Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Akceptowalny poziom cen za kampera
Autor Wiadomość
Piotrm1975 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T4 samoróba
Dołączył: 08 Maj 2011
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2012-09-20, 05:49   Akceptowalny poziom cen za kampera

Witam

Tak ostatnio obserwuję próby rodzimych producentów w tworzeniu kamperów, potem zachwyt nad tym i owym :) a na koniec jęk rozpaczy na widok ceny :(
Stąd moje pytanie: Jaki jest akceptowalny poziom ceny za nowego kampa rodzimej produkcji? Powiedzmy półintegrala i przerobionego blaszaka.
Kolejne pytanie jakie się nasuwa: Dlaczego pomimo haseł że trzeba swoich popierać, nikt nie chce polskiego sprzętu kupować? :(
Nie reprezentuję żadnej firmy i nie robię tajnych badań marketingowych, to taka moja osobista ciekawość :)

Pozdrawiam
Piotr
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-09-20, 05:59   

Piotrm1975 napisał/a:
Dlaczego pomimo haseł że trzeba swoich popierać, nikt nie chce polskiego sprzętu kupować?

Jak z bliska obejrzysz "Romera" to sam sobie odpowiesz czy dasz 200 tyś.PLN za tą "nówkę" :-P
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotrm1975 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T4 samoróba
Dołączył: 08 Maj 2011
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-09-20, 06:06   

No z bliska nie widziałem, więc nie wypowiem się. Ale taki Neo-Traveler wygląda już ciekawie (fakt to blaszka), tylko ta cena.

P.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2012-09-20, 08:10   Re: Akceptowalny poziom cen za kampera

Piotrm1975 napisał/a:
Witam

Tak ostatnio obserwuję próby rodzimych producentów w tworzeniu kamperów, potem zachwyt nad tym i owym :) a na koniec jęk rozpaczy na widok ceny :(
Stąd moje pytanie: Jaki jest akceptowalny poziom ceny za nowego kampa rodzimej produkcji? Powiedzmy półintegrala i przerobionego blaszaka.
Kolejne pytanie jakie się nasuwa: Dlaczego pomimo haseł że trzeba swoich popierać, nikt nie chce polskiego sprzętu kupować? :(


Wyliczenie ceny blaszaka-kampera jest akurat bardzo proste. Wystarczy wybrać sobie nowe auto (ceny są na stronach producentów) a następnie wziąć w dłoń katalog karawaningowy Reimo czy Frankana (dostępne we wszystkich sklepach kempingowych) i usiąść z kawką i kalkulatorem na dłuuższe posiedzenie. Wszystkie kampery aktualnie składają się z Takich Samych części, nieważne czy auto niemieckie czy polskie. Okna, szyberdachy, ogrzewanie, wc, lodówki, zlewy, klimatyzacje, zawiasy i zamki drzwiczek, wszelkie rury, uchwyty, markizy, prowadnice, elektrobloki itd itp to jest standart. Tu nikt nic nie wymyśla po swojemu.
Czyli bierzemy cenę auta i dodajemy ceny komponentów i to już nam zrobi spooorą kwotę. Do tego dochodzi cena płyt meblowych, tapicerki i wykonawstwa. Tak na oko same komponenty z katalogu wyjdą ze 30 tys zł.
A co do zakupu polskiego sprzętu- z tego co wiem auta typu "plastik" :wyszczerzony: w Polsce robi tylko Niewiadów czyli Romer. Coś chyba raz wyrzeźbił Camperspol i chyba też raz Duni (przymierzają się do produkcji seryjnej). Oglądałem tylko Romera i wg mnie jest beznadziejny. Poziom wykonania i jakość rozwiązań do pięt nie dorasta tzw. renomowanym producentom.
Większy wybór jest blaszaków: EBA, Camperia, Elcamp-Neo Traveller i wielu innych zajmujących się też produkcją minibusów. Uważam, że blaszaki robione u nas są Lepiej wykonane niż niemieckie, mają więcej polotu, lepsze rozwiązania funkcjonalne i większą dbałość o szczegóły. Sam takiego wybrałem :wyszczerzony:
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-09-20, 08:24   

Piotrm1975 napisał/a:
tylko ta cena
nawet dwa czy trzy dni temu szperałem w internecie u dealerów samochodów, lubię Forda to i tam zaglądałem, Podwozie (widelec) nowy z przyzwoitym silnikiem bez bajerów typu tempomat czy ksenony kosztuje ponad 100 tyś. Blaszak o wymiarach wystarczających i 3,5t to 150 tyś.
Jakim sposobem nowy kamper może być tani.

2012_02 Transit V347 S_cab Cennik MY2013.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 550 raz(y) 113,99 KB

2012_02 Transit V347 Kombi Cennik MY2013.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 479 raz(y) 118,63 KB

_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawwoj 
Kombatant

Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sie 2012
Piwa: 142/309
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-09-20, 08:33   

janusz napisał/a:
Piotrm1975 napisał/a:
tylko ta cena
nawet dwa czy trzy dni temu szperałem w internecie u dealerów samochodów, lubię Forda to i tam zaglądałem, Podwozie (widelec) nowy z przyzwoitym silnikiem bez bajerów typu tempomat czy ksenony kosztuje ponad 100 tyś. Blaszak o wymiarach wystarczających i 3,5t to 150 tyś.
Jakim sposobem nowy kamper może być tani.


Za 150 tys to można kupić dwie nówki Np Ducato L3H2 (70-80 tys netto)
Ostatnio zmieniony przez slawwoj 2012-09-20, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawwoj 
Kombatant

Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sie 2012
Piwa: 142/309
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-09-20, 08:37   Re: Akceptowalny poziom cen za kampera

[quote="Bajaga"]
Piotrm1975 napisał/a:
Witam


Większy wybór jest blaszaków: EBA, Camperia, Elcamp-Neo Traveller i wielu innych zajmujących się też produkcją minibusów. Uważam, że blaszaki robione u nas są Lepiej wykonane niż niemieckie, mają więcej polotu, lepsze rozwiązania funkcjonalne i większą dbałość o szczegóły. Sam takiego wybrałem :wyszczerzony:


Zgoda.
Tylko w jednej firmie ceny zabudowy zaczynają się od 40-50 tys netto a w innej zaczynają się od 80-100 tys.
Rożnicę zauważyłem w tym że w tańszej firmie rozmawiałem z szefem a w droższej najpierw z sekretarką a następnie z panią od marketingu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-09-20, 09:04   

slawwoj napisał/a:
Za 150 tys to można kupić dwie nówki Np Ducato L3H2 (70-80 tys netto)

:shock: 70-80 netto to też około 100 brutto choć za ta cenę to tylko samochód w wersji - rama znalazłem. Nie czarujmy się, takie same podwozia zbliżonych marek tyle samo kosztują i generalnie nie są tanie. Pewnie, że zdarzają się leżaki magazynowe albo jakieś promocje ale to nie jest reguła i nie ma co spierać się o szczegóły.
Jeszcze jakoś tam może byłoby trochę taniej zbudować samemu samochód ale gdy ta produkcja ma utrzymać producenta, jego zakład i pracowników to już nie tak prosto.
Trudno nawet, nam nie związanym z produkcją aut, ocenić ile pracy trzeba włożyć w zbudowanie auta. Pomijając materiały, płyty, klameczki, zameczki, bojlery i tysiące duperelek które swoje kosztują jakieś 15-20 tyś.
Budowałem kiedyś kampera i to z gotowych części, auto + przyczepa. Byłem projektantem, konstruktorem, mechanikiem, stolarzem, lakiernikiem, zaopatrzeniowcem, księgowym i wszystkimi innymi pracownikami producenta. Robota zajęła mi mniej więcej 2 500 godzin. Gdyby ktoś mi za nią musiał zapłacić wyszło by 25 tyś złotych plus podatki to razem 40-50 tysięcy. Dodaj sobie koszty i wyjdzie cena auta.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawwoj 
Kombatant

Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sie 2012
Piwa: 142/309
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-09-20, 09:20   

Niedawno budowałem dom więc jeszcze pamiętam ile można zrobić za 60 tys plus VAT. W tej kwocie to wykończenie kuchni i łazienki wyjdzie na tip-to i jeszcze na 60' plazme zostanie. :?

Wiem wiem ... tego się nie powinno porównywać. :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-09-20, 09:35   

slawwoj napisał/a:
tego się nie powinno porównywać.
Czemu nie porównywać?
m2 okna w budynku to z grubsza 500 zł może być (300 może być 1300), metr kwadratowy okna dachowego do kampera około 3 000 nie wiem czy za tyle kupisz okno 1m x 1m.
Sedes - kompakt ze stelażem ~ 500 - 600 do kampera 1500-1600.
Nie ma co przepychać się stwierdzeniami, że za kampera mogę pół domu zbudować. Możesz i dla tego ludzie budują domy a nie kupują kamperów jeżeli muszą wybierać miedzy domem i kamperem. :(
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawwoj 
Kombatant

Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sie 2012
Piwa: 142/309
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-09-20, 09:52   

Za 60 tys to niektórzy forumowicze kupiliby dwa kampery w dobrym stanie i byliby szczęśliwi.
A tu proszę - koszt samej zabudowy.

Jak oglądam zdjęcia to mam zawsze wątpliwośici np. dlaczego te mebelki są takie śliczne ?
Czy nie mogłyby być "normalne" a co za tym idzie - tańsze ? Zdaje sobie sprawę że muszą być lekkie i posiadać dobre okucia itp. ale jakieś materiały jak balsa czy drewno egzotyczne ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-09-20, 10:06   

Cytat:
Jak oglądam zdjęcia to mam zawsze wątpliwośici np. dlaczego te mebelki są takie śliczne ?

Dojdziemy i do tego, tylko patrzeć jak każdy będzie mógł kupić chińskiego kampera na chińskim podwoziu w chińskiej stylistyce. :haha: :haha: :haha:
Zastrzegam, że nie mam nic przeciwko chińskim produktom, piszę z chińskiego komputera na chińskiej klawiaturze a w kamperze mam meble wykonane w ChRL, znalazłem taka nalepkę.
Na poważnie to dla tego, że nie bardzo producenci mogą zejść z ceny. Auta produkowane są z niewielkim zyskiem. Często jest to produkcja przy okazji. Fendt generalnie produkuje traktory i maszyny rolnicze a przy okazji w ramach wolnych mocy przerobowych kampery.
Ładnego kampera z ładnymi mebelkami, z zgrabną linią łatwiej sprzedać a wyprodukowanie drzwiczek ładnych i brzydkich tyle samo kosztuje. Czymś trzeba przyciągnąć klienta. Przy produkcji liczonej w milionach sztuk można zainwestować w reklamę, kupić jakaś drużynę piłkarską. Produkując kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt lub kilkaset sztuk rocznie można tylko wywindować cenę. Tak robi na przykład Ferrari. Miliony euro za sztukę. Tylko że ferrari kupuje się dla "szpanu" a kampera do normalnego używania. Mało kto wyrywa laski na kampera. :bajer
Chyba trochę podobnie jest z kupowaniem domu i budowaniem domu.
Kupując dom zwracamy uwagę by był w dobrym miejscu, na dobrym osiedlu, ładnie wykończony, na suchej działce, z miłymi sąsiadami. Zwracamy uwagę na szczegóły.
Budując dom większość tych spraw nie ma dużego znaczenia: Gorsze miejsce znaczy tańsza działka, jakie będzie osiedle to się okaże kto pobuduje następne domy, sąsiedzi to raczej przypadek.
Budując kamperka godzimy się z jego ewentualnymi brakami zanim powstał, kupując gotowego często kierujemy się tym, że dołożymy kilkaset złotych i będzie fajniejszy, ładniejszy od innego. Na tym bazują producenci, u konkurencji troszkę lepszy i troszkę droższy.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotrm1975 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T4 samoróba
Dołączył: 08 Maj 2011
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-09-20, 11:57   

Pomijając cenę samochodu bazy, to faktycznie jeśli firma używa komponentów Reimo itd. to cena idzie w górę, jednak jeśli rzekomo robią je sami aby dostosować do potrzeb klienta to faktycznie cena jest z kosmosu. Inna sprawa że te niby dorabiane dla klienta mogą w rzeczywistości być zamawiane u jeszcze innego producenta. I tak mamy marże do marży i do całości jeszcze tez marża = 80 tys. netto za zabudowę ( a przeciętnego polaka to raczej nie stać na to). Choć wydaje mi się że za 40 tyś. też można ją zrobić całkiem fajnie i zarobić na tym parę groszy. Pytanie czy producent musi zarobić 100% ??????

Ostatnio widziałem ofertę zabudowy na pickup-a w wersji golas. Sama buda z wyciętymi otworami na okna i drzwi za jak to określił jakich dziennikarz rozsądną cenę 9900 euro.
Jeśli to jest rozsądna cena to ja się biorę za produkcję takich bud. Nawet jak sprzedam 5 w roku to i tak będę gość. Wniosek ten wyciągnąłem na podstawie cen płyt sandwich skalkulowanych do wytworzenia 1 (słownie jednej) sztuki.
Tylko kto to kupi?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2012-09-20, 14:26   

Piotrm1975 napisał/a:
Pomijając cenę samochodu bazy, to faktycznie jeśli firma używa komponentów Reimo itd. to cena idzie w górę, jednak jeśli rzekomo robią je sami aby dostosować do potrzeb klienta to faktycznie cena jest z kosmosu.

Pytanie czy producent musi zarobić 100% ??????


Tylko że wszyscy kupują takie same części - ich ceny nie są tajemnicą. Nie ma firm robiących samodzielnie ogrzewania, lodówki czy kuchnie. Nikt nie produkuje też samodzielnie okien i szyberdachów. To są gotowe rozwiązania które generują koszty poważne. Np. najpopularniejsze ogrzewanie Truma Combi 4 to ponad 1600 euro. Wystarczy posprawdzać sobie inne ceny...

I nie znajdzie się tu 100% marży producenta :wyszczerzony: Myślę, że jak finalnie jest z 15% marży to producenci są zadowoleni.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-09-20, 15:51   

Koszt podwozia z gwarancją ducato 35-40 to 12-13 tys e. koszt najdłuższej gołej puszki nakładanej na podwozie wykonanej w tech. skorupowej to 2-5 tys e . Najtańsze wkład do zabudowy to 5-7 tys e. razem max 25 tys e. + 20% zysku = 30 tys e. Po tyle kupuje gotowe kampery dealer, np Palmowski. W Polce największym błędem producentów jest liczenie kosztów w cenie detalicznej komponentów i dlatego cena jest z kosmosu lub ja to mówią rolnicy nic się nie opłata. Koszty należy liczyć w cenie pozyskania, a nie w cenie detalicznej danego produktu. Inne ceny ceny są dla zarejestrowanych i mających homologację producentów, a inne dla rzeźbiarzy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***