Przesunięty przez: janusz 2010-04-23, 23:44 |
ogrzewanie Trumatic |
Autor |
Wiadomość |
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-18, 20:57 ogrzewanie Trumatic
|
|
|
Posiadam zabudowe Dethfels z 1994 r i mam wspomniane ogrzewanie. Zabudowa na bazie ducato 1. Probowalem wlaczyc te ogrzewanie ale nie wiem zabardzo jak, dzisiaj nie wyszlo, podlaczylem butle z gazem odkrecilem zawor pod kuchenka z obrazkiem takiego "odkuzacza" nad piecykiem mam regulator tzn pokretlo i na gorze przelacznik w 3 pozycjach 1. od gory wyglada na sile dmochawy, nizej zaznaczone "kropka". 3 najnizej z literka "A". Tyle wiem o tych przyciskach!. Na obudowie jest pokretlo ze skala do 9. Czekalem okolo 10 min i nic wszystko poodkrecalem. ale nie wiem czy gaz sie zapala sam?,
PO wlaczeniu cos pykalo 3 min potem zapalila sie lampka czerwona na dole piecyka,,,,czekalem ale troche sie balem i wylaczylem///prosze o podpowiedz.
Moze cos trzeba jeszcze odkecic?
jak od poczatku to sie uruchamia? krok po kroku jak dla nowicjusza.
jak sprawdzic ze gaz sie spala?
Z gory dziekuje!!! |
|
|
|
 |
Sławek B
stary wyga

Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 83/15 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2009-04-18, 21:26
|
|
|
jacekk napisał/a: | Na obudowie jest pokretlo ze skala do 9. |
To pokrętło musisz przekręcić, wcisnąć w dół i przytrzymać przez ok 30 sek. Płomień palnika powinieneś zobaczyć w okienku piecyka. |
_________________ Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-18, 21:37
|
|
|
prosze o podzielenie sie doswiadczeniami>>>>>>>>> |
|
|
|
 |
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-18, 21:38
|
|
|
o ktorym pokretlnie mowisz? pogubilem sie. |
|
|
|
 |
Mirekmat
doświadczony pisarz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 11/2
|
Wysłany: 2009-04-18, 22:05
|
|
|
Witam.
W związku z tym iż jest Pan poczatkującym kamperowcem i nie ma Pan zbytniego rozeznania w sprawach wyposażenia trudno jest coś doradzic na odległośc.Proponuje Panu udzielenie porady bezpośrednio na Pana pojeżdzie.W razie zainteresowania proszę o kontakt 694 553 878.Miłego wieczoru Mirek |
|
|
|
 |
wmaker
stary wyga

Twój sprzęt: bezdomny :|
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Piwa: 5/20 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 2009-04-19, 19:57
|
|
|
Sławek B napisał/a: | jacekk napisał/a: | Na obudowie jest pokretlo ze skala do 9. |
To pokrętło musisz przekręcić, wcisnąć w dół i przytrzymać przez ok 30 sek. Płomień palnika powinieneś zobaczyć w okienku piecyka. |
Jeżeli zawór z odkurzaczem to zawór piecyka i reszta jest sprawna ta ww. rada powinna zadziałac.
Jak nic więcej nie wykombinujesz to po spotkaniu z MIREKMATem będziesz wiedział wszystko ponieważ jest w tej dziedzinie ekspertem.
Powodzenia. |
_________________ Non omne licitum honestum |
|
|
|
 |
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-19, 21:16
|
|
|
Dzieki Wam sie powiodlo Dziekuje!!!!!!!!!!!!
Wszystko OK, Ale moje pytania nie wyrazaja mojego poziomu znajomosci lecz nie chcialbym czegos na sile %popsuc%
Dzieki Wam udalo sie!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
 |
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-19, 21:19
|
|
|
Mirekmat, Jak nowiciusz jezdzi 15 lat to OK! Dzieki za Twoja Wyczerpujaca odp.
Pozdrowienia dla WETERANOW! |
|
|
|
 |
Mirekmat
doświadczony pisarz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 11/2
|
Wysłany: 2009-04-21, 20:53
|
|
|
Witam.
Panie JackuK jestem tak niepojętny,że nie rozumiem za co dostałem podziękowania.Na wstępie prosi Pan,żeby tłumaczyć jak początkującemu/zrozumiałem,że nie miał Pan nic do czynienia z camperami/ a w ripoście wyjeżdża Pan z 15 latami jazdy tylko nie podał Pan czym.Chciałem pomóc a że mamy do czynienia z gazem i mając informację o początkującym użytkowniku sądziłem,że lepiej wyjaśnić na miejscu niż tłumaczyć na forum nie wiedząc na jakim etapie znajomości jest partner,Czy nie uważa Pan że jest to rozsądne?Życzę miłego wieczoru Mirek |
|
|
|
 |
SlawasCVCG
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp 46
Dołączył: 12 Sty 2011 Piwa: 5/3 Skąd: Cielimowo
|
Wysłany: 2012-10-18, 13:25
|
|
|
Witam
Problem z iskrą w urządzeniu do ogrzewania Trumatic.
Na wstępie powiem, że przeczytałem wszystkie wątki zebrane przez Ele i Andrzeja (48a-ELANKO) i zamieszczone pod tytułem "Ogrzewanie kampera" i przy okazji pozwoliłem sobie skopiować schemat umieszczony poniżej, gdyż nie wiedziałem jak "cytować" obrazki umieszczone w innych wątkach.
Próbowałem odpalić ogrzewanie ale stanąłem na pierwszym problemie (mam nadzieję że to jedyny problem z tym urządzeniem) brak iskry w tym urządzeniu.
Moja Truma jest lustrzanym odbiciem załączonego poniżej obrazka.
Podłączyłem gaz i otworzyłem zawór do trumy, wymieniłem baterie na 2 nowe.
Przekręciłem pokrętło (1-10) na pozycję od 3-5 i wcisnąłem je w celu uzyskania zapłonu. Niestety nie słychać charakterystycznego "pstrykania" a tym bardziej nie widać zapłonu. Następnie zdemontowałem urządzenie iskrownika nr 15 ze schematu przeczyściłem styki dla pewności i dokonałem pomiaru napiecia. Na stykach łączących baterie z urządzeniem było 3,2 V natomiast na stykachy wychodzących do podwójnej wtyczki było ok. 2,5 V. Poza tym zmierzyłem napiecie na środkowym styku w urządzeniu masując go z baterią "-" i było ok. 1 V.
Moje pytania to do czego służą poszczególne przewody wychodzące z tego urzadzenia (15) ?
I czy pomiary które wykonałem pozwolą określić czy urządzenie to działa poprawnie ?
Oraz o czym informuję dioda ?
No i oczywiście pytanie zasadnicze dlaczego brak iskry ?
Nieznam się na zasadzie działania tego urzadzenia ale może osoba która zjadła na tym zęby coś poradzi.
Poza tym może ktoś posiada opis schematu umieszczonego poniżej
 |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2012-10-18, 17:07
|
|
|
SlawasCVCG napisał/a: | Witam
Problem z iskrą w urządzeniu do ogrzewania Trumatic.
Moje pytania to do czego służą poszczególne przewody wychodzące z tego urzadzenia (15) ?
|
Przewody te od podwójnej wtyczki idą do wyłącznika. W pozycji innej niż 0 przewody te są zwierane ze sobą.
Trzeci przewód - ten w środku urządzenia - idzie do iskrownika.
Zewrzyj te dwa przewody - trzeci zostaw podłączony. Jeśli generator będzie działał prawidłowo - powinien dać iskrę.
Wtedy będzie wiadome, że mikrostyk w zaworze gazowym jest uszkodzony, bądź uszkodzona jest krzywka na wyłączniku.
W czasie generowania impulsu dioda mignie.
Jeśli generator nie da iskry, to albo padnięty, albo iskrownik ma zbyt dużą przerwę od palnika (choć też powinno być cyknięcie generatora). |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Yekater
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2011 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: EU
|
|
|
|
 |
Rafał54
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2.8 Burstner 532-2 Active zimowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Cze 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Jabłonna k/W-wy
|
Wysłany: 2012-10-26, 22:12
|
|
|
Witam!
Przeczytałem z zainteresowaniem problemy kolegów z ogrzewaniem, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
W moim kamperku z zabudową Globetrotter A532 ogrzewanie przestało działać co może uniemożliwić nam następne jesienne wyjazdy . Czy może ktoś poradzić co zrobić z tą usterką.
Generator cyka, iskra jest widoczna w okienku, ale gaz nie zapala się. W ubiegłym roku też miałem ten problem i z wielką trudnością uruchomiłem ogrzewanie z tym że nie było regulacji temperatury . Palnik działał bez przerwy i nawet w chłodną noc, po pół godzinie nie dało się wytrzymać i ogrzewanie wyłączałem. W tym roku nawet w ten sposób nie mogliśmy skorzystać z ogrzewania i konieczny był wcześniejszy powrót z wyjazdu.
Pokrętło przyciskałem, ustawiałem w różnych położeniach i nic. Gaz oczywiście odkręcony.Generator iskry uruchamiam ręcznie ponieważ pokrętło regulacji nie włącza go.
Naprawiałem już różne rzeczy w przyczepach i kamperku, ale ogrzewanie nigdy zawodziło więc nie wiem od czego zacząć.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Rafał |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
|
|
|
 |
SlawasCVCG
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp 46
Dołączył: 12 Sty 2011 Piwa: 5/3 Skąd: Cielimowo
|
Wysłany: 2012-11-19, 13:36
|
|
|
szadok napisał/a: | SlawasCVCG napisał/a: | Witam
Problem z iskrą w urządzeniu do ogrzewania Trumatic.
Moje pytania to do czego służą poszczególne przewody wychodzące z tego urzadzenia (15) ?
|
Przewody te od podwójnej wtyczki idą do wyłącznika. W pozycji innej niż 0 przewody te są zwierane ze sobą.
Trzeci przewód - ten w środku urządzenia - idzie do iskrownika.
Zewrzyj te dwa przewody - trzeci zostaw podłączony. Jeśli generator będzie działał prawidłowo - powinien dać iskrę.
Wtedy będzie wiadome, że mikrostyk w zaworze gazowym jest uszkodzony, bądź uszkodzona jest krzywka na wyłączniku.
W czasie generowania impulsu dioda mignie.
Jeśli generator nie da iskry, to albo padnięty, albo iskrownik ma zbyt dużą przerwę od palnika (choć też powinno być cyknięcie generatora). |
W ubiegły piątek nareście mogłem wykorzystać w praktyce kolegi poradę i udało się odpalić piecyk poprzez zwarcie obu styków, więc albo mam uszkodzenie krzywki na włączniku lub przerwę na którymś przewodzie. Stawiam PIWO !!!
Jak już udało mi się uruchomić ogrzewanie to postanowiłem je przetestować szczególnie, że autem byłem w terenie a temperatura była ok. + 6 C. Ustawiłem na automat i na 5 pozycji regulator gazu po godzinie właściwie temperatura nic w środku się nie podniosła. Przestawiłem na max gaz i kolejną godzinę testowałem i za dużego przyrostu nie zauważyłem na wewnętrznym termometrze. Regulowałem prędkość nadmuchu na pozycji manual ale to też dużo nie zmieniło. Na wylotach powietrze było zaledwie letnie w przyległej do pieca łazience a w pozostałych praktycznie chłodne (kabina kierowcy i pod stolikiem). Mam małego camperka czyli szybko powinien się nagrzać (2 godz grzania to chyba powinna być sauna) według opisów innych użytkowników. "Obudowa pieca" nie nagrzała się na tyle by mogła poparzyć można było chwilę rękę przytrzymać na niej. Przez wizjer wydawało mi się że płomień gazowy nie zmienia się pomimo regulacji od pozycji 1-10. Więc albo regulator nie działa jak powinien a może dysza do przeczyszczenia/wymiany (tak jak zrobiłem w lodówce) ?
A może przyczyna jest jeszcze inna ale nie mam pojęcia. |
|
|
|
 |
|