Ford Econoline 350 |
Autor |
Wiadomość |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-08-15, 11:22
|
|
|
Po założeniu instalacji gazowej przyszła pora na test. Wybrałem się do Ustrzyk Górnych. Pierwsze wrażenia pozytywne - praktycznie żadnej różnicy pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie. W górzystym terenie też bardzo I klasa, autko wchodzi pod górę bez najmniejszego wysiłku i wcale nie na niskim biegu. Dobrze trzyma się drogi. Ale w koleinach pływa. Trzeba bardzo uważać. Na miejscu wjeżdżałem w takie drogi że swoją polówką na pewno bym nie przejechał - kamper poradził sobie doskonale. Za wcześnie zabrzęczała rezerwa - duży przepał. I porażka. Po powrocie odstawiłem do warsztatu - nieszczelność na jakimś trójniku + korekta ustawień. Na razie nie panikuję - gość mnie uprzedzał że potrzebuje 3 podejść żeby go dobrze ustawić. Instalacja wykonana tak jak mi radził "majsterek" tylko zamiast kme wstawił 2x tomasetto alaska.
II porażka - agregat pochodził 1/2 godz i zgasł, nie chciał ponownie odpalić. Na 99% to kwestia regulacji tylko co to za pociecha jak jesteś na wyjeździe i go potrzebujesz.
Transformator jeszcze nie przetestowany - nie było okazji.
Na wrzesień planujemy Bułgarię i to chyba będzie chrzest bojowy.
Jak wszystko będzie już hulało na 100% to zacznę organizować wyprawy turystyczne.
Mogę zabrać 8 osób i podpiąć przyczepkę z rowerami lub kajakami. Koszt ok250 zł dziennie + koszty (paliwo, winiety, parkingi i itp.) ale to już chyba informacje do innego wątku forum. Wtrąciłem z rozpędu - przepraszam :-)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2012-08-15, 16:17
|
|
|
na alasce gosc tego nie doreguluje, za slabe |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-08-17, 08:43
|
|
|
WYKRAKAŁEŚ
Po regulacji spalił jeszcze więcej - jestem załamany. |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-08-17, 09:54
|
|
|
Gruby40 napisał/a: | WYKRAKAŁEŚ
Po regulacji spalił jeszcze więcej - jestem załamany. |
Nie masz co się podłamywać. Są dwa rodzaje Ecu gazowego. ECU gazowe korzysta z map benzynowych i ECU korzystające z map wzorcowych marek i typów aut. Jak sądzę twojego silnika nie ma w bazie map i Ecu musi ją stworzyć. Tworzenie mapy przez ECU gazowe musi potrwać. Przy takich autach gdzie zużycie gazu jest duże nie ma co oszczędzać na oprogramowaniu i trzeba zakładać ECU korzystające z map benzynowych (drogie na start ale w sumie tańsze i bez stresowe). Stworzenie mapy przez ECU może potrwać przysłowiową chwilkę albo wieczność, zależy do danych startowych i ilości powtórzeń. Zaloguj się na jakimś forum użytkowników takich silników jaki jest u ciebie i popytaj może koś ma gaz z ECU jaki jest u ciebie i udostępni CI mapę. Najlepiej popytać na forum gazowym gdzie są użytkownicy, instalatorzy i producenci oprogramowania. Szkoda, że nie przeczytałem tego tematu wcześniej bo bym Ci doradził to http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm. |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-08-17, 10:52
|
|
|
Za pierwszym razem - droga do Ustrzyk wziął 42,6. po zatankowaniu do pełna wróciłem na benzynie. Gość stwierdził nieszczelność na "trójniku". wymienił uszczelnił i wyregulował. Po wyjechaniu - czkawka i brak mocy. Zawróciłem - regulacja. Na wszelki wypadek dotankowałem - weszło 17l (aż tyle by uciekło? nie jechałem na gazie więc nie szło na trujnik). Przejechałem 130 km i zatankowałem weszło 60l czyli ok 46 / 100.
Zaraz mam jechać do niego ponownie. Ile jeszcze razy ???? |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-08-17, 11:03
|
|
|
Ile pali benzyny. |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-08-17, 11:54
|
|
|
Jak go przyprowadzałem z Bremen wziął 22/100 - po niemieckich autostradach.
W Polsce jak mnie GPS zaczoł pomiatać po jakiś dziurach 24,5/100 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-08-17, 12:20
|
|
|
Czyli powinien spalić LPG w granicach 27-35 l/100km. |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-08-17, 13:53
|
|
|
jeśli 35 to będzie max, to jest to do zaakceptowania bo u mnie rozbija się to na 9 - 6 osób |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-08-17, 17:40
|
|
|
Jak to jest z tym tankowaniem LPG. Miałem zatankowany do pełna, nie jechałem na gazie. po wyjechaniu z warsztatu chciałem uzupełnić dla pewności (pomyślałem że w trakcie uszczelniania trójnika mogło coś ulecieć - ze 2 l) a weszło 17. zawory odbijają (4 butle) a licznik dalej chodzi. Powoli zwalnia ale chodzi. Będę chyba tankował do pierwszego odbicia zaworu. |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2012-08-17, 23:28
|
|
|
jak masz 4 butle to nie wyczujesz chyba czy kazdy odbil , alewybierz sobie jedna stacje zeby cisnienie bylo jednakowe przy kazdym tankowaniu .
w sprawie spalania to jak tam jest alaska to nie poradzi na twoj silnik ,skoro sa 2 i jesli nawet to wersje 140 km. to przy obciazeniu gaz jest odsysany doslownie z reduktora
zmus goscia do ustawienia gazu na drodze czyli ty kierujesz a monter laptopa na kolana i heja w droge , tu wazne jest zeby podlaczone mial sondy lambda zeby wiedziec czy czasem nie zalewa gazem
srednio wychodzi plus 10-15 % czyli jak spalil do 25 benzyny to 30 lpg powinien nie przekraczac |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2012-08-18, 00:31
|
|
|
majsterek napisał/a: | zmus goscia do ustawienia gazu na drodze czyli ty kierujesz a monter laptopa na kolana i heja w droge , tu wazne jest zeby podlaczone mial sondy lambda zeby wiedziec czy czasem nie zalewa gazem |
Tak właśnie gazownik regulował mojego Jeepa Cheokee z silnikiem 4.0. Auto dość mocno zmotane w teren z laczkami 33x12,5x15 paliło od 25L/LPG w górę |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
bbart
zaawansowany
Twój sprzęt: aurora
Dołączył: 30 Wrz 2008 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: zach-pom
|
Wysłany: 2012-08-20, 09:29
|
|
|
v10, 6,8. coachmen9,5Tony. spalanie 29l benzyny na trasie. Gaz 30-35. Do planowania zakładam 33 i to jest max średnio. Butle 2x130. Połączone, tankuję na max, bez "odbijania".
Jakieś pytania, służę pomocą. |
|
|
|
 |
Gruby40
trochę już popisał

Twój sprzęt: Itasca Sundancer DL
Dołączył: 20 Wrz 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: PODKARPACIE
|
Wysłany: 2012-08-21, 16:56
|
|
|
Namówiłem go na taką jazdę - z laptopem na kolanach (przejechał jakieś 10 km - nie mógł więcej ) efekt od razu widoczny 34/100 i ma jeszcze spory zapas mocy. Spróbuje go wyciągnąć na dłuższą jazdę. Moim zdaniem 30 jest zupełnie realne. |
|
|
|
 |
|