|
Przegląd techniczny -Test zadymienia ... |
| Autor |
Wiadomość |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2012-10-24, 19:47 Przegląd techniczny -Test zadymienia ...
|
|
|
Dziś po raz pierwszy w trakcie corocznego przeglądu moje ducato zostało podłączone do nowej maszyny . Podobne do analizatora spalin dla benzyniaków , sonda w rurę wydechową i wtyczka do gniazdka zapalniczki ale nie po to by "pobrać" 12V ale by odczytać impuls na podstawie którego kombajn odczytuje obroty silnika ...
Diagnoście wydawało się , że silnik na postoju za mocno kopci i podłączyliśmy go do maszyny tak właściwie dla jaj i sprawdzenia czy oko ludzkie jest już wyrobione na tyle by określić ile tego dymu się wydobywa .... jak na moje oko jest ok ale co maszyna to maszyna ....
Okazało się , że moje ducato 2,5 TD z 93 roku mieści się w normach i jest ok ale ... takie badania będą już codziennością , więc dymiące rury będa miały gorzej by przejść przegląd pozytywnie .... ot , kolejna nowość nadchodzi wielkimi krokami .
Dla silników z doładowaniem "turbo " normy są wyższe niż dla wolnossącego diesla .
DIESEL TEST ZADYMIENIA 2.png
|
 |
| Plik ściągnięto 5823 raz(y) 234,32 KB |
|
| Ostatnio zmieniony przez CORONAVIRUS 2012-10-25, 20:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-10-24, 20:38
|
|
|
Adamie, jakieś 10 a może nawet 15 lat nie pamiętam tak dawno to było, myślę, że jeszcze za starych województw, wprowadzono obowiązek badania zadymienia spalin w silnikach wysokoprężnych i składu spalin w silnikach benzynowych. Może na stacji umarł stary dymomierz i kupili nowy, teraz się nim bawią bo nowy
Tym postem trochę obsmarowałeś tą stację. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-10-24, 20:48
|
|
|
A z wyniku się nie ciesz , bo to żadna rewelacja k 2,13 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2012-10-24, 20:50
|
|
|
Przesadzasz Drogi Januszu ... faktycznie bawią się nowym urządzeniem do dymu i tyle .... analizator spalin benzyniaków od ładnych paru lat jest używany do każdego auta na tej stacji . Ciekawy jestem ilu z nas, Was czy innych zdarzyło się gdy pojechali na swoją stację i mieli robiony pomiar zadymienia diesla ??? Obstawiam , że garstka |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-10-24, 21:00
|
|
|
Teraz zobaczyłem wynik pierwszego pomiaru k1 = 0,05
Ten pomiar jest zakłamany i nie realny |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2012-10-24, 21:15
|
|
|
a widziałeś kiedyś końcówke rury w ducato ? oryginalną ? Jak tak to sobie odpowiedz co to za wartość |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-10-24, 21:17
|
|
|
| No name napisał/a: | | a widziałeś kiedyś końcówke rury w ducato ? |
Nie , nigdy nie widziałem |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-10-24, 21:19
|
|
|
| No name napisał/a: | | Przesadzasz Drogi Januszu |
Adam z czym przesadzam? Wiem, że od dawna jest obowiązek badania zadymienia spalin bo sam kupowałem dymomierz zaraz jak weszło rozporządzenie. Jak będę pamiętał to jutro sprawdzę w dokumentach kiedy to było. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-10-24, 21:23
|
|
|
Znalazłem stary protokół TDT dopuszczenia stacji. 1997 roku wszedł obowiązek badania zadymienia. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2012-10-24, 21:25
|
|
|
| janusz napisał/a: | | Adam z czym przesadzam? . |
no z tym , że obsmarowałem stację ..... i tu ewentualnie ponawiam pytanie do tych , którzy mieli wtykaną sondę do diesla ..... U Ciebie 100% diesli ma sprawdzane zadymienie ? |
|
|
|
 |
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2012-10-25, 00:09
|
|
|
Na moim stanie cztery ropniaki od 30 lat i takich badań nie miałem.
Dla mnie to mogą być. Tylko skąd taka rozbieżność w stosowaniu przepisów.
To proste, bo mamy jako społeczeństwo tak popaprane poglądy na różna tematy, że raczej musimy wyrządzić sobie wiele zła, zanim zrobimy coś dobrego. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-10-25, 00:26
|
|
|
| łoś napisał/a: | | Tylko skąd taka rozbieżność w stosowaniu przepisów. |
To nawet nie rozbieżność tylko upierdliwość stosowania pewnych metod badania.
Bada się też głośność, na każdej stacji jest do tego przyrząd.
Kiedyś wprowadzone były na stacje jako obowiązkowe wyposażenie, urządzenia do badania szczelności instalacji LPG. Cała szafa złączek, manometrów i zaworów.
Badanie polegało na tym, że auto zasilane gazem z najczęściej sprawną instalacją podłączane było do aparatury poprzez rozkręcenie złączy instalacji w samochodzie i podłączeniu do nich aparatury. Po wykonaniu badania należało ponownie zmontować instalację. Paranoja przepisu polegała na tym, że ponowne skręcenie złączek nie gwarantowało ich szczelności i miał to zrobić człowiek który na tym nie zna się. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2012-10-25, 00:59
|
|
|
| janusz napisał/a: | | . Paranoja przepisu polegała na tym, że ponowne skręcenie złączek nie gwarantowało ich szczelności i miał to zrobić człowiek który na tym nie zna się. |
I tu jest pies pogrzebany. Dziś mamy powtórkę ze szczelności, z tym ze wszyscy się znali i utrzymali tą szczelność. Nie dali by woda odpłynęła. Premier też nie dał winnym odpłynąć. |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2012-10-25, 06:32
|
|
|
| łoś napisał/a: | | Na moim stanie cztery ropniaki od 30 lat i takich badań nie miałem. |
domyslalm sie, ze na najblizszym przegladzie upomnisz sie o to badanie, i rowniez nim sie pochwalisz na forum..
| łoś napisał/a: | | Premier też nie dał |
no tak, a to ze do tej pory tego badania nie miales to oczywiscie .....''wina Tuska i ekipy rzadzacej'' |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2012-10-25, 06:51
|
|
|
Janusz , faktycznie stare dzieje z tymi złączkami .... ale przecież są już takie małe maszynki ,które znajdą nieszczelnośc na odległość ...już dawno takie są ... pochwalę się , że na stacji gdzie bywam zawsze gaz sprawdzają na całej linii od zbiornika |
|
|
|
 |
|
|