Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ściąganie samochodu.
Autor Wiadomość
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 278/1309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-14, 22:07   

Zadzwon tu i zapytaj sie czy bedziesz mogl wjechac podajac wysokosc kamperka i czy maja urzadzenie cztero-glowicowe . Jutro zadzwon do mnie w ciagu dnia .

PUH ARDA Przemkowska 20
Dzierża Artur 54-426 Wrocław


Dane serwisu:
Telefon: 71 354 50 56, 601 732 144
E-mail:
Otwarte w tyg.: 08.00-16.00
Otwarte w sob.: 08.00-14.00
Zakres usług:
Mechanika Elektronika Geometria Tłumiki Klimatyzacja Q-Service Diagnostyka komputerowa Układy zasilania Naprawy silników Naprawy skrzyni biegów Hamulce Układy wydechowe Motointegrator

Pozdrawiam
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Malefisto 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 1/1
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-06-15, 11:00   

Kuba L. czekam na wieści jak już zrobisz czy to pomogło bo jak się przyjrzałem to mój tez delikatnie siedzi na lewą stronę.
I jak byś mógł wysłać namiar na ten warsztat na jelonkach. I czy pierw byłeś u nich i zdiagnozowali że resory są do zrobienia.?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/48
Skąd: WPI
Wysłany: 2011-06-15, 22:07   

S.G.J. Reskor Waleria Korgul
ZAWSZE SPADAMY NA CZTERY ŁAPY

Produkty i usługi
Naprawa i regeneracja resorów.
Dorabianie nowych piór z atestowanych materiałów.
Zakład wyposażony jest w narzędziownię i obrabiarki umożliwiające dorabianie nietypowych części.
4 stanowiska do naprawy samochodów ciężarowych.

Kontakt
ul. Nowej Huty 2, Warszawa, tel. 22 6649390

Dodatkowe dane kontaktowe
24h tel. 601 322 182
24h tel. 601 926 424


:spoko

Ja sam sobie zdjagnozowałem co dolega w moim samochodzie i umówiłem się od razu na naprawę - regenerację tylnych resorów.

:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Malefisto 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 1/1
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-06-17, 21:54   

Kuba jakie wrażenia po naprawie , możesz opisać czy jesteś zadowolony i czy to pomogło w sprawie sciagania auta?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/48
Skąd: WPI
Wysłany: 2011-06-17, 22:17   

Witaj, własnie się zabierałem za pisanie posta...

Resory przehabrowane i dołożone po jednym piórze na stronę.
Bardzo pozytywne wrażenia z jazdy, auto przestało sciagać w prawo, poprawiła sie stabilność w jeździe na wprost i w zakrętach, super sie prowadzi. Ogólnie rewelacja.
Tył podniósł się o około 5cm.
Zaplaciłem 600pln.
Polecam każdemu kto ma juz lekko "siadnięty" tył.
W moim wypadku bez sensu było zakładać poduszki pneumatyczne, dobrze radze każdemu najpierw zacząć od resorów... (nosiłem sie z tym zamiarem na początku)

P.S. W warsztacie mechanik opowiadał mi, że jakiś czas temu robili kampera z rampą na motocykl, który miał juz założone poduszki ale nadal strasznie żle auto się prowadziło i dopiero po wzmocnieniu resorów poprawił sie komfort jazdy w tamtym kamperku.

20110617107.1.jpg
W środku dołozone nowe piąte pióro
Plik ściągnięto 4198 raz(y) 80,94 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-06-17, 22:34   

Kuba L. napisał/a:
W moim wypadku bez sensu było zakładać poduszki pneumatyczne, dobrze radze każdemu najpierw zacząć od resorów...


Panowie,około 3 lata temu w temacie poduszek pisałem,że najpierw trzeba zrobić resory :ok
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Malefisto 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 1/1
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-06-19, 08:52   

U mnie resory wyglądają tak



samochód jednak stoi chyba równo tzn. że nie jest przechylony , na parkingu trochę stał na lewą stronę ale możliwe ze było nierówne podłoże.

Nie wiem czy to widać na zdjęciu ale tak jak psiałem jedno koło jest przkoszone w lewo wiec u mnie ściąganie jest pewnie tym spowodowane, niestety ale ustawienie geometrii nic nei dąło było niby lepiej przez dwa dni a potem znów wróciło trochę na lewo, czego to może być wina, czy nie dokręcili dobrze śrub?

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-19, 12:03   

Sprawdzałeś stan tulei wahaczy, sworzni zwrotnic i gum stabilizatora?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Malefisto 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 1/1
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-06-19, 21:08   

Przy ustawianiu geometrii czyli w marcu tego roku było sprawdzane przednie zawieszenie , jest ok tak powiedział mechanik.
Jedynie powiedział że łożysko w lewym kole niedługo będzie do wymiany ale to na razie nic pilnego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Grzegorz565 
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2011-06-20, 07:29   

:lol: Każde ustawienie geometrii,trzeba zacząć od sprawdzenia stanu zawieszenia pojazdu.Tak przedniego jak tylnego,gdy stwierdzimy luzy to jest nie możliwe zrobić prawidłowo całkowitą geometrię pojazdu.Geometrię ustawiamy zawsze;kół względem jezdni i ustawienie kół względnie siebie i pojazdu. :spoko
_________________
Rokers
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Malefisto 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 1/1
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-06-20, 10:35   

JA tego nie ustawiałem byłem u mechanika i on wszystko ustawił , założył 4 sondy na każde kółko jedna i sprawdzął w komputerze , cos tam było nie tak to ustawił tak jak powinno być.

Tyle że tak jak psiałem wcześniej auto znów wróciło do porpzedniego stanu , więc jak teraz jedno kółko jest bardziej w lewo niż drugie to napewno nie jest poprawna geometria.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Andrzej_M 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Roller Team, Transit
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-20, 14:34   

Malefisto napisał/a:
założył 4 sondy na każde kółko jedna i sprawdzął w komputerze

Przed założeniem sond , powinien podnieść samochód, mocno "poszarpać" każdym kołem, wejść z solidną łyżką/łomem pod samochód i posprawdzać czy na zawieszeniu nie ma luzów. Jeżeli tego nie zrobił, to duże prawdopodobieństwo, że korzyść z tego jego sprawdzania w komputerze i ustawiania- żadna (mnie się tak ze dwa razy zdarzyło, że ustawiali geometrię wybitego zawieszenia- albo fajansiarze, albo świadomie kasowali naiwnego-piszę o sobie).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Malefisto 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 1/1
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-06-21, 21:24   

Zawieszenie jest dobre zero luzów, podnosil auto , szarpał kołami sprawdzał zawieszenie wszystko zrobil ok , zresztą to zaufany duży warsztat dobrze wyposażony ja i znajomi robimy tam od kilku lat swoje auta tylko że nie jest blisko bo około 15 km od warki i nie mam teraz za bardzo czasu zeby do niego jechać.
Myśle że jutro ustawię to na patyki i zobaczymy, a jak znajdę chwilę to podjadę znów na geometrie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
polaris20 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Hymer 55 było 2.5 jest 2.8 :)
Nazwa załogi: Drużyna J&J Joanna i Jacek
Dołączył: 14 Sie 2012
Piwa: 2/3
Skąd: Szczecin-Dziwnówek
Wysłany: 2021-11-02, 00:35   

Witam Panowie
Przychodzę tu ze swoim problem otóż od początku posiadania mojego ducato wstyd się przyznać bo będzie już 10 lat kamperka ściąga w prawo. W zależności od kata nachylenia jezdni i wiatrów bocznych objawy są różne ale zawsze kierunek jest ten sam. Zrobiłem pełen przegląd wymianę gum regenerację resorów a teraz jeszcze dokładam poduchy jednak ciężko mi uwierzyć ze i to przyniesie poprawę. Na przeglądzie i na geometrii wszystko niby jest cacy. Teraz robiłem swapa na doładowane 2.8 i przy 110km/h jest tragicznie. Moja teoria jest tez taka ze Kamper jest zle wyważony tj. Akumulatory x2 zbiornik na wodę lodówka kuchnia cała ta masa jest na prawej stronie, za to lewa to filtr powietrza, koło zapasowe, bojler No i zabudowa łazienki ale co tam może ważyć. Nie wiem może wypowiedzą się koledzy co maja modę Hymer 55 jak to u nich jest. Będę z tym walczył i się nie poddam bo nie ma przyjemności z jazdy na autostradzie.
_________________
Zapraszamy do naszego skromnego Bursztyna w Międzywodziu. Tani camping 200m od morza. osrodekbursztyn.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2021-11-02, 05:22   

Obecnie dostępny jest komputer do geometrii kół ,Jedź do kogoś co takie coś ma i jak gościu jest kumaty to powie co jest krzywe i do wymiany . A przyczyną może być najechanie ostro na krawężnik albo wjechanie kołem w dziurę na drodze .Na moje to coś się wygięło przy kole .
Tutaj takie coś mają https://www.google.com/ma...952!4d16.677822
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***