jakie sosujemy filtry , do silników naszych autek |
Autor |
Wiadomość |
darboch
Kombatant KMW_SILESIA

Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
|
|
|
 |
Witek zbooY
zaawansowany kamperuję odwrotnie

Twój sprzęt: C25D '88r , wcześniej J5 '90
Nazwa załogi: zbóje
Dołączył: 09 Mar 2010 Piwa: 3/19 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2011-11-25, 17:18
|
|
|
maszakow napisał/a: | kupiłem zmieniłem ... no i mam Mannola z MoS2. Kosztował 65 PLN/5l czyli prawie tyle samo zwykły mineralny Orlen HDPO który lałem ostatnio. |
hmm ciekawe w sumie nie dużo droższy od tego Castrol Diesel 15W40 , który wyrwałem ostatnio ale dla 20letniego dizla chyba nie zrobi dużej różnicy... ważne, że świeży
ciepłego weekendu |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-11-26, 01:03
|
|
|
darboch, Używam normalnych fitrów oleju. Takich jakie mi sprzedadzą. W hurtowni do oleju dali mi filtr produkowany przez Mannola.
Fltr powietrza mam stały - niewymienny, KN. Raz w roku go czyszczę i smaruję.
zbooY, może zrobi różnicę, a może nie ... ale na pewno się odwdzięczy jak mu wlejesz oleju z dodatkami - ot tak za dobre traktowanie. Olej kupiłem naprawę tanio jeśłi wziąć pod uwagę że podobne kosztują 100-140 PLN - albo alternatywne dodatki do oleju na tej samej bazie kosztujące 30-50 PLN.
Ja w każdym bądź razie z olejem mam spokój na pół roku minimum
teraz czas na hamulce :/ Okazało się że jak sam nie sprawdzę tyłu to nic nie kupię bo równolegle były stosowane 2 systemy zacisków - rózniące się wielkością klocków i tarcz. Herezja, no ale żyć trzeba. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-11-26, 07:51
|
|
|
maszakow, popieram filtry powietrza K&N ,niedawno zamontowałem nawet do mojego ducata 2,5 d z 93.Czekałem na ten filtr miesiąc !!! ,no i koszt 265zł,ale powiem Wam koledzy warto !!!.Jestem przekonany że poprawiło się przyspieszenie,jeśli można mówić o takowym w naszych ducatach ,no i wydaje mi się że motor jest bardziej elastyczny!!!.Na potwierdzenie trzeba troszkę poczekać ,bo teraz jeżdziłem tylko po mieście ,no i odwiedziliśmy kolegę zbooY, którego pozdrawiam ,ale to trasa ok 36 km więc wyniki nie są jeszcze w 100%potwierdzone.Na pewno zastosuje olej z dodatkiem !!!
PS
Dla chętnych do wymiany filtra : filtr K&N e-9033 kupiony w firmie inter-rally.pl w ich katalogu występuje jako talento 1.9,ale pasuje do ducata 2.5, zamontowałem bez problemu. |
|
|
|
 |
darboch
Kombatant KMW_SILESIA

Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2011-11-26, 09:45
|
|
|
maszakow napisał/a: | Fltr powietrza mam stały - niewymienny, KN. Raz w roku go czyszczę i smaruję. |
Czujesz jakąś odczuwalną różnicę ? Ile płaciłeś jeśli można spytać ?
maszakow napisał/a: | teraz czas na hamulce :/ Okazało się że jak sam nie sprawdzę tyłu to nic nie kupię bo równolegle były stosowane 2 systemy zacisków - rózniące się wielkością klocków i tarcz. |
Widzę, że u mnie podobny tok czynności do wykonania przy aucie co u Ciebie...jak już będziesz wiedział jaki system masz to daj znać a i relacja z wymiany mile widziana |
_________________ Darek
Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-11-28, 23:21
|
|
|
darboch, nie pamiętam, cena chyba coś koło 230 PLN + zestaw do czyszczenia i smarowania za 60-80 PLN... a poprawa.. tak jak Prezes1960 pisze... mam takie same wrażenia, szybciej się wkręca na obroty. Jeżdżąc ciężkim autem trudno to odczuć. Prawda jest taka że wszelkiego rodzaju upgrade'y zawsze czuć na nawiększych silnikach z dużymi mocami, kwestie procentów.... jak masz 109KM a będziesz miał 115 to dużo nie poczujesz - ale jeśłi ze 150 zrobi ci się 170 - to się mocno zdziwisz. Ja tam jestem zadowolony i w miarę możliwości finansowych będę dopieszczał autko w tym kierunku... choć najpierw przebudowę trza dokończyc
A co do tylnej osi - tu niestety nie powalcze sam - mimo chęci brak możliwości a bezpieczeństwo i temat dość poważny - wolę oddać w ręce fachowców. problem mam taki że wczołgałem się pod wóz i g...zobaczyłem wszystko zapylone zasypane nic nie można odczytać. Poza tym faktycznie g... zobaczyłem a raczej poczułem bo się położyłem nie tam gdzie trzeba jak to się mówi .. miałem szczęście... teraz tylko podnośnik i oko fachowca może oni poznają po kształcie lub zobaczą coś więcej niż ja. Np ja nie poznam czy tłoczki w zaciskach chodza jak trzeba a teoretycznie może być z tym problem. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
darboch
Kombatant KMW_SILESIA

Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2011-11-29, 11:53
|
|
|
maszakow, mój 150 koni raczej nie posiada...ty masz go zamontowanego w oryginalnej obudowie albo wyprowadziłes go na zew i zamontowałeś ten stożkowy ? Zastanawia mnie jako laika czy faktycznie jest tak kolosalna różnica w filtrach a koszt niemały bo teraz ok 270-280zł.
maszakow napisał/a: | Ja tam jestem zadowolony i w miarę możliwości finansowych będę dopieszczał autko w tym kierunku... choć najpierw przebudowę trza dokończyc |
Co planujesz jeszcze za ulepszenia ? Bardzo mnie to ciekawi. Ja bardzo mocno zastanawiam się nad założeniem pneumatycznego zawieszenia...decyzyjnie jestem na etapie 70-80% brakuje kropki nad i
maszakow napisał/a: | A co do tylnej osi - tu niestety nie powalcze sam - mimo chęci brak możliwości a bezpieczeństwo i temat dość poważny - wolę oddać w ręce fachowców. |
Tiaa...też niekiedy oddałbym w ręce fachowców tylko ich jakoś mało
W temacie oleju to też mi nieźle namieszałeś [chyba skorzystam z mannola,szukam czy jest syntetyk z dodatkiem molibdenu] ale i nie odpowiedziałeś na moje poprzednie pytanie...jeździsz na półsyntetyku? Ja używam syntetycznego oleju.
Jedno mnie trochę zastanawia kiedy czytam tu i tam jak to jest z tymi olejami? Czy syntetyk to faktycznie on, czy jesli z dodatkami to są, sporo też jest o podrabianiu a jak się człowiek zagłebi w temat to na każdą porę roku zmieniać na olej o innych właściwościach... |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-11-29, 16:00
|
|
|
, Jezeli chodzi ofiltr K&N to filtr jest zakupem jedno razowym!!!,tego filtru się nie wyrzuca tylko myje i nawilża specjalnym olejem.Jeżeli chodzi o kształt to można kupić taki jak wkład fabryczny,trzeba tylko zapytać wujka Googla.Niestety filtr do swojego ducata dostałem nie tak dawno no i jeszcze na nim nie poszalałem ,ale w innych samochodach tych "cywilnych" jest lepiej! |
|
|
|
 |
darboch
Kombatant KMW_SILESIA

Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
|
|
|
 |
Witek zbooY
zaawansowany kamperuję odwrotnie

Twój sprzęt: C25D '88r , wcześniej J5 '90
Nazwa załogi: zbóje
Dołączył: 09 Mar 2010 Piwa: 3/19 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2011-11-29, 17:06
|
|
|
prezes1960 napisał/a: | no i wydaje mi się że motor jest bardziej elastyczny!!!.Na potwierdzenie trzeba troszkę poczekać ,bo teraz jeżdziłem tylko po mieście ,no i odwiedziliśmy kolegę zbooY, którego pozdrawiam ,ale to trasa ok 36 km więc wyniki nie są jeszcze w 100%potwierdzone. |
jak nie ma turbo to lepszy nowszy filtr robi różnice - a może po prostu stary był zasyfiony i dlatego czujesz różnicę
i to pewno przez ten filtr przeleciałeś wjazd na działkę - na starym byś się lepiej rozglądał
jakby kto potwierdził, że cała ta zmiana ma wpływ na spalanie to bym się zastanowił - samo przyspieszenie nie robi... po prostu nigdzie się nie śpieszę
i chyba więcej jest nas w klubie leniwych
ale jakby z 0.5/100 urwać to po roku przy 10kkm by się zwrócił... więc? a dodając do tego że nie trzeba go wymieniać potem tylko naoliwiać... hmmm |
|
|
|
 |
darboch
Kombatant KMW_SILESIA

Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 274/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-29, 19:08
|
|
|
Ten rodzaj oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 jest do silnikow z pomo-wtryskiwaczami filtr K&N do fiata Ducato 1990-1994 o symbolu E-2360 cena takiego filtra 139 zl umnie w hurtowni stan "0" taki sam flit moze byc zamontowany w Peugeot 504 2.0L 1971-1978 |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-11-29, 19:18
|
|
|
darboch, zbooY, koledzy ,wczesniej napisałem że filterekotrzymałem jużpo sezsonie,dlatego nie mogę jeszcze nic konkretnego wam obiecać.Jedno jest pewne auto lepiej się zbiera ,a czy pali mniej to mogę sprawdzić dopiero w dłuższej trasie,nie takiej jak na działkę do zbooY, choc muszę przyznać że w cywilnych samochodach ,c 270 cdi oraz mini cooper(bmw)różnice są znaczące.Ostatnio jechałem aż 130 km mercem po łazienkę do kampera(i nici z tego)spalanie 6,4l ON przy tej trasie pokonanej w godzinę dwadziescia przy silnym wietrze!!(nie moge się przyznać ile jechałem ale dość szybko bo na szybkiego ruchu pod Grójcem) .Dlatego czekałem na filterek od lipca do listopada ,bo szedł aż z USA przez Angłię!!
PS
Na nasze pieszczoszki nie szkoda takiej kasy !!! |
|
|
|
 |
Witek zbooY
zaawansowany kamperuję odwrotnie

Twój sprzęt: C25D '88r , wcześniej J5 '90
Nazwa załogi: zbóje
Dołączył: 09 Mar 2010 Piwa: 3/19 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 2011-11-29, 19:26
|
|
|
prezes1960 napisał/a: | Ostatnio jechałem aż 130 km mercem po łazienkę do kampera(i nici z tego)spalanie 6,4l ON... |
czyli jeszcze łazieneczki nie masz?
to w mercu też wymienialeś filtr ale jeszcze nie masz probki ze spalania do porównań ?
mam nadzieję tylko, że nie wzrośnie
Skorpionku to Ty w tej hurtowni siedzisz kiedy my na zlotach i spotkankach? |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-11-29, 19:42
|
|
|
Skorpion, filtr do Ducato 2.5 D to E 9033 pasuje do talento 1.9 D(tak zamuwiłem)
PS
proszę sie nie sugerować kartonowym zdjeciem ,filtr wygląda tak jak fabryczny!!!nie jes to stożek .Niestety jest droższy niz napisał"Skorpion"kosztował 262zł+przesyłka 20 zł
IMG_0638.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 3994 raz(y) 100,92 KB |
|
|
|
|
 |
|