|
ducato problem CODE kluczyk imobilaizer |
| Autor |
Wiadomość |
kola
trochę już popisał
Twój sprzęt: Szukam auta
Dołączył: 28 Kwi 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: lubin
|
Wysłany: 2011-08-28, 09:48 ducato problem CODE kluczyk imobilaizer
|
|
|
witam,
podczas wojaży, spotkało mnie zdarzenie typu CODE na tablicy rozdzielczej.
Po włożeniu i przekręceniu kluczyka kontrolka CODE nie zgasła i nie było możliwości odpalenia silnika. Zimny pot na plecach . Wiem, że to jest kwestia immobilaizera. Po paru minutach kontrolka gaśnie i można odpalać uffff. Ale chciałbym rozwiązać ten problem jeśli można z Waszą pomocą. czy ktoś miał podobne problemy z immo?? |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-08-28, 13:39
|
|
|
| Ja miałem w lanosie, czasem się to zdarzało. Proponuję wozić drugi kluczyk a jak masz asistance to ci to powinni naprawić na miejscu. A najlepiej sprawadzić kluczyki i immobilajzer w samochodzie, może tam coś nie styka? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Nomad
weteran

Twój sprzęt: sprzedany;;E-mail 25020roman@gmail.com
Nazwa załogi: Nomad
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2011 Piwa: 51/22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2011-08-28, 18:24
|
|
|
Miałem podobne przejścia
Wszystko zależy od tego ,czy problem będzie powtarzał się na drugim kluczyku.
Jeżeli nie to jeździsz na drugim a jak chcesz to możesz zakodować dodatkowy-nowy.
Jeżeli na drugim kluczyku kontrolka się kiedyś zaświeci
to myślę że masz trzy wyjścia
--jak masz silne nerwy -jeździć tylko po kraju i czekać aż immo całkiem padnie
--wymienić immo,ale to duże koszty
--obejść immo i zrobić własne zabezpieczenie(wątpię,czy bez pomocy dobrego elektryka
to ruszysz-immo zamontowane jest na pompie paliwa na fuurę śrób z czego kilka zrywalnych ,część impus,torx,ciężki dostęp--zresztą nie wiem który masz rocznik-tak jest u mnie)
A tak na super serio to trzeba sprawdzić czy tylko kluczyk,czy coś w stacyjce.Wolałbym tu doszukać się usterki.Jak nie ,to masz trzy bramki... |
_________________ http://www.camperteam.pl/...d6e80cd41000112
i sporo innych |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-08-28, 21:44
|
|
|
| Zgłoś sie do ASO, lub do kogoś kto posiada Egzaminer Fiata i zamów przekodowanie kluczyków (wszystkie jakie masz trzeba zabrać) Sprawdź tez połączenie anteny(wtyczka-gniazdo) imobilajzera (pod obudową wyłącznika zapłonu-stacyjka) |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 496/102 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-08-28, 22:44
|
|
|
| Nie zostawiaj kluczyka na słońcu, a jeśli Ci się zdarzy - przed użyciem włóż na kilka minut do lodówki. Wiem że z pozoru brzmi to wyjątkowo idiotycznie, ale przekonaj się sam. Spotkałem się kilka razy z taką usterką w różnych samochodach. W 90% przypadków przyczyną jest przegrzanie chipa w kluczyku. Najczęściej przez zostawienie na słońcu lub w nasłonecznionym schowku czy portkach na plaży..... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
kola
trochę już popisał
Twój sprzęt: Szukam auta
Dołączył: 28 Kwi 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: lubin
|
Wysłany: 2011-08-30, 14:10
|
|
|
serdeczne dzięki, za podpowiedzi.
muszę dobrać się do tego wariactwa.
drugi kluczyk ma ten sam problem choć cały czas leżał w domu w szafce.
myślę, że po tegorocznym "lecie" szczególnie w północnej Francji gdzie je spędzaliśmy to raczej wilgoć zrobiła swoję. chyba obejdę wariactwo a na pewno ubezpieczenie assistance musowe przy wyjeździe za granicę. Nie zbadane są wyroki Boskie. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-08-30, 17:44
|
|
|
| Stawiam ze coś nie styka przy cewce imnobilajzera. Często jest ona przy stacyjce - sprawdz kostki poruszaj nimi - może pomoże. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
zbychu91
zaawansowany w imię złotego,euro i dolara

Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2008 Piwa: 5/29 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2011-09-01, 05:49
|
|
|
A może masz założony dodatkowy auto alarm z centralnym zamkiem?
(miałem kilka takich przypadków),dodatkowy aa wieszał immo. |
|
|
|
 |
kola
trochę już popisał
Twój sprzęt: Szukam auta
Dołączył: 28 Kwi 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: lubin
|
Wysłany: 2012-03-31, 16:38
|
|
|
Zimowa przerwa, pierwsza wycieczka. Code się odezwał po staremu. Dzisiaj się dobrałem do tematu. Pościągałem plastiki, sprawdziłem wtyczki od immo, piękne, czyste. pojawił się drugi problem. Pęknięte gniazdo stacyjki. Tzn. tam gdzie są dwie wtyczki. Przez to pęknięcie jedna wtyczka ma luz. Próbowałem ją wyciągnć i wyciągnęlelm razem z bolcem :(uuu. stacyjka do wymiany. Stacyjki nie są drogie 100zł. Sama wymiana też bez problemu. Ale co z immo???
Mógłbym wozić stary kluczyk jako breloczek to najprostsze i najtańsze wyjście. Mógłbym obejść immo ale to musi zrobić fachman za większą kasę i skutkiem będzie brak zabezpieczenia antykradzieżowego. Ciekawy jestem ile za wymianę stacyjki razme z immo wezmą w ASO, pojadę zapytać w poniedziałek. a co koledzy radzą? |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-31, 16:56
|
|
|
| Przełożyć bębenek z starej do nowej. Wymiana dość prosta, ale nie dla laika. |
|
|
|
 |
kola
trochę już popisał
Twój sprzęt: Szukam auta
Dołączył: 28 Kwi 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: lubin
|
Wysłany: 2012-03-31, 18:41
|
|
|
| no właśnie się zastanawiałem czy można zmienić wkładkę jak w normalnym zamku drzwiowym...można:) kto może to zrobić? zegarmistrz? elektryk czy może sam powoli? a może kolega AIR by pomógł? |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2012-03-31, 18:44
|
|
|
kola | Cytat: | | Ciekawy jestem ile za wymianę stacyjki razme z immo wezmą w ASO, pojadę zapytać w poniedziałek. a co koledzy radzą? |
Stacyjkę wymienisz sam bo właściwie polega to na wymianie kostki ze stykami. Zanim się za to zabierzesz idź do punktu zajmującego się dorabianiem kluczyków do samochodów. Serwisant powie jak bezpiecznie manipulować przy stacyjce aby nie zablokować auta, ewentualnie dorobi klucz z czipem immo. Wyjdzie to dużo taniej niż wizyta w serwisie. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
kola
trochę już popisał
Twój sprzęt: Szukam auta
Dołączył: 28 Kwi 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: lubin
|
Wysłany: 2012-03-31, 18:58
|
|
|
| dzisiaj odpinałem już stacyjkę od wtyczek i podłączałem ponownie, nic się nie zablokowało autko paliło. Chyba, że będzie dłużej odłączone i się zablokuje... widziałem na zdjęciach, że w jednym (chyba nierozbieralnym) korpusie jest wtyczka i zamek z kluczykiem (obym się mylił). |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-31, 19:02
|
|
|
| Podejrzewam, że sam nie wymienisz. Potrzebne są odpowiednie narzędzia. Nie wiem jak jest z wymianą w Ducato, Generalnie jest zapadka lub wbijany kołek. Na włożonym i przekręconym kluczyku należy nacisnąć zapadkę albo w wybić kołek specjalnym wybijakiem. Radzę podjechać do fachowca od zamków wymiana nie jest droga. |
|
|
|
 |
Marcinosik
początkujący forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2012-03-31, 19:30
|
|
|
| Z tego co wiem to Fiata da radę odpalić nawet jeśli popsuje się immobilizer tylko trzeba znać mechanical code, wbija się go pedałem gazu i sprzęgła lub hamulca(nie pamiętam) powinien być w kopercie z kluczykami. Kod wbija się naciskając określoną liczbę razy pedał gazu do oporu przy załączonym zapłonie a potem hamulec i następna cyfra. Odpalenie jest pracochłonne ale możliwe. Sprawdź w instrukcji auta jeśli ją masz, tam jest to opisane dokładnie lub na forach fiatowskich bo mogę źle pamiętać a nie chce popsuć Ci auta.... |
|
|
|
 |
|
|