Sterownik Dukato 2.8 idTD |
Autor |
Wiadomość |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2011-12-20, 07:57
|
|
|
SławekEwa Cytat: | długopis , kartka papieru, trochę cierpliwości i powstanie schemat z natury. |
A ja postaram się zrobić to samo z moim - dla porównania. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2011-12-20, 09:08
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: |
roger napisał/a: | sterownika (1250): |
na schemacie jest 7 pinów- auto ma 11
.......... |
No nie do końca jest tak jak piszesz sterownik np ma złącze 15V NR czyli 15-o pinowe koloru czarnego ( podłączonych kabli może być 10-11-12 czy 15) - tak się czyta te schematy , to zawsze są schematy konkretnych funkcji nie tak jak było kiedyś jeden schemat zawierający wszystko .... to samo tyczy innych urządzeń. |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2011-12-20, 10:47
|
|
|
czy nie prosciej przelozyc silnik z elektryka skoro jak dobrze zrozumialem kolega ma wszystko . zmienialem silnik i skrzynie na inna w audi v6 automat i przerazila mnie masa kabli , wszystko inne a jak sie wgryzlem i pszedlem po kablach to na koncu roznilo sie to tylko kilkoma pinami .
tak wiec mysle ze lepszym sposobem byloby silnik z wiazka zasilajaca i komputerkiem wpiac do starej instalacji |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-12-20, 14:00
|
|
|
lepciak napisał/a: |
A ja postaram się zrobić to samo z moim - dla porównania. |
A czy mógłbym Cię Zbyszku prosić o fotkę gdzie ten sterownik siedzi w komorze, bo jakoś źle chyba szukałem i nie znalazłem
(Uprzedzając sugestie - tak, mam 2,8 idTD) |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-12-20, 19:39
|
|
|
janus napisał/a: |
A czy mógłbym Cię Zbyszku prosić o fotkę gdzie ten sterownik siedzi w komorze, bo jakoś źle chyba szukałem i nie znalazłem
|
Pozwolę sobie Ci odpowiedzieć w imieniu Zbyszka: stojąc przed autem po prawej stronie komory silnikowej obok filtra paliwa.
janus napisał/a: | (Uprzedzając sugestie - tak, mam 2,8 idTD) |
Tak masz, ale to nie znaczy, że masz taki sterownik jak na zdjęciu w pierwszym poście mojego tematu. obejrzałem chyba z 10 sztuk silników Dukato 2.8 idTD i żaden nie mial takiego "ustrojstwa" |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-12-22, 08:19
|
|
|
Wielkie dzięki za info
Widocznie więc, mój mieści się w tej grupie "bezsterownikowych"
Ale w związku z nierozwiązaniem sprawy przeznaczenia tegoż, nie wiem czy się cieszyć, czy martwić
W każdym razie silniczek jest zacny, a w kilku aspektach nawet zaskakujący, oczywiście pozytywnie |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2011-12-22, 13:41
|
|
|
Miałem szczere chęci odtworzyć dzisiaj część połączeń elektrycznych związanych ze świecą płomieniową i rozruchem w niskich temperaturach. Z uwagi na temperaturę w okolicach Gdyni minus 7 stopni C udał się tylko rozruch chociaż nie zadziałał elektrozawór dawkujący paliwo na świecę. Świeca jest sprawna i sterowanie nią również.
Tak wygląda układ ze świecą płomieniową we Fiacie Ducato 2,5 Turbo. Przewód zasilania elektrozaworu jest zdjęty bo zaciemniał zdjęcie.
Schemat odtworzę jak temperatura powietrza będzie bliska zera. Obudowa sterownika rozruchu w temperaturze poniżej zera w moim pojeździe jest podobna do tej jaką prezentuje w pierwszym poście SlawekEwa ale wykonana bardziej topornie. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-12-22, 23:56
|
|
|
lepciak napisał/a: | Obudowa sterownika rozruchu w temperaturze poniżej zera w moim pojeździe jest podobna do tej jaką prezentuje w pierwszym poście SlawekEwa ale wykonana bardziej topornie. |
Zbyszku to co ja prezentuję w pierwszym poście to nie jest sterownik rozruchu to jest sterownik ukladu "ekologii" i dlatego ten silnik ma niską toksyczność spalin i łapie się na zieloną naklejkę. Sterownik rozruchu w niskich temp. jest po lewej stronie komory silnika w okolicach akumulatora. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2011-12-23, 08:48
|
|
|
SlawekEwa Cytat: | Sterownik rozruchu w niskich temp. jest po lewej stronie komory silnika w okolicach akumulatora. |
Źle skojarzyłem obudowy - sterownik rozruchu jest u mnie w tym samym miejscu co u Ciebie a sterownika układu "ekologii" nie mam. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-12-23, 20:22
|
|
|
lepciak napisał/a: | a sterownika układu "ekologii" nie mam |
Zbyszek
Przed wojną ich nie było |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-12-23, 20:30
|
|
|
Tak na poważnie
Jeżeli ktoś ma taki sterownik w samochodzie to proszę o vin., pogrzebie w dokumentacji, sam jestem ciekaw.
Magneti już go nie oferuje. |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-12-24, 08:10
|
|
|
eMKa napisał/a: | eżeli ktoś ma taki sterownik w samochodzie to proszę o vin., pogrzebie w dokumentacji, sam jestem ciekaw.
|
Proszę oto zdjęcie tabliczki znamionowej
W czarnej ramce wartość czystości spalin
VIN --- ZFA23000005557354
tabliczka.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4632 raz(y) 32,32 KB |
|
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|