Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 2.8 2001r problem z elektryką na pokładzie
Autor Wiadomość
zychelek
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
  Wysłany: 2013-03-02, 00:49   Ducato 2.8 2001r problem z elektryką na pokładzie

Siemka wszystkim :)
mam pewien problem z Camperem ducato 2001r ponieważ auto było po cześciowej kradzieży ale juz prawie wszystkie klamoty mam ale nie wiem jak podłączyć esy na foto poniżej na samym dole na żadnym z tych przewodów nie ma napięcia ;/ wiecie może jak to podłączyć na sucho ?



następnym problemem to z tej niebieskiej przetwornicy w lewym narożniku u góry powinno wychodzić napiecie 230v tak ?? ale nic nie wychodzi z tyłu tej puchy podłączyłem jak należy czyli PLUS z akumulatora z silnika Plus az akumulatora z kabiny i masa wspólna wiec chyba juz powinno się pojawić jakieś napięcie z tego 230v tak ? foto 2 i 4

3 problem to nie ma schematu jak podłączyć lodówke ale to chyba ogarne jakoś chyba że macie jakieś schematy do lodówki ? foto nr 1
I prosze nie linczujcie mnie że mam oddać auto do elektryka tylko doradzcie mi :)
Pozdrawiam

1.JPG
Plik ściągnięto 172 raz(y) 34,75 KB

2.JPG
Plik ściągnięto 182 raz(y) 35,55 KB

4.JPG
Plik ściągnięto 177 raz(y) 58,88 KB

3.JPG
Plik ściągnięto 179 raz(y) 31,78 KB

5.JPG
Plik ściągnięto 142 raz(y) 42,23 KB

11.JPG
Plik ściągnięto 166 raz(y) 50,58 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-03-02, 08:45   

zychelek napisał/a:
prosze nie linczujcie mnie że mam oddać auto do elektryka

z twojego posta to wynika że wiedza mizerna
wiec lepiej może do elektryka
P.S.
ta niebieska "pucha" to nie przetworniaca a energoblok sterujący ladowaniem i wskażnikami płynów i prądów
napiszę wiecej, tam w lewym górnym rogu to WEJŚCIE a nie wyjscie
dalej, te ucięte kable szare z foto 1 i 2
to jeden idzie od lodowki
drugi od przyłacza zewnętrznego
trzeci do gniazdek 230 umiejscowionych w kamperze (okolica kuchni i łazienka)
Ostatnio zmieniony przez papamila 2013-03-02, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-03-02, 08:54   

Pamiętaj i powiedz elektrykowi że niebieski na pokładzie to+ a brązowy-
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2013-03-02, 08:59   

przepraszam, ale papamila ma rację, oddaj do elektryka
wyjdzie dużo taniej , niż jak coś zwyczajnie popsujesz :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-03-02, 09:54   

na foto 1 brakuje również całego rozgałąznika
(mógł byc zespolony z tym bezpiecznikiem
wpisz w forumową wyszukiwarkę EBL- poczytaj wątki, jest ich kilka
podaj symbol swojego EBL bo kable załaniają- wtedy łatwiej pomóc

zychelek napisał/a:
tylko doradzcie mi

a jak już naprawdę chcesz to kminić i dłubać:
schemat ideowy wyglada mniej więcej tak
przylacze 230Vzewnętrzne-> puszka rozdzielająca z zabezpieczeniem (może to być bezpiecznik i gniazdo230V (np podwójne natynkowe- z uziemieniem!!!)
do gniazd 230V podłaczona jest lodowka i wspomniany energoblok
przy lodowce pojawia się napięcie 12V ale dopiero w momencie uruchomienia silnika
(podkreślam-uruchomienia, niekoniecznie po właczeniu zaplonu)
reszta przyłaczy do EBL to idiot wtyczki i nie sposób się pomylić no chyba że ten
sprzęt (mowa o energobloku) to zdobyczny (tzn niekoniecznie dokladnie to co bylo zamontowane w aucie.
Jeśli nieorginalny to sugerowałbym fachowca lub najmniej trzykrotne przemyślenia przed każdym ruchem
No i uziemienie -podstawa bo będzie kopało
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zychelek
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Wysłany: 2013-03-02, 15:06   

papamila napisał,
Cytat:
a jak już naprawdę chcesz to kminić i dłubać:
schemat ideowy wyglada mniej więcej tak

nie tyle chce co musze :) ale do rzeczy

czyli to jest wejście na 230v ok z tym że na foto 1 i 2 na żadnym z tych przewodów nie ma żandego napięcia... czy to napięcie idzie dopiero po podłaczeniu zewnętrznego 230v ??

Cytat:
przy lodowce pojawia się napięcie 12V ale dopiero w momencie uruchomienia silnika
(podkreślam-uruchomienia, niekoniecznie po właczeniu zaplonu)

porobie zdjęcia dokłądniejsze w poniedziałek bo te wszystkie przewody na lodówce wisza luzem ;/

Cytat:
na foto 1 brakuje również całego rozgałąznika

jak on wygląda bo może jest gdzies w cześciach od niego ??

dzięki za pomoc papamila,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-03-02, 16:07   

pomyśl :idea:
skąd miałoby się wziąźć napięcie 230V w aucie?
ano temu służy przyłącze zewnętrzne (przykład na foci)

a na drugiej foci przykladowy rozgałężnik wewnętrzny
-do jednego gniazda podłaczona jest lodówka (wlasciwie jej część pracująca na 230V)
do drugiego gniazda podłaczony jest energoblok (to gniazdo o ktore pytałeś)
w moim przypadku zasilanie gniazdek 230V jest wyprowadzone z puszki

sugestia:
zanim podlaczysz prąd zzewnątrz zerknij na szare kable (lodowka i energoblok)
co i skąd/dokąd leci
i czy są odpowiednio zabezpieczone :!:
do energobloku możesz wykorzystać typowy kabel zasilający od komputera
(ale pamietaj o przekrojach ! ) - min 1,5mm2 a nawet lepiej

P.S. - nie podałeś typu energobloku, nie napisałeś czy to orginał z tego auta czy inny

SAM_7698.JPG
przyłacze zewnętrzne- tu podłączamy 230V z zewnątrz
Plik ściągnięto 6077 raz(y) 40,28 KB

SAM_7696.JPG
a tu rozgałęznik od środka- ot i cała filozofia
Plik ściągnięto 6077 raz(y) 65,02 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zychelek
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Wysłany: 2013-03-02, 17:12   

Cytat:
- nie podałeś typu energobloku, nie napisałeś czy to orginał z tego auta czy inny

typ podam w poniedziałek jak będe na warsztacie
nie jest to oryginał ale po symbolach taki sam jak oryginał bo oryginał tez mam ale nie sprawny
jak mam podłączony energublok to żadne lampki w aucie mi nie działają ina panelu informacji z napięciem stanem płynów itp tez martwo nic nie pokazuje ... a powinno ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-03-02, 18:10   

zychelek napisał/a:
nic nie pokazuje ... a powinno ?

powinno, :-/
może napisz skąd jesteś,
wtedy uda się skierować do kogoś obeznanego
będzie lżej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zychelek
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Wysłany: 2013-03-04, 19:04   

tablica ze wskaźnikami dziś odpaliła ale jest kilka niewiadomych mianowicie:
Blok nr 5 jak jest podpiety do energybloku to tablica się zaświeci dużo rzeczy działa ale po 10 sek wywala bezpiecznik 10a HEIZUNG to jest chyba od ogrzewania tak ?? jak odłączyłem blok nr 5 wszystko działa oprócz podgrzewacza wody i powietrza szukałem gdzieś czy zwarcia nie ma ale nic nie znalazłem, co może powodować wywalanie tego bezpiecznika ?? jak wywali ten bezpiecznik to tablica ze wskaźnikami gaśnie

Blok nr 2 przewód 3 od góry żółty jest wprowadzony z enegrybloku do deski rozdzielczej ale nigdzie nie jest podłączony po podaniu na niego (+) 12V w enegrybloku załancza się jakiś jak by jakiś przekaźniek ale nic się nie dzieje na pokłądzie.... czy tam ma być PLUS po zapłonie przewód ten opisany jest jako "batt 1 pour refrigerateur" ????


energyblok orginał stary ma takie oznaczenia
EBL 99B 911/412
14132/31
PRUF.: IST
00021182
230V 50Hz 1.7A
T45/b 2.5 AT
12V - 16A

Ten sprawny nowy co mam to
EBL 99B 911/419
67390/181
PRUF .: DM
11022011
230V - 50Hz
1.9A
T45/B
3.15At
12V - 18A
Wizualnie to samo ale może się czymś różni nie wiem...
Stopien nie działa ten elektryczy nie ma napięcia żadnego na nim ... ?

Pytanie do zdjęcia od tego ustrojstwa od solara
nr 1 opisane jako temp. nic nie leży żadnych przewodów do podpięcia... ?
nr 2 wtyczka tez jej nigdzie nie ma przynajmniej nie znalazłem... ?
NR 3 4 5 podłanczamy do energybloku bezpośrednio z tyłu czy jakoś inaczej

Generalnie dziś działa juz oświetlenie w całym Camperze w środku
działa pompka wody na wskażnikach na tablicy pokazuje stan akumulatora stan wody
generalnie duże rzeczy juz działa i mam nadzieje z wasza pomocą ogarnie się reszte :)

11.JPG
Plik ściągnięto 210 raz(y) 47,21 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zychelek
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Wysłany: 2013-03-07, 07:04   

papamila, jestes tam ??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-03-07, 07:14   

jestem, :lol:
ale ja też wszystkiego nie wiem :oops:
wiec sie nie odzywam

ad pkt 1
u mnie w jednym regulatorze też jest wolne
a w innym aucie nie ma złączki ale jedna z funkcji pokazuje temp na solarze
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-03-07, 08:06   

To jest podłączenie do termometru zewnętrznego , można dokupić i obserwować też ten parametr ... w przypadku regulatora Jarka ( 2 AKU )temperatura na wyświetlaczu jest mierzona przez regulator w którym jest termometr . Jarek , masz bezpieczniki na "+" do aku 1 i 2 ?


:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-03-07, 08:37   

Czy mam bezpiecznik na + nie wiem :?:
Kupowalem komplet a Lew montowal
Postatam sie dopytac
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zychelek
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Wysłany: 2013-03-07, 17:55   

odnośnie foto nr 1 czy to tego TRUMATIC-a ma być coś tu podłączone chyba nie co nie ??
Te dwa przewody to czujnik temp a po lewej sterowanie tym podgrzewaczem tak ?

Foto nr 2 Powiedzcie mi tylko za co oprócz spuszczania wody jest to odpowiedzialne to cuś ? :)
Podłączyłem kolorami WG starych przewodów uciętych, brązowy kabel luzy ma być tak??

Foto nr 3 znalazłem stary regulator od solara i tam było takie cos wpiete w tym miejscu
gdzie mam przykręcić tą blaszka (strzałka niżej)
i czy ten regulator podłanczam do energybloku czy bezpośrednio w akumulatory ?? chyba w akumulatyory tak ??

podsumowując
Tablica cała działa :)
Woda leci we wszystkich kranach :)
lodówka chodzi i nawet chłodzi :)
Oświetlenie działa w środku :)
Stopień tez juz działa :)


Teraz został mi tylko ten podgrzewacz wody i powietrza i powiedzcie mi teraz tak
czy TRUMATIC jest podłączony tylko + i masą tak i jak chcemy ciepłą wode to nie wystarczy w kranie skierować na ciepłą tylko trzeba na sterowniku ustawić żeby zagrzało wode tak ?

1.JPG
Plik ściągnięto 173 raz(y) 38,67 KB

2.JPG
Plik ściągnięto 176 raz(y) 51,89 KB

3.JPG
Plik ściągnięto 170 raz(y) 48,34 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***