Wygłuszenie kabiny |
Autor |
Wiadomość |
Marek_Kacz
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2012-12-21, 18:38 Wygłuszenie kabiny
|
|
|
Witajcie!
Otóż od pierwszych kilometrów za kierownicą mego J5 chodzi mi po głowie myśl, że z tym hałasem w kabinie koniecznie trzeba coś zrobić.
Przy pracy silnika na wyższych obrotach nawigacji nie słychać...
Wczesną wiosną zamierzam wyjąć silnik, przejrzeć i zakonserwować wszystko w komorze silnika, założyć wspomaganie no i solidnie, na tyle na ile sie da wygłuszyć całą komorę.
Jestem pewien, że już ktoś to robił więc do takiego praktyka mam kilka pytanek:
1. Czym wygłuszyć?
Pastami głuszącymi? Jeśli tak to jak gruba warstwa takiej substancji da zadowalające efekty?
Może są i stosuje się w tym celu dające lepsze efekty maty?
2. Czy jest sens a jeśli tak to jakim materiałem wzmocnić efekt wygłuszenia od strony silnika robiąc dodatkoew wygłuszenie od strony kabiny?
Przyznam, że teoretyzować to i ja niezgorzej potrafię ale tu spodziewam się porady od kogoś kto już takie coś zrobił lub zawodowo także i takim czymś się zajmuje. |
|
|
|
 |
Duduś
stary wyga

Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Paź 2008 Piwa: 29/6 Skąd: ze stawu
|
Wysłany: 2012-12-21, 20:17
|
|
|
Ja w moim byłym pełnoletnim Fordzie urzyłem maty i wyłożyłem nią podłoge kabiny i ścianę między kabiną i silnikiem, wszystkie zakamarki pod tablicą rozdzielczą
Efekt był słyszalny
Jednak jak mówił mój dobry znajomy "dupy nie urywało"
Te typy i roczniki tak mają szczególnie przy większych ( czytaj 90km/h) prędkościach
Podobno osłona pod silnik pomaga ale tego nie testowałem
Pozdrawiam |
_________________ " ..jak zwykle słucham niemodnej muzyki
jak zwykle jest mi wszystko jedno
jak zwykle piszę beznadziejne teksty
jak zwykle trafiam w sedno..."
 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2012-12-21, 20:33
|
|
|
Skutecznym wygłuszeniem kabiny jest zbudowanie drugiej podłogi z desek ponad fabryczną. Po pierwsze wyrównuje się uskok przy pedale gazu co znacznie ułatwia dodawanie go ,po wtóre podłoga obłożona wykładziną podłogową stanowi świetną przegrodę dla hałasu.(wypróbowane),należy zmienić układ dolotu powietrza np:zakładając filtr powietrza z citroena ZX lub xsary ,po wykonaniu tego dobrze jest założyć plastikową płytę pod silnik i można jeszcze kurtynę łączącą spód deski w szoferce z podłogą, tego już nie praktykowałem ale widziałem u Niemców ,że tak mają. Efekt.......do 70km/h słychać wycie wiatru na około alkowy do 90/h można słuchać radia lub nawigacji i wszystko słyszymy wyraźnie. Niestety przy włączonym radiu rozmowa jest mocno utrudniona ,bez radia można swobodnie rozmawiać. Szału nie ma,ale można podróżować nie męcząc sie hałasem.Powużej 90/h ..... no cóż hałas jest dokuczliwy na tyle ,że nie pozwala zasnąc za kierownicą |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2012-12-21, 21:03
|
|
|
Nie było już o tym kilka razy ??? że WAM się chce ciagle o tym samym |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2012-12-21, 22:29
|
|
|
no name , jezdziles ducato 1 ?
bo widze ze nie wiesz o czym mowa . to nie chalasuje to ryczy.
ja , ty w naszych nowoczesnych busach to inna jazda |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2012-12-21, 22:48
|
|
|
majsterek napisał/a: | no name , jezdziles ducato 1 ?
bo widze ze nie wiesz o czym mowa . |
po czym tak wnioskujesz ? |
|
|
|
 |
YoYoYo - teraz spoko [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-21, 23:01
|
|
|
Teraz w sklepach BHPowskich to takie fajne słuchawki serwują że szkoda nie mieć takich na stanie.I w aucie i nieraz w domu |
|
|
|
 |
sławek w.
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-12-21, 23:17
|
|
|
Tu masz cały wątek na ten temat:
http://www.camperteam.pl/...t=wyg%B3uszenie
Robiłem to samemu - możesz o tym poczytać - efekt dobry ale nie powala na kolana. Nie wiem ile należałoby włożyć izolacji aby uzyskać efekt jak w nowszych generacjach. Powodem jest niewątpliwie konstrukcja silników. Otwórz maskę w nowym samochodzie i starym, stań z przodu i porównaj pracę na wysokich obrotach - to jest przepaść. |
|
|
|
 |
Marek_Kacz
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2012-12-22, 02:32
|
|
|
Dzięki wszystkim za solidną porcję rozsadnych rad.
Z pewnością wiosną jak się zabiorę do zaplanowanych modyfikacji to wykorzystam znakomitą większość z nich.
Jak zaznaczyłem - bedę wyjmował silnik (szumi łożysko na sprzęgle, montaż wspomagania...) i wtedy chcę też od strony silnika wygłuszyć ścianę i może podłogę pod kabiną.
Może ktoś już to robił?
Jakich materiałów użyć?
Są jakieś specjalne maty czy pozostaje gruba warstwa pasty głuszacej?
Może coś głuszącego a na wierzch mata z włókna szklanego i żywica? |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2012-12-22, 06:54
|
|
|
raczej jakies filce i pianki , tak zeby pochlanialo dzwieki a nie odbijalo |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Marek_Kacz
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2012-12-22, 15:27
|
|
|
Tyż prowda...
Może nawet taka wyściółka od strony silnika "wchłonie" hałas na tyle, że ciszej będzie i obok zamochodu?
Wyjazd rano z kempingu nie obudzi wszystkich innych tam jeszcze śpiących ? |
|
|
|
 |
sławek w.
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-12-22, 21:34
|
|
|
Ja użyłem takich mat, http://moto.allegro.pl/bo...2876776484.html należy podgrzać opalarką bitum zrobi się plastyczny i na odtłuszczoną blachę klei się idealnie. Najlepiej robić to latem. Oklejone mam od silnika i w kabinie łącznie z podszybiem - razem ok. 3 cm - i jak pisałem efekt nie powala. Jest znzcznie lepiej ale tak do ok. 80 km/godz, potem jest tylko gorzej. |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie

|
Wysłany: 2012-12-22, 21:59
|
|
|
Sam sie przymierzam do zakupu takiej maty .Myślałem o wygłuszeniu pod nogami kierowcy i pasażera w bakiście którą mam tam zrobioną .
Tak ..........tylko czy maty te sa wodoodporne ? Z opisu to nie wynika
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Bartek-Ayer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2007 Piwa: 1/1 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2012-12-23, 09:09
|
|
|
WINNICZKI napisał/a: | ależy zmienić układ dolotu powietrza np:zakładając filtr powietrza z citroena ZX lub xsary ,po wykonaniu tego dobrze jest założyć plastikową płytę pod silnik i można jeszcze kurtynę łączącą |
Mozesz rozwinac swoja mysl odnosnie tego filtra powietrza, ciekawi mnie jaki to ma wplyw na cichszą pracę silnika |
|
|
|
 |
mar78
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW Lt 28, 2.4d, 1991
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lip 2012 Piwa: 4/8 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 2012-12-23, 17:17
|
|
|
MILUS napisał/a: | Tak ..........tylko czy maty te sa wodoodporne ? Z opisu to nie wynika
|
Maty podane w linku są filcowe, więc przy kontakcie z wodą nasiąkną jak gąbka i do tego długo będą utrzymywały wilgoć |
|
|
|
 |
|