|
Czy ktoś coś wie, prośba o pomoc i informacje |
| Autor |
Wiadomość |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2012-07-14, 05:43
|
|
|
| GregSad napisał/a: | | dość duży przebieg |
czemu boisz się takiego przebiegu?
podwozia kamperów to typowe dostawczaki, woły robocze
fiat jest trwały.
Silnik 2,8 to jeden z najlepszych silników jakie montowano we fiacie i iveco |
|
|
|
 |
fest2
zaawansowany

Nazwa załogi: fest2
Dołączył: 11 Cze 2008 Piwa: 2/5 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2012-07-14, 06:54
|
|
|
| Witam - nie zawsze " to co lepiej wygląda" jest "lepsze" .Przede wszystkim zanim podejmnie się decyzję o kupnie trzeba na żywo zobaczyć -zapraszam. |
_________________ Pozdrawiam - Niech Żyje Z W I P |
|
|
|
 |
DAKOTA
stary wyga
Twój sprzęt: CARTHAGO chic T 4.9 nastepny tez T 4.9
Nazwa załogi: DAGOCIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Piwa: 12/20 Skąd: Wieden, Tarifa
|
Wysłany: 2012-07-14, 08:24
|
|
|
witam
Napisze tak ::
kazdy ceni swoje autko jak chce , a co kupiec zaplaci to juz co innego .
Podalem Ci stronke tam sprzedaja prywatni i firmy , sparawa wyglada nastepujaco ludzie dopasowywuja cene to tego co im firma powiedziala ,sa to samochody wieszac z pierwszej reki ,cena sa do negocjacji .W tej chwili polowa wakacji u pensionistow koniec sierpnia wychodza nowe modele wielu ludzi mysli ze cos wiecej uskrobie .Jak handlarz daje 30 tys to ja moge napisac 40 bo on/handlarz) za ta cene bedzie sprzedawal
W kazdy razie tu nie masz problemu z cofanymi kilometrami tak jak w niemczech poprostu handlarz jest bialy a za to sa w austrii duze kary .Poza tym posredniczylem juz w kilku transakcjach ,ja sie znasz na papierach i przegladach to nie ma mozliwosci cofniecia kilometrow , pierwsza reka tez jest bardzo wazna , no i MARKA.
Koledzy kupili nowe samochody ,ale po roku je sprzedali bo umeblowanie skrzypialo ,i latalo po kamperku w czasie jazdy .
Tak ,ze niewiele czasu zostalo ,ale zrob to z glowa , bo bedziesz nastepnym co po pierwszym wyjezdzie zabiera sie za szukanie zapachow rozkrecanie i skladanie,na nowo Campera.
pozdrawiam
DAKOTA
ps. Ja widzisz oglaszam ale nie natarczywie,mam swoja cene juz w fabryce( dla mnie zadawalajaca) i nowe auto zamowione(bedzie 2.09 do odbioru) ,ale szkoda mi go oddawac w rece handlarza ,(FABRYKA ODDAJE AUTO Do handlarza.) bo faktycznie dopieszczalem i servisowalem w fabryce .Zycze Ci abys kupil dla sie w takim stanie ,ale naturalnie w zadawlalajacej Cie cenie
| GregSad napisał/a: | Witaj Dakota,
Dzięki za pomoc, auta na tym serwisie są super, szczególnie niektóre - mające przebiegi po15-25 tys km przy 6-8 letnim aucie. Ceny od tych w Polsce, może 15-20% wyższe. Ale trzeba dodać jeszcze 18% akcyzy i tu już robi się niewesoło. Za auto które w Polsce kosztuje 30 tys Eur (z przebiegiem ok 100tys) tu muszę zapłacić 45 - 50 tys Eur uwzględniając akcyzę (z przebiegiem doskonałym ok 20 tys.). Tak że wybór dość trudny. Problemem dla mnie jest również to że nie znam niemieckiego.
Za to wpełni się z Tobą zgadzam z tezą:
| DAKOTA napisał/a: | | ja napisalem tylko ze wzgledu na Twoje cisnienie, do tej pory ze znajopmych kto kupowal tanio , to kupowal z 2 x. |
Ale będę się przyglądał
Jeszce raz dzięki za pomoc
Oczywiście polecam się Twojej pamięci jak byś natknął się na coś ciekawego
Pozdrawiam
Grzegorz
609380601 |
|
_________________ http//kamper-meine-freiheit.blogspot.co.at/
Zaden Penis nie jest tak twardy jak zycie
 |
|
|
|
 |
szymek1967
Kombatant

Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2011 Otrzymał 37 piw(a) Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 2012-07-14, 09:04
|
|
|
hej,hej !
aby zaoszczędzić na akcyzie szukajcie autek z pojemnością 2 l. a za zaoszczędzone pieniądze zwiedzajcie świat
ps. ja tak właśnie zrobiłem ,o ! przy nowym kamperku średniej klasy jest to nawet kilkadziesiąt tysięcy zł więc jest o co grać |
_________________ szymek1967 |
|
|
|
 |
Yekater
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2011 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: EU
|
Wysłany: 2012-07-14, 09:37
|
|
|
Kamper podobny jest do samochodu ale nie jest pojazdem zarobkowym, wręcz przeciwnie sprzętem do wydawania pieniędzy. O tym trzeba pamiętać. Auto z silnikiem 2 litrów to kompletne nieporozumienie, dobre aby wzbudzić zawiść u niekumatego sąsiada.
Finansowo lepiej mają ci spod namiotów a gorzej ci co wypoczywają w przyczepach. |
|
|
|
 |
szymek1967
Kombatant

Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2011 Otrzymał 37 piw(a) Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 2012-07-14, 10:19
|
|
|
oświeć mnie kolego bo nie kumam bazy
dlaczego kamper z 2 litrowym sercem to nieporozumienie ,e ?
w przypadku fiata ma on 115 kucyków więc jest zdrowszy niż wiele 2i pół litrowych wolnossących tutaj które rozwijają moce rzędu 75 KM
ps. w przypadku volkswagena jest to 140 KM a z turbinkami aż 180 KM i 400 Nm !
więc nie pitol mnie tu proszę że jest to kompletne nieporozumienie ,zwłaszcza w urzędzie celnym gdy miast płacić 40 czy 50 tys złotych polskich akcyzy za nowego kamperka płacisz jakieś 7-8 tysi a za zaoszczędzoną kasiorę lejesz do baku całą dekadę ,o ! |
_________________ szymek1967 |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 342/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-07-14, 10:32
|
|
|
| szymek1967 napisał/a: | w przypadku volkswagena jest to 140 KM a z turbinkami aż 180 KM i 400 Nm !
|
Z tą różnicą , że przy małej pojemności silnika i dużej mocy , żywotność jego skraca się o połowę.
Ja ze swojej strony wolę mieć silnik większej pojemności.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-07-14, 10:49
|
|
|
| Andrzej 73 napisał/a: | | szymek1967 napisał/a: | w przypadku volkswagena jest to 140 KM a z turbinkami aż 180 KM i 400 Nm !
|
Z tą różnicą , że przy małej pojemności silnika i dużej mocy , żywotność jego skraca się o połowę.
Ja ze swojej strony wolę mieć silnik większej pojemności.
|
Prędzej ty doczekasz końca żywota. 500 tys km. przy regularnej obsłudze to norma. |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 342/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-07-14, 11:19
|
|
|
Trochę pojazdów miałem , więc mam wyrobioną opinię na ten temat. Pięćset tysięcy kilometrów jak na dwa litry motor to bardzo dużo zważywszy , że pojazdy kempingowe są cały czas pod pełnym obciążeniem.
Moje pojazdy w firmie z ładunkiem mają mniejszą wagę całkowitą niż mój kamper podczas wyprawy.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-07-14, 11:40
|
|
|
| Silnik kampera jest mniej odciążony dynamicznie, niż silnik dostawczaka czy osobowego. Sa inne przełożenia napędu, sterowanie silnka jest inne, a co najważniesze jazda jest łagodna nie szarpana i przebiegi między postojami większe. silniki euro 4 i 5 są bardzo wytrzymałe ze względu na ograniczenia w czystości spalin, a co za tym idzie max moment obrotowy zaczyna się już przy niskich obrotach co wpływa na trwałość. Silnik multijet, tak się ma do jtd jak concord do tutki |
|
|
|
 |
szymek1967
Kombatant

Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2011 Otrzymał 37 piw(a) Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 2012-07-14, 12:22
|
|
|
co do kwestii techn. nie wypowiadam się gdyż kompletnie się na tym nie znam , są inni spece ,znawcy tematu
natomiast wydaje mnie się iż silnik ,nawet dwulitrowy przy dziesiejszej technologii produkcji powinien wy3mać przynajmniej do czasu wymiany kamperka na nowszy model
ps. zawiódł bym się srogo gdyby serce mojego karmanna wysiadło przed upływem co najmniej 300 tys km , a to jest czas ok. 10 lat przy częstotliwości moich podróży ,o !
ps2. jest jeszcze inny atut o którym nie wspomniałem - otóż spalanie na poziomie 8-9 l przy spokojnej,podróżniczej jeżdzie można uznać chyba za wynik zadowalający |
_________________ szymek1967 |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2012-07-14, 15:14
|
|
|
| szymek1967 napisał/a: | co do kwestii techn. nie wypowiadam się gdyż kompletnie się na tym nie znam , są inni spece ,znawcy tematu
natomiast wydaje mnie się iż silnik ,nawet dwulitrowy przy dziesiejszej technologii produkcji powinien wy3mać przynajmniej do czasu wymiany kamperka na nowszy model
ps. zawiódł bym się srogo gdyby serce mojego karmanna wysiadło przed upływem co najmniej 300 tys km , a to jest czas ok. 10 lat przy częstotliwości moich podróży ,o !
ps2. jest jeszcze inny atut o którym nie wspomniałem - otóż spalanie na poziomie 8-9 l przy spokojnej,podróżniczej jeżdzie można uznać chyba za wynik zadowalający |
szymek- może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia. |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-07-14, 15:45
|
|
|
| mobili napisał/a: | | szymek- może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia. |
Szczególnie zaraz po zakończeniu gwarancji. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2012-07-14, 17:27
|
|
|
| mobili napisał/a: | | może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia. |
czyżby?
z autopsji :
4 kampery, łaczny przebieg 300.000km- odpukać zadnej awarii,
w jednym profilaktycznie wymieniłem kompletne sprzęgło
to teraz przyłóż te przebiegi (70,75,100,50 tys to do swojego auta)
wytrzymało tyle bez napraw ? |
|
|
|
 |
szymek1967
Kombatant

Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2011 Otrzymał 37 piw(a) Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 2012-07-14, 18:51
|
|
|
| janusz napisał/a: | | mobili napisał/a: | | szymek- może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia. |
Szczególnie zaraz po zakończeniu gwarancji. |
to się może zdarzyć nawet w silnikach 6 litrowych
ps. pompowtryskiwacze ? eee... chiba już nikt nie robi tą technologią silników
nawet VW zakończył tę przygodę jakieś 2-3 lata temu, teraz bazą jest common rail |
_________________ szymek1967 |
|
|
|
 |
|
|