| Mercedes 308 CDI KOGEL | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | STRUSIE   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Boxer - bus
 Nazwa załogi: andrzej
 Dołączył: 11 Paź 2007
 Piwa: 25/21
 Skąd: Marki . mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-14, 07:58   Mercedes 308 CDI KOGEL |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam i o radę pytam   Może ktoś z szacownych forumowiczów chciałby wyrazić swoją opinię na temat przydatności owego Mercedesa - w tytule , dla możliwości przerobienia na kamperka .
 Szukałem tematu wykorzystując opcję - SZUKAJ i nic .
 Ten Mercedes to samochód pocztowy z Niemiec . Jest koloru żółtego bo tak są malowane te auta .
 Piszę to na prożbę kolegi który na razie nie jest internetowy , ale ma wielki ciąg do kamperowania . Kolega ten chce kupić takie auto i  zabudować wewnątrz .
 Naszym zdaniem plusy to :
 
 1. Fabryczna izolacja termiczna
 2. Kabina kierowcy oddzielona ścianką i suwanymi drzwiami ( nie trzeba przerejestrowywać
 3. Wewnątrz proste ściany i sufit ( łatwiej zabudować )
 
 To plusy , a minusy ? Pewnie są . Może je znacie ?
   Pozdrawiamy
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | tolo61   Kombatant
 DUDI
 
  
 Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
 Nazwa załogi: DUDI
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 01 Maj 2009
 Piwa: 102/26
 Skąd: Poznan
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | donald   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 19 Paź 2007
 Piwa: 32/46
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-14, 17:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym zwrócił uwagę na skrzynie biegow...  jest tam zawyczaj automat tzw.miejski...czyli ma krótkie biegi i w trasie może być kłopot z jakąs wiekszą prędkoscią powyżej 80km/h.....   |  
				| _________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | dominik   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
 Nazwa załogi: dominiki
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Cze 2008
 Piwa: 12/18
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-14, 23:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | są dwa rozmiary tych pocztowców do przeróbki to długi, ma webasto, |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | cirrustravel   weteran
 CB RADIO - 26
 
  
 Twój sprzęt: Chausson S697 GA
 Nazwa załogi: NICKT
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 13 Gru 2010
 Piwa: 82/78
 Skąd: świętokrzyskie
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | STRUSIE   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Boxer - bus
 Nazwa załogi: andrzej
 Dołączył: 11 Paź 2007
 Piwa: 25/21
 Skąd: Marki . mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-15, 07:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  Dziękuję za odpowiedzi . Faktycznie 80 KM to trochę mało . Ja pociągnę temat webasta .
 W moim obecnym blaszaku Masterze miałem zamontowane takie grzanie , było to Airtronic 2 firmy Eberspeacher - oczywiście na ropę .
 Urządzenie nowe zostało zamontowane w serwisie . Na początku byłem szczęśliwy z zakupu , ale na krótko .
 Okazało się że jest głośne . Według mnie ono nadaje się do np. kabiny Tira , czy ogrzania blaszaków serwisowych , karetek pogotowie itp. Ale nie kampera .( Swoją drogą kamper James Cook na blaszaku Sprinterze ma właśnie grzanie z takiego  Webasta  .)
 Miałem przygodę związaną z tym moim ogrzewaniem . Otóż nocowałem moim Masterkiem na parkingu w Ołomłyńcu na Fiszplacu . Noc chłodna ale piękna i spokojna . Ciszy nie zakłóca nawet czarny kot skradający się za upatrzoną lubą .
 A moje webasto.... huczy jak palnik acetylenowo-tlenowy albo lepiej , jak lutlampa ( jeśli wiecie co to lutlampa)
 Właśnie wracał z piwiarni podchmielony jakiś potomek bohatera Haszkowych opowieści i zaciekawiony szumiącym samochodem na polskich tablicach , przeszedł przez ogradzające łańcuchy .
 Obchodził mojego Masterka biorąc kolejno za klamki .
 Nie wytrzymałem i energicznie szarpnąłem suwane drzwi . Wyskoczyłem  a zaskoczony Szwejk widokiem półnagiego człowieka w kapciach rzucił się do chaotycznej ucieczki . W panice i z przyczyny wypitego alkoholu - jak sądzę , urwał lusterko w pobliskim samochodzie a w kolejnym wzbudził alarm .
 Ja nie czekając na ewentualne przybycie miejscowej policji odjechałem czym prędzej z tego miejsca .
 Lubię Czechów ale ich policję już mniej .
 Niestety , z bólem portfela musiałem pogodzić się ze stratą i zakupić ...gazowe ogrzewanie firmy Truma . I to jest to . Teraz śpię spokojnie kołysany ledwie słyszalnym szumkiem dmuchanego ciepełka
   Takie jest moje zdanie i doświadczenie na temat przydatności webasta na ropę w kamperze . A jeśli ma ktoś inne spojrzenie na problem w temacie , to proszę o opinie .
 Myślę że może to pomóc mojemu znajomemu( lub komuś innemu) w podjęciu decyzji o wyposażaniu kampera .
 
 
 
	
		| DSCN0526.JPG 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 181 raz(y) 190,9 KB |  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | cirrustravel   weteran
 CB RADIO - 26
 
  
 Twój sprzęt: Chausson S697 GA
 Nazwa załogi: NICKT
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 13 Gru 2010
 Piwa: 82/78
 Skąd: świętokrzyskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-15, 07:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Andrzej zgadzam się z Tobą, ja miałem (mam) w BoXerku webasto mokre, namęczyłem się by je naprawić, zamontowałem dodatkową nagrzewnicę, ale urządzenie ciągle się psuło. Wystarczy mniejsze napięcie i webasto się zawiesza, potrzebny serwis. W związku z tym webasto nadal jest (w tym momencie zawieszone), a ja zamontowałem trumę kombi i mam gazowe ogrzewanie kampera i wody  Jestem bardzo zadowolony. |  
				| _________________ Mariusz
 
 www.cirrus-travel.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | kit   trochę już popisał
 
  
 Twój sprzęt: TransKiT
 Nazwa załogi: kit
 Dołączył: 21 Lip 2009
 Skąd: Pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-15, 20:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mariusz a mówiłem przyjedz na kawe  mam szpecy od ogrzewań i cuda robią a wszystko hula że ho ho  ostatnio znów robili 4 wyprawówki, ogrzewanie i grzanie wody wszystko na Patrolach na jakąś ekspedycje na Ural czy coś 
 Faktem jest natomiast że piece Weba i Eber huczą
  siła wyższa i jest to nie do przeskoczenia Nawet suche słuchać a mokre to odrzutowiec   
 A co do Mercedesa to szukaj 313 lub wyżej Narowiste jednostki
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Perrovski   trochę już popisał
 
 Twój sprzęt: Pillos MobileTraveler
 Nazwa załogi: Amadea
 Dołączył: 20 Cze 2010
 Piwa: 2/3
 Skąd: Halmstad-Wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-10, 15:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zero |  
				| Ostatnio zmieniony przez Perrovski 2013-10-26, 17:52, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | cirrustravel   weteran
 CB RADIO - 26
 
  
 Twój sprzęt: Chausson S697 GA
 Nazwa załogi: NICKT
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 13 Gru 2010
 Piwa: 82/78
 Skąd: świętokrzyskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-10, 16:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kit napisał/a: |  	  | Mariusz a mówiłem przyjedz na kawe  mam szpecy od ogrzewań i cuda robią a wszystko hula że ho ho  ostatnio znów robili 4 wyprawówki, ogrzewanie i grzanie wody wszystko na Patrolach na jakąś ekspedycje na Ural czy coś 
 Faktem jest natomiast że piece Weba i Eber huczą
  siła wyższa i jest to nie do przeskoczenia Nawet suche słuchać a mokre to odrzutowiec   
 A co do Mercedesa to szukaj 313 lub wyżej Narowiste jednostki
   | 
 
 kit, może kiedyś będę w Twoich stronach jak będzie więcej czasu to coś wymyślimy. Webasto i nagrzewnica są dalej zamontowanie, trzeba je tylko uruchomić
   Sorki, że teraz dopiero odpowiadam, ale gdzieś mi umknął temat.
 |  
				| _________________ Mariusz
 
 www.cirrus-travel.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | silny   Kombatant
 czlonek KBP
 
 Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
 Pomógł: 10 razy
 Dołączył: 07 Wrz 2011
 Piwa: 51/50
 Skąd: PSL z nad Warty
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-10, 17:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | a co tam sie zawiesza w webascie bo nie wiem , a mam termo top -fakt ze starszawe - i smiga ze hoho. moze wlasnie przez to ze stare to sie nie wiesza. rozladowalo mi kiedys akumulator na prubach i nic z webastem sie nie stalo
 |  
				| _________________ ----------------------------------------------------------
 
 gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
 
 --------------------------------------------------------
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | kit   trochę już popisał
 
  
 Twój sprzęt: TransKiT
 Nazwa załogi: kit
 Dołączył: 21 Lip 2009
 Skąd: Pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-10, 21:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | cirrustravel napisał/a: |  	  | 
 kit, może kiedyś będę w Twoich stronach jak będzie więcej czasu to coś wymyślimy. ...
 | 
 
 zawsze do usług
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | koder   Kombatant
 (statystycznie)
 
  
 Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
 Pomógł: 18 razy
 Dołączył: 10 Lis 2010
 Piwa: 188/87
 Skąd: Będzin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-09-17, 07:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odgrzewam i  wracam do tematu kogela (kogla? kögela?) 
 
   
     
 
 Gotowa zabudowa do obejrzenia tutaj.
 Orientuje się ktoś może:
 
 1) Z czego konkretnie wykonane są ściany w tej zabudowie? To jakiś sandwich?
 2) Jak przechodzi żebrowanie?
 3) Jakieś wyzwania w wycinaniu/lokacji okien?
 4) Czy ten 80hp diesel jest w stanie rozpędzić go do prędkości powiedzmy 110 km/h?
 5) Głośne toto?
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Fux   Kombatant
 
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 12 Sie 2007
 Piwa: 29/96
 Skąd: ze wsi
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-09-17, 07:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | koder napisał/a: |  	  | 5) Głośne toto? | 
 Jechałem czymś podobnym z plandeką ze znajomym.
 Przy 80-100 głosno. Szybciej nie jechał.
 Auto sprawia wrażenie, że z tym silnikiem to sobie nie pogada na drodze. W sumie to był załadowany może 500 kg.
 Kręcić trzeba było wysoko.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | yaro 65   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Sprinter 212D
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 09 Gru 2013
 Piwa: 10/9
 Skąd: Chełmek / Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-09-17, 09:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | koder napisał/a: |  	  | Odgrzewam i  wracam do tematu kogela (kogla? kögela?) 
 Obrazek
 Obrazek Obrazek
 
 
 Gotowa zabudowa do obejrzenia tutaj.
 Orientuje się ktoś może:
 
 1) Z czego konkretnie wykonane są ściany w tej zabudowie? To jakiś sandwich?
 2) Jak przechodzi żebrowanie?
 3) Jakieś wyzwania w wycinaniu/lokacji okien?
 4) Czy ten 80hp diesel jest w stanie rozpędzić go do prędkości powiedzmy 110 km/h?
 5) Głośne toto?
 | 
 
 Mam takiego '' pod ręką ''
 1- ściany nie wiem ale sufit nie jest izolowany
 4- to silnik grupy OM611  można uzyskać 150KM , praktycznie występuje on w każdym osobowym mercedesie
 z tego okresu produkcji / E-C-Vito , Sprinter , jako 200/220 CDI .
 110-120 km/h jechać nie ma żadnego  problemu .
 5 - dla mnie zespół napędowy jest cichy , słychać półki aluminiowe .
 
 Zwróć uwagę na skrzynię 6 biegową sprintshift , fajna ale lubi obsługe .
 |  
				| _________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
 czasami po dwóch .
 
 pozdr. Jarek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |