Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG gaz kaput
Autor Wiadomość
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-22, 07:49   LPG gaz kaput

Witajcie ponownie.
Jak juz niektórzy wiedzą miałem małą przerwę w szpitalu i mój Ludwiczek grzecznie czekał na mój powrót. Niestety tegoroczne lato można było zaliczyć do monsunowych i się porobiło.
Zdaje się że na skutek wilgoci jakieś styki zaśniedziały i mam problem z gazem. Po uruchomieniu silnika na benzynie wszystko jest ok. Na sterowniku świeci się czerwona lampka że jest na benzynie. Po przełączeniu w drugie położenie gaśnie lampka odcina się benzynę, gaźnik powoli wysycha i potem przełączam na gaz. Zapala się zielona lampka chodzi równo przez 10s potem słysze kliknięcie i zapala się dodatkowo czerwona (dioda jest dwukolorowa zielono czerwona) i silnik gaśnie z braku gazu. Zbiorniki mam prawie pełne tak na 80%. Instalacja najprostsza na gaźniku. Nie grzebałem jeszcze w elektryce instalacji bo mi na razie lekarze zabraniają ale korci mnie. Może na forum jest ktoś kto zna się na tego typu instalacji i podpowie gdzie poszukać i co wyczyścić. Przed szpitalem wszystko było ok a potem nikt nie grzebał. please... :wyszczerzony:
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Ostatnio zmieniony przez airgaston 2011-08-22, 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2011-08-22, 09:04   

Witaj przyjacielu ,cieszę się ,że zdrowiejesz ,Ludwik poczeka odpoczywaj :-P
pozdrawiam :bigok
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-22, 12:47   

airgaston, spróbuj określić markę instalacji albo jej poszczególnych elementów. Mam kolegę gazownika, mogę podpytać :spoko
Czy przełącznik paliwa jest jednoprzyciskowy (automat), czy ręczny trójpozycyjny: benzyna - zero - gaz? Spuszczałeś "mazut" z reduktora?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-22, 20:06   

Przełącznik rodzaju paliwa jednoprzyciskowy 3 położeniowy 006 tuż po włączeniu zapłonu, 007 po 5 sekundach zamyka gaz i awaria. Foto 003 typ sterownika a 004 kolory kabli. Reduktor AC??? foto 034 to butla z osprzętem i po drugiej stronie identyczna. foto 022 to zawór na przewodzie benzyny który prawdopodobnie był sprawcą. Miał ukruszone kabelki i na skutek podłączania na chybił trafił zjarał sie bezpiecznik 7,5A na zasilaniu. Czy ktoś może ma schemat najprostrzej instalacji na tym sterowniku. Chodzi mi o kolory kabelków gdzie wędrują i jaki kolor. Bo jeżeli nic nie znajdę to będę musiał pobiegać po kablach a nie bardzo mogę leżec pod autem.

gaz instalacja 006.jpg
na gazie zaraz po włączeniu
Plik ściągnięto 19340 raz(y) 46,65 KB

gaz instalacja 007.jpg
po 5 sekundach awaria
Plik ściągnięto 19340 raz(y) 51,69 KB

gaz instalacja 003.jpg
typ sterownika
Plik ściągnięto 19340 raz(y) 62,31 KB

gaz instalacja 004.jpg
kolory kabli
Plik ściągnięto 19340 raz(y) 37 KB

gaz instalacja 015.jpg
reduktor
Plik ściągnięto 19340 raz(y) 75,85 KB

gaz instalacja 034.jpg
butelka z osprzętem
Plik ściągnięto 19340 raz(y) 69,71 KB

gaz instalacja 022.jpg
zawór na benzynie
Plik ściągnięto 19340 raz(y) 64,37 KB

_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-22, 20:13   

A czy śruba w czerwonym kółku to jest ta do zrzutu mazutu z reduktora? Ostatni samochód z instalacją gazową miałem kilkanaście lat temu.

śruba do mazutu.jpg
Plik ściągnięto 19334 raz(y) 80,64 KB

_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-22, 20:52   

Internet to potęga. Grzebnąłem i znalazłem :wyszczerzony: No to teraz muszę pobiegać po kabelkach :(

schemat instalacji.JPG
Plik ściągnięto 806 raz(y) 54,15 KB

_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-22, 21:13   

Hehe, ubiegłeś mnie; znalazłem ten schemat, ale zająłem się pisaniem dalszej części posta.

Schemat jest uproszczony, w rzeczywistości każdy elektrozawór powinien mieć połączenie drugiego bieguna cewki z masą auta.

Ten korek na zdjęciu rzeczywiście jest do spuszczania mazutu, ale przed czyszczeniem trzeba reduktor podgrzać, bo nic nie wypłynie. Oczywiście mazut spuszczamy na wyłączonym silniku.

A teraz do rzeczy. Ten "sterownik" (STAG2-G) to taki trochę bardziej zaawansowany przełącznik. Po przełączeniu na gaz otwiera zawór gazowy i czeka na sygnał z brązowego przewodu, czy silnik pracuje. Jeżeli sygnału nie ma - po kilku sekundach odcina gaz i zapala się czerwona lampka. Brązowy przewód powinien być podpięty do minusa na cewce zapłonowej albo nawinięty (parę zwojów) na przewodzie wysokiego napięcia. I tu chyba jest problem w Ludwiku. Sprawdź ciągłość i połączenia brązowego przewodu, jeżeli wszystko jest OK a objawy nie ustępują, do wymiany jest przełącznik - ok. 30 zeta na Alledrogo: http://allegro.pl/p2-prze...1782482703.html
:ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-23, 07:58   

Dzięki Tomku.
Stawiam na zaśniedziałe połączenia. Samo się zepsuło :wyszczerzony: to trzeba naprawić :szeroki_usmiech
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-08-23, 19:34   

Problem rozwiązany :wyszczerzony:
Po pierwsze ukruszony kabel na plusie cewki zaworu benzynowego, po drugie zasyfiony styk na głównym bezpieczniku 7.5A. Wymieniłem bezpiecznik, konektorki na elektrozaworze i przeczyściłem styki na pozostałych trzech cewkach i.......wszystko działa. Kochany Ludwiczek.
Mam pytanki do znawców istalacji gazowej. Czujnik poziomu gazu. co to jest jak jest zbudowane gdzie wmontowane. Powinien do niego dochodzić biały kabelek. U mnie do niczego nie jest podłączony. Na butlach na wielozaworach mam wskaźniki wskazówkowe ale kontrolki nie mam. Co i gdzie mogę domontowac aby czerwona kontrolka rezerwy na sterowniku zaczęła działać?
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-08-23, 20:35   

Czujnik poziomu gazu jest jest wbudowany w butle w wielozaworze. Porusza on wskazówką umieszczoną za szybką. W twojej instalacji jest w tej szybce wklejony kabelek ( pewnie biały ) i to on pokazuje rezerwe. Obracanie szybką pozwala regulować kiedy rezerwa sie zaświeci. Albo załóż coś takiego :

http://moto.allegro.pl/ws...1784432760.html

i będziesz miał pełny wskażnik poziomu gazu.

Dla cierpliwego jest możliwość zrobienia tak , aby wskażnik beznzyny pokazywał poziom benzyny przy jezdzie na benzynie oraz poziom LPG po przełączeniu na gaz. Ale z tym jest troche zabawy.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***