|
waga na wjeździe do miasta pokazała że kamper jest przeciążo |
| Autor |
Wiadomość |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-31, 11:49
|
|
|
| W viatolu liczy się suma DMC, a nie waga rzeczywista. Czytajcie uważnie przepisy i nie bujajcie w obłokach. Dla niedowiarków proponuję przejazd sam. osobowym z podpiętą pustą lawetą. 90% ukaranych to marzyciele i sprowadzenie na Ziemię drogo ich kosztuje. |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2012-03-31, 12:09
|
|
|
| AiR napisał/a: | | W viatolu liczy się suma DMC, a nie waga rzeczywista. Czytajcie uważnie przepisy i nie bujajcie w obłokach. Dla niedowiarków proponuję przejazd sam. osobowym z podpiętą pustą lawetą. 90% ukaranych to marzyciele i sprowadzenie na Ziemię drogo ich kosztuje. |
Koledzy mieli na myśli,że gdy (ciągnik)autolaweta ma DMC poniżej 3,5t i jeśli nie ciągnie za sobą lawety tylko wiezie ją na sobie to nie sumuje sie DMC.Co innego gdy ją ciągnie, wtedy sumujesz obydwa DMC |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-31, 12:27
|
|
|
| Laweta na pace jest traktowana jako ładunek, ja odpisałem na post Janasa tylko cytat się nie wkleił |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-03-31, 12:57
|
|
|
| AiR napisał/a: | | Laweta na pace jest traktowana jako ładunek, |
Ja też pisałem o sytuacji wiezienia przyczepy
Bo ten fragment dyskusji dotyczył postu który napisał jacenty |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
kazbar
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 36/4
|
Wysłany: 2012-03-31, 17:58
|
|
|
Na te wszystkie bolączki jest odpowiedź...
Koniec dyskusji.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 4421 raz(y) 27,54 KB |
|
|
|
|
 |
bogus bednarski
zaawansowany b.b tulipan

Twój sprzęt: Nie A4, Nie L4 tylko T4
Dołączył: 27 Sty 2010 Piwa: 3/6 Skąd: dolnośląskie.
|
Wysłany: 2012-03-31, 18:01
|
|
|
| kazbar napisał/a: | | Na te wszystkie bolączki jest odpowiedź... |
Musowo szczupłym być. |
_________________ Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Pozdrawiam z Wrocławia.
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-04-05, 21:56
|
|
|
| Przeglądając jedno z niemieckich for, napotkałem post z 25 marca tego roku opisujący kontrolę ważenia kampera. Facio zapłacił 200e za przeciążenie tylnej osi ponad dopuszczalny limit, mimo waga całkowita była OK. Ku przestrodze wkleił link do danych. http://www.carthago.com/u...2010-teil2.pdf. Linka do forum nie mogę podać, bo zamknąłem okno z forum a mam wyłączoną historię przeglądania. Czy ktoś znający niemiecki i mógłby napisać o co chodzi z tymi naciskami na oś bo nie znam niemieckiego, forum tłumaczyłem przez google a podanego linka google nie tłumaczy. |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-04-10, 19:25
|
|
|
Muszę niestety rozwiać mity, że to tylko "źli" austriacy oraz "niemce" ważą nasze biedne kamperki.
Dzisiaj przed południem na lokalnej drodze między Komarnem a Bratysławą miałem niewątpliwą przyjemność być kontrolowanym przez ichniejszą policję na okoliczność zgodności uprawnień z prowadzonym pojazdem, a także ocenie (na szczęści tylko "na oko") ew. przeładowania kamperka, ale po drugiej stronie ulicy waga pracowała
Poduszki pneumatyczne zadziałały i stał kamperek wysoko, no i usłyszałem tylko życzenia dobrej podróży - i oby tak zawsze |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
RadekNet
weteran

Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 26/75 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2012-04-12, 18:58
|
|
|
| Nie rozumiem Waszego oburzenia - pokupowali sobie ludzie samochody ze sfalszowana DMC i teraz w strachu narzekaja jaki to nasz rzad jest zly? Wreszcie zaczeto egzekwowac prawo - chyba nie oczekujecie, ze na jeden rodzaj samochodow beda przymykac oko a na inny nie? Tez kiedys jezdzilem z ciezkimi lawetami nie dosc, ze na prawku B to jeszcze duzo za duzo przeladowanymi, ale im czlowiek starszy tym rozsadniejszy. Szanujmy siebie i innych. |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 59/73 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2012-04-12, 19:23
|
|
|
| RadekNet napisał/a: | | Szanujmy siebie i innych. |
w imię tego Ty też uszanuj innych, którzy wbrew temu co piszesz nie kupowali aut ze sfałszowaną DMC |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
RadekNet
weteran

Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 26/75 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2012-04-12, 21:40
|
|
|
| affa napisał/a: | | RadekNet napisał/a: | | Szanujmy siebie i innych. |
w imię tego Ty też uszanuj innych, którzy wbrew temu co piszesz nie kupowali aut ze sfałszowaną DMC |
To w takim razie nie ma problemu z wagami w drogach i DMC, a caly ten watek to tylko takie marudzenie. |
|
|
|
 |
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 25/1
|
Wysłany: 2012-04-12, 22:43
|
|
|
| W większosci naszych kamperów nie może byc mowy o sfałszowaniu dmc. Są to takie konstrukcje które już z założenia wychodzą z tzw umownie małą ładownoscią i najgorsze jest to że wszystko jest zgodne z prawem.Np jeżeli producent wypuszcza kampera o dmc 3500kg a pisze że jego masa własna jest np 3000kg ,a w rzeczywistosci już po wyjsciu z fabryki waży wiecej to i tak jest zgodne z prawem ,ponieważ obowiązuje go tolerancja wagi do 5 procent to przy masie wlasnej 3000 juz nam może uciec 150 kg Do tego różne dodatki,markizy,4lub 6 osób na pokładzie i nie ma mowy ,aby nasze auto nie było przeładowane.Myslę że jezeli faktycznie zaczną się czepiac wagi naszych kamperów to jedynym wg mnie rozsądnym wyjsciem jest kupno przyczepy lekkiej dmc do750kg .przyczepy takie mają ładownosc srednio od 200do 600kg ,co nas w zupełnosci satysfakcjonuje.A propo ważenia to podczas kontroli wagi to nie tylko jest ważne aby nie przrekroczyc dmc, ale równiez kontrolowane są naciski na oś ,a to jest dopiero teatr,bo możesz miec dmc okey ale nacisk na oś za duży i tak płacisz kare w myśl zasady jak nie kijem to go pałą .Odnosnie nacisków wiem tylko tyle ,aby ich nie przekroczyc wszystkie ciężkie rzeczy należy układac równomiernie w całym kamperze nailepiej jak najbliżej podłogi .tolerancja przekroczenia nacisku w Niemczech to 3 procent |
|
|
|
 |
RadekNet
weteran

Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 26/75 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2012-04-13, 11:02
|
|
|
| oli napisał/a: | | W większosci naszych kamperów nie może byc mowy o sfałszowaniu dmc. Są to takie konstrukcje które już z założenia wychodzą z tzw umownie małą ładownoscią i najgorsze jest to że wszystko jest zgodne z prawem.Np jeżeli producent wypuszcza kampera o dmc 3500kg a pisze że jego masa własna jest np 3000kg ,a w rzeczywistosci już po wyjsciu z fabryki waży wiecej to i tak jest zgodne z prawem ,ponieważ obowiązuje go tolerancja wagi do 5 procent |
Piszac moj pierwszy post pomyslalem, e nie mozliwe, zeby producent tak ukladal masy, zeby kamper zarejestrowany na poniej 3,5t DMC mial taka mase wlasna, zeby na pusto, ale z 4 osobami juz ja przekraczal ... Zatem wchodze pod stol i odszczekuje - patologia jest gdzie indziej |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2012-05-05, 21:33
|
|
|
ponownie wżyłem kampera - przy 4 dorosłych i 2 dzieci przekraczam dmc a gdzie rowery, woda i reszta gratów?
zaczynam zastanawac się nad przyczepką ale czy warto?
oplaty viatol, autostrady i na kempingu zawołają...
a co z 70km/h
o ile mozna przekroczyć dmc? jest jakiś procent błędu???
jakie mandaty od kg? |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2012-05-05, 22:39
|
|
|
EwaMarek, jest projekt zmiany ustawy o drogach publicznych. Wiadomości są i dobre i złe (choć raczej Ciebie nie ucieszą...).
Dobra to taka, że viatoll dla aut o DMC<3.5T wraz z przyczepą (gdzie zestaw przekracza 3.5T) zostanie zniesiony.
Zła wiadomość jest taka, że będą kary za przekroczenie DMC pojazdu. I to wysokie.
Informacje z forum karawaning.pl(i tam więcej szczegółów).
Co do kar, w skrócie:
| Cytat: | „Art. 13m. 1. Za przejazd pojazdem samochodowym, którego rzeczywista masa całkowita jest większa od dopuszczalnej masy całkowitej określonej w dowodzie rejestracyjnym wymierza się karę pieniężną, w drodze decyzji administracyjnej, nakładanej na kierującego pojazdem.
2. Karę pieniężną, o której mowa w ust. 1, wymierza się w wysokości:
1) 500 zł – gdy rzeczywista masa całkowita pojazdu przekracza nie więcej niż 10% jego
dopuszczalnej masy całkowitej;
2) 2000 zł – gdy rzeczywista masa całkowita pojazdu przekracza jego dopuszczalną masę
całkowitą o więcej niż 10% i nie więcej niż 50%;
3) 5000 zł – w pozostałych przypadkach. |
|
|
|
|
 |
|
|