|
Webasto 24 V do kampera |
| Autor |
Wiadomość |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2013-02-28, 20:26 Webasto 24 V do kampera
|
|
|
Witam.
Mam w samochodzie ciężarowym urządzenie grzewcze którego nie używam.
Eberspaecher Esslingen
Typ D3L C. Compact
36W. 24V
3200W.
Fajnie by Mi pasowało do kamperka,tylko czy ruszy na 12 V.
Może ktoś już robił testy lub ma wiedzę to proszę o info. |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-02-28, 21:03
|
|
|
Świeca żarowa spali te przetwornice przy pierwszym rozruchu, do tego dochodzi zasilenie sterownika. Jak byś założył swiecę 12V i przekażnik, to może będzie miało sens. |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2013-02-28, 21:10
|
|
|
Sprzedaj 24v ,kup 12v.Jadyna rozsądna rada. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-02-28, 21:37
|
|
|
| AiR napisał/a: |
Świeca żarowa spali te przetwornice przy pierwszym rozruchu, do tego dochodzi zasilenie sterownika. Jak byś założył swiecę 12V i przekażnik, to może będzie miało sens. |
podał moc 36 W. Jesteś pewien ,że taka świeca spali przetwornicę ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andi466
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mitsubishi L 300 Eura mobil 470
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2008 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2013-02-28, 21:57
|
|
|
| Komputer jest bardzo czuly na spadek napięcia ponieważ zabezpiecza ażeby przy spadku napięcia można bylo uruchomić rozrusznik i wyłancza zasilanie ogrzewania |
_________________
 |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-02-28, 22:01
|
|
|
jaki komputer ??
przecież w webasto nie ma kompa, a podłączenie zestawu może być bezpośrednio pod aku zabudowy bez udziału sterowania kompa samochodowego . Chyba ,że czegoś nie rozumiem ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-02-28, 22:21
|
|
|
| Ma szt 2. moduł użytkownika (czs i temp) i sterwnik pracy użądzenia (sterowanie dmuchawami, pompą paliwa, temp. płomienia, powietrza, przedmuchem itp) |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-02-28, 22:29
|
|
|
| ok, sterownik tak, ale czy to mozna nazwać komputerem ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-02-28, 22:59
|
|
|
| Jeżeli jest oparty na procesorze i jest programowany, to jest komputerem. Przeciesz mierzy kilka parametrów i decyduje o i wysokości, to nie analog, który działa tylko w przedziale tak lub nie. |
|
|
|
 |
Mikesz
zaawansowany

Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Piwa: 16/75 Skąd: Warszawa Praga.poł
|
Wysłany: 2013-03-01, 08:12
|
|
|
Nie ma przetwornicy co by dawała prąd 17-20Amper jedynie falowniki,ale to koszta przewyższające każde ogrzewanie,natomiast jakim cudem przetransformujesz stałym napięciem 12volt przez transformator żeby uzyskać 24volty??
Wszystkie przetwornice mają zabezpieczenie przeciw zwarciowe,to znaczy pobór prądu jest ograniczony do "0"w momencie przekroczenia max prądu jaki daje przetwornica .Ja mam na łodzi ogrzewanie TrumA 24-voltowe(gazowe,pobór prądu max 1,5 amper) zasilane przez przetwornicę od laptopa 12/24volty dającą prąd 2,8 ampera.Ty potrzebowałbyś przetwornicy o mocy 0,5 kw.
Dla ciebie widzę inne rozwiązanie,zasilanie tylko elektroniki z dmuchawą poprzez przetwornicę z 12 na 24 volty(zobacz jaki pobiera prąd twoja przetwornica przed załączeniem świecy żarowej),wymiana świecy na 12-voltową,i zasilanie jej przez przekażnik załączającym świece,ale z 12 volt bezpośrednio. |
| Ostatnio zmieniony przez Mikesz 2013-03-01, 10:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2013-03-01, 09:28
|
|
|
| Mam kilka nagrzewnic suchych ,suchych bo o nich mowa .Wiem,że nawet niewielki spadek prądu potrafi odłączyć ogrzewanie.(Zasilanie tylko grubymi kablami prosto do aku)Wiem że częste awarujne wyłączenie może spowodować zablokowanie sterownika (komputera) ogrzewania.Potem da się to jeszcze uruchomić ,ale bez wizyty w serwisie się nie da.Oni odblokowują i ponownie je programują .NIe warto kombinować samemu. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
Mikesz
zaawansowany

Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Piwa: 16/75 Skąd: Warszawa Praga.poł
|
Wysłany: 2013-03-01, 09:36
|
|
|
Niestety jedna ma moc 75W a druga 200W i prąd przeciążeniowy 14 amper a świeca potrzebuje 36A. |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-03-01, 09:51
|
|
|
Ok. w takim razie nie pomogę.
Nie posotaje nic innego jak jedno sprzedać i drugie kupić |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andi466
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mitsubishi L 300 Eura mobil 470
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2008 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2013-03-01, 09:56
|
|
|
| Tak jak kolega wcześniej mówił po trzech nieudanych próbach komputer się blokuje . Przy pierwszym uruchomieniu trzeba podłączyć pompkę paliwa na krótko i podać paliwo bo nawet wtedy łapie błąd przy braku paliwa przy uruchamianiu. Są ogrzewania na 12 V one także są zabezpieczone przed nadmiernym wyładowaniem akumulatora i jak jest za małe napięcie na akumulatorze ogrzewanie sięnie uruchomi oraz jak w czasie pracy ogrzewania spadnie napięcie ogrzewanie sie wyłancza ale silnik można uruchomić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|