Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
CNG w kamperze
Autor Wiadomość
wujek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Weinsberg 541 MQ
Nazwa załogi: SQAD
Dołączył: 03 Lip 2012
Piwa: 2/2
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-07-08, 11:42   CNG w kamperze

Wiemy że mimo niewielu punktów tankowania, CNG to duża oszczędność w podróży (~25-30zł/100km), dlatego zastanawiałem się nad przebudową blaszaka z CNG, ale po obejrzeniu tych materiałów mój zapał nieco osłabł... :shock:

http://www.cleanmpg.com/f...hotos-7555.html
http://youtu.be/jOf69xHnyrk


Czy któryś z kolegów ma może instalację CNG w swoim pojeździe?
Chciałbym poznać wasze zdanie, gdybyście mieli wybierać, czy wybralibyście CNG?
Ostatnio zmieniony przez wujek 2012-07-08, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-07-08, 12:58   

Co do zdjęć z pierwszego linku - to było podpalenie grupy samochodów a nie awaria pojazdu na gaz.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-07-08, 13:26   

masz racje nie kupuj , zginiesz w meczarniach zaraz po wejsciu do kabiny tak samo jak kilka milionow innych samochodziarzy z cng. :rip :hihi:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wujek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Weinsberg 541 MQ
Nazwa załogi: SQAD
Dołączył: 03 Lip 2012
Piwa: 2/2
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-07-08, 14:06   

gazownik napisał/a:
masz racje nie kupuj , zginiesz w meczarniach zaraz po wejsciu do kabiny ...


Gazownik czytaj uważnie. Nie mówię że nie kupuję tylko że zapał mi osłabł. Rozumiem że osobiście nie miałbyś oporów posadzić żony i dzieci na bombie metanowej? :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-07-08, 14:30   

a co z benzyną , LPG , gazem do kuchenki ??? a podziemne instalacje gazu ziemnego, biogaz , bomby w poduszkach powietrznych strach się bać. :lol:
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wujek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Weinsberg 541 MQ
Nazwa załogi: SQAD
Dołączył: 03 Lip 2012
Piwa: 2/2
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-07-08, 14:53   

makdrajwer napisał/a:
a co z benzyną , LPG , gazem do kuchenki ???


Prosta różnica. Powyższe nie są skompresowane do 200 atm. Butla LPG to tylko marne 5-6 atm. Poza tym nieszczelności LPG da się wyłapać za pomocą czujnika i teoretycznie masz czas żeby się ewakuować. Rozszczelnienie CNG , jak widać na filmie następuje w ułamku sekundy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DAKOTA 
stary wyga

Twój sprzęt: CARTHAGO chic T 4.9 nastepny tez T 4.9
Nazwa załogi: DAGOCIK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Piwa: 12/20
Skąd: Wieden, Tarifa
Wysłany: 2012-07-08, 16:38   

wujek napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
a co z benzyną , LPG , gazem do kuchenki ???


Prosta różnica. Powyższe nie są skompresowane do 200 atm. Butla LPG to tylko marne 5-6 atm. Poza tym nieszczelności LPG da się wyłapać za pomocą czujnika i teoretycznie masz czas żeby się ewakuować. Rozszczelnienie CNG , jak widać na filmie następuje w ułamku sekundy.



Wujek!
masz racje nie kupuj i nie buduj i koniec temata

pozdrawiam
DAKOTA
_________________
http//kamper-meine-freiheit.blogspot.co.at/

Zaden Penis nie jest tak twardy jak zycie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2012-07-08, 17:58   

Aleście kolegę zgasili. Temat bezpieczeństwa CNG nie jest u nas zbyt rozwałkowany, bo prawie nie ma pojazdów z CNG.

wujek ja to bym widział inny problem, a nawet półtora:
1. a gdzie to bydlę tankować?
1/2. bo przecież instalacja na CNG nie daje się równolegle zasilić benzyną jak LPG.

O!
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-07-08, 19:23   

Z CNG w kamperze może być problem przede wszystkim z zachowaniem DMC.
Kamper raczej nie jeździ wkoło komina. Potrzeba aby na jednym tankowaniu przejechał ileś set kilometrów. Wiedza z internetu nie własne doświadczenie. Podobno 1 m3 gazu = 1 litrowi benzyny. Spręża się to do 200 atmosfer i 20 litrów płynnego paliwa odpowiada zbiornikowi 90 litrów. Taki zbiornik stalowy waży 50kg. Rozsądna ilość gazu spowoduje przekroczenie DMC kampera. Podobno też są kompozytowe butle, znacznie lżejsze tylko taka kosztuje 10 tyś za sztukę. Rozsądna ilość gazu spowoduje przekroczenie wartości kampera. Zastrzegam, dane z internetu.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-07-08, 20:34   

Jacek M napisał/a:
1/2. bo przecież instalacja na CNG nie daje się równolegle zasilić benzyną jak LPG.


ooo to ciekawe. szkoda ze nieprawdziwe.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2012-07-08, 20:50   

jedyna prawda to ciezkie butle , i to jak ciezkie . zeby tylko 50 kilo. :!:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-07-08, 20:50   

Cytat:
ooo to ciekawe. szkoda ze nieprawdziwe.

Oj tam szczegóły, nawet jak się daje to bez sensu jest wozić 200kg pustych butli. :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2012-07-08, 23:16   

eMWu napisał/a:
Jacek M napisał/a:
1/2. bo przecież instalacja na CNG nie daje się równolegle zasilić benzyną jak LPG.


ooo to ciekawe. szkoda ze nieprawdziwe.

Się da???
No to musiałem sobie zmyślić. Ale pierwszy problem nadal ważny. Do pierwszej stacji CNG mam 100 km. Ile do drugiej - nie wiem.
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-07-08, 23:21   

wujek, CNG bardziej się nadaje do pojazdów które dużo jeżdżą i na stałej trasie. Autobusy, poczta, kurierzy na trasach lokalnych itp czyli tak jak to janusz napisał - wkoło komina.
montaż czegoś takiego do kampera to chyba przejaw kompletnego snobizmu o który trudno cię podejrzewać...:) LPG do diesla sobie już możesz założyć - o to będzie extrawagancja... tańsza o minimum połowę, i znacznie bardziej zrozumiała dla wszystkich dookoła.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wujek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Weinsberg 541 MQ
Nazwa załogi: SQAD
Dołączył: 03 Lip 2012
Piwa: 2/2
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-07-09, 03:09   

maszakow napisał/a:
wujek, CNG bardziej się nadaje do pojazdów które dużo jeżdżą i na stałej trasie. Autobusy, poczta, kurierzy na trasach lokalnych itp czyli tak jak to janusz napisał - wkoło komina.
montaż czegoś takiego do kampera to chyba przejaw kompletnego snobizmu o który trudno cię podejrzewać...:) LPG do diesla sobie już możesz założyć - o to będzie extrawagancja... tańsza o minimum połowę, i znacznie bardziej zrozumiała dla wszystkich dookoła.


Nie miałem na myśli montażu tylko zakup używane ducato z fabryczną instalacją. :spoko a jak tu czytam, niektórzy w czasie jednego wyjazdu potrafią zrobić z 10.000 km, więc oszczędność byłaby spora na takim wyjeździe. O ile byłoby gdzie zatankować oczywiście :mrgreen:
Faktem jest że te auta są droższe przy kupnie, ale też nie idą jak świeże bułeczki. Na niektórych zdjęciach z allego widać jeszcze resztki zimy, więc myślę że pewnie można byłoby coś zjechać z ceną.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***