  | 
               
                  
            
                   
				  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 HarryLey4x4  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Elnagh Gigant  Nissan Patrol rules 
                  Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-25, 15:02   Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. 
 
Czy mogę prosić o wszelkie informacje dotyczące różnic między silnikami 2,8 idTD i 2,8 JTD. Interesuje mnie , czy to są te same bloki tylko w różny sposób rozbudowane, jakie są różnice w obsłudze elektrycznej, wszelkie różnice w przypadku montażu w komorze silnika.
 
Ponadto interesują mnie wszelkie "za" i "przeciw" dla każdego z tych motorów.
 
Jestem zwolennikiem starszej generacji diesla, bo po prostu łatwieszy na drodze w obsłudze, ale nie ma się co łudzić , nowsza generacja jest bardziej dostępna na rynku jeśli chodzi o elementy używane, więc....
 
ze świątecznym pozdrowieniem     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 koko  		  
		 
         Kombatant
  
  
                  Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-25, 20:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | iDtd to silnik bez elektroniki najbardziej prosty 122km Jtd 128km z elektroniką trzeba mieć kpl z komputerem. bloki są chyba te same mieszczą się w komorze bez przeróbek | 
             
						
				_________________ KoKo
 
Piszę tylko merytorycznie.
 
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 janus  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD  "BILA DODAVKA" 
                  Nazwa załogi: DorJanki 
                  Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-25, 21:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               2,8 JTD - na pewno cichsza i bardziej aksamitna praca, jak to w silnikach zasilanych Common Rail'em, moc większa o 6 KM, sterowanie w pełni przez ECU zatem i mniejsza możliwość ingerencji w osprzęt, ale zarazem możliwość "zepsucia" (zachipowania, przeprogramowania ECU), a co za tym idzie prosto osiągalny wzrost mocy i momentu. Duża wrażliwość na jakość paliwa i drogie remonty (wtryski)
 
 
2,8 idTD - w pełni mechaniczny (poma wtryskowa) , prostszy i tańszy w remoncie | 
             
						
				_________________ Pozdrawiamy:
 
Dorota i Janusz
 
www.pozadomem.y0.pl
 
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Notker  		  
		 
         doświadczony pisarz
  
                  Twój sprzęt: VW LT35 
                  Dołączył: 26 Kwi 2011 Piwa: 13/2 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-26, 01:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W dobie globalnego handlu second hand przez internet nie ma sensu się przejmować dostępnoscią części , skoro nadal można zakupić oryginalne używane części np. do aut z lat 40tych czy 50tych, a co dopiero lata 90te.
 
Nowoczesny diesel,zgodny z wytycznymi eurokołchozu, to jest urwanie nie powiem czego, chyba że masz duuuzo pieniędzy.
 
Ciekawe, że w USA i Kanadzie nie uświadczysz diesli z cudami typu czujnik filtra cząstek itp bzdety. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 HarryLey4x4  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Elnagh Gigant  Nissan Patrol rules 
                  Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-26, 07:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Notker napisał/a: | 	 		  W dobie globalnego handlu second hand przez internet nie ma sensu się przejmować dostępnoscią części , skoro nadal można zakupić oryginalne używane części np. do aut z lat 40tych czy 50tych, a co dopiero lata 90te.
 
Nowoczesny diesel,zgodny z wytycznymi eurokołchozu, to jest urwanie nie powiem czego, chyba że masz duuuzo pieniędzy.
 
Ciekawe, że w USA i Kanadzie nie uświadczysz diesli z cudami typu czujnik filtra cząstek itp bzdety. | 	  
 
 
tam to w ogóle diesel nie był prawie do uświadczenia. Stąd wojenki w celu zdobycia rynku zakupowego , aby przerabiać ropę na benzinkę | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Cykada  		  
		 
         weteran
  
                  Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD 
                  Nazwa załogi: RodzinkaPL 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-26, 08:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               miałem takiego 2.8 idtd dukaciaka blaszaka. przejechałem nim ok.500tys km.
 
sprzedałem jak miał na liczniku 650tys.
 
z poważniejszych napraw to uszczelka pod głowicą-koszt z robocizną ok. 1tys.zł.
 
spalanie w trasie - 8-10l.
 
po mieście - nawet 10-11l.
 
silnik zrywny i cichy.
 
co do wyboru to ja wybrałbym 2.8 idtd bez dwóch zdań.
 
polecam. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 HarryLey4x4  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Elnagh Gigant  Nissan Patrol rules 
                  Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-26, 09:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dzięki za info. Ja nie chcę się przekonywać do tego silnika, bo to już za mną. Taki zresztą już mam na półce ;-) , szukam jednak informacji, co do tego ,czy jestem w stanie np. wsadzić ten silnik do nowszej budy po lifcie - zostawiając deskę rozdzielczą i wszelkie udogodnienia, czy w razie czego z silnika JTD wyrzucę tylko jakieś elementy i przerobię go na idTD, itd. Nie ma co ukrywać ,że wersja Ducato II FL jest dużo ładniejsza w środku, o ergonomii nie wspomnę. Problem w tym, że wychodziła tylko z silnikami JTD , w tym mój problem | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Cykada  		  
		 
         weteran
  
                  Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD 
                  Nazwa załogi: RodzinkaPL 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-26, 09:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | widziałem takiego dukaciaka z 2003 roku z silnikiem idtd , czyli można przełożyć. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 HarryLey4x4  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Elnagh Gigant  Nissan Patrol rules 
                  Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-26, 09:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale orginał , czy przekładany ?? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Cykada  		  
		 
         weteran
  
                  Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD 
                  Nazwa załogi: RodzinkaPL 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-26, 10:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dukaciak miał zrobioną przekładkę z silnika 2.8jtd na 2.8 idtd.ale nie znam historii przekładki bo taki już został kupiony. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 HarryLey4x4  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Elnagh Gigant  Nissan Patrol rules 
                  Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-27, 10:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jakbyś znalazł gdzieś może namiary na człowieka , co to posiada, to byłbym wdzięczny.
 
Cała moja energia teraz nastawiona jest na zrobienie z 2005 r  autka z silnikiem z 1998 r.
 
 
Czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa zawieszeń w obu tych autach. Wiem , że chyba są różne przeguby  bo przy starym aucie, z którego pochodzi kołyska - czy wózek, były koła 15' a do tego chcę założyć 16,tki czyli takie jak były już przy silniku 2,8 JTD. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Cykada  		  
		 
         weteran
  
                  Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD 
                  Nazwa załogi: RodzinkaPL 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-27, 10:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               koła 16 sobie daruj bo jest inne zawieszenie , przeguby , półosie i skrzynia.
 
a silniki jtd były montowane w dukaciakach z 2001-02 roku w tej starszej budzie tak że na 100% będzie można zrobić tak jak chcesz.
 
namiarów ci nie znajdę bo auto sprzedane jest i słuch o nim zaginoł .... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Ducaciak  		  
		 
         zaawansowany
  
  
                  Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010 
                  Dołączył: 21 Lut 2011 Piwa: 10/1 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-28, 10:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mam JTD i bude z 2001r i jestem zadowolony.
 
fakt nowsza budka ma lepszą w środku ergonomię schowki i takie tam duperele ale żeby specialnie silnik wkładac ze starego do nowszego modelu?
 
pomyśl jak polecisz tym autem gdzieś za granice i nagle cos ci nawali auto trafi do ASO fiata i chłopaki chwycą sie za głowe bo po nr VIN dojdą że powinien mieć JTD a ma coś innego.
 
pomyśl moze nad zakupem Ducato z np 2001r a kokpit kup z wersji po lifcie. może da sie przełożyć ale znowu elektryka cała itp chbya szkoda rorboty. | 
             
						
				_________________ Ducaciak
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 HarryLey4x4  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Elnagh Gigant  Nissan Patrol rules 
                  Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2011-12-28, 23:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no włąśnie tak mam zamiar zrobić. Mam póki co elektrykę od idTD i od JTD. Kokpity mam także oba, teraz pozostaje tylko wsadzenie motoru i próba podłączenia tego wszystkiego cuzamen do kupy. Oczywiśćie największe jazdy będą z elektryką , bo jak na ten nowy licznik wrzucić dane ze starego silnika poprzez komputer tak by wszystko było korekt...
 
Jak nie dam rady to wsadzę stary kokpit i już, ale ... po cóż są wyzwania...   
 
 
A co do tego , czy zadziwi kogoś w jakimś serwisie inny motor niż powinien być - cóż, polska myśl techniczna nie takie rzeczy widziała...    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 maga  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage P 
                  Nazwa załogi: Ewa i Maciek 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 79/187 Skąd: Zaniemyśl (Wlkp) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-11-24, 17:36   Silnik 2,8 idTD
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odświeżę temat silnika 2,8idTD     
 
 
Zaczyna chodzić mi po głowie przekładka silnika z 1,9TD 82KM na 2,8idTD 122KM wraz ze skrzynią biegów.
 
Interesuje mnie wszelkie "za" i "przeciw".
 
A może ktoś z Was przerabiał taki temat.
 
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i przemyślenia     | 
             
						
				_________________ Pozdrowienia z Pyrlandii !
 
 
Czołem wiaruchna kochana !!
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
       Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
 
  | 
    
 
      
 |