Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylatory chlodzenia nie dzialaja
Autor Wiadomość
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 22:53   Silnik się grzeje

Witajcie, mam problem z moim Fiatem 1,9 D z 1993 roku (Fiat Talento). W czasie jazdy ( przy prędkościach powyżej 80 km/godz) często temperatura przekracza 90 stopni, wtedy staje się powolny i pije dużo oleju silnikowego. Podejrzewam, że nie włącza się wentylator.
Jeszcze jedno, zauważyłem, że jak w misce olejowej jest poziom oleju w połowie i powyżej wskaźnika min i max to fiacik słabo chodzi. Najlepiej utrzymywać poziom oleju tuż powyżej kreski min.. Byłem ostatnio pod Augustowem i miałem problem z zapaleniem, temperatura otoczenia była ok. 10,0C. Strasznie dymił. Podejrzewam, że podgrzewanie świec nie działa (lampka nie świeci się).
Jeszcze dodam, że w tym roku zaliczyłem trasę ponad 7 tys. km do Norwegii i tam spisywał się doskonale.

DSC08583.JPG
Plik ściągnięto 2692 raz(y) 148,88 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/204
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2011-10-01, 09:52   

O ile dobrze pamiętam, w fiacie talento są dwa wentylatory chłodnicy, a każdy z nich ma swój bezpiecznik. Sprawdź zatem bezpieczniki, czy przypadkiem jeden z nich nie jest przepalony...
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 13:06   Wentylator

Już w zeszłym roku miałem problemy z chłodzeniem silnika. Wspaniale jedzie jak temperatura jest trochę poniżej 90 stopni. Jak mu trochę "przygazuję" to temperatura przekracza 90 stopni i wtedy czasami zaczyna słabnąć.
Wydaje mi się, że jest jeden wentylator. Może włącznik termiczny nie działa. Jeden z fachowców praktyków poradził mi abym przeprowadził nowy obieg z wentylatora, poprzez bezpiecznik do włącznika wentylatora w kabinie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 21:24   Wentylator

Przepraszam, są jednak dwa wentylatory chłodnicy.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 352/133
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2011-10-02, 16:20   

W moim fiacie 1993 1,9 td wentylator nie włącza się przy dużych prędkościach i temperatura się nie podnosi, za wyjątkiem forsownych podjazdów i przy jeździe w korkach ulicznych. Ruch powietrza podczas jazdy powinien normalnie schłodzić silnik. Jeżeli są sprawne czujniki i wentylatory, przyczyną może być niedrożność układu chłodzenia. Osadzony kamień w chłodnicy, uszkodzony termostat, pompa wodna, rozwarstwione węże itp. BADZO DOKŁADNIE to sprawdź. Ręczne załączanie wentylatorów może doraźnie pomóc ale spowoduje ich przedwczesne zużycie.
Utrzymywanie wysokiej temperatury może uszkodzić silnik a zwłaszcza głowicę lub jej uszczelkę, co grozi przedostaniem się płynu do oleju silnikowego. Dalej to już kwestia czasu , posypie się reszta. :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-02, 17:21   Wentylator

Witaj,
Temperatura zaczyna przekraczać 90 stopni jak jadę powyżej 90 km/godz i pod górę. Jak spuszczę trochę nogę z gazu to wraca do normy. Wczoraj zauważyłem rozłączony kabelek przy wentylatorze pod kołem zapasowym. Może to jest przyczyna. Jutro jadę do elektryka niech zobaczy. Mój FIAT 1,9 D z 1993 roku jest bez turbo, ale spisuje się dobrze. Zaliczyłem nim w zeszłym roku wybrzeże Adriatyckie aż po Budwę a w tym roku trasę przez kraje nadbałtyckie, Finlandię do Norwegii i od Oslo w dół do Szwecji,Danii do Niemiec i Polski. Łącznie ponad 7 tys. km. Jedzie doskonale przy temperaturze ok. 90 stopni. Campera kupiłem od Niemca w 2009 roku na jesieni, miał 187 tys.km. Jak rozwiążę problem z chłodzeniem silnika i rozgrzewaniem świecy podczas zapalania to będzie ok.
Pozdrawiam

DSC09476.JPG
Norwegia, Droga Orłów
Plik ściągnięto 2550 raz(y) 143,42 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-10-02, 20:10   

ja bym zaczął od wymiany termostatu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-02, 20:49   Chłodzenie silnika

Będziemy próbowali z elektrykiem. Ten elektryk już mi naprawił w tym roku sygnał, pękła blaszka.
Wypisałem już do sprawdzenia 6 możliwych przypadków, które mi podpowiedzieliście.
Przy okazji dowiedziałem się, że w moim fiaciku są dwie chłodnice i dwa wentylatory. Ta druga chłodnica i wentylator były zasłonięte przez koło zapasowe co spowodowało taką niewiedzę.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-04, 08:54   

Witam
Mam pytanie do kolegów, który z wentylatorów załącza się pierwszy?.Mam motor 2,5d 93 i włącza się tylko ten prawy (bliższy akumulatora)i pracuje dość szybko ,czy to normalne?.
P.S.
Sprawdziłem na "krótko"i obydwa działaja ale w czasie jazdy działał tylko jeden,co prawda temperatura na wskażniku dotychczas nie przekraczała 90 st.,no może minimalnie przekroczyła w czasie jazdy przy 100 km/h, ale po odpuszczeniu wraca poniżej 90.Jak sprawdzić czy działa drugi i czy powinien działać w "normalnej" jeżdzie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-10-04, 09:03   

prezes1960 napisał/a:
Witam
Mam pytanie do kolegów, który z wentylatorów załącza się pierwszy?.Mam motor 2,5d 93 i włącza się tylko ten prawy (bliższy akumulatora)i pracuje dość szybko ,czy to normalne?.
P.S.
Sprawdziłem na "krótko"i obydwa działaja ale w czasie jazdy działał tylko jeden,co prawda temperatura na wskażniku dotychczas nie przekraczała 90 st.,no może minimalnie przekroczyła w czasie jazdy przy 100 km/h, ale po odpuszczeniu wraca poniżej 90.Jak sprawdzić czy działa drugi i czy powinien działać w "normalnej" jeżdzie?

własnie dlatego działa jeden, bo płyn chłodzoący nie osiaga temperatury wyższej niz powinien...

gdyby plyn przekroczył ok 95 stopni...drugi wnetylator załąćzy sie..
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-04, 09:59   

gino, tego się domyślam ,pytam tylko czy ,i czy często podczas eksploatacji zdarza się załączanie tego drugiego wentylatora i który to jest ten "drugi"?
Jeżdżę tym samochodem od nie dawna dlatego o to pytam.Nie jestem pewien czy zadziała wtedy kiedy będzie naprawdę potrzebny i zawczasu chciałbym to sprawdzić.
P.S.
Czy koledzy z okolic Warszawy spotykacie się na jakiś "naradach "w sprawie naszych milusińskich aut i wymieniacie się doświadczeniami!.Czy tylko na forum w formie pisanej?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-10-04, 10:05   

hehe...prezesiku..no to przeciez odpowiedzialem..
tak czesto..jak wartosci temepratury beda wyzsze niz powinny byc...

jesli sie nie zalacza..to znaczy że takie wartosci nie wystepuja..jesli sie zalacza często..to znaczy że wystepuja czesto...../warto wtedy zastanowic sie, czy...nie jest to pwoodem jakiejs awarii/

nie da sie na to inaczej odpwiedziec...np ..zalacza sie 3 razy dziennie... :bigok

u mnie jako dugi, załacza sie ten od strony pasazera..

ja, sprawdzalem to tak..ze w upalny dzien..zostawilem odpalony samochód/na postoju/ na ok 30-40min...dopiero po takim czasie..odpalil sie ten drugi
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-04, 10:48   

gino, dzieki wreszcie dowiedziałem się który jest ten "drugi",no i jak sprawdzic czy działa!
Jeszcze raz Ci dzięki teraz jestem spokojniejszy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/204
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2011-10-04, 11:53   

U mnie ten drugi nie załączał się z prozaicznej przyczyny: przepalony był bezpiecznik!
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-06, 18:53   System chłodzenia silnika

Już jestem po wizycie u elektryka z moim Fiatem Talento. Wizyta dotyczyła układu chłodzenia, który wg mnie nie zawsze dobrze funkcjonował. Okazało się, że z płynu Borigo, który wlałem do chłodnicy zrobiła się brudna woda i trzeba było wlać nowy płyn. Przed wlaniem tego nowego płynu chłodnice zostały przepłukane. Okazało się to konieczne. Przy okazji wymieniłem cztery świece żarowe, kontrolka na pulpicie zaczęła działać. Wystarczy, że jedna świeca jest niesprawna i nie zapala się kontrolka.
Wentylatory zostały sprawdzone i działają. Pierwszy włącza się przy temperaturze ok. 95 stopni. Sam sprawdzałem!.
Uwaga jaka mi się nasuwa po wizycie u specjalisty, to trzeba uważać na płyn do chłodzenia silnika. Musi być przy starszych samochodach sprawdzany przed zimą. Mała nieuwaga i po zimie mogą być ogromne koszty związane z uszkodzeniami chłodnicy i silnika.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***