 |
|
Wymiana uszczelniaczy walka i walu Ducato 2.5D 1991r i |
Autor |
Wiadomość |
max73
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Daihatsu Rocky F310
Nazwa załogi: Scooby Doo
Dołączył: 27 Cze 2009 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-05-27, 11:07 Wymiana uszczelniaczy walka i walu Ducato 2.5D 1991r i
|
|
|
Witam
przy demontazu rozrzadu okazalo sie ze silnik jest lekko za olejony , wiec moze warto wymienic uszczelniacze walu i walka rorzadu ?
Jak wyjac simmering (fot.1 czesc nr 7 ) z obudowy ? Czy trzeba demontowac pokrywe zaworow czy tez wystarczy po demontazu kola pasowego odkrecic te 4 nakretki nr 9 ?
Pokrywe zaworów wystarczy popuscic na srubach aby wymontowac obudowe simeringu walka rozrzadu ale znajac zycie lepiej ja odkrecic wyczyscic i wymienic uszczelke polrywy na nowa .
Na razie zakupilem rozrzad kpl , pompe wody (HEPU P119 ) simmering walka rozrzadu
ELRING 419 730 , simmering walu korbowego ELRING 763 144 , poduszke silnika prawa SASIC 8431841 , uszczelke pokrywy zaworow nr GOETZE 50-026037-00
Pozdrawiam
Max
Walek rozrzadu 2.5D Ducato.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7527 raz(y) 25,47 KB |
PIC_0016.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 386 raz(y) 70,67 KB |
PIC_0017.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 387 raz(y) 65,6 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez max73 2012-06-05, 08:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JaroW
stary wyga JaroW

Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2012-05-29, 18:26
|
|
|
Witaj
Jak już tak daleko jesteś przy podmianie uszczelniaczy to polecam też wymianę uszczelnień wału korbowego oraz uszczelnień pompy wtryskowej bo tam też może się pocić.
|
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
max73
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Daihatsu Rocky F310
Nazwa załogi: Scooby Doo
Dołączył: 27 Cze 2009 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-06-04, 21:31
|
|
|
Witam
cd wymiany uszczelniaczy
Silnik umyc benzynka i wyszorowac pedzlem
Kolko waka rozrzadu po zablokowaniu odkrecamy 3 sruby i duzymi srubokretami podwazamy delikatnie kolo , jednoczesnie uderzajac w jego srodek mlotkiem u mnie zeszlo bez problemu
widzimy simmering walka aby go wydobyc nalezy jeszcze odkrecic 4 nakretki obudowy simmeringu i mamy go w rece . Zamieniamy simmering nakretki skrecamy 16Nm zakladamy kolko zebate walka dokrecamy 60Nm ustawiamy na znak i wkladamy blokade np wierto 5mm.
Simmering walu korbowego
aby wymienic odkrcamy sruby M6 dookola pokrywy simmeringu zdejmujemy dekiel podwazajac ostroznie srubokretem , czyscimy wszytsko benzyka i zakladamy simering walu korbowego wbijajac go ostroznie do pokrywy ,nowa uszczelke dekla nr 98421275 dostepna w INTERCARS za 16 zl . smarujemy delikatnie z dwoch stron silikonem REINZ i skrecamy 15 Nm.
Nastepnie mozemy przystapic do montazu pompy wody . Osadzenie oringa smarujemy delikatnie silikonem Reinz wkladamy oring , zakladamy nowa uszczelke rurki wody marujac cienko z dwoch stron silikonem Reinz , pompe wbijamy gumowym mlotkiem , rurke skrecamy 22,5 nm , 3 sruby pompy do bloku skrecamy 27,5 Nm , 4 nakretka szpilki skrecamy 42,5 Nm ( jesli silnik jest zamontowany na samochodzie nalezy w czasie demontazu pompy szpilke wykrecic kontrujac ja dodatkowa nakretka M8)
Nastepnie mozemy przykrecic nowa podstawe napinacza dolnej rolki paska rozrzadu sruba
dokrecajac momentem 45 Nm . |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|