Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Świece żarowe
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-04, 15:57   Świece żarowe

Pytanie - jaki jest średni przyzwoity czas życia świec żarowych ??
Moje autko po dwóch latach pracy na nowych super markowych świecach ma objawy jakby znów sie poprzepalały, ciężko pali w okolicach zerowej temperatury.
Dwa lata życia świecy to IMHO zdecydowanie za krótko - tak mi się wydaje, co o tym sądzicie ? W poprzednim Jumperze na 10 lat exploatacji pamiętam chyba tylko jedną akcję ze świecami... bieżący LT ma silnik 2,5 TDI dodam dla ścisłości.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Tomcio 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Deathleffs 90 Just
Nazwa załogi: Ewa&Tomas
Dołączył: 03 Gru 2011
Postawił 7 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-04, 17:24   

Witam!!
Najlepiej zdejmij pojedynczo przewody ze świec podłącz 1m przewodu do + akum.i dotykaj do świecy jak iskrzy to świeca OK. Może też być przekażnik świec żarowych -należy go sprawdzić.Ale radzę ci wymienić filtr paliwa , na stacjach jest brudne paliwo mój kolega w ciągu 1 mieś. wymieniał 3 x filtr paliwa.
:spoko pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2011-12-04, 19:36   

Moje autko - VW Passat 1,9 TDI od 6 lat jeździ na tych samych świecach żarowych których markę już zdążyłem zapomnieć bo przez ten okres nigdy do nich nie zaglądałem. Silnik cały czas zapala na dotyk i chyba nie wie, że są pory roku kiedy mógłby zapalać gorzej. Do czystych filtrów Tomcia dodam od siebie pełnosprawny a więc zadbany akumulator.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 242/614
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2011-12-04, 21:03   

Tomcio napisał/a:
1m przewodu do + akum.i dotykaj do świecy jak iskrzy to świeca OK.

Nie do końca prawda, bo może grzać tylko połowa świecy i rozruch będzie utrudniony :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-12-04, 21:16   

SlawekEwa napisał/a:
Tomcio napisał/a:
1m przewodu do + akum.i dotykaj do świecy jak iskrzy to świeca OK.

Nie do końca prawda, bo może grzać tylko połowa świecy i rozruch będzie utrudniony :chytry




to że iskrzy to tylko przewodzi prąd :diabelski_usmiech
świece sprawdzamy po wykręceniu i podłączeniu wszystkich równolegle
widzimy stopień i czas rozgrzania
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 242/614
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2011-12-04, 21:20   

eMKa napisał/a:
to że iskrzy to tylko przewodzi prąd

Lub ma zwarcie :mrgreen:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maga 
weteran


Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage P
Nazwa załogi: Ewa i Maciek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Piwa: 79/187
Skąd: Zaniemyśl (Wlkp)
Wysłany: 2011-12-04, 21:41   Re: Świece żarowe

maszakow napisał/a:
Pytanie - jaki jest średni przyzwoity czas życia świec żarowych ??
Moje autko po dwóch latach pracy na nowych super markowych świecach ma objawy jakby znów sie poprzepalały, ciężko pali w okolicach zerowej temperatury.
Dwa lata życia świecy to IMHO zdecydowanie za krótko - tak mi się wydaje, co o tym sądzicie ? W poprzednim Jumperze na 10 lat exploatacji pamiętam chyba tylko jedną akcję ze świecami... bieżący LT ma silnik 2,5 TDI dodam dla ścisłości.


Przy sprawnym układzie powinno to być kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.Jeśli czas nagrzewania świecy jest dłuższy niż 5-7 sekund to znak, że należy ją wymienić.
W nowoczesnych silnikach diesla przebiegi na jednym komplecie świec mogą dochodzić nawet do 200 tysięcy kilometrów, w starszych modelach nie powinno być to mniej niż 100 tysięcy kilometrów.
Sprawdź czas grzania świec,może tu jest problem,przy bardzo długim czasie może przepalać Tobie świece,wówczas może być uszkodzony przekaźnik.
A sprawdzić to można w bardzo prosty sposób,podłącz kontrolkę z żarówką do obojętnie której świecy a drugi koniec kabelka podłącz do masy i przekręć stacyjkę w pozycję zapłonu a nie rozruchu,wówczas kontrolka powinna się zapalić i zobacz kiedy zgaśnie.
Zmierz czas grzania i będziesz wszystko wiedział.



SlawekEwa napisał/a:
Tomcio napisał/a:
1m przewodu do + akum.i dotykaj do świecy jak iskrzy to świeca OK.

Nie do końca prawda, bo może grzać tylko połowa świecy i rozruch będzie utrudniony :chytry


Sławek ma rację,aby sprawdzić czy świeca grzeje cała a nie od połowy,trzeba ją wykręcić i wówczas sprawdzić.Najlepiej na dobrym (sprawnym) akumulatorze,najpierw musi rozgrzać się jej czubek,gdy będzie inaczej to trzeba ją wymienić.
Świece należy wymieniać kompletami, a ich parametry nie powinny odbiegać od tych podanych w instrukcji obsługi samochodu.
_________________
Pozdrowienia z Pyrlandii !

Czołem wiaruchna kochana !!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-04, 22:09   

Tomcio, To nie filtr. Przy filtrze samochód nie miałby ochoty na jazdę, krztusiłby się tracił moc obroty itp - w każdej sytuacji - niezależnie od temperatury silnika. Filtr też wymieniałem 2 lata temu :) razem ze świecami. :)

Jako elektronik niemechanik świecę sprawdzałbym omomierzem. Opór nieskończony - świeca zjarana. Opór rzędu pojedynczych ohmów - powinno być ok. pytanie ile tych ohmów ... jakie prądy zwyczajowo płyna przez świece ?
[edit] gdzieś znalazłem ... teoretycznie 17A ....
Tylko chyba czegoś nie wiem z budowy świec bo się mi wydaje że nie podawalibyście mi takich tricków gdyby to było tak proste jak ja piszę :-P

maga, Czas grzania zależy od temperatury na zewnątrz. NA zimnym silniku w tej chwili nie zwróciłem uwagi by był specjalnie dłuższy od czasów które miałem po nocce pod koniec lata - to może być kwestia jednej sekundy. Na pewno w ujemych temperaturach świece grzeją się znacznie dłużej bo na nówkach w ujemnych temperaturach czekałem po 10-12s.
NA pewno w tej chwili aż tak kardynalnych róznic nie widze.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Ostatnio zmieniony przez maszakow 2011-12-04, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2011-12-04, 22:20   

nie chce sie pomylic ale ostatnio komus tam zagladalem i swiece sprawne braly chyba po 19 albo 17 amper kazda . to grzanie to nie tak bo swiece grzeja jeszcze podczas pracy silnika choc kontrolka juz zgasla . w wv tdi bardzo wazny jest czujnik temperatury silnika na 4 piny ktory informuje sterownik o aktualnej temperaturze :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-04, 22:38   

:gwm po co zadaje pytania jak moge sam sobie na nie odpowiedzieć... od tego sa katalogowe dane przecież. MAm do jednego z odpowiedników swojej świcy:
Napięcie prądu [V]: 11
Natężenie prądu [A]: 5
Rezystancja [Ohm]: 0,9
tamte 17A dotyczyło innego silnika 2,8 TDI :-P większy to więcej prądu mu trzeba :P

ngk_keramikgluehkerzen_querschnitt_pl.jpg
przekrój świecy żarowej
Plik ściągnięto 216 raz(y) 42,46 KB

_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2011-12-05, 18:19   

Maszakow
Cytat:
Pytanie - jaki jest średni przyzwoity czas życia świec żarowych ??
Wygląda na to, że specjalnie zadałeś to pytanie aby błysnąć przy odpowiedzi. Brawo!!!
Dawaj następne.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-06, 00:20   

Lepciak - wcale nie.
Z historii znanych mi aut - Przy dziesięciu latach jazdy na Ducato i 330 kkm - świece wymieniane były raz. Przy czym ten pierwsze 200 kkm przejechał w ciągu 2 lat.
W Berlingo 1,9D świece w ciągu 15 lat i ponad 350 kkm przebiegu były wymieniane 3 razy.
Wygląda na to że moje markowe BERU po 70 pln/szt powinny pożyć przynajmniej 5 lat i 100 kkm a przeżyły 2 i ok 49kkm - żyły za krótko. co za szajs :-/
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-12-06, 09:09   

maszakow napisał/a:
Wygląda na to że moje markowe BERU po 70 pln/szt powinny pożyć przynajmniej 5 lat i 100 kkm a przeżyły 2 i ok 49kkm - żyły za krótko. co za szajs


Czy Twój silnik "pali" olej ?, jeżeli tak to masz odpowiedź, jeżeli nie to szukaj innej przyczyny.Beru to pierwsza liga.
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-12-06, 10:15   

dokładnie..eMKa

maszakow napisał/a:
co za szajs

pamietaj też o tym..że awaria świec żarowych, to nie tylko ''zła ich jakość ''
bardzo ważna role przy uszkodzeniach świec odgrywa zbyt wczesny wtrysk paliwa...
jak również ''lejące'' wtryskiwacze...

o prawidłowym napięciu, oraz czasie jego podawnia...juz nawet nie powinno sie wspominac...bo to niby oczywiste
chociaż, zdarzyło mi sie wymieniac klientowi świece.. 'które w.g sprzedawcy 'podobno'' miały byc pasujące do danego autka..i wyglądem faktycznie pasowały.....tylko wymagały przekaznika podającego prąd 5v a powinny byc 11v :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-12-06, 10:17   

Witam ,mam pytanie do kolegów ,jakej firmy najlepiej sprawują się świece żarowe?Silnik 2.5 d ducato 93r :?:
Mam dostęp do:Boscha ,Championa,Iskra,NGK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***