|
Świece żarowe |
| Autor |
Wiadomość |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-12-04, 15:57 Świece żarowe
|
|
|
Pytanie - jaki jest średni przyzwoity czas życia świec żarowych ??
Moje autko po dwóch latach pracy na nowych super markowych świecach ma objawy jakby znów sie poprzepalały, ciężko pali w okolicach zerowej temperatury.
Dwa lata życia świecy to IMHO zdecydowanie za krótko - tak mi się wydaje, co o tym sądzicie ? W poprzednim Jumperze na 10 lat exploatacji pamiętam chyba tylko jedną akcję ze świecami... bieżący LT ma silnik 2,5 TDI dodam dla ścisłości. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Tomcio
trochę już popisał
Twój sprzęt: Deathleffs 90 Just
Nazwa załogi: Ewa&Tomas
Dołączył: 03 Gru 2011 Postawił 7 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-12-04, 17:24
|
|
|
Witam!!
Najlepiej zdejmij pojedynczo przewody ze świec podłącz 1m przewodu do + akum.i dotykaj do świecy jak iskrzy to świeca OK. Może też być przekażnik świec żarowych -należy go sprawdzić.Ale radzę ci wymienić filtr paliwa , na stacjach jest brudne paliwo mój kolega w ciągu 1 mieś. wymieniał 3 x filtr paliwa.
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2011-12-04, 19:36
|
|
|
| Moje autko - VW Passat 1,9 TDI od 6 lat jeździ na tych samych świecach żarowych których markę już zdążyłem zapomnieć bo przez ten okres nigdy do nich nie zaglądałem. Silnik cały czas zapala na dotyk i chyba nie wie, że są pory roku kiedy mógłby zapalać gorzej. Do czystych filtrów Tomcia dodam od siebie pełnosprawny a więc zadbany akumulator. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/614 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2011-12-04, 21:03
|
|
|
| Tomcio napisał/a: | | 1m przewodu do + akum.i dotykaj do świecy jak iskrzy to świeca OK. |
Nie do końca prawda, bo może grzać tylko połowa świecy i rozruch będzie utrudniony |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-12-04, 21:16
|
|
|
| SlawekEwa napisał/a: | | Tomcio napisał/a: | | 1m przewodu do + akum.i dotykaj do świecy jak iskrzy to świeca OK. |
Nie do końca prawda, bo może grzać tylko połowa świecy i rozruch będzie utrudniony |
to że iskrzy to tylko przewodzi prąd
świece sprawdzamy po wykręceniu i podłączeniu wszystkich równolegle
widzimy stopień i czas rozgrzania |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/614 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2011-12-04, 21:20
|
|
|
| eMKa napisał/a: | | to że iskrzy to tylko przewodzi prąd |
Lub ma zwarcie |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
maga
weteran

Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage P
Nazwa załogi: Ewa i Maciek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 79/187 Skąd: Zaniemyśl (Wlkp)
|
Wysłany: 2011-12-04, 21:41 Re: Świece żarowe
|
|
|
| maszakow napisał/a: | Pytanie - jaki jest średni przyzwoity czas życia świec żarowych ??
Moje autko po dwóch latach pracy na nowych super markowych świecach ma objawy jakby znów sie poprzepalały, ciężko pali w okolicach zerowej temperatury.
Dwa lata życia świecy to IMHO zdecydowanie za krótko - tak mi się wydaje, co o tym sądzicie ? W poprzednim Jumperze na 10 lat exploatacji pamiętam chyba tylko jedną akcję ze świecami... bieżący LT ma silnik 2,5 TDI dodam dla ścisłości. |
Przy sprawnym układzie powinno to być kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.Jeśli czas nagrzewania świecy jest dłuższy niż 5-7 sekund to znak, że należy ją wymienić.
W nowoczesnych silnikach diesla przebiegi na jednym komplecie świec mogą dochodzić nawet do 200 tysięcy kilometrów, w starszych modelach nie powinno być to mniej niż 100 tysięcy kilometrów.
Sprawdź czas grzania świec,może tu jest problem,przy bardzo długim czasie może przepalać Tobie świece,wówczas może być uszkodzony przekaźnik.
A sprawdzić to można w bardzo prosty sposób,podłącz kontrolkę z żarówką do obojętnie której świecy a drugi koniec kabelka podłącz do masy i przekręć stacyjkę w pozycję zapłonu a nie rozruchu,wówczas kontrolka powinna się zapalić i zobacz kiedy zgaśnie.
Zmierz czas grzania i będziesz wszystko wiedział.
| SlawekEwa napisał/a: | | Tomcio napisał/a: | | 1m przewodu do + akum.i dotykaj do świecy jak iskrzy to świeca OK. |
Nie do końca prawda, bo może grzać tylko połowa świecy i rozruch będzie utrudniony |
Sławek ma rację,aby sprawdzić czy świeca grzeje cała a nie od połowy,trzeba ją wykręcić i wówczas sprawdzić.Najlepiej na dobrym (sprawnym) akumulatorze,najpierw musi rozgrzać się jej czubek,gdy będzie inaczej to trzeba ją wymienić.
Świece należy wymieniać kompletami, a ich parametry nie powinny odbiegać od tych podanych w instrukcji obsługi samochodu. |
_________________ Pozdrowienia z Pyrlandii !
Czołem wiaruchna kochana !!
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-12-04, 22:09
|
|
|
Tomcio, To nie filtr. Przy filtrze samochód nie miałby ochoty na jazdę, krztusiłby się tracił moc obroty itp - w każdej sytuacji - niezależnie od temperatury silnika. Filtr też wymieniałem 2 lata temu razem ze świecami.
Jako elektronik niemechanik świecę sprawdzałbym omomierzem. Opór nieskończony - świeca zjarana. Opór rzędu pojedynczych ohmów - powinno być ok. pytanie ile tych ohmów ... jakie prądy zwyczajowo płyna przez świece ?
[edit] gdzieś znalazłem ... teoretycznie 17A ....
Tylko chyba czegoś nie wiem z budowy świec bo się mi wydaje że nie podawalibyście mi takich tricków gdyby to było tak proste jak ja piszę
maga, Czas grzania zależy od temperatury na zewnątrz. NA zimnym silniku w tej chwili nie zwróciłem uwagi by był specjalnie dłuższy od czasów które miałem po nocce pod koniec lata - to może być kwestia jednej sekundy. Na pewno w ujemych temperaturach świece grzeją się znacznie dłużej bo na nówkach w ujemnych temperaturach czekałem po 10-12s.
NA pewno w tej chwili aż tak kardynalnych róznic nie widze. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
| Ostatnio zmieniony przez maszakow 2011-12-04, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2011-12-04, 22:20
|
|
|
nie chce sie pomylic ale ostatnio komus tam zagladalem i swiece sprawne braly chyba po 19 albo 17 amper kazda . to grzanie to nie tak bo swiece grzeja jeszcze podczas pracy silnika choc kontrolka juz zgasla . w wv tdi bardzo wazny jest czujnik temperatury silnika na 4 piny ktory informuje sterownik o aktualnej temperaturze |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-12-04, 22:38
|
|
|
po co zadaje pytania jak moge sam sobie na nie odpowiedzieć... od tego sa katalogowe dane przecież. MAm do jednego z odpowiedników swojej świcy:
Napięcie prądu [V]: 11
Natężenie prądu [A]: 5
Rezystancja [Ohm]: 0,9
tamte 17A dotyczyło innego silnika 2,8 TDI większy to więcej prądu mu trzeba :P
ngk_keramikgluehkerzen_querschnitt_pl.jpg przekrój świecy żarowej |
 |
| Plik ściągnięto 216 raz(y) 42,46 KB |
|
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2011-12-05, 18:19
|
|
|
Maszakow | Cytat: | Pytanie - jaki jest średni przyzwoity czas życia świec żarowych ??
| Wygląda na to, że specjalnie zadałeś to pytanie aby błysnąć przy odpowiedzi. Brawo!!!
Dawaj następne. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-12-06, 00:20
|
|
|
Lepciak - wcale nie.
Z historii znanych mi aut - Przy dziesięciu latach jazdy na Ducato i 330 kkm - świece wymieniane były raz. Przy czym ten pierwsze 200 kkm przejechał w ciągu 2 lat.
W Berlingo 1,9D świece w ciągu 15 lat i ponad 350 kkm przebiegu były wymieniane 3 razy.
Wygląda na to że moje markowe BERU po 70 pln/szt powinny pożyć przynajmniej 5 lat i 100 kkm a przeżyły 2 i ok 49kkm - żyły za krótko. co za szajs |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-12-06, 09:09
|
|
|
| maszakow napisał/a: | | Wygląda na to że moje markowe BERU po 70 pln/szt powinny pożyć przynajmniej 5 lat i 100 kkm a przeżyły 2 i ok 49kkm - żyły za krótko. co za szajs |
Czy Twój silnik "pali" olej ?, jeżeli tak to masz odpowiedź, jeżeli nie to szukaj innej przyczyny.Beru to pierwsza liga. |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-12-06, 10:15
|
|
|
dokładnie..eMKa
| maszakow napisał/a: | | co za szajs |
pamietaj też o tym..że awaria świec żarowych, to nie tylko ''zła ich jakość ''
bardzo ważna role przy uszkodzeniach świec odgrywa zbyt wczesny wtrysk paliwa...
jak również ''lejące'' wtryskiwacze...
o prawidłowym napięciu, oraz czasie jego podawnia...juz nawet nie powinno sie wspominac...bo to niby oczywiste
chociaż, zdarzyło mi sie wymieniac klientowi świece.. 'które w.g sprzedawcy 'podobno'' miały byc pasujące do danego autka..i wyglądem faktycznie pasowały.....tylko wymagały przekaznika podającego prąd 5v a powinny byc 11v |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-12-06, 10:17
|
|
|
Witam ,mam pytanie do kolegów ,jakej firmy najlepiej sprawują się świece żarowe?Silnik 2.5 d ducato 93r
Mam dostęp do:Boscha ,Championa,Iskra,NGK |
|
|
|
 |
|
|