Nietypowy czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2012-07-07, 08:36 Nietypowy czujnik temperatury płynu chłodzącego
|
|
|
Jakiś czas temu przestał działać w moim peugeocie wskaźnik temperatury w silnika, więc wykręciłem czujnik pomierzyłem i okazał się walnięty. Zamówiłem nowy , przy odbiorze okazało się że czujnik jest zupełnie inny od mojego, a tego który przyniosłem na wzór nie maja i nie mogą zamówić , byłem jeszcze w 3 dużych sklepach i ta sama sytuacja.
Mój czujnik ma gwint 16mm i montaż przewodu na śrubkę załączam jego zdjęcia , silnik 2,5D rok 1991 , te nowe zamawiany wszystkie mają gwint 14mm i montaż na wsówkę (to akurat nei problem)
Mam problem z jego zakupem.
Czy możecie sprawdzić jak to wygląda w waszych peugeotach ? |
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2012-07-07, 10:13
|
|
|
Tak jak piszesz jest z nim problem, tak jak Ci pisałem na PW nie mam części do silników Peugeota ale udało mi się go namierzyć. Produkuje go FAE . W poniedziałek będę miał odpowiedź od Citroena i Peugeota. Dopiero dziś rano podałeś wymiary czujnika (były jeszcze M18), a Peugeot i Citroen z którym współpracuje w soboty nie pracuje. |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-07-07, 12:26
|
|
|
Jeśli to aż tak nietypowy(->drogi) czujnik to może przejściówkę jakąś zrobić na typowy ??
Zrobić redukcję z M16 na M14 to raczej nie problem dla przecięciętnego warsztatu... |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2012-07-07, 18:04
|
|
|
eMKa napisał/a: | Tak jak piszesz jest z nim problem, tak jak Ci pisałem na PW nie mam części do silników Peugeota ale udało mi się go namierzyć. Produkuje go FAE . W poniedziałek będę miał odpowiedź od Citroena i Peugeota. Dopiero dziś rano podałeś wymiary czujnika (były jeszcze M18), a Peugeot i Citroen z którym współpracuje w soboty nie pracuje. |
Dzięki fajnie jak by się udało go dostać, znalazłeś ten czujnik w katalogach peugeota? BO zastanawiam się czy nie był przypadkiem zmieniany silnik. |
|
|
|
|
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2012-07-07, 18:05
|
|
|
maszakow napisał/a: | Jeśli to aż tak nietypowy(->drogi) czujnik to może przejściówkę jakąś zrobić na typowy ??
Zrobić redukcję z M16 na M14 to raczej nie problem dla przecięciętnego warsztatu... |
Moze to i nie problem chociaż nie znam warsztatu który by mi coś takiego dorobił , i czy by to działało poprawnie z inny czujnikiem? |
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2012-07-09, 14:20
|
|
|
Niestety nie znalazłem
może ktoś z kolegów będziemiał dojście do FAE
FAE 35150
Peugeot 0242.45
temp zwarcia 115
gwint M16x1,5 |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
Frowyz
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2009 Piwa: 78/43 Skąd: Podbeskidzie ;)
|
Wysłany: 2012-07-09, 14:47
|
|
|
maszakow napisał/a: | Jeśli to aż tak nietypowy(->drogi) czujnik to może przejściówkę jakąś zrobić na typowy ??
Zrobić redukcję z M16 na M14 to raczej nie problem dla przeciętnego warsztatu... |
Oj, a ja się obawiam, że jednak problem. Ścianki wszystkiego 1 mm i w dodatku nacięty gwint zewnętrzny i wewnętrzny... |
_________________ Poczochrani pod beretem |
|
|
|
|
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-07-09, 14:52
|
|
|
To jest stycznik kontrolki i tu masz nr OE samochodów w których występuje 5.452.407 CITROËN, 5.465.759 CITROËN, 75.465.759 CITROËN, 75.490.468 CITROËN, 0242.45 PEUGEOT
a tu link do sklepu http://www.mister-auto.pl..._a24035150.html |
|
|
|
|
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2012-07-09, 16:42
|
|
|
AiR napisał/a: | To jest stycznik kontrolki i tu masz nr OE samochodów w których występuje 5.452.407 CITROËN, 5.465.759 CITROËN, 75.465.759 CITROËN, 75.490.468 CITROËN, 0242.45 PEUGEOT
a tu link do sklepu http://www.mister-auto.pl..._a24035150.html |
Dzięki, to chyba jedyne miejsce gdzie jest on dostępny.
Swoją droga to ten czujnik odpowiada za działanie wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej? Bo włąśnie z tym mam problem, ten wskaźnik nie działa a stary czujnik sprawdziłem tylko omomierzem na sucho czy jest przejście, przejścia nie ma, więc skoro otwiera się przy 115 stopniach C to przy normalnej temperaturze powinien być zamknięty i mieć przejście. |
|
|
|
|
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-07-09, 17:47
|
|
|
Sprawdziłeś dobrze, że ten czujnik jest od wskaźnika, bo to jest czunik krańcowy temp. 115C. przy 115c zapala się lampka lub włącza jakiś przekaźnik. Ten czujnik przy temp. niższej będzie miał obwód otwarty. Musisz mieć jeszcze jeden czujnik. Włącz stacyjkę i dotknij przewodem do masy i zobacz co będzie się działo i napisz. Czujniki mają gwint M14, włączniki M16. |
|
|
|
|
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2012-07-09, 20:15
|
|
|
Czyli od tej wskazówki na desce rozdzielczej pokazującej temperature będzie inny czujnik, a ten zapewne jest sprawny bo zwiera styki dopeiro przy 115 C.
Auto stoi na działce będę tam najwcześniej w weekend wiec poszukam dokładnie drugiego czujnika. |
|
|
|
|
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2012-07-26, 23:49
|
|
|
Czujnik włąściwy zlokalizowany i zakupiony , jest to ten co mi dawali wcześniej na wsuwkę gwint m14 1,25.
Tylko powstał kolejny problem stary czujnik wykręciłem i wkręcilem potem po nabyciu nowego wykręcilem stary ale nowego już nie mogę wkręcić starego też nie, zjechałem gwint i poradzcie prosze co z tym teraz zrobić czy wystarczy przejechać gwintownikiem? |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 216/485 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-07-27, 06:45
|
|
|
Malefisto napisał/a: | gwint m14 1,25. |
Taki rozmiar będzie miał gwintownik do świec zapłonowych. Przeleć gwintownikiem,a czujnik przed wkręceniem posmaruj dobrą pastą uszczelniającą np. REINZOSIL / tylko dokręcaj czujnik z wyczuciem , nie za mocno, bo będzie zonk / |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Malefisto
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 1/1 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2012-07-31, 14:44
|
|
|
mam problem z zakupem tego gwintownika objechałem wszystkie znane mi sklepy metalowe i nie mają z takim skokiem , wszystko 1,5mm.
Gdzie w Warszawie tego szukać? |
|
|
|
|
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
|
|
|
|
|