 |
|
Przesunięty przez: janusz 2009-11-03, 20:50 |
Nowy kamper z Niemiec |
Autor |
Wiadomość |
MariuszB
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Piwa: 5/5 Skąd: Warszawa/Bayern :)
|
Wysłany: 2008-05-09, 15:42
|
|
|
eeik napisał/a: |
Ale jeszcze drążąc dalej gdzie indziej ( na forach na ten temat) dowiedziałam się że handlujący nowymi samochodami ma możliwość wystawienia faktury osobie bez euronipu bez podatku VAT, ale nie zawsze chcą i tu jest problem. |
Właśnie o tym pisałem w swoim poprzednim poście. Co do netto bez euronipu to nie słyszałem o takich chętnych... np. w de ale może ja się nie znam :-D
Ps. Kimtop jak poczytał to chyba mu się odechciało zakupów |
_________________ Pozdrawiam
MariuszB |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-05-09, 19:42
|
|
|
O tym pół roku od rejestracji i 6000 tysiącach kilometrów to święta prawda. Przerabiałem to w lipcu. Chodzi o sprzedaż pomiędzy dwoma osobami fizycznymi. Aby nie płacić VAT samochód musi być używany. Dla naszego fiskusa używany to taki któremu upłynęło minimum pół roku od pierwszej rejestracji i przejechał minimum 6000 kilometrów. Jeżeli nie spełnia obu tych warunków jednocześnie płaci się 22% VAT. Aby zarejestrować samochód składasz w Urzędzie skarbowym druk VAT24 i ksera dokumentów. + 160zł. Po dwóch tygodniach otrzymujesz z urzędu VAT 25 w którym napisane że nie podlega VAT. Cały czas mowa o transakcji miedzy osobami fizycznymi.
Przy zakupie u dealera, nowego samochodu zawsze płaci się 22% Vat a o tym zapłaconym lub nie w innym państwie trzeba rozmawiać z dostawcą samochodu. Nie ma tak że jeżeli w Niemczech płacisz 19% to w Polsce dopłacasz 3%. W Polsce płacisz 22% a ewentualne 19% zwraca Niemiec.
Taka dopłata 2 lub 3% VATu o której pisze DAKOTA nie istnieje dla normalnego prywatnego kupującego. Faktycznie może się zdarzyć, że taki "posrednik" poprosi o dopłacenie tej 3% różnicy ale tylko dlatego, że to on płaci VAT i odlicza VAT. Kupujący stoi jakby obok tych rozliczeń podatkowych. Generalnie prywatny człowiek kupujący samochód w Niemczech w cenie brutto płaci 41% VAT 19%niemieckie i 22% Polskie i na to musi mieć przygotowane pieniądze, później może ubiegać się o zwrot niemieckiego VATu. Niemcowi musi przedstawić dokument, że zapłacił w Polsce VAT. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
Ostatnio zmieniony przez janusz 2008-05-09, 21:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2008-05-09, 20:26
|
|
|
Zakupów mi się nie odechciało,ale widzę ,że trzeba będzie zasięgnąć info bezpośrednio w swoim urzędzie,żeby nie być zaskoczonym jakąś interpretacją przepisów
Poruszyłem temat ,gdyż wiem ,że kilka osób myśli o zakupie u dilera i np.u Palmowskiego ceny nie są tak szokujące.Ale trzeba oczywiście wszystko przekarkulować, rozważyć wszystkie za i przeciw, no i chyba poczekać do jesieni. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
DAKOTA
stary wyga
Twój sprzęt: CARTHAGO chic T 4.9 nastepny tez T 4.9
Nazwa załogi: DAGOCIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Piwa: 12/20 Skąd: Wieden, Tarifa
|
Wysłany: 2008-05-13, 07:58
|
|
|
Witam
Kazdy ma swoja racje , sa rozne sposoby sciagniecia samochodu do polski i rozne warunki zaplaty VATU tylko ze o co kolega pisal:: Nowy camper u Dilera
wiec nie ma podwojnego opodatkowania
a jezeli chodzi o prywatny (od osoby prywatnej) zakup samochodu PRAWIE NOWEGO sie nie karkuluje.
janusz napisał/a: | O tym pół roku od rejestracji i 6000 tysiącach kilometrów to święta prawda. Przerabiałem to w lipcu. Chodzi o sprzedaż pomiędzy dwoma osobami fizycznymi. Aby nie płacić VAT samochód musi być używany. Dla naszego fiskusa używany to taki któremu upłynęło minimum pół roku od pierwszej rejestracji i przejechał minimum 6000 kilometrów. Jeżeli nie spełnia obu tych warunków jednocześnie płaci się 22% VAT. Aby zarejestrować samochód składasz w Urzędzie skarbowym druk VAT24 i ksera dokumentów. + 160zł. Po dwóch tygodniach otrzymujesz z urzędu VAT 25 w którym napisane że nie podlega VAT. Cały czas mowa o transakcji miedzy osobami fizycznymi.
Przy zakupie u dealera, nowego samochodu zawsze płaci się 22% Vat a o tym zapłaconym lub nie w innym państwie trzeba rozmawiać z dostawcą samochodu. Nie ma tak że jeżeli w Niemczech płacisz 19% to w Polsce dopłacasz 3%. W Polsce płacisz 22% a ewentualne 19% zwraca Niemiec.
Taka dopłata 2 lub 3% VATu o której pisze DAKOTA nie istnieje dla normalnego prywatnego kupującego. Faktycznie może się zdarzyć, że taki "posrednik" poprosi o dopłacenie tej 3% różnicy ale tylko dlatego, że to on płaci VAT i odlicza VAT. Kupujący stoi jakby obok tych rozliczeń podatkowych. Generalnie prywatny człowiek kupujący samochód w Niemczech w cenie brutto płaci 41% VAT 19%niemieckie i 22% Polskie i na to musi mieć przygotowane pieniądze, później może ubiegać się o zwrot niemieckiego VATu. Niemcowi musi przedstawić dokument, że zapłacił w Polsce VAT. |
W |
_________________ http//kamper-meine-freiheit.blogspot.co.at/
Zaden Penis nie jest tak twardy jak zycie
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|