 |
|
Przesunięty przez: Pawcio 2012-02-22, 11:57 |
Wybór marki akumulatora |
| Autor |
Wiadomość |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-02-13, 00:27
|
|
|
Temat bardzo szeroki, postanowiłem z racji moich prywatnych akcji z akumulatorem dopisać to i owo i poprosić moderację o przeniesienie tematu na szersze grono.
Robię przegląd rynku (czytaj: Allegro) pod kątem dostępności i cen akumulatorów oraz postanowiłem pogooglować co nieco.
Filtry czyli ograniczenia poszukiwań - pojemność od 85 do 100Ah, prądy rozruchu wyższe niż 680A, wymiary 353(315)x175x175(190)mm.
Materiału do przewałki jest dużo, jeszcze nie skończyłem szperać.
Na razie ogólniki
1. Boscha jest od groma i jeszcze trochę, ale na różnych forach za Boschem nie przepadają, spore ilości idą na zwroty reklamacyjne.
2. Centra w zwykłych odmianach - nieco lepiej ale też niezbyt lubiana, postępowanie. Futura mam mieszane recenzje przy czym te negatywne sa bardziej szczere - max 3 lata i kaplica - i to w najlepszych wypadkach , reklamacje najczęściej niemożliwe. NIe wyłapałem natomiast negatywów na serię PLUS...
3. Producenci i marki
Baeren (z a umlaut w środku = Fiamm Group
Black POwer, Maxis = Varta
Voltmaster = Centra Exide
Nord Star = ZAP Sznajder
Kager = Bosch (raz występuje samodzielnie a raz tylko w takich połączeniach...)
4. Oryginałki - też nie wszystkie ale ... nazwy bez zidentyfikowanych powiązań z dużymi koncernami - White Horse, FiveStar, Eurostart, AutoPart Galaxy, Amper MAx, Dynamix, Vogel, Bergen, Bater Mott, Autocraft, Granit(to niemieckie)
Nazwy kojarzone nieco pozytywniej - Vesta, Forse, Sakura, Yuasa, Tesla. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
| Ostatnio zmieniony przez maszakow 2012-02-15, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-02-14, 00:44
|
|
|
przegląd - luty 2012.
Grupa akumulatorów 85Ah - większość z nich jest krótsza, mieści się w wymiarach LxWxH 315x175x175(190)mm z wyjątkiem 2 ostatnich sztuk które mają nominalny wymiar przyjęty do zestawienia.
Trochę się ta tabelka zleje w całość - sorki nie wiem jak to ładnie sformatować w HTML, to nie arkusz Excela...
Akumulator parametry cena
Centra Futura 315x 85Ah 800A 425-550
Bosch silver S5 315x 85Ah 800A 380-510
Varta silver 315x 85Ah 800A 400-530
exide Premium 315x 85Ah 800A 415-480
Fiamm TItanium 315x 85Ah 760A 350
Moll M3+K2 315x 85Ah 710A 430-490
Bater Mott 310x 85Ah 820A 270
Autocraft 315x 85Ah 790A 290
Baren Profi 85Ah 760A 465
Exide excel 85Ah 760Ah 330
Zastanawia niezwykła wydajność prądowa taniego Bater Motta...
No i bardzo oryginalny text z aukcji który trafiłem podczas poszukiwań - gość sprzedawał akumulator FUTURA... Musiał być mocno zdesperowany skoro wywalił używany akumulator na aukcję, płacąc jeszcze za to prowizję
SZKODA SŁÓW CENTRA TO BUBEL GWARANCIA TO ŚCIEMA PO ROKU STRACIŁ POJEMNOŚĆ A NA GWARANCI USŁYSZAŁEM ZUZYŁ SIĘ PANU TRZEBA KUPIĆ NOWY TO PO CO GWARANCIA NA 36 MIESIĘCY CHWYT REKLAMOWY TAK ODPOWIEDZIAŁ PRACOWNIK. PRĄDU STARCZA NA JEDEN ROZRUCH ALBO I NIE ALE JAK KTOŚ LUBI KŁOPOTY TO ZAPRASZAM DO KUPNA CENTRY |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-02-14, 20:06
|
|
|
Dziś grupa nierzędowców czyli takich któych pojemność nie jest podzielna przez 5
Varta Black Dynamic 88Ah 710A 385-430
Banner Power bull 88Ah 700A 340-450
Jenox Classic - 88Ah 720A 290
Moll M3+K2 91Ah 760A 500-530
Jenox Classic 92Ah 760A 310
Baeren Polar 92Ah 760A 480
Westa Forse - 92Ah 800A 350-390
i oryginałki
Sakura 88Ah 720A 270
Nordstar 92Ah 720A 290
Bergen 92Ah 720A 360
Zajmujący w testach ADAC pierwsze miejsce Moll M3 Plus K2 tym razem nie odstaje parametrami od konkurencji, tak jak to miało w poprzedniej grupie - no może poza ceną która jest naprawdę wysoka.
Za to Westa przy porównywalnej z konkurencją pojemności ma naprawdę wysoki prąd rozruchu. mam nadzieję ze to nie trick reklamowy, ale przy takiej wydolności nawet nasze stare dieselki nie zdołają go przez dłuższy czas wykończyć. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
| Ostatnio zmieniony przez maszakow 2012-02-17, 23:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-02-15, 19:34
|
|
|
Kolejna grupa akumulatorów:
Nazwa parametry cena
Fiamm titanium 90Ah 800A 325-380 PLN
Varta BLack 90Ah 720A 360-450 PLN
Centra Plus CC900 90Ah 720A 325-400
Topla Energy 90Ah 800A 370-380PLN
Maxis 90Ah 720A 280-350
Voltmaster 90Ah 720A 280-300
I oryginałek w grupie dziewięćdziesiątek - firma będąca niekwestionowanym liderem rynku akumulatorów żelowych małej pojemności do elektroniki - wraca do podstaw...
Yuasa Profi 90Ah 740A 340
i mocniejsze:
Jenox Gold 95Ah 800A 370
Moll M3 Plus K2 95Ah 800A 510-550 PLN
Centra PLus CB950 95Ah 800A 365-470
Kager Vertigo 95Ah 800A 340-450
Exide Excell 95Ah 800A 370 PLN
Topla Top 92Ah 900A 410-425
ten ostatni akumulator słoweńskiego producenta TAB wg sprzedawców miał mieć 95Ah, ale sprawdziłem na stronie dystrybutora i wyszło, że wersja TOP ma tylko 92Ah... mała różnica ale zawsze. Nie ma jednak błędu jeśłi chodzi chodzi o prąd rozruchowy - ta bateria ma wybitnego kopa, jak widać odstaje mocno od konkurencji.
Ciekawe że w grupie "95" nie ma niskobudżetowych propozycji, poza jedynym Exide, który wcale tani nie jest. Zastanawia też niewielka różnica cen między grupą 90 a 95 jeśli chodzi a akumulatory "premium". |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
grzegorz997
doświadczony pisarz
Dołączył: 20 Kwi 2010 Otrzymał 3 piw(a)
|
Wysłany: 2012-02-15, 23:16
|
|
|
Tabela przeliczeniowa prądów rozruchowych.
mid.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 4306 raz(y) 229,43 KB |
|
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-02-17, 22:12
|
|
|
grzegorz997, byłoby fajnie gdybyś jescze podał czym się różnią te normy ...
zwykle nikomu nic nie mówią, wszyscy zasadniczo stosują EN ale dlaczego?
dlaczego 900 wg EN odpowiada 535 wg DIN to mało kto wie ja też nie .
Wkrótce opracowanie na "setki" trochę się tego towaru wyroiło. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2012-02-17, 22:27
|
|
|
Podstawowa różnica to temperatura i obciążenia w jakiej wykonywano pomiary
Praktycznie teraz liczy sie EN |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2012-02-17, 22:46
|
|
|
| donald napisał/a: | Tanie i dobre..Sznajder ZAP Piastów |
to jest ciekawy akumulator.Sprzedaje go od 3 lat , praktycznie to Sznajder, sprzedałem ok 300 szt ( głównie plusa)
Możecie wierzyć lub nie
2 reklamacje
1 - wina alternatora, uszkodzony reg.alt.
2 - trafiła mi sie "cegła" z magazynu, zaliczył 3 lata leżakowania. |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
grzegorz997
doświadczony pisarz
Dołączył: 20 Kwi 2010 Otrzymał 3 piw(a)
|
Wysłany: 2012-02-17, 23:30
|
|
|
Prąd rozruchowy, to maksymalny prąd "ciągły" jaki można pobrać z akumulatora, w danej temperaturze, przez określony czas, i nie spowoduje to spadku napięcia poniżej pewnej granicy. Poszczególne normy różnią się parametrami pomiaru :
- czasu max obciążenia
- min poziomu napięcia do którego może spaść podczas pomiaru
IEC- starsza norma europejska - rozładowanie w ciągu 60 s do napięcia 8,4V.
DIN- norma niemiecka (varta) - rozładowanie w ciągu 30 s do napięcia 9V
EN- norma europejska (centra) - rozładowanie w ciągu 10 s do napięcia 7,5V
SAE- norma amerykańska - rozładowanie w ciągu 30 s do napięcia 7,2V
przy jednakowej temperaturze -18 oC
Najbardziej rygorystyczna jest niemiecka norma - DIN.
Na drugim miejscu pod względem wartości liczbowych norm prądów rozruchu znajduje się wersja Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej - IEC
Normy EN i SAE, których prądy rozruchu wychodzą znacznie wyższe są najlżejsze.
Tabela służy do odpowiedniego doboru akumulatorów
np. w niemieckich samochodach oryginalne akumulatory mają podawaną normę DIN - pojawia się problem przy wymianie,gdyż Centra oznacza normą EN- nie zawsze sprzedawca dobrze podpowie, a tak mamy jasność (bo to może wydaje się niemożliwe, ale czasami jest tak, że 90 to to samo co 85) |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-02-18, 16:46
|
|
|
OK, dzięki za teorię rzegorz997 - i praktykę (eMKa )
Ostatnie przepatrzona przeze mnie grupa akumulatorów - setki.
nazwa parametry cena
Autocraft 100Ah 890A 290 PLN
EuroStart 100Ah 760A 280 PLN
Bater Mott 100Ah 850A 270 PLN
Akcel (by Varta) 100Ah 800A 325PLN
Viper (By Varta) 100Ah 800A 300 PLN
Nord Star - 100Ah 760A - 310-350 PLN
ZAP Sznajder Silver 100Ah 800A 440
Centra Futura CA1000 100Ah 900A 400-520 (uwaga - jakość...)
Bergen Hermetic 100Ah 860A 410
Topla Energy 100Ah 900A - 410-425
Westa Forse 100Ah 850A 370-450 PLN
Fiamm Titanium+ 100Ah 870A 420 PLN
oryginałek w grupie :
Tesla G0 magic+ 100Ah 760A 340
Baeren Polar 100Ah 850A 530
Yuasa Elite - 100Ah 900A 460-650 (tu w maxymalnej cenia sprzedawca doliczył extra 2 lata gwarancji - Razem 4!)
Varta silver Dynamic 100Ah 830A 440-590
Jest w czym wybierać...podzieliłem to na orientacyjne grupy cenowe by było mozna łątwiej sie w tym połapać.
W pierwszej grupie bardzo ciekawie wygląda Autocraft - to najprawdopodobniek konfekcja włoskiego producenta Vipiemme na polski rynek.
W drugiej grupie mamy już wcześniej zaopiniowany ZAP Silver - eMKA możesz powiedzieć od kiedy on jest na rynku ? ponoć od niedawna więc być może nie zdążył zarobić negatywów.
Drugą ciekawą propozycją jest Westa Forse - to jest top klasa akumulatorów ukraińskiej firmy Westa. Dziś byłem u gościa który handluje tymi akumulatorami - Firma sprzedaje się na rynku polskim od ponad 10 lat, sprzedawca nie miał na Westę żadnej reklamacji.
Ma stałego klienta który odwiedzał go regularnie co 2 lata i brał po 2 akku do koparki. Niedawno klient go odwiedził z akumulatorami Westy - zdał stare po 5 latach eksploatacji i wziął nowe tej samej firmy.
Jedyny akumulator w Europie certyfikowany na testach w -40 stopniach.
O Topli już pisałem.. ale nie to, że w niezależnych testach akumulatorów w WAT zajęła jedno z czołowych miejsc....(pozostałe to nie sprzedawany w polsce Hoppecke i Banner bodajże PowerBull)
Trzecia grupa ... wg mnie arystokracja.
JA mam doświadczenie z Vartą - mój akumulator Varty 88Ah 680A padł po 7 latach eksploatacji, gdzie uczciwie się przyznaję że przez 3 lata od nabycia auta poza zimowym doładowywaniem nic z nim nie robiłem - a powinienem.
Yuasa - zdaniem mojego sprzedawcy (miał linię Proffesional, a nie Elite) nieco słabsza od Westy.
mój sprzedawca proponował 600 PLN za Vartę i 460 za Westę.
i to by było na tyle z moich poszukiwań.
Teraz proszę was o opinie i komentarze nt poszczególnych propozycji firm, oczywiście można listy uzupełniać jak ktoś zna godne polecenia nazwy. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2012-02-20, 01:40
|
|
|
Co do Centry Futury, co prawda ciut mniejszej 75Ah; Padła po 3.5 roku użytkowania. Zwarcie w celi; Poprzedni Exide premium (chyba się wtedy inaczej nazywał, ale był bliźniaczy do Centry Futury) padł po 4 latach. Też zwarcie w celi.
Wkurzyłem się i kupiłem Boscha... hmm... po tym co piszecie o Boschu... hm...
Co do prądu rozruchu: sprzedawca twierdził, że akumulatory o większym prądzie rozruchu mają cieńsze płyty, celem zwiększenia powierzchni czynnej. Problem tylko taki, że cieńsze płyty to większe ryzyko uszkodzeń mechanicznych przy wstrząsach.
Sprzedawca radził kupować akumulator... jak najcięższy
Tyle sprzedawca. Ile w tym prawdy..? |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-02-20, 21:39
|
|
|
Prawda jest tam gdzie piszą nieskładnie nieładnie stylistycznie i na pewno też tam gdzie piszą że coś kiedyś padło. Przede wszystkim na forach dyskusyjnych.
Na jednym ktoś mówi ogólnie "żadne Bannery - kup centrę", na innym forum ktoś inny robi listę 5 aut, z których 4 miały Centrę do wymiany po 2-3 latach a piąty na Topli jeździ 3 sezon i jeździć będzie jak wynika z jego pomiarów... zawsze można znaleźć jakieś optimum.
Być może twój Bosch nie jest albo nie będzie taki zły jak o nim piszą inni. Może inni mają pozytywne doświadczenia. poczekajmy na opinię. Lub opinie. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|