Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 2.8
Autor Wiadomość
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/89
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2012-03-18, 13:25   Ducato 2.8

Co ile fabryka radzi wymanę termostatu, bo mam wrażenie że silnik nagrzewa się i owszem, ale jakoś tak bardzo ospale. Płyn do chłodzenia jaki i co ile wymieniać radzicie.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2012-03-18, 13:32   

Termostat wymienia się jak się zepsuje. Jeżeli silnik nagrzewa się długo to może faktycznie być uszkodzony termostat. Należy sprawdzić obiegi płynu duży i mały, możliwe że termostat się uszkodził i działa tylko duży obieg.

Płyn chłodniczy wymieniamy co ok. 3-5 lat i wtedy jak straci swoje właściwości (temperatura zamarzania).

Ja mam wymieniony na K-2 Kuler http://allegro.pl/plyn-do...2156561972.html
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Agostini 
weteran


Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Sty 2011
Piwa: 245/114
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-18, 13:51   

Ja w okresie zimowym, bez przesłonięcia chłodnicy w ogóle bym sobie nie poradził. Pomimo, że termostat powinien to regulować,
to silnik nagrzewa się bardzo powoli i osiągnąć temperaturę 80-90 czasami ma problem .
Na razie nie kombinuję z termostatem, bo latem jest w porządku.
_________________
Basia i Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2012-03-18, 14:02   

Agostini napisał/a:
ilnik nagrzewa się bardzo powoli i osiągnąć temperaturę 80-90 czasami ma problem .


U mnie temperatura silnika jest na poziomie 70-80C (niebieskie pole) i tak jest dobrze.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/89
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2012-03-18, 14:04   

Dzięki!
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-03-18, 15:32   

Silniki fiata 2,8jtd mają to do siebie,że się długo dogrzewają.
W okresie jesienno-zimowym,najlepiej zasłonić część chłodnicy.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bbart 
zaawansowany

Twój sprzęt: aurora
Dołączył: 30 Wrz 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: zach-pom
Wysłany: 2012-03-18, 15:47   

Wydaje mi się, że gdyby przesłanianie chłodnicy było normalne to producenci aut montowaliby oryginalne przesłaniacze. Ma to o tyle sens (przy minus 30- pokrowce na przód), że , teoretycznie, osłaniamy cały silnik przed wychłodzeniem (pęd powietrza przez chłodnicę podczas jazdy) ale nie ma nic wspólnego z termostatem. Jak jest sprawny, odpowiednia temperatura powinna być. Innymi słowy: termostat do wymiany. Oryginalny. Podróby najczęściej są od razu zepsute. Szkoda pieniędzy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pawcio 
Kombatant


Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Piwa: 141/471
Skąd: z Nienacka
Wysłany: 2012-03-18, 16:22   

Krzysiu, sprawdź testerem punkt zamarzania i wrzenia płynu. W układzie chłodzenia, tak jak i w innych układach dochodzi do korozji i wytrącania się osadów, które najczęściej blokują przepływ cieczy w nagrzewnicach. Nie zaszkodzi wymiana jeśli stwierdzisz, że pojawią się w nim zanieczyszczenia.






bbart napisał/a:
Wydaje mi się, że gdyby przesłanianie chłodnicy było normalne to producenci aut montowaliby oryginalne przesłaniacze.


Dawniej takie urządzenia montowano bardzo często. Zrezygnowano z ich instalowania ze względu na oszczędności i postawienie na 'bezobsługowość' w pojazdach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bbart 
zaawansowany

Twój sprzęt: aurora
Dołączył: 30 Wrz 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: zach-pom
Wysłany: 2012-03-18, 17:38   

Pawcio napisał/a:
Dawniej takie urządzenia montowano bardzo często. Zrezygnowano z ich instalowania ze względu na oszczędności i postawienie na 'bezobsługowość' w pojazdach.

Nie sądzę. Miałem stare samochody i nie miały takich oto. Widziałem w żukach, nysach, starach...Czyżby termostat nie był najłatwiejszym elementem do wykonania w sockraju?
Tak jak dzisiejsze zamienniki: uda się lub nie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-03-18, 18:04   

Jeszcze raz powtarzam,że 2,8jtd.należą do silników które się długo dogrzewają.Jak już złapią temperaturę to ją trzymają.Nic tu nie pomoże zmiana termostatu.Temat przerabiałem kilkukrotnie.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Pawcio 
Kombatant


Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Piwa: 141/471
Skąd: z Nienacka
Wysłany: 2012-03-18, 18:08   

bbart napisał/a:
Nie sądzę. Miałem stare samochody i nie miały takich oto. Widziałem w żukach, nysach, starach...

Żaluzje chłodnicy można znaleźć w VW Golfie do 99 roku. Znajdziesz je również w BMW (np. E46, X6) :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-03-18, 18:16   

żaluzje sa nadal montowane..
np w BMW
:spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Misio 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 799/1217
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-18, 18:33   

kimtop napisał/a:
Jeszcze raz powtarzam,że 2,8jtd.należą do silników które się długo dogrzewają.Jak już złapią temperaturę to ją trzymają.Nic tu nie pomoże zmiana termostatu.Temat przerabiałem kilkukrotnie.


W moim Fiaciku jest motorek 2l. JTD, i też długo się rozgrzewa. Ale jak już swoje osiągnie, to już trzyma. ;)
_________________
Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2012-03-18, 21:13   

W naszym 2.5 TDI też silnik długo łapie temperaturę, ale pózniej wszystko jest dobrze!! Ogrzewanie działa i silnik trzyma temperaturę. Zimą 2 lata temu w Uniejowie przy dużym mrozie zasłoniłem chłodnicę to nagrzał się szybciej i trzymał też odpowiednią temperaturę!! Widocznie tak Fiaty mają!!! :szeroki_usmiech :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-03-18, 21:44   

a co się stanie jeśli bedzie się jeździć z zepsutym termostatem (prócz zwiększenia zużycia paliwa i skoków temperatury na ogrzewaniu) ?
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***