Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Poziomowanie na zime
Autor Wiadomość
bartosz_b 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hobby Optima Deluxe 70HQ
Dołączył: 11 Lip 2012
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2012-11-16, 08:03   Poziomowanie na zime

Na temat zimowania kampera znalazłem tutaj trochę tematów i nie ukrywam dowiedziałem się kilku cennych rzeczy o których wcześniej nie myślałem, ale zastanawia mnie jedna rzecz na którą nie udało mi się znaleźć odpowiedzi (może źle szukam :niewiemm ) mianowicie, mieszkam na zboczu góry a ustawienie kampera na działce jest bokiem do spadu, przez co ustawiłem pod przednim kołem podwójny najazd aby wypoziomować auto, ale tak mnie zastanawia czy po takim staniu do wiosny gdzie jedno kolo jest bardziej obciążone nie dojdzie do jakiegoś uszkodzenia zawieszenia (amortyzator, sprężyna i co tam jeszcze jest) i czy nie lepiej zostawić go jednak stojącego krzywo ale w miarę równoobciążonego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2012-11-16, 08:26   

Nie poziomuj kamperka na zimę. Ustaw trochę na skos - ja poprostu spuszczam powietrza z poduszek nad tylna osia aby siadł ty. Woda sobie spłynie spokojnie a nie będzie stała na dachu.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 312/16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-11-16, 09:00   

nie masz się co obawiać o zawieszenie, które ulega uszkodzeniu przy gwałtownych, dynamicznych obciążeniach, najechanie na wybój lub wjechanie w dziurę ze zbyt dużą prędkością.
natomiast aby zawieszenie zostało uszkodzone statycznie, musiałbyś dość znacznie przeciążyć auto.

reasumując, jak radzi kolega, auto może stać i nawet powinno stać pod kątem, jeżeli jest na dworze, ze wzgledu na ułatwienie spłynięcia wody, a jeżeli masz wyrzuty sumienia, to polewaruj każde koło i podstaw pod ramę z każdej strony jakiś wspornik (kołek czy cegłę) aby odciążyć zawieszenie, jeżeli oczywiście kamper będzie stał długo.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bartosz_b 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hobby Optima Deluxe 70HQ
Dołączył: 11 Lip 2012
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2012-11-16, 09:03   

Dzięki za info, kamperek będzie stał pewnie teraz już do wiosny, zjadę w takim razie z klinów i normalnie pod skosem będzie sobie czekał do roztopów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-11-16, 10:12   

Myślę,że jedno koło było by bardziej obciązone gdyby auto nie było wypoziomowane.
Zrób próbę i stań bokiem do zbocza.Która noga będzie bardziej obciążona?
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-11-16, 20:13   

No, przede wszystkim cieszę się, że przekonujesz powoli się do forum CT :spoko

A co do poziomowania kampera na zimę to myślę, że tak jak poprzednicy piszą, nic się nie stanie (a nawet dla ściekania wody z dachu - będzie lepiej) jeżeli zachowasz lekki spad. A jeżeli już poziomowanie to na pewno nie na klinach, które co prawda poziomują, ale też powodują różne naprężenia gumy i ich nadmierne punktowe obciążenia, które można dopuścić na kilka dni postoju, ale zapewne nie postój na zimowy
Jeżeli już poziomować na zimę to na innej konstrukcji niż kliny.
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bartosz_b 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hobby Optima Deluxe 70HQ
Dołączył: 11 Lip 2012
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2012-11-16, 20:26   

Janusz staram sie przegryzc przez forum, bo nie ukrywam ze ciezko sie przez taka liczbe tematow przeprawic :-) wlasnie ten dodatkowy nacisk spowodowany tym ze bardziej dociazone jest to kolo wg mnie jak jest na klinie podniesione, mnie zastanawialo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-11-16, 22:27   

Ale to koło obciążone jest nie dlatego, że na klinie poziomowane, tylko z powodu tego, że klin nie jest powierzchnią równą i opona jest punktowo odkształcana.
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-11-17, 06:56   

janus napisał/a:
opona jest punktowo odkształcana

jakbyś nie stanął..zawsze tak jest :-P
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-11-17, 07:19   

No, chyba jednak nie tak samo :spoko

opona.jpg
Plik ściągnięto 3801 raz(y) 42,94 KB

_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-11-17, 08:25   

ale ja nie twierdze że ''tak samo'' tylko że zawsze punktowo...a nie na całym obwodzie :wyszczerzony:
taki żarcik to był :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-11-19, 17:33   

Najlepiej jakby był wypoziomowany na ramie a nie kołach to jedno mogło by być nawet w powietrzu
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2012-12-04, 23:17   

ja stawiam na klockach tył - ramę, aby odciążyć pióra i opony. Przód stoi normalnie.
Ale auto stoi pod dachem i nie ma problemu z wodą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 312/16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-05, 04:53   

ja zrobiłem tak:

1.jpg
Plik ściągnięto 3552 raz(y) 208,02 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
YoYoYo - teraz spoko
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-05, 21:47   

Nawet felga punktowo odkształcona. :spoko

felga.jpg
Plik ściągnięto 3500 raz(y) 55,87 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***