Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik Dukato 2.8 idTD
Autor Wiadomość
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2011-12-20, 07:57   

SławekEwa
Cytat:
długopis , kartka papieru, trochę cierpliwości i powstanie schemat z natury.

A ja postaram się zrobić to samo z moim - dla porównania.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2011-12-20, 09:08   

SlawekEwa napisał/a:

roger napisał/a:
sterownika (1250):

na schemacie jest 7 pinów- auto ma 11
..........


No nie do końca jest tak jak piszesz sterownik np ma złącze 15V NR czyli 15-o pinowe koloru czarnego ( podłączonych kabli może być 10-11-12 czy 15) - tak się czyta te schematy , to zawsze są schematy konkretnych funkcji nie tak jak było kiedyś jeden schemat zawierający wszystko .... to samo tyczy innych urządzeń.
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2011-12-20, 10:47   

czy nie prosciej przelozyc silnik z elektryka skoro jak dobrze zrozumialem kolega ma wszystko . zmienialem silnik i skrzynie na inna w audi v6 automat i przerazila mnie masa kabli , wszystko inne a jak sie wgryzlem i pszedlem po kablach to na koncu roznilo sie to tylko kilkoma pinami .
tak wiec mysle ze lepszym sposobem byloby silnik z wiazka zasilajaca i komputerkiem wpiac do starej instalacji
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-12-20, 14:00   

lepciak napisał/a:

A ja postaram się zrobić to samo z moim - dla porównania.


A czy mógłbym Cię Zbyszku prosić o fotkę gdzie ten sterownik siedzi w komorze, bo jakoś źle chyba szukałem i nie znalazłem :-/


(Uprzedzając sugestie - tak, mam 2,8 idTD)
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-12-20, 19:39   

janus napisał/a:

A czy mógłbym Cię Zbyszku prosić o fotkę gdzie ten sterownik siedzi w komorze, bo jakoś źle chyba szukałem i nie znalazłem


Pozwolę sobie Ci odpowiedzieć w imieniu Zbyszka: stojąc przed autem po prawej stronie komory silnikowej obok filtra paliwa.
janus napisał/a:
(Uprzedzając sugestie - tak, mam 2,8 idTD)

Tak masz, ale to nie znaczy, że masz taki sterownik jak na zdjęciu w pierwszym poście mojego tematu. obejrzałem chyba z 10 sztuk silników Dukato 2.8 idTD i żaden nie mial takiego "ustrojstwa" :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-12-22, 08:19   

Wielkie dzięki za info :spoko

Widocznie więc, mój mieści się w tej grupie "bezsterownikowych" :-/
Ale w związku z nierozwiązaniem sprawy przeznaczenia tegoż, nie wiem czy się cieszyć, czy martwić :roll:

W każdym razie silniczek jest zacny, a w kilku aspektach nawet zaskakujący, oczywiście pozytywnie :mrgreen:
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2011-12-22, 13:41   

Miałem szczere chęci odtworzyć dzisiaj część połączeń elektrycznych związanych ze świecą płomieniową i rozruchem w niskich temperaturach. Z uwagi na temperaturę w okolicach Gdyni minus 7 stopni C udał się tylko rozruch chociaż nie zadziałał elektrozawór dawkujący paliwo na świecę. Świeca jest sprawna i sterowanie nią również.
Tak wygląda układ ze świecą płomieniową we Fiacie Ducato 2,5 Turbo. Przewód zasilania elektrozaworu jest zdjęty bo zaciemniał zdjęcie.

Schemat odtworzę jak temperatura powietrza będzie bliska zera. Obudowa sterownika rozruchu w temperaturze poniżej zera w moim pojeździe jest podobna do tej jaką prezentuje w pierwszym poście SlawekEwa ale wykonana bardziej topornie.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-12-22, 23:56   

lepciak napisał/a:
Obudowa sterownika rozruchu w temperaturze poniżej zera w moim pojeździe jest podobna do tej jaką prezentuje w pierwszym poście SlawekEwa ale wykonana bardziej topornie.

Zbyszku to co ja prezentuję w pierwszym poście to nie jest sterownik rozruchu to jest sterownik ukladu "ekologii" i dlatego ten silnik ma niską toksyczność spalin i łapie się na zieloną naklejkę. Sterownik rozruchu w niskich temp. jest po lewej stronie komory silnika w okolicach akumulatora.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2011-12-23, 08:48   

SlawekEwa
Cytat:
Sterownik rozruchu w niskich temp. jest po lewej stronie komory silnika w okolicach akumulatora.

Źle skojarzyłem obudowy - sterownik rozruchu jest u mnie w tym samym miejscu co u Ciebie a sterownika układu "ekologii" nie mam.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-12-23, 20:22   

lepciak napisał/a:
a sterownika układu "ekologii" nie mam


Zbyszek
Przed wojną ich nie było :haha:
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-12-23, 20:30   

Tak na poważnie
Jeżeli ktoś ma taki sterownik w samochodzie to proszę o vin., pogrzebie w dokumentacji, sam jestem ciekaw.

Magneti już go nie oferuje.
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-12-24, 08:10   

eMKa napisał/a:
eżeli ktoś ma taki sterownik w samochodzie to proszę o vin., pogrzebie w dokumentacji, sam jestem ciekaw.

Proszę oto zdjęcie tabliczki znamionowej
W czarnej ramce wartość czystości spalin
VIN --- ZFA23000005557354

tabliczka.JPG
Plik ściągnięto 4632 raz(y) 32,32 KB

_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***