Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprinter Voyager
Autor Wiadomość
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-04, 20:51   Sprinter Voyager

Witam.

Temat chciałem założyć pierwszego kwietnia ale pomyślałem, że moglibyście zinterpretować to jako kawał prima aprilisowy - kilku dniowa zwłoka jest świadoma.

Po kilku miesiącach wewnętrznej walki, podglądania konkurencji, wyciągania wniosków, negowania wniosków itp itd. wreszcie zapadła decyzja o budowie kampera który by spełniał nasze rodzinne wymagania.

- szybki mobilny ekonomiczny i serwisowany po całej europie wóz na markowym podwoziu.

Przedstawiam pierwszy przedpremierowy szkic.
Z czasem będzie więcej zdjęć nie tylko wirtualnych ale i z budowy.

Pozdrawiam
Tolo

vis_1.jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 46,04 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2012-04-04, 21:07   

No- przymiarka piękna!!! Życzymy sukcesów na drodze do celu!!! :szeroki_usmiech :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pancio 
trochę już popisał

Dołączył: 01 Lip 2011
Otrzymał 13 piw(a)
Wysłany: 2012-04-04, 21:50   

Nie krępuj się Tolo i dawaj jak najwięcej zdjęć z budowy, bo wiesz, że ja też jestem w trakcie i chętnie podejrzę, zwłaszcza temat włókna szklanego, o którym nie mam pojęcia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-04, 22:13   

To lata ? :) Voyager tak po prostu, czy od tej sondy co wyszła już poza Układ Słoneczny ? :)
Szyberdachów nie widzę... full klima ?
I czemu taki wąski ? jakoś szerszy za kabiną nie jest co oznacza że te 20cm różnicy w szerokości wnętrza (w odniesieniu do Ducato rzecz jasna) nadal będzie...
Ale projekt fajniutki - oby jak najwięcej z niego zostało po realizacji, czego jak najbardziej życzę.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Sławuta 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Pracuje nad tym
Dołączył: 05 Maj 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2012-04-04, 22:13   

No luxio bryka, tylko że to chyba nie jest wiele większe od seryjnego blaszaka? Zatem buda z laminatu epoxy założona na Zbryndera widelca 3 osobowego czy jakaś karkołomna przeróbka blaszaka? Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-05, 06:46   

Dzięki za miłe słowa.
Podwozie sprinter doka z rozstawem osi 4325mm
Długość 6800mm
Szer całkowita 2200mm
szer wnętrza 2050mm
skorupa samonośna ze styroduru i epoksydu.

poz
Tolol
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2012-04-05, 08:57   

4x4camper napisał/a:
Dzięki za miłe słowa.
Podwozie sprinter doka z rozstawem osi 4325mm
Długość 6800mm
Szer całkowita 2200mm
szer wnętrza 2050mm
skorupa samonośna ze styroduru i epoksydu.

poz
Tolol


No.. co kto lubi, demokrację mamy :ok Ale moim zdaniem bez sensu :lol: Doka+skorupa to koncepcja bez sensu. Nikt tak nie robi i pewnie nie dlatego, że nikt na to nie wpadł, tylko dlatego, że to nie ma żadnych zalet. Jeżeli się upierasz na Sprintera/Craftera to kup wersję Maxi i przerabiaj wnętrze wg swego projektu/gustu. Jeżeli się nie upierasz to kup Ducato Maxi (lub Boxer/Jumper) i też przerabiaj :mrgreen: W stosunku do Sprintera ma taką zaletę, że wnętrze jest szersze a ściany boczne bardziej pionowe i cały samochód krótszy a wadę taką że wnętrze jest krótsze (to już co kto woli).

Ps. Jak kombinujesz zrobienie tej "skorupy" ? Masz specjalistyczną wiedzę/narzędzia/doświadczenie lub kogoś kto to posiada ? Bo jeżeli posiadasz taki know-how to uważam że można to dobrze spożytkować w przebudowie blaszaka (ale nie jakaś doka!). Jest kilka nowych ciekawych możliwości, niektóre z nich będzie widać na najbliższych targach poznańskich. Sam mam parę pomysłów, które można by fajnie zrealizować mając duże doświadczenie i umiejętności robienia rzeczy z plastiku.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yekater 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2011
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: EU
Wysłany: 2012-04-05, 12:20   

Bajaga napisał/a:
Ale moim zdaniem bez sensu Doka+skorupa to koncepcja bez sensu. Nikt tak nie robi i pewnie nie dlatego, że nikt na to nie wpadł, tylko dlatego, że to nie ma żadnych zalet

Doka o podanych wymiarach ma wielki potencjał, daje duże możliwości projektowe, gotowy przedział osobowy nie jest tu bez znaczenia. Jeśli kompletna zabudowa z wyposażeniem nie przekroczy 2,8 tony to będzie ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-05, 16:28   

Zaraz zaraz bo się pogubimy ... odnośnie nomenklatury - Doka to wóz z zamkniętą kabiną (pojedyncza lub podwójna zwana czasami dublem) i z platformą ładunkową, ograniczoną burtami, rzadko ze stelażem pod plandekę, czasami z podnośnikiem hydraulicznym czyli z możliwością samowyładowania.
w przypadku twoim chyba mówimy o ramie, zwanej czasami widelcem...
TUTAJ Mercedes oferuje takie pojazdy pod zabudowę kempingową - z ramą normalną lub obniżoną(20cm bliżej gleby). Rozstawy osi różne dla obydwu wykonań szerokości również - Ty podałeś rozstaw ramy normalnej a szerokośc obniżonej, mam nadzieję że nie pomyliłeś wersji - ja na rysunku nie widzę aby "buda" aż tak bardzo odchodziła nad tylne koła.
Paleta silników niezła - Wersja rakietowa 3,5l V6 ;) ech ...
Bajaga - cichaj mospanie, jak istoty nie pojmujesz. Trochę więcej wiary w kolegę. Robi kampera od zera a nie przerabia blaszaka. WSZYSCY INNI TAK ROBIĄ tylko że seryjnie to czemu on nie może ? Chce - to może. Faktem jest że widelec Ducato będzie tańszy o 30% na dzień dobry, ale ta wersja nadwozia jest brzydka jak czarownica po operacji plastycznej u taniego chirurga. Koszt zapewne będzie duży bo za gwiazde się płaci - ale sporo rozwiązań możesz mieć na dzień dobry wbudowanych. Obrotowe fotele, zawieszenie pneumatyczne (tyule wyłapałem na szybko) - martwią tylko małe zbiorniki paliwa.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-05, 17:35   

Witam
Doka załatwia kilka problemów. Ilość osób na pokładzie i oryginalne punkty mocowania pasów bezpieczeństwa Tworzy też klatkę bezpieczeństwa.
Sprinter dlatego że ma klasyczny układ napędowy co umożliwia zrobienie napędu 4x4.
Wsadzony będzie klasyczny silnik 3l R6
Wysokość podłogi mi nie przeszkadza gdyż będzie w niej schowane wszystko co się da.

Autko ma być dla załogi czteroosobowej która lubi się szybko przemieszczać i aktywnie uczestniczy w jeździe


poz
Tolo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris 
zaawansowany


Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Piwa: 3/1
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-04-05, 17:56   

Tolo, masz jakieś doświadczenie w budowie kamperów ? Bo jak nie i będziesz robił sam to polegniesz. No chyba że masz super duży budżet i wszystko zlecisz fachowcom. Ale wtedy wyjdzie to drożej niż zakup nówki w salonie. Ja się powolutku przygotowuję do w sumie prostej zabudowy blaszaka. I powiem Ci że im więcej wiem tym więcej mam pytań i wątpliwości. A temat drążę już długo. Nie piszę tego żeby Cię zniechęcać ale nawet renomowane firmy robią błędy w zabudowie. Jedziesz na weekend jest OK. Spędzasz w kamperze miesiąc i wkurzasz się że ktoś to akurat tak zaprojektował. W przypadku gotowego wyrobu który Ci nie odpowiada wystawiasz go do sprzedaży i problem z głowy. Ale jak zrobisz tak bardzo indywidualną zabudowę i będziesz chciał ją sprzedać możesz ponieść duże straty.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2012-04-05, 21:00   

maszakow napisał/a:
Zaraz zaraz bo się pogubimy ... odnośnie nomenklatury - Doka to wóz z zamkniętą kabiną (pojedyncza lub podwójna zwana czasami dublem)

Bajaga - cichaj mospanie, jak istoty nie pojmujesz. Trochę więcej wiary w kolegę. Robi kampera od zera a nie przerabia blaszaka. .


Doka to auto typu 5-7 osób + przestrzeń ładunkowa lub "widelec", czyli standartowo rejestrowane na 5, 6 a nawet 7 osób (układ 3+4).

Ja piszę że to bez sensu, bo forum to chyba nie miejsce tylko do "głaskania się po jajkach" ale i do tego by wybijać z głowy głupie pomysły :lol: Po co ktoś ma się porywać na coś dziwnego z czego i tak nie wyjdzie nic dobrego/nowatorskiego ?
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Leo2 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2012-04-05, 21:34   

Idea fajna, ale jak Wy to chcecie zarejestrować. Twój "Mercedes" jest zarejestrowany jako "Mercedes", czyli pojazd marki "Mercedes", wyprodukowany przez fabrykę "Mercedesów" i posiadający homologację "Mercedesa". Ma numer identyfikacyjny lub VIN, na podstawie którego musi istnieć możliwość zidentyfikowania pojazdu nawet po upływie określonego przepisami czasu. Ja nie wiem czy producent zezwoli komukolwiek na dokonywanie takich zmian w pojeździe, które spowodują prawdopodobnie kompletną zmianę jego wyglądu zewnetrznego. Chodzi tu oczywiście o zmianę wyglądu zewnętrznego w sposób uniemożliwiający jego wstępną, prawidłową identyfikację. Każdy pojazd ma w dokumentacji składanej dla uzyskania świadectwa homologacji odpowiednie opisy, rysunki, fotografie itp
Można oczywiście dokonać zmian, ale w jakichś rozsądnych granicach. "Mercedes" ciągle musi być podobny do "Mercedesa". Taki jest sens istnienia marek różnych produktów, w tym samochodów. Gdyby takie coś jak marka nie istniało, to jaki w ogóle sens miałoby stosowanie marek?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2012-04-05, 21:42   

Leo2 napisał/a:
Idea fajna, ale jak Wy to chcecie zarejestrować.


Ojj, kolego przesadzasz, taki problem to najmniejszy problem :) To Polska jest :wyszczerzony:
Lepsze jest pytanie na jakiej zasadzie jeżdżą z jakimś "przeglądem" te złomy po naszych drogach ? A jeżdzą... cud :mikolaj
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Leo2 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2012-04-05, 21:47   

Nie mam zamiaru nikogo zniechęcać, ale warto wcześniej się upewnić przed wydaniem kasy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***