|
Kupujemy kampera na Fiacie zabudowa Alkowa |
| Autor |
Wiadomość |
ufolz
trochę już popisał
Nazwa załogi: z kosmosu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sie 2011 Piwa: 4/10 Skąd: mało ważne
|
Wysłany: 2011-09-04, 08:48 Kupujemy kampera na Fiacie zabudowa Alkowa
|
|
|
| Witam proszę o doradzenie i uświadomienie mnie w paru sprawach dotyczących używania kamperów. Czy wszystkie kampery do 2005r nie były wyposażone w klimatyzację w szoferce? Taką informację dostałem od jednego sprzedawcy co oglądałem. I powiedzcie jak to jest czy ona jest potrzebna w tak duzej przestrzeni? i jaka jest wysokość przeciętna przestrzeni na kabiną w alkowej zabudowie. z góry dziękuje za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2011-09-04, 09:14
|
|
|
| W przypadku Fiata Ducato do 2006 klimatyzacja w kabinie to raczej rzadkość. W modelu po 2006 jest w większości egzemplarzy. Do wcześniejszych modeli też się da domontować - są zestawy ale koszt bez montażu to około 1500 euro. Zapomnij o wynalazkach typu klimatyzacja postojowa plus przetwornica. Przestrzeń w alkowie to przeciętnie 60-80 centymetrów. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
ufolz
trochę już popisał
Nazwa załogi: z kosmosu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sie 2011 Piwa: 4/10 Skąd: mało ważne
|
Wysłany: 2011-09-04, 09:56
|
|
|
dobrze. a czy idzie podczas południowych krańców europy (Grecja) wypadów wytrzymać w środku podczas jazdy takim bez klimatyzacji??? bo w obecnym samochodzie jazdy bez klimatyzacji w Chorwcji sobie byśmy nie wyobrażali |
|
|
|
 |
Zaradek
stary wyga

Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 16/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2011-09-04, 10:42
|
|
|
Oczywiście, że można wytrzymać. Alkowa daje cień na całą kabinę kierowcy i nie nagrzewa się tak jak w osobówce. Zabudowa jest też dobrze izolowana, bo przecież jest ze styropianu a do tego samochód jest biały. Oczywiście spocić to się spocisz ale wytrzymać się da. Można również podróżować rano lub wieczorem a środek dnia spędzać w cieniu. Trzeba sobie jakoś radzić. |
|
|
|
 |
ccsrally
zaawansowany

Twój sprzęt: Był FENDT 640 , vw T4multivan teraz szukamy
Nazwa załogi: Kotek i Słoneczko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2008 Piwa: 3/5 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2011-09-04, 11:39
|
|
|
hej
jadąc dasz radę bo wentylacja działa i okna możesz otworzyć. co do części mieszkalnej my nie mamy klimy tylko wentylator dachowy i nawet po dłuższym postoju kamperka na słońcu wystarczy otworzyć okienka i włączyć wentylator i jest super. a co do klimy stacjonarnej to będzie działała na postoju po podlaczeniu 220v bo żre tyle prądu że akumulator nie wydoli. |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-09-04, 17:18
|
|
|
gdzieś już pisałem
klima kabiny kierowcy wychłodzi samą szoferkę ale szybko dostaniesz ciepłem z tyłu, taką klimą nie ma szans
jakbyś miał klime dodatkowo w zabudowie to i tak nie dasz rady
ja nawet w poprzednim kamperze próbowałem z agregatem prądotwórczym jechać ale na dłużej jest męczące i nie opłacalne
wszystkie te urządzenia są do małych przestrzeni a kamper troche jak termos rano jest chłodny ale potem jak się nagrzeje to długo oddaje ciepło
jak koledzy pisali podczas jazdy jest ok od samego podmuchu
a na postoju to najlepiej w cieniu parkować |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-09-04, 17:29
|
|
|
| lepiej zainwestuj w wiatraczki na 12 v ale jakieś cichsze... |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 59/73 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2011-09-04, 17:50
|
|
|
w zabudowie wiatrak 12v jest ok, ale w korkach, albo podczas wielogodzinnego oczekiwania na prom docenia się klimatyzację silnikową |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
TomekM
stary wyga

Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Sie 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2011-09-05, 16:54
|
|
|
Ufolz - szukaj, szukaj i chwal się co znalazłeś. Mam skład rodziny identyczny liczbowo i taki sam sprzęt jak twój: "będzie".
Na razie mając kasę podobną do sprzętu przeglądamy z Koleżanką Małżonką ogłoszenia wybrzydzając co my to nie kupimy |
_________________ Misiów5
 |
|
|
|
 |
NOWKRIS
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FIAT DUCATO RIVA
Nazwa załogi: KRZYSZTOF IRKA
Dołączył: 03 Cze 2009 Postawił 10 piw(a) Skąd: KROTOSZYN
|
Wysłany: 2011-09-05, 19:51
|
|
|
| Mam pytanie koledzy, czy lepszy jest wetylator dachowy wyciągowy czy nadmuchowy? |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-09-05, 19:54
|
|
|
Najlepszy jest jak ma dwa kierunki pracy.podczas spania nadmuch ,przy wietrzeniu wyciąg.Dobrze aby miał co najmniej trzy prędkości (u mnie tak jest ) bardzo cichy na jedynce i bardzo wydajny na trójce |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
NOWKRIS
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FIAT DUCATO RIVA
Nazwa załogi: KRZYSZTOF IRKA
Dołączył: 03 Cze 2009 Postawił 10 piw(a) Skąd: KROTOSZYN
|
Wysłany: 2011-09-05, 19:59
|
|
|
Dzięki za podpowiedz nie wiedziałem że są dwukierunowe |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2011-09-05, 20:30
|
|
|
| NOWKRIS napisał/a: | | nie wiedziałem że są dwukierunowe |
niektóre jeszcze mają termostat- pozwala okreslić aby właczał się
przy określonej temperaturze |
|
|
|
 |
Marian 1949
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato HOBBY 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Maj 2011 Piwa: 24/4 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: 2011-12-17, 19:58
|
|
|
| papamila napisał/a: | | NOWKRIS napisał/a: | | nie wiedziałem że są dwukierunowe |
niektóre jeszcze mają termostat- pozwala okreslić aby właczał się
przy określonej temperaturze | pozdrawiam czytam z ciekawością wasze opinie o tym jak wychłodzić samochód kempingowy ja ten problem rozwiązałem tak że zamontowałem dwie klimatyzacje jedna napędzana silnikiem w czasie jazdy a druga stacjonarna na 230 V a pobiera tylko 750 W moje autko jest z 85 r. inaczej zabytek. zaznaczam że sam wymyśliłem i i zamatowałem w takim samochodzie pozdrawiam i surze poradą :spok to ja jeszcze raz chcę dodać że ta klima pracuje dwustronnie gdy jest gorąco to chłodzi a jak chłodno to grzeje pozdrawiam wszystkich zakręconych karawaningowców |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-12-17, 21:46
|
|
|
Możesz podpowiedzieć jak zrobić klimę napędzaną silnikiem,od jakiego samochodu najlepiej pasują podzespoły? |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
|
|