Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2015-02-01, 20:58
Blaszanka
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-19, 20:00   

dyha napisał/a:
No! takiej tabelki mi brakowało!! dzięki stary!!! trochę mnie uspokoiłeś bo chłopaki w swych radach doszli do 6mm2

Tabelkę bym też wkleił tylko powstrzymało mnie jedno... dotyczy ona przewodów JEDNOŻYŁOWYCH, typowo instalacyjnych. Byłem zmęczony i nie doczytałem jak się to przekłada na kable tzw wielożyłowe które ty zastosowałeś - nie wiem czy w górę czy w dół jest jakiś przelicznik na "plecionki". A do trakcji kolejowej jeszcze ci daleko :-P
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dyha
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Piwa: 16/14
Wysłany: 2012-04-20, 08:55   

Za radą tych co na prądzie się znają ''pogrubiłem"kable zasilające do 4mm2.wiązki przewodów przymocowałem na sztywno.Akumulator skoro taki beznadziejny (w tych interetowych opiniach) nie podkładałem niczym ,niech dokona żywota na linoleum.
SLA40 zabudowany i pięknie działa,połączenia akumulatorów wykonałem tak jak zalecał producent kablami 2.5mm2.Miało być prosto to i jest, jak na razie wszystko działa ,nic się nie grzeje ,kable zimne niczym mrożonki z hotrexu.Zajęcia z elektryki na ukończeniu,przede mną temat przerejestrowania tej blaszanki na specjalny campingowy,a z tego co się orientowałem lekko nie będzie ale....zobaczymy :spoko

P1050249 (Medium).JPG
Plik ściągnięto 81 raz(y) 84,7 KB

P1050248 (Medium).JPG
Plik ściągnięto 100 raz(y) 68,2 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cirrustravel 
weteran
CB RADIO - 26


Twój sprzęt: Chausson S697 GA
Nazwa załogi: NICKT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2010
Piwa: 82/78
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2012-04-20, 09:05   

A po co chcesz na specjalny kempingowy? Mój jest zarejestrowany na ciężarowy o przeznaczeniu uniwersalnym. Zarejestrowany na 5 osób (teraz są 4 miejsca z pasami, więc jest 4osobowy - zamiast podwójnego siedziska pasażerów jest pojedynczy fotel), DMC 3500kg.
Był na początku kwietnia na przeglądzie rej i bez problemów :)

Jak miałeś do tej pory zarejestrowany?
_________________
Mariusz

www.cirrus-travel.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ducaciak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010
Dołączył: 21 Lut 2011
Piwa: 10/1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-04-20, 10:56   

choćby warto dla samego ubezpieczenia!
_________________
Ducaciak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cirrustravel 
weteran
CB RADIO - 26


Twój sprzęt: Chausson S697 GA
Nazwa załogi: NICKT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2010
Piwa: 82/78
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2012-04-20, 11:08   

Ale specjalny kempingowy ma np. ograniczenia prędkości, zakazy wjazdu, zakazy parkowania itd... Coś za coś.
_________________
Mariusz

www.cirrus-travel.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dyha
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Piwa: 16/14
Wysłany: 2012-04-20, 20:47   

W zasadzie sam nie wiem dlaczego chcę specjalny cempingowy :niewiemm .Nie do końca wiem jakie są różnice i korzyści pomiędzy uniwersalnym a campingowym.Do tej pory mam go zarejestrowany jako ciężarowy uniwersalny na 3 osoby,a muszę go mieć na cztery osoby. Co dalej...? co prościej...?Jak się ma temat przewożenia butli gazowych w uniwersalnym?bo osobowym nie wolno (chyba)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 488/102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-04-21, 08:03   

Włąśnie przerejestrowałem swojego dziadka na specjalny. OC wyszło mi drożej, ale są i plusy.... Pierwszy to ADAC, dla normalnych aut są pewne ograniczenia, zaś specjalne kempingowe traktowane są bardzo preferencyjne czyli ADAC nie robi wstrętów że stary, że ciężki czy że brzydki. Kamper w papierach znaczy auto któremu automobilklub musi pomóc choćby nie wiem co. Drugi plus to.... No kurcze, ciężko znaleźć inne plusy ale ten jeden mi wystarczy. Kontrola policji przeszła mi ostatnio dość gładko. Trochę się krzywili widząc jak stare jest moje auto, ale jak zobaczyli w papierach że specjalne - jakoś sentymentalnie mnie potraktowali.... Pooglądali, popytali jak to jest kamperować, spisali, sprawdzili w rejestrze, ostrzegli przed kolegami i życzyli szerokiej drogi twierdząc że jeszcze nigdy nie spotkali tak brzydkiego auta ani kierowcy który w tym wieku nie ma ani jednego punktu karnego.... Potoczyłem się dalej.....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Ostatnio zmieniony przez Świstak 2012-04-21, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
cirrustravel 
weteran
CB RADIO - 26


Twój sprzęt: Chausson S697 GA
Nazwa załogi: NICKT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2010
Piwa: 82/78
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2012-04-21, 08:08   

Świstak, co jest potrzebne, by zarejestrować jako specjalny-kempingowy? Jaki to koszt?
_________________
Mariusz

www.cirrus-travel.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 488/102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-04-21, 08:24   

Faktura z warsztatu za przeróbkę
Oświadczenie że warsztat ma w PKD kod 50.20.A
Oświadczenie warsztatu że taką przeróbkę wykonał 1 raz w roku.
Pierwsze badanie techniczne pojazdu wraz z opisem dokonanych zmian technicznych, domontowanych podzespołów, zbiormików, rampy, haka i ilość miejsc.
To właściwie wszystko. W urzędzie w razie wstrętów można się powołać na przepis zezwalający na przeróbkę jednej sztuki w roku bez homologacji i opis zmian poprzeć opinią rzeczoznawcy, ale to nie jest obowiązkowe. Co urząd to inna interpretacja przepisów, (przerabiałem to przy Milce) ale teraz poszło już gładko. Może z powodu afery jaką wtedy zrobiłem a może urzędnicy byli na jakimś szkoleniu.....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-21, 12:20   

... a może po prostu już cię znają i wiedzą że jest w mieście oryginał który przerobi kosiarkę na czołg i będzie w stanie jeździć tym po ulicach... :diabelski_usmiech
NIe wiem czy sam diagnosta nie ma władzy czegoś takiego potwierdzić...
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 488/102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-04-21, 15:00   

W kwestii bezpieczeństwa (pasy) lepiej mieć podkładkę. Ta droga jest sprawdzona i szybka.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-04-21, 21:19   

[quote="Świstak"]Faktura z warsztatu za przeróbkę
Oświadczenie że warsztat ma w PKD kod 50.20.A
quote]
niewiem jak to się ma ale u mnie 2 lata temu wystarczyło wystarczyło 45.20 Z konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli
teraz będę robił następne podejscie na mastera zobaczymy czego będzie chciał urząd i diagnosta
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-04-21, 21:20   

faktura nikomu nie jest potrzebna nie wymaga jej wk
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-04-23, 10:46   

Diagnosta wydający zaświadczenie (punkt czwarty od góry Świstakowej wyliczanki) może (nie musi), ale na zdrowy rozum powinien, zażądać takiej faktury, żeby mieć udokumentowane (czytaj: dupochron), że zmiany zostały wykonane "właściwie" - cokolwiek to znaczy.

Ja równiez w sobote uzyskałem taki glejt.
Obeszło się bez faktury, ale akurat w tym przypadku diagnosta znał warsztat który dokonał przeróbek.W tygodniu muszę śmignąć do WK, tylko wcześniej łykne relanium i popije nervosolem...Zobaczymy jak pójdzie.

Świstak: zaskoczony jestem że OC wyszło Ci wyższe :shock: . Liczyłem na troche lukru z tej strony w zamian za ta ścieżke zdrowia...
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-04-23, 10:56   

dyha napisał/a:
W zasadzie sam nie wiem dlaczego chcę specjalny cempingowy...


jak już nikt (szczególnie diagnosta) nie będzie miał wątpliwości że to kamper to wyrzuci Cię na zbity ryj tak jak mnie, bez prawa do obrony.
Luknij moje story tu
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***