Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebna pomoc
Autor Wiadomość
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-20, 09:37   Potrzebna pomoc

Witam
Poszukuję mechanika zajmującego się staruszkami typu 2.5 d ,chodzi o wymianę rozrządy ,wtrysków, regulacja zaworów, itp. , najchętniej w okolicy zachodniej strony Warszawy.Czy koledzy(Z OKOLIC WARSZAWY) mają jakis namiar?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)


Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/111
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2011-10-20, 10:00   

:spoko halo, pisałeś wcześniej temat, że miałeś okazję kupić 2,5TD... kupiłeś czy remontujesz oryginała?
...poleciłbym Ci swoich ale to 400km ;)
_________________


...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-20, 10:22   

sys, potrzebuje mechanika aby ocenił co jest lepsze w mojej sytuacji .Mam nowe wtryski do 2.5 d ,mam rozrzad,mam też nowy wydech.To wszystko nie koniecznie pasuje do nowego 2.5 td .Silnik całkowicie nowy fabrycznie nowy okazał się silnikiem 2.5 tdi bez pompy i turbiny koszt 5000 zł ,nie wiem czy to dużo czy mało ,wydaje się być okazją.Muszę ocenic stan mojego 2.5 d bo nie znam się na tych silnikach.W dni powszednie eksplatuje mercedesa cdi i to osobowego ,o ,o nim to mogę pogadać!,natomiast fiat to staruszek którego poznałem w maju tego roku i jak dotychczas nie jest żle .Po małych naprawach zaliczyłem 1000 km ,trochę okopcił mi listwę zabudowy ,ale nie wzioł oleju ,a jechałem do 100km/h spalił 10-10.5 l "ropy".Nie wiem czy to żle czy dobrze?!
P.S.
Chcę przygotować auto do dalszych wyjazdów,że by wyeliminować jak najwięcej niespodzianek?.Niektórzy na forum twierdzą ze mam dobry motor i żeby nie ruszać ,ale ,no właśnie zawsze jest jakieś ale!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)


Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/111
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2011-10-20, 11:05   

w zeszłym tygodniu wymieniałem rozrząd w swoim + wszelkiej maści uszczelki , nawet tą słynną pod pierwszą miską olejową co wiązało się z wytarganiem całego silnika z "kasty"- okazało się że na dwóch panewkach mam lekko wyczuwalną rysę, ale silnik póki co ładnie pracował więc kazano mi się nim nie przejmować... do tego wymiana wszystkich płynów jak filtrów(po nich stwierdzono, że silnik mam już nieco nowszy a głowicę z 90roku)... trochę mnie to wyniosło - części ok 900zł + robocizna (jeszcze nie wiem bo dziś będą go odpalać )...
...wcześniej tylko jeździłem VW , Fiat i jego 2,5d nie napawał mnie optymizmem. Nie chodzi o osiągi, ale o wytrzymałość - potem pogadałem po okolicy z użytkownikami takich samochodów jak i także tych 2,5td i zaczął poprawiać mi się humor. 2,5D to wołki robocze w których trzeba pilnować wodę i olej a zawiozą Cię bezawaryjnie na księżyc (oczywiście te w dobrym stanie) - okazało się, że kolega miał taki silnik w ducato autopomocy i zrobił bez poważniejszych napraw 500tys, a potem rozbił - dosłownie płakał :-/
...one wszystkie kopcą, jak są zimne, jak przyspieszasz ostro - tak po prostu mają... ze Szklarskiej Poręby jechałem za kolegą co ma w swym integralu 2,5TD i też mu dymił poza tym mówił mi, że jak jedzie ostro i przekracza 90km/h to olej bierze - prawdopodobnie turbina, z mojego natomiast wyciekło 2,5 l :roll: (stąd ten remont)więc ciężko mi ocenić czy i ile bierze :)
Ale są też plusy silnika TD, potrafił rozpędzić się do 130km/h(integral) , a mój to 105km/h (alkowa), zużycie paliwa wyszło u niego ok 8,5l ON a moje to blisko 11, choć też jak pierwszy raz jechałem to po autostradzie wziął 13,5 :lol:
...2,5 D to mniejsza moc , ale i prostota i wytrzymałość... jeżeli nie masz wycieków to za 1000zł zrobisz porządny przegląd wraz z wymianą rozrządu.
_________________


...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-20, 13:23   

sys, no chyba tak zrobię ,ze wymienię to co mogę .mam nowe wtryski to powinno wpłynąc na leprze spalanie,tyle tylko że n ie mam mechanika pod ręka ,wszyscy jakos sceptycznie podchodzą kiedy powiem że to staruszek z 93ri ma przejechane 240tyś.Ogólnie wydaje mi się ze poprzednicy dbali o silnik ,bo po długim postoju(2007 wyrejestrowany u niemca)po naprawie rozrusznika odpalił bez jakiegoś kłopotu i tak jest dalej,nie ma też jakiś większych wycieków,po wymianie uszcelki pod pokrywą zaworów.Wiem z doświadczenia (niedawnej wymiany )że nowe wtryski poprawiają spalanie ,pewnie i rozruch.O nowym silniku pomyślę jak sprawdzę kompresje ,ale znów ten mechanik!.W mojej okolicy nie bardzo chcą się bawić tymi, jak to mówią starociami,każdy przestawił się na nowsze bo więcej może (na)liczyć od klienta!!! :spoko :bigok
Ostatnio zmieniony przez prezes1960 2011-10-20, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2011-10-20, 13:26   

Witaj przyjacielu
wydaje się mi ,że Gino ,może ci pomóc ,dryndnij do niego 691678140,,również Roger jest specem 518-018-227
pozdrawiam :bigok :bigok :bigok :bigok
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2011-10-20, 15:59   

prezes1960 napisał/a:
.Silnik całkowicie nowy fabrycznie nowy okazał się silnikiem 2.5 tdi bez pompy i turbiny koszt 5000 zł ,nie wiem czy to dużo czy mało ,wydaje się być okazją.

Okazji tu nie widzę. Jak zaczniesz kupować wszystkie potrzebne części do przekładki na TDI to dopiero Ci koszt wyjdzie. :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-20, 18:34   

SlawekEwa, dlatego nie podchodzę do tematu,w pierwotnej wersji miał to być 2.5 td.Dzisiaj usłyszałem ,ale jestem sceptycznie nastawiony ,że można wykorzystać ten silnik i zmontować zwykłe td.Niestety nie wiem ile w tym prawdy?! :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica

Wysłany: 2011-10-20, 21:49   

sys napisał/a:
rozpędzić się do 130km/h(integral) ,, zużycie paliwa wyszło u niego ok 8,5l ON

sys,
przestań wierzyć w bajki,
kolega cię ładuje ile wlezie z tymi 8 l/100 :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)


Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/111
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2011-10-21, 17:37   

papamila napisał/a:
sys napisał/a:
rozpędzić się do 130km/h(integral) ,, zużycie paliwa wyszło u niego ok 8,5l ON

sys,
przestań wierzyć w bajki,
kolega cię ładuje ile wlezie z tymi 8 l/100 :haha:


Wątpię, razem tankowaliśmy do pełna na jednym Orlenie a potem w drodze powrotnej znów do pełna... Na własne oczy widziałem.
Całą trasę jechaliśmy w jedną stronę w "szczerej" nocy, nie przekraczaliśmy 90 a większość drogi 80 , na kawałku odcinka drogi ekspresowej ponoć pojechał 130 (i tu może mnie "przykitował" bo ja tylko 105). :spoko
...ale dziękuję za ostrzeżenie :spoko
_________________


...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
ekosmak.dabrowska 
weteran


Twój sprzęt: Ford Transit 94' Rimor
Nazwa załogi: Dziubki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Piwa: 26/115
Skąd: toruń
Wysłany: 2011-10-21, 20:14   

papamila napisał/a:
sys,
przestań wierzyć w bajki,
kolega cię ładuje ile wlezie z tymi 8 l/100

Jarku- są integrale cuda i może 8 l to nie bajka :spoko
sys napisał/a:
Wątpię, razem tankowaliśmy do pełna na jednym Orlenie a potem w drodze powrotnej znów do pełna... Na własne oczy widziałem.

A ja: nie watpię, choć na własne oczy nie widziałem :spoko
A 130/h i spalanie nawet 10L to bzdura.
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Pana Boga to opowiedz Mu
o swoich planach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bogdanpiotr 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
Dołączył: 19 Maj 2010
Postawił 10 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-22, 21:21   Ubytki oleju silnikowego i spalanie oleju napędowego

Ostatnio zaproponowałem temat "olej silnikowy".
Z wypowiedzi wynikało, że ubytki oleju silnikowego 0,5 litra na 1000 km są normą. Fabryka w instrukcji podaje 70-80 gram na 100 km.
Spalanie oleju napędowego przy prędkości 70-80 km/godz wynosi średnio 10l/100km.
Przy słabym zapalaniu i dymieniu pomaga wymiana świec.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-10-23, 08:34   

bogdanpiotr napisał/a:
Z wypowiedzi wynikało, że ubytki oleju silnikowego 0,5 litra na 1000 km są normą. Fabryka w instrukcji podaje 70-80 gram na 100 km.

BMW podaje, ze przy ekstremalnym uzywaniu autka/z duzymi mocnymi silnikami/..moze wziąśc oleju nawet 1,5 l na 1000km :haha: :haha:
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-10-23, 09:53   

gino, wiem od ARKADARKA że możesz pomóc w przeglądzie mojego fiacika,ale nie śmiałem zadzwonić z tym do ciebie .Są to moje problemy i nie chcę kogoś nimi obarczać ,ale jeśli nie jest to problem to może wysłał byś namiar na mechanika który nie boi się naszych staruszków .Mieszkam w Pruszkowie więc w twoje okolice nie jest tak daleko.Jak pisałem na początku ,potrzebuję wymienić pasek rozrządu itp.
PS.
Ja to ten co skopiował zderzak na twój wzór!

pozdrawiam :mrgreen: :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-10-23, 10:08   

prezesik...no problem
w moim awatarku masz nr. do mnie..dzwoń po niedzieli, jakos sie umówimy... :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***