nie wiem czy będą dobre.
Chcę sobie złożyć zimowe koła.
Podobno na podstawie numeru nadwozia, na jakiejś stronie internetowej można określić dokładnie rodzaj felg.
Proszę o pomoc. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
Marek_Kacz
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2012-12-21, 17:00
|
|
|
Przymierzam się do przejścia z felg 14" na 16".
Proszę praktyków o poradę - jaka wielkość opon będzie optymalna dla wolnossącego silnika 2,5D?
Konkretnie chodzi mi o to, że na oponach 185/80R14 przy prędkości już rzędu 80km/h silnik pracuje na nieprzyjemnie w uchu brzmiących wysokich obrotach.
Myślę o zwiększeniu obwodu opony o 10 - 15% by znacząco obniżyć obroty silnika uzyskując tę samą prędkość podróżną.
Obucie posiadanych 14" nawet w pełny profil 205 takiego wzrostu obwodu - a co za tym idzie przyrostu predkosci - nie daje.
No i jeszcze nie przymierzałem, więc nie wiem jakiej wielkości gumy 14" zmieszczą się pod nadkolami.
Z pewnością ktoś już ten temat przerabiał więc mogę chyba liczyć na konkretną poradę.
Zaznaczam, że nigdy i nigdzie mi się nie spieszy, ale czasem utrudnianie przez swą powolność życia tym zapracowanym chłopakom z TIR-ów powoduje pewien dyskomfort... |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2012-12-21, 19:42
|
|
|
Marek_Kacz napisał/a: | Myślę o zwiększeniu obwodu opony o 10 - 15% by znacząco obniżyć obroty silnika uzyskując tę samą prędkość podróżną. |
po takim zabiegu błędne wskazania licznika to drobiazg
gorzej będzie z mocą silnika- auto nie bedzie sprawnie ruszać,
bedzie mu brakowało mocy, nie bedzie przyspieszać
taki zabieg jest mozliwy, owszem ale trzeba by się podeprzeć czipem
co w Twoim aucie jest niemożliwe
A tak poza tematem, wspomniałeś że zamierzasz trochę oszczędzić na samodzielnym montażu poduszek a za oszczędnosci nabyć solar- dobry skuteczny solar (min 100W) z regulatorem i zestawem montażowym to wydatek min 1200zl, mniejszych solarków się nie kalkuluje zakladać, to musi byś wydajne.
I jak juz tak majsterkujesz sobie i modernizujesz to weż wagę i ołówek do ręki
i zbilansuj ile auto waży (faktycznie), ile waży załoga, co zamierzasz wozić
i jak to się ma do DMC auta
|
|
|
|
 |
BODEK
zaawansowany

Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 2012-12-22, 00:13
|
|
|
Papamila ma w pełni rację, ponadto większe koła nie wchodzą na miejsce zapasu.
Wymiana opon 14" na powyżej 185, również nie mieści się w orginalnym luku. |
_________________ BODEK |
|
|
|
 |
Marek_Kacz
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2012-12-22, 02:21
|
|
|
papamila napisał/a: | (...)gorzej będzie z mocą silnika- auto nie bedzie sprawnie ruszać,
bedzie mu brakowało mocy, nie bedzie przyspieszać |
No właśnie...
Mam nadzieję, że ktoś już to testował i doradzi na jakie gumy można przejść by przyspieszyć (zmniejszyć choć cokolwiek obroty silnika a co za tym idzie ryk w kabinie) a jednocześnie mieć jakieś tam w miarę zadowalające właściwości trakcyjne. Niestety, tego motoru podkręcić się nie da .
Może bez zmian felg wystarczy "przezuć" auto na pełnoprofilowe (80) 205?
To byłoby jakby nie patrzeć już o dwa skoki w górę...
BODEK napisał/a: | Wymiana opon 14" na powyżej 185, również nie mieści się w orginalnym luku. |
Myślę, że to akurat nie byłoby największym problemem, bo na dojazd w razie awarii te nawet kilkadziesiąt km. do serwisu oponiarskiego można pozostawić w schowku 14" z oponą 185. Przechył tyłu o te kilka cm. to nic wielkiego a i mechanizm różnicowy na skrzyni te pare kilometrów raz na kilka lat też chyba wytrzyma.
papamila napisał/a: | (...)dobry skuteczny solar (min 100W) z regulatorem i zestawem montażowym to wydatek min 1200zl, mniejszych solarków się nie kalkuluje zakladać, to musi byś wydajne. |
Z solarami miałem już trochę do czynienia, bo do jednej łódki w pokład wmontowałem solarny szyberdach od Audi (40W) w w drugiej łódce umieściłem 2x15W i ładują mi akumulatory do silniczka elektrycznego aż miło.
Solar na kempinga myślę, że nadałby się chociazby taki:
http://allegro.pl/panel-s...2890055241.html
Do niego regulator napięcia chociażby w tym stylu:
http://allegro.pl/regulat...2869783088.html
i musi funkcjonować stosunkowo tanim kosztem.
Oczywiście, trzeba by od spodu wzmocnić płytkę światłoczułą chociażby wklejając usztywniającą wszystko sklejkę i zamontować na dachu w ten sposób by porócz mocowań na obrzeżach także dodatkowo podeprzeć środek.
papamila napisał/a: | (...)weż wagę i ołówek do ręki
i zbilansuj ile auto waży (faktycznie), ile waży załoga, co zamierzasz wozić
i jak to się ma do DMC auta |
W papierach jest, że masa własna to 2565 a DMC to tylko 2810.
Tym bardziej, że jest zarejestrowany na 6 osób.
A tak na marginesie - masa własna to ciężar gotowego do trasy auta + pasażerowie?
Może uda mi się w ramach teraz przerejestrowywania "podciągnąć" DMC do rozsądnej liczby?
Chociażby po to, żeby mieć solidny margines i w sytuacji wyjątkowego "dociążenia"
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2012-12-22, 09:33
|
|
|
Marek_Kacz,
ruszyłeś na forum kilka tematow,
od foteli, przez poduszki,solary, wygłuszenie i zmianę felg
Zadałeś pytania jak mniemam z uwagi na chęć otrzymania dobrych uwag
więc staramy się pomóc
jeśli użytkownik radzi o "wygłuszeniu" to przyjmij to do wiadomosci bo jak sam prosiłeś
o uwagi od praktyków, często wielokrotnych, a nie atakuj czy miał taki samochód- miał
A tego solara to chcesz mieć do pracy czy do mania? Może atrapę kup- będzie taniej
pokazujesz 130W - ale nie zwracasz uwagi że to polikryształ o dużo mniejszej sprawności.
Zmienisz koła i nie ruszysz bez przypalenia sprzęgła, złapiesz kapcia i zanim dojedziesz do stacji to mech różnicowy się rozleci- naprawdę chcesz to sprwdzać na własnej skórze?
Wyśmiewasz wagę foteli a w następnym zdaniu wyłazi szydło z worka Marek_Kacz napisał/a: | masa własna to 2565 a DMC to tylko 2810.
jest zarejestrowany na 6 osób. |
I tu jest Twój największy problem -RÓŻNICA =245kg
ile ważysz? ...bo ja grubo ubrany połowę tego
może bieglejsi koledzy podrzucą linki do tematów co Cię interesują
albo przeleć forum w poszukiwaniu odpowiedzi bo dyskusji i faktów było na forum mnóstwo i na każdy z wskazanych tematów
|
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2012-12-22, 12:32
|
|
|
Marek_Kacz napisał/a: | Może uda mi się w ramach teraz przerejestrowywania "podciągnąć" DMC do rozsądnej liczby? |
Zapomnij.
Jedź najpierw na wagę po zatankowaniu paliwa i wody.
Obawiam się ,że kuż przekroczysz te 2810. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
|