 |
|
|
Zdecydowanie chce kupić kampera |
| Autor |
Wiadomość |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2012-03-15, 11:10
|
|
|
| oli napisał/a: | | Piszę to dla wszystkich niedowiarków |
ale do jaKich ''niedowiarków''
zważyłes jednego kampera w zyciu..i ...stawiasz teze..że ludki z duzym doświadczeniem ..sa ''niedowiarkami''
a przeciez odpowiedź na to co napisałeś jest prosta jak drut... przy lekkich , takich do 2800-2900 na ogół sie zgadza MW
bo.. 600-700kg na ''dopakowanie'' do 3500 to wystarczająco duzo...
więc nie ma powodu aby ''kombinować''
osobiście znam kilka kamperków z tego forum..
które PUSTE ważą 3400 3700 a w BRIFIE wpisaną MW 2900-3200 i DMC 3500
życie Panie....życie |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 25/1
|
Wysłany: 2012-03-15, 15:40
|
|
|
Pisząc moje ostatnie posty nie miałem na mysli nikogo obrażac .Moim celem było obalenie mitu dotyczącego ciężaru kampera na bliżniakach.Ktos z początkujących camperowiczów czytajacy posty typu Oli jedz na wage, Masz w papierach cos nie tak ,kamper na blizniakach to okolice 3,5 tony lub wiecej,prawko kat B , to co może sobie pomyslec?
Mysle że forum nasze jest po to aby się czegos nauczyc i dowiedziec .
Od wczoraj chodze i mysle jak to jest możliwe że kamper na blizniakach do 3,5 tony ma aż tak duzą ładownosc.Miałem też kamperki na pojedynczych kołach. notabene też je ważylem i rzadko który miał ładownosc wiekszą niz 200,300kg .Zrozumiałem po przeczytaniu ostatniego postu .Zdałem sobie sprawe ze wszystkie one miały dmc 2800-3200kg.Dlaczego fabrycznie nie wyszly z dmc3500kg,i tak kat b ?.Prawdopodobnie że względów konstrukcyjnych nie mogly byc cięższe .Lukę te wypelnily campery na blizniakach które mają dmc 3,5 tony,koła blizniacze nie duzo cieższe ale konstrukcyjnie jakie mocne.Wydaje mi się że logicznie ma to sens ,ale jak się myle to mnie poprawcie
Pozdrawiam Oli |
|
|
|
 |
Yekater
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2011 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: EU
|
Wysłany: 2012-03-15, 18:06
|
|
|
| oli napisał/a: | | Zrozumiałem po przeczytaniu ostatniego postu .Zdałem sobie sprawe ze wszystkie one miały dmc 2800-3200kg.Dlaczego fabrycznie nie wyszly z dmc3500kg,i tak kat b ?.Prawdopodobnie że względów konstrukcyjnych nie mogly byc cięższe .Lukę te wypelnily campery na blizniakach które mają dmc 3,5 tony,koła blizniacze nie duzo cieższe ale konstrukcyjnie jakie mocne.Wydaje mi się że logicznie ma to sens ,ale jak się myle to mnie poprawcie Pozdrawiam Oli |
Kamper w przeciwieństwie do dostawczaka na pojedynczych kołach jest stale obciążony zabudową. Ma to destrukcyjny wpływ na tylne opony i zawieszenie. Przez to nie widuje się konstrukcji tylnonapędowych. Ograniczenie DMC kompletnego pojazdu zapewnia bezpieczną jego eksploatację. Tych wad nie ma auto na kołach podwójnych, tam stosuje się DMC 3500kg. Podejrzewam, że ITD już mobilizuje siły na wakacje z myślą o łatwych łupach. Lektura for internetowych opisujących amatorskie zabudowy ułatwia im zadanie. |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-15, 18:23
|
|
|
| Kamper to nie auto ciężarowe i nie posiada wpisu o ładowności. Wcześniej podałem link do normy homologacyjnej. Kamper posiada masę własną, którą się wylicza wg. wzoru, z masy pustego i ilości osób. Masa całkowita to jest masa jaką kamper nie może przekroczyć. W zależności jaką zamawia klient, ten sam kamper może mieć masę max (całkowitą) 3500kg jak i 4250kg, ale masę własną będą mieć jednakową. Każde urządzenie jak klima, antena sat, i markiza zwiększają masę własną i musi być odnotowane. (zwiększa masę pustego). Nadwyżka tzw. ładowności przeznaczona jest na zwiększenie masy współczynników ujętych w wzorze. (np. masy osób) Dotyczy to wszystkich pojazdów przewożących osoby. (autobusy, autokary, mikrobusy itp) |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno

|
Wysłany: 2012-03-15, 19:03
|
|
|
Nie chce pisać o przepisach i formułkach.Widziałem jak na świeżo oddanej obwodnicy ,gdzieś na kaszubach,jadąc nad może ważą kampery.Ustawili się na poboczu z czterema walizkowymi wagami,akurat warzyli kampera.W kamperze siedziała załoga i tyle.Mnie również zatrzymali ,ale tylko sprawdzili dowód rej.A dokładniej DMC.Chwilę pogadaliśmy i odjechałem.Pytałem kontrolera czy ten na wagach przekroczył DMC,pan skinął głową.Powiedział też ,że to sezonowe kontrole(typowo na kampery) i będą częstsze i że kary są słone.Dziś byłem w Płocku i zauważyłem brygadę montującą tablice na której był napis."WAŻENIE POJAZDÓW",Podobna jest na przedmieściach łodzi,ciekawe czy i kamperów ,czy raczej większe ciężarówki.
teraz zastanawiam się jak by sobie poradzili ze mną na tej obwodnicy skoro mieli tylko cztery wagi |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2012-03-15, 21:35
|
|
|
Sprawdzili by tylko dowód rejestracyjny |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|